Test Hisense U6KQ – rodzinny najtańszy TV Mini LED na rynku poniżej 3000 zł?
Granie na konsoli i PC
Wszystkie testy sygnału 4K Ultra HD w grach przeprowadzamy na sprawdzonych kablach HDMI firmy Magic Link 2.1
Hisense U6KQ oferuje jeden tryb przystosowane do grania i współpracy z komputerem, jest nim “Gra”. Tryb posiada bardzo niskie opóźnienie oraz oferuje reprodukcję chromy 4:4:4.
Rodzaj sygnału | Opis | Ustawienia telewizora | Wynik |
[GRY] 1080p60Hz + HDR | Lag przy konsolach obecnej generacji (Xbox Series S/X, PlayStation 5) pracujących w Full HD z szeroką paletą barw i HDR | “Gra” | 18 ms |
[GRY] 1080p120Hz + HDR | Lag przy konsolach obecnej generacji (Xbox Series S/X, PlayStation 5) pracujących w Full HD z szeroką paletą barw i HDR | “Gra” | BRAK |
[PC] 4K120Hz @ 4:4:4 | Lag przy natywnej rozdzielczości np. z komputera i chęci uzyskania chromy 4:4:4 (wyraźne kolorowe czcionki) | “Gra” | BRAK |
[PC] 4K60Hz @ 4:4:4 | Lag przy natywnej rozdzielczości np. z komputera i chęci uzyskania chromy 4:4:4 (wyraźne kolorowe czcionki) | “Gra” | 18 ms |
[GRY] 4K60Hz + HDR | Lag przy wersjach konsol obecnej generacji (Xbox Series S/X, PlayStation 5) pracujących w 4K z szeroką paletą barw i HDR | “Gra” | 18 ms |
[GRY] 4K120Hz + HDR | Lag przy wersjach konsol obecnej generacji (Xbox Series S/X, PlayStation 5) pracujących w 4K z szeroką paletą barw i HDR | “Gra” | BRAK |
[GRY] 4K60Hz + Dolby Vision | Lag przy wersjach konsol obecnej generacji (Xbox Series S/X, PlayStation 5) pracujących w 4K i Dolby Vision | “Gra” | 18 ms |
[GRY] 4K120Hz + Dolby Vision | Lag przy wersjach konsol obecnej generacji (Xbox Series S/X, PlayStation 5) pracujących w 4K i Dolby Vision | “Gra” | BRAK |
[FILM] 4K / 1080p + upłynniacz | Lag w natywnej rozdzielczości, przy działającym upłynniaczu z interpolacją klatek | “Kino Nocne” | 104 ms |
Hisense U6KQ posiada bardzo niskie opóźnienia, zarówno przy sygnale 4K wraz HDR, jak i Full HD. Input lag przy nastawach 60Hz wynosi 18ms. Taka wartość mieści się w najbardziej restrykcyjnej grupie – placebo, i na pewni zadowolą wszystkich graczy
Rodzaj funkcji | Opis | Dostępność |
VRR-HDMI | Zmienna częstotliwość odświeżania, dostępna w wybranych grach na konsolach. | TAK |
VRR AMD FreeSync 2 | Zmienna częstotliwość odświeżania, dostępna we współpracy z kompatybilnym urządzeniami (np. PC AMD) | NIE |
VRR NVIDIA G-Sync | Zmienna częstotliwość odświeżania, dostępna we współpracy z kompatybilnym urządzeniami (np. PC NVIDIA) | NIE |
ALLM | Auto Low Latency Mode – funkcja, która pozwala telewizorowi automatycznie przełączyć się w tryb „Gra” z niskim opóźnieniem. Xbox One S|X, Xbox Series X|S obsługuję ALLM. Konsole PlayStation nie. | TAK |
Dolby Vision – Gra | