Wczoraj odbyło się wydarzenie X018 organizowane przez Microsoft. W jego trakcie firma miała dużo ogłoszeń związanych z grami, akcesoriami a także nowo nabytymi studiami. Do tych ostatnich należą od teraz Obsidian i inXile. Zapraszamy na nasze podsumowanie.
Najważniejsze fakty:
- Specjalizujące się w grach RPG studia InXile oraz Obsidian dołączają do Microsoft Studios
- Zobaczyliśmy pierwszy gameplay Crackdown 3 z pełną destrukcją otoczenia w trybie multiplayer
- W przyszłym tygodniu oficjalnie startuje obsługa myszki i klawiatury dla Xbox One w siedmiu grach, w tym Fortnite
- Razer opracowuje bezprzewodową klawiaturę mechaniczną dla Xbox One
- 16 nowych tytułów dołącza do Xbox Game Pass, m.in. PUBG
- Forza Horizon 4, Sea of Thieves i State of Decay 2 otrzymają rozszerzenia
Oprócz tego, było troche ogłoszeń związanych z grami firm trzecich, w tym sporo z Japonii: od Square-Enix, m.in. o Kingdom Hearts 3, Just Cause 4 i Rise of the Tomb Raider, od Namco Bandai o JumpForce, a także od Capcom o Devil May Cry 5.
InXile, Obsidian Entertainment dołączają do Microsoft Studios
Największą nowiną wydarzenia X018, które odbyło się w Meksyku przy udziale ekstatycznego tłumu fanów, było niewątpliwie ogłoszenie, że InXile oraz Obsidian zasilą szeregi studiów wewnętrznych Microsoftu. Pierwsze studio wiedzione jest przez Briana Fargo, byłego szefa Interplay i producenta Fallouta, a jego ostatnimi większymi tytułami były Wasteland 2 oraz Torment: Tides of Numenera. Obsidian natomiast znany jest ze Star Wars: Knights of the Old Republic 2, Neverwinter Nights 2, Fallout: New Vegas, South Park: The Stick of Truth oraz Pillars of Eternity. Obsidian od przynajmniej roku pracował nad nową marką dla Take-Two – interesujące jest to, czy wraz z przejęciem przez Microsoft, tytuł ten zostanie wydany wyłącznie na Xbox One i Windows 10. W każdym razie w obliczu braku RPG od Microsoftu od czasu utraty BioWare jako partnera, zamknięcia Lionhead (studia, które dało nam Fable) oraz skasowania Scalebound, gier z tego gatunku na wyłączność na Xbox One wybitnie brakowało.
(275)