Test telewizora laserowego Cine 1 legendarnej firmy Leica
Granie na konsoli i PC
Leica Cine 1 oferuje dwa tryby przystosowane do grania i współpracy z komputerem: tryb „Gra” oraz „PC”. Oba tryby oferują reprodukcję chromy 4:4:4.
Rodzaj sygnału | Opis | Ustawienia telewizora | Wynik |
[GRY] 1080p60Hz + HDR | Lag przy konsolach obecnej generacji (Xbox Series S/X, PlayStation 5) pracujących w Full HD z szeroką paletą barw i HDR | “Gra” | 36 ms |
[PC] 4K60Hz @ 4:4:4 | Lag przy natywnej rozdzielczości np. z komputera i chęci uzyskania chromy 4:4:4 (wyraźne kolorowe czcionki) | “PC” | 36 ms |
[GRY] 4K60Hz + HDR | Lag przy wersjach konsol obecnej generacji (Xbox Series S/X, PlayStation 5) pracujących w 4K z szeroką paletą barw i HDR | “Gra” | 36 ms |
[FILM] 4K / 1080p + upłynniacz | Lag w natywnej rozdzielczości, przy działającym upłynniaczu z interpolacją klatek | “Filmmaker” | 140 ms |
Leica Cine 1 posiada dość niskie opóźnienia zarówno przy sygnale Full HD jak i 4K. Taki input lag będzie się jednak raczej nadawał na spokojnie niedzielne granie, aniżeli gry e-sportowe.
Rodzaj funkcji | Opis | Dostępność |
VRR-HDMI | Zmienna częstotliwość odświeżania, dostępna w wybranych grach na konsolach. | NIE |
VRR AMD FreeSync 2 | Zmienna częstotliwość odświeżania, dostępna we współpracy z kompatybilnym urządzeniami (np. PC AMD) | NIE |
VRR NVIDIA G-Sync | Zmienna częstotliwość odświeżania, dostępna we współpracy z kompatybilnym urządzeniami (np. PC NVIDIA) | NIE |
ALLM | Auto Low Latency Mode – funkcja, która pozwala telewizorowi automatycznie przełączyć się w tryb „Gra” z niskim opóźnieniem. Xbox One S|X, Xbox Series X|S obsługuję ALLM. Konsole PlayStation nie. | TAK |
Dolby Vision – Gra | Wsparcie dla Dolby Vision w grach | NIE (brak trybu z rozsądnym input lag) |
4K 120Hz | Obsługa formatu 4K w 120Hz (wymaga HDMI 2.1 z pełną przepustowością) | NIE |
1080p 120Hz | Obsługa formatu Full HD 1080p w 120Hz | NIE |
1440p 120Hz | Obsługa formatu 1440p w 120Hz | NIE |
1440p 60Hz | Obsługa formatu 1440p w 60Hz | NIE |
QFT (szybka transmisja ramek) | Funkcja pozwalająca zmniejszyć input lag o dodatkowe 0 – 16ms. Polega na enkapsulacji ramek obrazu w sygnale o wyższym odświeżaniu, co zmniejsza czas przesyłu. Obecnie (bez QFT) najniższy możliwy lag na środku matrycy wynosi 8ms. | b.d. |
Powyższa tabela raczej nie potrzebuje szerokiego komentarza. Jedynymi funkcjami umilającymi rozgrywkę jest ta najbardziej podstawowa, czyli ALLM. Co ciekawe, pomimo tego, że jak wspomnieliśmy Leica Cine 1 jak najbardziej obsługuje standard Dolby Vision, nie udało nam się wymusić działania gier w tym HDR. Być może jest to przeoczenie producenta i zostanie poprawione w nadchodzącej aktualizacji.
Nasz redakcyjny sprzęt wyposażony jest w kartę GeForce RTX 4080 powered by NVIDIA. Komponenty od firm Nvidia, ASUS, Gigabyte, Intel, HyperX. Gry dostarcza nam m.in PLAION Polska, Eletronics Arts Polska, Cenega oraz PlayStation Polska i Microsoft Polska