Metro Exodus ukaże się na początku następnego roku. Postapokaliptyczny survival FPS będzie zawierać elementy świata otwartego oraz cykl dnia i nocy. Twórcy wypowiadali się, w jaki sposób ten element wpłynie na rozgrywkę.
Dyrektor kreatywny ukraińskiego studia 4A (złożonego m.in. z weteranów serii Stalker), John Bloch, wyjawił, że w ciągu dnia przeciwnicy będą aktywnie patrolowali teren, podczas gdy nocą mają oni wracać do obozowisk i przesiadywać przed ogniskiem. Ma to prowadzić do sytuacji, gdzie czasem w środku dnia napotkamy mniejszy opór, z racji tego, że większość strażników będzie zaaferowana sprawdzaniem terenu. Z kolei w nocy ich szeregi będą bardziej zwarte, ale wtedy ograniczona widoczność będzie naszym sprzymierzeńcem.
Co ciekawe, cyklowi dnia / nocy będzie także podlegało zachowanie bestii. A te, zupełnie jak to mówiła Newt w drugiej części Obcego, „wychodzą przeważnie w nocy”. Tym razem będzie można także skorzystać z opcji odpoczynku aby przeczekać niesprzyjające warunki. Może okazać się to przydatne gdy nie mamy pomysłu na dany fragment poziomu i wielokrotnie giniemy.
Metro Exodus ukaże się na Xbox One, PS4 oraz PC wraz z usprawnieniami dla Xbox One X oraz PS4 Pro. Scenariusz gry jest większy niż 2033 i Last Light razem wzięte. A wy czekacie na ukraińską produkcję w uniwersum Dimitrija Głuchowskiego?
(335)