Skocz do zawartości
autorus

Pioneer BDP-51FD - moje wrażenia

Rekomendowane odpowiedzi

wlasnie dziwna sprawa bo ta 1 czesc jest na DL a druga na zwyklej i ta wlasnie nie chodzi. a co z tym startem blu masz taki problem ze startuje mi film od razu bez menu np. blade runner, die hard1.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy model Pioneera BDP-LX52 to następca 51-ki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

20th century fox wydaje plyty bez klasycznego menu tzn od tazu startuje film a menu masz na żywym filmie jako POP-UP menu

jest to lepsze rozwiazanie gdyz plyta szynciej sie odpala

nowa seria pioneerów /naleśniki/ to zwykłe golasy - albo inaczej- same napędy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mobor zgadzam sie 51fd to rewelacja :D ale i tu jest duze ALE jesli ktos kupuje bd do ogladania jpg divix i innych bzdur oraz nie posiada wzmaka z HD to naprawde rewelacja :) ale JESLI KTOS POTRZEBUJE BD do ogladania filmow hd i tylko wylacznie hd a posiada wzmak czy ampli z kodekami hd to bdp350 kladzie na łopatki takiego 51fd:) poniewaz po hdmi i i tak dzwiek HD lepiej brzmi poniewaz wszystkim steruje wzmak a nie player a cena 51 i 350 mowi sama za siebie 2 razy tanszy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i zeby nie bylo mam to przecwiczone :D poniewaz w domu mam 51fd i sony 350 :) proste jak drut

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszystkie testy jakie znam mówią dokladnie cos innego i to nie tyle o 350 co o sony 5000 :D

350 tez mialem - brak slow-motion, słabiutki skalerek bardzo kiepski pull-down :)

Nadaje sie TYLKO do ogladania płyt bluray i niczego poza tym

2x tanszy - owszem, ale ta "taniość" gardłem zaczyna wychodzić- i to bardzo szybko po zakupie :)

Dlatego sprzedałem 350 i...piorunem dokupiłem drugą 51kę

Edytowane przez mobor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mobor zgadzam sie 51fd to rewelacja ;) ale i tu jest duze ALE jesli ktos kupuje bd do ogladania jpg divix i innych bzdur oraz nie posiada wzmaka z HD to naprawde rewelacja :) ale JESLI KTOS POTRZEBUJE BD do ogladania filmow hd i tylko wylacznie hd a posiada wzmak czy ampli z kodekami hd to bdp350 kladzie na łopatki takiego 51fd:) poniewaz po hdmi i i tak dzwiek HD lepiej brzmi poniewaz wszystkim steruje wzmak a nie player a cena 51 i 350 mowi sama za siebie 2 razy tanszy

Czy robiłeś testy z np. DTS HD MA po HDMI i po 7.1 analog out do tego samego ampli?

I wyszło Ci, że gra lepiej po HDMI?

Oczywiście tak być może i jest w Twojek konkretnej konfiguracji.

Z drugiej strony czytałem gdzieś, że starsze (ale te dobre) wzmacniacze bez HDMI ale z 7.1 analog in miały lepiej rozwiązany "obieg" sygnału analogowego 7.1, który do nich trafiał i mogą dość dobrze brzmieć. Tutaj taka spiskowa teoria się uskutecznia, że po prostu producenci sprzętu chcą zarobić na wymianie amplitunerów i w tych nowych modelach tak to jest "ustawiane" aby po HDMI wrażenia były lepsze. Należałoby może porównać odsłuch na dwóch zestawach, gdzie tym drugim jest starszy wzmak bez HDMI. Ale oczywiście jak mamy dwa różne klocki to zawsze wchodzi czynnik "subiektywny" i takie porównanie z tego chociażby powodu nie bywa uznawane za miarodajne.

Po prostu nie chcę mi się do końca wierzyć, że analogowe (w dobrych klockach) połączenie przy w pełni rozkompresowanym dźwięku zawsze mają/muszą być gorsze od HDMI. To przeczyłoby "filozofii" audiofilskiej (żadnym audiofilem nie jestem) jak również sposobom w jaki buduje się profesjonalne studia dźwiękowe.

