Skocz do zawartości

Polecane posty

INPUT LAG co to jest? Baza Input Lag. Chroma 4:4:4 - komu potrzebna?

U góry listy rzeczy niezrozumiałych i często mylonych ze sobą znajdują się dwa pojęcia - input lag i czas reakcji matrycy. Ponieważ obie z tych wartości podlegają ścisłym testom (o metodach testowania dalej) i mają istotny wpływ na jakość obrazu, postanowiłem trochę rozjaśnić temat.

 

Przeczytaj całość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja próbowałem grać w pinballa na LG 47LW5500.

Input Lag jest tak duży (nawet po ustawieniu wejścia jako "GRA"), że naciskam fliper za późno gdy kulka już z niego spadnie.

Odczucie jest jakby fliper reagował z opóźnieniem.

Po prostu nie da się grać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wydziub

To chyba nie jest Imput Lag.

Na taki rodzaj opoznienia modern urban dictionary ma okreslenie "Stoned as fuck"

Sent from Tapatalk 2

Edytowano przez binary

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak to nie ? :)

Kulka trafia we fliper i w tym momencie powinienem nim zadziałać żeby ją odbić.

Niestety telewizor w tym samym momencie wyświetla dopiero obraz kulki zmierzającej do flipera.

A gdy naciskam fliper, bo telewizor mi wyświetlił właśnie obraz kulki uderzającej w fliper, ta już tak naprawdę w grze, spadła z flipera i trafiła do dziury :)

W inne gry można jeszcze jako tako pograć, ale nie w pinballa :)

Przerąbane :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wydziub

To chyba nie jest Imput Lag.

Na taki rodzaj opoznienia modern urban dictionary ma okreslenie "Stoned as fuck"

Sent from Tapatalk 2

Litości... -___-

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oj tam, mi się zdarzyło grać w CS:GO na oledzie EC930 w game mode i nie było żadnych problemów z opóźnieniem (kto grał ten wie, że tam input lag robi czasami mega różnicę). Moim zdaniem wszystko z input lagiem w granicach 50 ms (czyli przypominam to jest 0,05 sekundy!) nadaje się do grania :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dodałem info jak mierzymy laga przy Ultra HD oraz aktualna lista (którą dodam w pierwszym poście):

Samsung KS8000 21 ms / Ultra HD 39 ms

Samsung KS9000 21 ms / Ultra HD 40 ms

Philips PFS5501/PFH5501 24 ms / Ultra HD 36 ms

Philips PUS6401 29 ms / Ultra HD 56 ms

Philips PUS6561 35 ms / Ultra HD 56 ms

Philips PUS6501 35 ms / Ultra HD 67 ms

Panasonic DX900 35 ms / Ultra HD 52 ms

Sony XD93 35 ms / Ultra HD 59 ms

Panasonic DX800 42 ms / Ultra HD 54 ms

Panasonic DX750 44 ms / Ultra HD 56 ms

LG UH8507/850V 45 ms / Ultra HD 50 ms

Panasonic DX700 52 ms / Ultra HD 64 ms

LG UH7707 57 ms / Ultra HD 54 ms

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak z praktycznego punktu widzenia fajnie by było zobaczyć też pomiar input laga dla trybu 2560x1440

obraz wygląda dużo lepiej niż full hd a może input lag będzie bliżej rozdziałki full hd no i dla wielu nawet wypasionych kompów utrzymanie minimalnego FPS na poziomie 60 wymaga zejścia z detalami (przypuszczam że nawet 1070 x 2 w detalach ultra będzie miał z tym problem)

i jeszcze jedno - przy jakiej chromie mierzycie input lag?

ponoć na pełnej 4:4:4 jest gorzej niż na 4:2:0/4:2:2

a w niektórych tv "game mode" powoduje właśnie przeskoczenie na kiepską chromę 4:2:0

Edytowano przez klaus71

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Byłoby super jakby do pomiarów input laga doszedł jeszcze pomiar z włączonym upłynniaczem

No i też mam pytanie o chromę - czy pomiary oznaczone jako PC są robiony przy rozdzielczości 4k z chromą 4:4:4 ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie to w trybach gra upłynniacz jest zablokowany. Samsung, LG itd. Nie wiem czy dobrze pamiętam na ten moment ale chyba tylko Philips ma możliwość dopalenia gry w ten sposób. Za parę dni będziemy mieli do testów serię 7000 to się upewnię.

