BenQ ZOWIE RL2460 Test monitora (nie tylko) do konsoli
Odwzorowanie ruchu
Odwzorowanie ruchu jest zdecydowanie najważniejszym zagadnieniem w przypadku monitora dla graczy. BenQ RL2460 posiada jednak matrycę 60Hz, która nie oferuje zbyt dużego potencjału do wyświetlania bardzo wyraźnego obrazu w ruchu. W świetle tego, że monitor jest dedykowany do konsol nie ma to jednak większego znaczenia, ponieważ sygnał z konsoli ma zawsze nie więcej niż 60Hz. Z tego względu żaden wyświetlacz nie może dostarczyć tak wyraźnego obrazu jak przy współpracy z komputerem PC przy wyższym odświeżaniu. Jedyne co może zaoferować przyzwoity ekran to redukcja smużenia wynikającego z czasu reakcji matrycy. Tego typu funkcję zaimplementowano w testowanym monitorze pod nazwą “AMA”. Można wybrać jeden z trzech trybów. Zobaczmy jakie rezultaty uzyskamy w naszej sekwencji testowej.
Funkcja “AMA” w trybie Standard idealnie realizuje swoje działanie. Czas reakcji jest tak krótki, że nie powoduje smużenia. Oczywiście obiekt testowy pozostanie rozmyty przy 60Hz sygnale i nic z tym nie zrobimy podczas korzystania z konsoli, ale jak napisałem. Tak będzie w każdym monitorze czy telewizorze.
(2462)