Edytowane przez benek07

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie benek tutaj chodzi troszke o inna zależność;) sprzet jaki posiadam to rxv3800 yamaszka i tutaj bym widział roznice w tym aczkolwiek :) 51fd niema takich mozliwosci dopasowania zoptymalizowania akustyki brzmienia w danym pokoju odciecia basow itd itp po prostu gdy dekoduje ten dzwiek yamaha to duzy wplyw ma na to YPAO :o a po analogach wlatuje do niej sygnal obrabiany w 51fd czyli kiepsko bo 51fd nie wie nic o twoim pokoju nie zgrywal sie z twoim metrazem nie wyrownywal pasma poszczegolnych glosnikow itd itp tylko daje czysty sygnal kory leci juz tylko na koncowke mocy i na twoje kolumny ::) ten dzwiek po analogach jest poprostu suchy bez szczegolnych emocji po podlaczeniu przez hdmi dzwiek staje sie żywy bardzo dynamiczny gdzie po analogach niestety nie moglem tego wyczuc uslyszec !

APROPO ANALOGU mam w domu 2 systemy takie porzadniejsze kino a w drugim pokoju audiofilski system audio

sony ta-f770es i cdp707es do tego paradigm studio 60v4 takze mysle ze troszke slyszalem dobrego analogowego brzmienia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ten dzwiek po analogach jest poprostu suchy bez szczegolnych emocji po podlaczeniu przez hdmi dzwiek staje sie żywy bardzo dynamiczny gdzie po analogach niestety nie moglem tego wyczuc uslyszec !

Wiem o czym mówisz ;)

Ale nie sądzisz, że procesowanie cyfrowe w amplitunerach po prostu "ubarwia" troszeczkę dźwięk?

Nie wiem jak w Twoim ampli ale wielu producentów umożliwia włączenie opcji "direct source" co daje jako takie pojęcie jak brzmi ścieżka "na surowo" a jak "po obróbce". Oczywiście fachowcy od budowy klocków audio-video muszą uzasadnić jakoś te wszystkie mega opcje i ten dźwięk po przejściu przez procesowanie musi brzmieć subiektywnie lepiej niż surówka. Zgadzam się z Tobą, że kwestie kalibracji etc. mają znaczenie i ich brak w przypadku odsłuchiwania po analogach może mieć znaczenie. Czy obiektywnie jednak ten dźwięk "po obróbce" odpowiada (lub jest przynajmniej bardzo blisko) wersji master. która wyszła ze studia zgraniowego?

Aby się o tym przekonać należałoby odsłuchać film w wersji oryginalnej (najlepiej w studio gdzie był zgrywany) a potem zrobić sobie jeszcze odsłuch z Blu-Ray; raz poprzez jakiś wzmacniacz z HDMI (dekodowanie we wzmacniaczu) i drugi raz po analogach (zdekodowany w playerze i wysłany na surowo).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no wiec dembol - mistrzostwo swiata dla audiofili to bdp-s350 :lol:

wycina wszystko w pień- nic tylko kupować !

wybitnie odosobniona opinia !

ale jezeli jestes niezadowolony z 51- sprzedaj i kup drugą 350tkę -proste

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A Pioneer BDP-51FD potrafi zdekodować np DTS HD MA do PCMa i przesłać po HDMI, jak czyni to PS3?

Odpowie ktoś na moje pytanie? ^^

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mobor czytaj uwaznie nigdzie nie wspomnialem o bdp350 jako urzadzeniu audiofilskim ale wspomnialem ! o tym ze bdp350 jest rewelacyjnym urzadzeniem tylko do filmow !:)) i tylko do filmow inne bzdury jak jpeg i tym podobne badziewia lepiej ogladac sobie w aparacie cyfrowym albo wywolac u fotografa

jak juz wspomnialem troszke mam doczynienia z porzadnym stereo i wiem co to analog a co cyfrowka BENEK direct source wali tylko 2 kanaly stereo,,, nie bedzie na tym 5.1

rowniez nie wspomnialem ze jest lepszy urzadzeniem jak 51fd:) wspomnialem tylko jedno jest korzystniejszym urzadzeniem dla kinomana;:lol:) bo 2x tanszy

w obrazie roznicy nie widze ! a brzmienie po hdmi identyko analog nie wchodzi w gre

analog to stereo bez zadnej obrobki wkoncu zrozum !! a kino to doba cyfrowki i maksymalnej obrobki dla coraz to wiekszych wrazen