Chroma zawsze mierzona jest przy natywnej rozdzielczości wyświetlacza. Inaczej nie miałaby to sensu ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
i jeszcze jedno - przy jakiej chromie mierzycie input lag?

ponoć na pełnej 4:4:4 jest gorzej niż na 4:2:0/4:2:2

a w niektórych tv "game mode" powoduje właśnie przeskoczenie na kiepską chromę 4:2:0

W 4:2:2 tak jak w grach na konsoli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak można trochę pomarudzić to kolejna rzecz warta sprawdzania:

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2016-the-best-4k-screens-for-hdr-gaming

input lag z HDRem, wszedł nowy xbox S, wejdzie Neo i Scorpio, gpu Nvidii i AMD mają już wsparcie - to może być istotne już niedługo a ludzie jednak kupują telewizor na lata.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

świetny artykuł i na czasie - a ja właśnie zamówiłem 40ku6000 - dobrze ze w MM to ewentualnie oddam.

czy komuś udało się odpalić jakąś grę w trybie HDR - mam chyba ostatniego TombRaidera - i on niby ma mieć HDR.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Żadna gra nie ma jeszcze trybu HDR. Dopiero Forza 3 i GOW4 na S będą pierwszymi tytułami z HDR. Co do PC to:

DXGI (DirectX Graphics Infrastructure) received HDR and WCG (Wide Colour Gamut) support in DXGI 1.5 with the Windows 10 anniversary update. https://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/mt661818(v=vs.85).aspx

One step closer to HDR support in PC gaming :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to gdzie tego HDR zaimplemntowali:

https://developer.nvidia.com/implementing-hdr-rise-tomb-raider

wydaje się ze w grze. czy tylko w jakiejś wersji specjalnej/internal tej gry?

i jeszcze kolejny artykuł - HDR jako element efektu Bloom?

http://www.geforce.com/whats-new/guides/rise-of-the-tomb-raider-graphics-and-performance-guide

chyba że to taki pseudo hdr jaki można sobie zaaplikować w programie graficznym dla zdjęć - a nie sprzętowo wymuszony na tv

tylko co w takim razie testował Eurogamer? na czym? czemu dał same zdjęcia z TombRidera?

Edytowano przez klaus71

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak, też to widziałem. Nie wiem. Trzeba poczytać. http://steamcommunity.com/app/391220/discussions/0/357286119109623872/ tutaj też jest trochę wątku o tym.

Natomiast musimy już teraz mierzyć laga w trybie HDR... ciężko nadążyć... fajnie by było teraz wszystkie ponownie zmierzyć w HDR.. :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

macie na stanie jakiegoś samsunga?

fajnie by było sprawdzić czy rzeczywiście z nimi jest tak dramatycznie słabo - dotąd były najlepsze a tu spadek na koniec stawki.

ciekawe czy development samsunga coś w tej kwestii zdziała

Edytowano przez klaus71

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie mamy nic na ten moment. Ale jak widać trzeba będzie znowu posprawdzać... najwyżej zrobimy jakąś mega akcje na sprawdzanie ale to dopiero w październiku... czyli jeden za drugim...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ktoś napisał

"Częste pytanie pojawiające się na forach internetowych to czy kupując telewizor 120Hz wpłynę na płynność obrazu w grach? Czy gry będą mniej smużyć? Potencjał 120Hz matryc wykorzystują systemy zwane upłynniaczami i to one pozwalają uzyskać niesmużący obraz. Z tego typu funkcjonalności nie zrobimy jednak użytku, ponieważ znacząco wydłuża ona input lag'a i gdy podłączamy konsolę do telewizora i wybierzemy tryb Gra to upłynniacz jest z automatu blokowany. Nie uzyskamy więc wyraźniejszego ruchu na telewizorze 120Hz"

