BenQ ZOWIE RL2460 Test monitora (nie tylko) do konsoli
Responsywność / Input lag
Rodzaj sygnału | Opis | Ustawienia monitora | Wynik |
[GRY] 1080p | Lag przy konsolach obecnej generacji (PlayStation 4, Xbox One, Nintendo WiiU) pracujących w rozdzielczości Full HD | dowolny tryb | 10 ms |
[PC] 4K / 1080p @ 4:4:4 | Lag przy natywnej rozdzielczości np. z komputera i chęci uzyskania chromy 4:4:4 (wyraźne kolorowe czcionki) | dowolny tryb | 10 ms |
Producent zapewniał, że monitor posiada “zerowy” input lag, a zatem, że akcja na ekranie wyświetlana jest błyskawicznie. Okazuje się, że niemalże tak jest! 10ms w centrum ekranu, oznacza, że monitor dodaje od siebie raptem 2ms opóźnienia. Osiem milisekund wynosi bowiem różnica w czasie rysowania przez kartę graficzną pierwszej linii, jaka pojawia się na ekranie (na górze monitora), a linii środkowej. BenQ RL2460 jest zatem jednym z najszybszych ekranów LCD jakie kiedykolwiek powstały i żaden telewizor nie może się z nim równać. Należy jednak przypomnieć, że poniżej wartości 30ms lag generalnie nie jest już specjalnie odczuwalny i nie robi różnicy.
Gmeru dokładnie sprawdził jak monitor radzi sobie w popularnej na turniejach grze Street Fighter V. Wrażenia były doskonałe. Trudno się dziwić, że właśnie ten monitor jest wybierany do tak szybkich i wymagających gier. Do potyczek online sprawdzi się perfekcyjnie.
(2461)