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jezeli zalozymy ze interesuje nas wyłącznie podejscie minimalistyczne- mogę sie zgodzić /czyli tylko naped bluray - wszystko leci przez hdmi/

Ja jednak miałem wieksze wymagania /wygląd urządzenia, obsługa, funkcje pilota, tor audio, source direct, jakość skalera oraz deinterlacera, znakomity pull-down, JPG, AVCHD, divx takze miły bonus choć nie uzywam za często a jeśli już- na innym urządzeniu/ i dlatego wybór padł na 51

350 miala za duzo braków /powiedzmy wprost- jest to totalny golas nie licząc JPG i AVCHD/ ale w przedziale cenowym do 1000zl był to moj faworyt

BigBadMoon - a szukałeś dobrze w portalu ? Było o tym sporo !

BTW zdjęć - kto dziś wywołuje na potęgę zdjęcia z cyfrówek u fotografa ? :lol: czasami wywoła się parę sztuk dla przyjaciół czy krewnych /jeśli wogóle/. W sumie- nieopłacalna sprawa na dłuższą metę

Edytowane przez mobor

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. DTS-HD audio output

Enable to convert DTS-HD audio to linear PCM for HDMI OUT terminal.

Wpis z changelog'a nowego FW :lol: Czyli potrafi takie coś :) pozdrawiam :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no, a teraz biegiem do sklepu bo za moment bedziesz musiał wywalić 1800 za 320kę /naleśnik/ :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak juz wspomnialem troszke mam doczynienia z porzadnym stereo i wiem co to analog a co cyfrowka BENEK direct source wali tylko 2 kanaly stereo,,, nie bedzie na tym 5.1

Chodziło mi tylko o uzmysłowienie czym jest dźwięk surowy. W przypadku wprowadzania analogowo do wzmacniacza 5.1 czy 7.1 (po zdekodowaniu w playerze) mamy do czynienie z czymś w podobie "direct source" przy stereo. Ponieważ sygnał idzie od razu do wzmocnienia z ominięciem procesowania.

W stereo (jeśli mówimy o audio cd) nie ma oczywiście dekodowania w playerze i dźwięk idzie z płyty rzeczywiście "direct". W przypadku Blu-Ray dekodowanie zawsze musi być, niemniej jednak jeśli mówimy o np. DTS HD MA to w "teorii" (a może i w rzeczywistości) po zdekodowaniu powinniśmy otrzymać ścieżkę MASTER - taką jak ją reżyser wespół z dźwiękowcami zaakceptowali w studio zgraniowym - BEZ KOMPRESJI.

Idąc dalej tropem dywagacji teoretycznych to skoro to jest ten track MASTER, to po wysłaniu go analogowo do głośników (oczywiście po uprzednim wzmocnieniu) powinniśmy uzyskać najlepszą z możliwych (w warunkach domowych) sytuację odsłuchową.

Oczywiście im lepszy sprzęt w domu, tym lepiej.

A najlepiej (tak jak w studiach profesjonalnych) aby głośniki były aktywne i sygnał analogowy z źródła trafia prosto do nich grubaśnym kablem.

To jednak tylko teoria bo jak praktyka wskazuje wszystkim wydaję się, że po HDMI jest lepiej.

A dlaczego tak jest?

Ja do końca nie wiem.

Edytowane przez benek07

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

benek a dlatego ze kino niema nam dawac:) brzmienia audiofilskiego tu nie chodzi o dązenie do super jakosci itd itp :) no bo powiedzmy odrazu nawet moj ampli rxv3800 jakoscia brzmienia w analogu nie dorasta mojemu stereo high-end ta-f770es ktory ma juz 17 lat:) kino ma dawac satysfakcje efekty dużą efektywnosc glosnosc wibracje ma trząśc twoimi organami a przy tym z dekka oferowac bardzo dobra jakosc ktora wlasnei wnosi master audio czy dolby true HD :-) masz uslyszec najmniejszy szmer w filmie chodzącego pajączka ale bez ambicji audiofilskiej bez filozofi i wydziwiania ty masz sie podczas ogladania dobrze czuc ty masz miec wszystko przedstawione na ekranie ! i to co wplywa bezsposrednio do twoich uszow to ma byc jak najbarsziej podkolorowane :P