Ale to chyba nie jest tak do końca... Bo jeśli posiadamy matrycę z natywnym 60Hz to wiadome jest, że będzie mniej płynna aniżeli natywne 120Hz. A wyżej ktoś pisał o np. Motionflow XR 400 Hz które natywne odświeżanie ma w granicach 60Hz więc jak je wyłączymy podczas grania to z 400 spada nam do 60hZ.
A jeśli kupimy już matrycę z Motionflow XR 800/1000Hz wtedy natywne odświeżanie wskoczy na 120Hz lub wyżej i różnica będzie po podłączenie konsoli lub pc.
Dobrze piszę czy się mylę ? 
Sam szukam od dobrych kilku dni TV i im więcej czytam tym mnie chyba wiem :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

żle piszesz

te wszystkie motion flow itp. to jest marketing - może służyć wyłącznie do porównania w obrębie jednego producenta na zasadzie motionflow wyższy, więc może jest lepszy niż ten z mniejszym - ale pewności nie ma bo może być tak że wyższy podają w modelu po prostu droższym by klient to łyknął

zasadnicza różnica w oglądaniu tv/filmów w eliminacji smużenia wynika z tego czy jest matryca 60 czy 120hz (a kiedyś były nawet 240hz)

 

przy grach to może się okazać że tv z matrycą 60hz da najlepszy obraz

bo po prostu tv z matrycą 120hz zakłada że tryb 60 będzie nieużywany więc jest on w nim po prostu mega kiepski (matryca smuży w nim bardziej niż matryca czysto 60hz)

natomiast tv 60hz może miec ten tryb dopracowany na max.

 

ja właśnie przesiadłem się z samsunga 40hu6900 (60hz, 4k) na także samsung ku6000

dla mnie postęp w eliminacji smużenia jest całkiem spory w tym nowym tv

tłumaczę to tym że tak jak kiedyś 60hz było low-end i za bardzo pewnie się nie sprzedawał tak teraz to jest główna część sprzedaży i musieli go mega dopracować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, klaus71 napisał:

przy grach to może się okazać że tv z matrycą 60hz da najlepszy obraz

bo po prostu tv z matrycą 120hz zakłada że tryb 60 będzie nieużywany więc jest on w nim po prostu mega kiepski (matryca smuży w nim bardziej niż matryca czysto 60hz)

No to teraz to już mnie chyba dobiłeś konkretnie :)
Chyba nie będę kupował już żadnego telewizora. Bo z tego co widzę co by się nie kupiło to i tak będzie to dobry wybór ale nie najlepszy...
Czytałem wiele opinii i recenzji, że jeśli chcemy używać tv do pracy na kompie to powinniśmy wybrać 120Hz. W sklepie facet powiedział mi, że 60Hz mi starczy. Ty teraz też tak mówisz :D

Facet w markecie mówił mi, żeby brać IPS do gier, recenzje w necie, że lepszy będzie IPS. Na forach piszą żeby brać VA bo szybszy...
Chyba się zastrzelę :)

Edytowano przez danteforum

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

obecne IPS raczej nie mają problemów z szybkością

główna cecha to słaba czerń i lepsze kąty (niż VA) - i dla mnie jakby lepszy kolor (przynajmniej przed kalibracją)

VA za to ma sensowną czerń i to np. dla mnie powoduje że są lepsze na monitor

sam na monitor kupiłem samsunga - chyba najtańszy jaki był 40KU6000 - matryca VA 60hz, input lag 20ms, mega dobry kontrast 4500:1 (jak na cenę), ma HEVC,VP9, DVB-T2

i HDR więc może i jakiś fun będzie z konsolą PS4 Pro i jej HDRem

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×