BenQ PV3200PT Test – Monitor do montażu wideo / grafiki Ultra HD 4K (3840×216)
Responsywność, Odwzorowanie ruchu
Matryca, o maksymalnym odświeżaniu 60Hz, nie pozwala uzyskać wyraźnego obrazu w ruchu. Rozmycie następuje z uwagi na efekt sample and hold, którego nie da się w tym przypadku wyeliminować. Na monitorze graficznym jest to w zasadzie bez znaczenia, a całą analizę ruchu prowadzę w ramach ciekawostki. Producent dołożył system overdrive. Występuje on pod nazwą “AMA”.
|
Nazwa trybu | Informacje | Obraz postrzegany w ruchu | |
TruMotion: Wyłączone
Jasność: dowolna AMA: Wyłączone |
Smużenie:
bardzo duże
Maksymalna jasność: 320cd/m2 |
Powielenie krawędzi:
brak (krawędzie rozmyte)
Poprawa płynności filmów (24p): – |
|
Jasność: dowolna
AMA: Włączone |
Smużenie:
duże
Maksymalna jasność: 320cd/m2 |
Powielenie krawędzi:
nieznaczny ghosting za obiektem testowym
Poprawa płynności filmów (24p): – |
Jak widać powyżej, uruchomienie AMA zmniejsza nieco smużenie, jednak wprowadza wyraźmy ghosting za obiektem testowym. Osobiście postawiłbym więc na wyłączony.
Konsola | Pomiar za pomocą Leo Bodnar Lag Tester – odwzorowuje opóźnienie input lag podczas używania konsoli do gier | 26 ms | |
Komputer PC | Całkowity czas upływający od kliknięcia myszą do reakcji na ekranie | 32 ms |
Input lag jest przyzwoity, jak widać po pomiarach. 32 milisekundy, jeśli chodzi o czas reakcji całego systemu, to wartość, której nie odczujemy przy pracy. Zawodowi gracze może nie byli by zachwyceni tą wartością, ale dla nich jest chociażby model XL2730Z, w przypadku którego lag jest przeszło dwukrotnie mniejszy Co jednak ciekawe, po podłączeniu konsoli (np. PS3) także możemy liczyć na bardzo niewielkie opóźnienie, pomimo, że monitor musi przeskalować przecież obraz do Ultra HD. Jeśli ktoś jest grafikiem, ale w przerwach lubi pobawić się na PC czy konsoli to zdecydowanie polecam PV3200PT.
|
Nasz redakcyjny sprzęt wyposażony jest w dwie karty GeForce GTX 980 Ti SLI powered by NVIDIA. Drugi komputer to ASUS GeForce GTX 980 przygotowany we współpracy z firmą HyperCube Stacje Graficzne. Komponenty od firm Nvidia, ASUS, Intel, HyperX. Gry dostarcza nam m.in Eletronics Arts Polska oraz PlayStation Polska |
(1676)