uwierz mi ze z mojego soniaka 770es po puszczeniu dobrze nagranej plytki przez chwile bys sie w pokoju zastanawial z ilu glosnikow to leci :D taka scene potrafi stworzyc ten stary analogowy wzmak przestrzen kladzie na lopatki nie jeden zestaw kinowy z 7 kolumnami:) a to wszystko tylko z 2 kolumn i to z przodu :)

i tutaj w analogu sytuacja jest odwrotna ty tego nie widzisz na ekranie wiec jakosc musi byc potezna jak najlepsza abys to slyszal abys w tym dzwieku mogl zaistniec :) w kinie masz to podane na tacy na ekranie :lol: brzmienie jest dodatkiem do deseru oczywiscie im glosniejsze im bardziej rozdzielcze to tylko na nasza korzysc

badzmy szczerzy analog nawet w takim pionku 51 i w wiekszosci kinowych ampli czy wzmakach jest denny :)

a dla tych uzytkownikow co nigdy nie mieli stycznosci z porzadnym systememem stereo to analog w pierwszym lepszym ampli to perfekcja niema nic lepszego i slyszysz takie farmazony na około,,, nie nie jest pefekrcyjny bo nie zostal do tego stworzony :) do kina sa nowe technologie HDMI czy kiedys SPDIF LUB OPTYK i temu to ma sluzyc tak ma poprostu byc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@dembol

Mam wrażenie, że mówimy o dwóch różnych sprawach.

Wiem na czym polega "efekciarstwo" dźwięku do kina. Chociaż są dźwiękowcy w tej branży, którzy preferują "naturalizm" bez przeginania w zylion efektów na minutę.

Ale to temat na osobną dyskusję.

Ja rozważam zupełnie coś innego.

Ten - załóżmy, że "efekciarski" akurat - dźwięk do jakiegoś filmu jest gdzież zgrywany i w tej sali z certyfikatem Dolby czy DTS (czy jedno i drugie) te wszystkie efekty już są i po finalnym zgraniu 1:1 są masteringowane. Na podstawie tego mastera tworzy się potem np. pliki na DVD czu Blu-ray.

I tylko możliwość odwołania się (odsłuchania) do takiej wersji oryginalnej (np. tej, która posłużyła do enkodowania DTS HD MA) mogłoby - z późniejszym odsłuchem po analogu z playera, raz i po zdekodowaniu w ampli, dwa - dać jakieś pojęcie co się dzieje "pomiędzy".

Tutaj nie chodzi (IMO) o to do czego został wynaleziony kabel HDMI czy optyk ale chodzi o to ile wnosi (dobrego lub złego) dodatkowe procesowanie sygnału w amplitunerze.

Tutaj - w teorii idealnego systemu odsłuchowego (żródło + wzmacniacz + głośniki) - kable nie powinny mieć żadnego znaczenia.

Jeśli bowiem właściwie został zdekodowany sygnał i ma to być tenże MASTER jakim go twórcy słyszeli to niezależnie od tego czy do głośników dojdzie analogami wprost z playera czy też poprzez HDMI i wzmak gdzie zostanie zdekodowany, powinien brzmieć identycznie.

Oczywiście, że klasa sprzętu, okablowania, głośników, kalibracji ma znaczenie, natomiast nie przekonują mnie opinie, że kinowy dźwięk przesłany po HDMI ma być lepszy i koniec.

Nie wiem, może to jest kwestia strategiczna dla producentów aby większość użytkowników wybierała nowe rozwiązania oparte o HDMI (kwestie patentowe a w wiec dodatkowe wpływy + sam fakt zarabiania na wymianie sprzętu). Konstruują więc tak sprzęt i dobierają tak "nastawy" aby lepiej było słychać po HDMI.

Może po prostu też zbudowanie dobrych komponentów (player+ampli) wyposażonych w dobry obieg sygnału analogowego (mówię o kinie, nie o stereo) jest za drogie jak na kieszeń przeciętnych konsumentów.

Bo przecież profesjonalne studia zgraniowe właśnie w oparciu o takie połączenia działają.

Tam nikt nie mówi, że aby dobrze usłyszeć efekty w zgrywanym filmie musi mieć HDMI.

Wszystko dobrze słyszy po analogach :lol:

Pozdrawiam

Edytowane przez benek07

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy do dyskusji zaprosić Kolegę Deimos z Pionkiem lx-91 i Denonem A1HDA - dwa typy połączeń , ślepy test i wszystko jasne ! :lol:

Edytowane przez BoDeX

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

benek zrozum jedną rzecz ! studio i pomieszczenia w ktorym nagrywane sa sciezki do filmow i tym podobne rzeczy troszke sie roznią od pokoju w ktorym ty mieszkasz gdzie masz na scianie meble a w srodku talerze :lol: i 4 sofy w kazdym kącie pokoju ,:) w studio masz warunki w 100% przystosowane i udoskonalone pod katem akustyki

sciezka ktora tak zostala nagrana w studio a ty chcac ja przelac bezsposrednio po analogu na koncowke mocy wcale nie musi odzwierciedlac tego co chcieli ci przekazac rezrzyserzy nagrywajac w swoich profesjonalnych pomieszczeniach ,u ciebie moze byc dobrze albo moze byc totalna kaszana ! po to sa procesroy ktore dopasowuja brzmienie wyrownywajac charakterystyke twojego pomieszczenia jak wczesniej wspomniany YPAO ustawia odpowiednie opoznienia itd itp aby ta sciezka brzmiala u ciebie jak najlepiej ! ale mysle ze niema sensu juz nad tym dyskutowac ! ja wiem jedno dts hd czy dolby true hd brzmi po pionerowskich analogach duzo gorzej jak po hdmi !

czym sie tez dzwiek charakteryzuje owszem jest bardzo czysty ale MA SŁABĄ DYNAMIKĘ ,JEST SUCHY MALO PRZESTRZENNY DUZOOOO SLABSZY BAS i wiele innych czynnikow zabawa jest zmudna ale polecam tobie to potestowac i spedzic jedną nocke nad tym ja uwazam ze niema sensu ! inaczej mowie jesli ktos niema mozliwosci podlaczenia pod hdmi i dekodowanie w wzmaku a posiada wysoka yamahe np dsp-z9 czy ax1 wtedy tylko analog wchodzi w gre

BODEX LX91 :P MA DOKLADNIE TE SAME PRZETWORNIKI ANALOGOWE CO 51 CZY 71 ROZNICY NIE ZOBACZYSZ ALE MARKETING ŻYJE,, OSOBISCIE UWAZAM ZE NA DZIEN DZISIEJSZY LX91 TO GLUPOTA WYGŁUP I ROBIENIE LUDZI W BAMBUKO WOGULE PANOWIE NA DZIEN DZISIEJSZY ANALOG UMARŁ :D

CZY TO SONY CZY PIONEK W POLOWIE LAT 90TYCH PRZESTALI PRODUKOWAC PORZADNE ANALOGOWE PLAYERY CD, I WZMACNIACZE POTEM JUZ BYL TYLKO MARKETING I SWIECIDELKA

ostatnie sony es czy pionki reference lub elite wychodzily w latach 94-95 po tych latach sony jak i pioneer nie zrobili nic co by naprawde zagrało

takze jestesmy skazani tylko na ere cyfrową

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tam nikt nie mówi, że aby dobrze usłyszeć efekty w zgrywanym filmie musi mieć HDMI.

Bo w studiach wszystko robi się w fazie LPCM.

Końcowy produkt dla wydawcy jest poddawany masteringowi w trybie dts albo DD lub zostaje LPCM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
BODEX LX91 MA DOKLADNIE TE SAME PRZETWORNIKI ANALOGOWE CO 51 CZY 71 ROZNICY NIE ZOBACZYSZ ...

Proszę .... teraz Ty pokaż bebechy 51/71 !!! :lol:

b59601046356778d.jpg

Edytowane przez BoDeX

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...