Test telewizora SHARP GP7 – QLED na każdą kieszeń
Granie na konsoli i PC
Wszystkie testy sygnału 4K Ultra HD w grach przeprowadzamy na sprawdzonych kablach HDMI firmy Magic Link 2.1
SHARP GP7 oferuje dwa tryby przystosowane do grania i współpracy z komputerem. Tryby mają bardzo niskie opóźnienie oraz oferują reprodukcję chromy 4:4:4.
Rodzaj sygnału | Opis | Ustawienia telewizora | Wynik |
[GRY] 1080p60Hz + HDR | Lag przy konsolach obecnej generacji (Xbox Series S/X, PlayStation 5) pracujących w Full HD z szeroką paletą barw i HDR | “Gra” | 37 ms |
[GRY] 1080p120Hz + HDR | Lag przy konsolach obecnej generacji (Xbox Series S/X, PlayStation 5) pracujących w Full HD z szeroką paletą barw i HDR | “Gra” | n/d |
[PC] 4K60Hz @ 4:4:4 | Lag przy natywnej rozdzielczości np. z komputera i chęci uzyskania chromy 4:4:4 (wyraźne kolorowe czcionki) | “PC” | 17 ms |
[GRY] 4K60Hz + HDR | Lag przy wersjach konsol obecnej generacji (Xbox Series S/X, PlayStation 5) pracujących w 4K z szeroką paletą barw i HDR | “Gra” | 13 ms |
[GRY] 4K120Hz + HDR | Lag przy wersjach konsol obecnej generacji (Xbox Series S/X, PlayStation 5) pracujących w 4K z szeroką paletą barw i HDR | “Gra” | n/d |
[GRY] 4K60Hz + Dolby Vision | Lag przy wersjach konsol obecnej generacji (Xbox Series S/X, PlayStation 5) pracujących w 4K i Dolby Vision | “Gra” | 15 ms |
[GRY] 4K120Hz + Dolby Vision | Lag przy wersjach konsol obecnej generacji (Xbox Series S/X, PlayStation 5) pracujących w 4K i Dolby Vision | “Gra” | n/d |
[FILM] 4K / 1080p + upłynniacz | Lag w natywnej rozdzielczości, przy działającym upłynniaczu z interpolacją klatek | “Film” | 113 ms |
Input lag w Sharpie jest na niskim poziomie. Przy sygnale 4K telewizor może się pochwalić marginalnym opóźnieniem na poziomie 13. Jednak trzeba liczyć się z faktem, że input lag przy rozdzielczości Full HD jest trochę wyższy, ale nie na tyle duży aby sprawiał on dyskomfort do okazjonalnego grania.
Rodzaj funkcji | Opis | Dostępność |
VRR-HDMI | Zmienna częstotliwość odświeżania, dostępna w wybranych grach na konsolach. | NIE |
VRR AMD FreeSync 2 | Zmienna częstotliwość odświeżania, dostępna we współpracy z kompatybilnym urządzeniami (np. PC AMD) | NIE |
VRR NVIDIA G-Sync | Zmienna częstotliwość odświeżania, dostępna we współpracy z kompatybilnym urządzeniami (np. PC NVIDIA) | NIE |
ALLM | Auto Low Latency Mode – funkcja, która pozwala telewizorowi automatycznie przełączyć się w tryb „Gra” z niskim opóźnieniem. Xbox One S|X, Xbox Series X|S obsługuję ALLM. Konsole PlayStation nie. | TAK |
Dolby Vision – Gra | Wsparcie dla Dolby Vision w grach | TAK |
4K 120Hz | Obsługa formatu 4K w 120Hz (wymaga HDMI 2.1 z pełną przepustowością) | NIE |
1080p 120Hz | Obsługa formatu Full HD 1080p w 120Hz | NIE |
1440p 120Hz | Obsługa formatu 1440p w 120Hz | NIE |
1440p 60Hz | Obsługa formatu 1440p w 60Hz | TAK |
QFT (szybka transmisja ramek) | Funkcja pozwalająca zmniejszyć input lag o dodatkowe 0 – 16ms. Polega na enkapsulacji ramek obrazu w sygnale o wyższym odświeżaniu, co zmniejsza czas przesyłu. Obecnie (bez QFT) najniższy możliwy lag na środku matrycy wynosi 8ms. | b.d. |
Sharp GP7 oferuje podstawowe funkcje przydatne graczom, takie jak ALLM oraz obsługę Dolby Vision w grach, co jest możliwe dzięki wsparciu portów HDMI 2.1. Te funkcje poprawiają wrażenia wizualne i umożliwiają automatyczne przełączanie w tryb niskiego opóźnienia, co przydaje się podczas intensywniejszej rozgrywki. Telewizor jest jednak bardziej odpowiedni dla okazjonalnych graczy. Brak wsparcia dla częstotliwości 120 Hz oraz funkcji takich jak VRR czy dedykowanego panelu gracza (Game Bar) ogranicza jego możliwości w bardziej wymagających grach.
Nasz redakcyjny sprzęt wyposażony jest w kartę GeForce RTX 4080 oraz RTX 3050 powered by NVIDIA. Komponenty od firm Nvidia, ASUS, Gigabyte, Intel, HyperX. Gry dostarcza nam m.in PLAION Polska, Eletronics Arts Polska, Cenega oraz PlayStation Polska i Microsoft Polska