ViewSonic PX727-4K i PX747-4K | TEST | projektor DLP 4K z HDR
- Słowem wstępu
- Wygląd
- Instalacja projektora
- Technologia DLP – podstawowe informacje
- Testy syntetyczne
- Jakość optyki
- Oddanie barw
- Kontrast i czerń
- Jednolitość obrazu
- Obsługa Ultra HD / 4K
- Rozdzielczość 4K
- Jakość efektu HDR i szerokiej palety barw
- Odwzorowanie ruchu
- Dźwięk
- Granie na konsoli i PC
- Podsumowanie i ocena
Odwzorowanie ruchu
ViewSonic PX727 poprawnie przyjmuje każdy rodzaj klatkażu, tj. 24, 50 i 60Hz. Pliki te wyświetla ze standardową płynnością. Oznacza to, że filmy (24 klatki) charakteryzują się klasycznym skokowym obrazem, jaki znamy dobrze z kin. Niestety, producent nie zdecydował się zaimplementować systemu poprawy płynności ruchu (upłynniacza), zatem nie ma szans wpłynąć na to jak wyświetlany jest film. Co, gdy włączymy materiał 50/60 klatkowy, na przykład transmisję sportową w telewizji? Tam ruch oczywiście jest płynny jak na każdym wyświetlaczu czy projektorze, jednak cechuje się pewną dozą rozmycia. Projektor DLP jakim jest PX727 ma w tym przypadku taką przewagę, że owe rozmycie jest na nim zauważalnie mniejsze niż na projektorach wykorzystujących inny przetwornik (3 LCD lub LCoS), oczywiście jeśli mowa o projektorach bez wspomagania ze strony elektronicznego systemu. Dowolny projektor 3 LCD posiadający chip 120Hz oraz system – „upłynniacz” pozwalający powielić ilość klatek do tej wartości sprawdziłby się lepiej, jednak trzeba nadmienić, że nie da się zmusić przetwornika DMD 0,47″ do pracy w 120Hz, ponieważ jego rzeczywista częstotliwość odświeżania (wynosząca de facto 2 razy więcej) wykorzystywana jest do wyświetlania rozdzielczości 4K za pomocą błyskawicznego przesuwania pikseli.
Nazwa trybu | Informacje | Obraz postrzegany w ruchu | |
(brak) |
Smużenie:
duże Maksymalna jasność: 120 cd/m2 |
Powielenie krawędzi:
nieznaczne Poprawa płynności filmów (24p): brak |
(9616)