Assassin’s Creed: Odyssey | RECENZJA | Xbox One X 4K HDR
Podsumowanie i rekomendacja
Assassin’s Creed: Odyssey to bardzo dobra próba ukierunkowania serii na tory RPG. Proces ten zaczął się z Origins, a tutaj świadomie Ubisoft poszedł o krok dalej. Co prawda czuję, że poprzedniczka wprowadziła większy powiew świeżości w porównaniu z minionymi częściami (ale zadanie to było łatwiejsze), ale nie miałem poczucia zmęczenia i eksploatowania serii. Konsekwencje naszych działań są tutaj realne chociaż nie mają może takiej dramatycznej wagi jak w Wiedźminie. Szkoda jedynie, że siła sprawcza głównego wątku jest nieco rozproszona przez fakt, że jakaś część dodatkowych aktywności jest konieczna by móc go kontynuować przez co gra może się niepotrzebnie dłużyć. Mimo wszystko wyrafinowanie systemu walki, wzbogacenie go o masę nowych umiejętności i powrót do nacisku na batalie morskie sprawia, że jest to gra bardzo kompletna i oferująca to, co akurat w serii lubię najbardziej (nie jestem fanem „starych” Assassinów). Na deser należy zostawić ocenę wykorzystania technologii Ultra HD, która osiąga tutaj szczyty swoich możliwości. Dla takich gier warto wymienić telewizor, który wspiera w pełni UHD czyli 4K, HDR oraz szeroką paletę barw.
Plusy:
- Świetnie zaimplementowany HDR i bardzo dobra jakość obrazu w 4K
- Naturalistyczny i realistycznie odwzorowany świat starożytnej Grecji
- Nasze wybory mają znaczenie
- Duży nacisk na bitwy morskie
- Rozbudowany system umiejętności
- Kassandra to rewelacyjna postać
Minusy:
- Drobne problemy z framepacingiem, a przez to także ze sterowaniem
- Sztuczne przedłużenie gry koniecznością wykonywania zadań pobocznych, co osłabia moc wątku głównego
Cena: 249 zł
Kopię gry dostarczył wydawca – Ubisoft (Data premiery 05.10.2018)
Gra testowana na Xbox One X, telewizorze Ultra HD 4K HDR Samsung Q7C + soundbar Samsung MS6501
(1546)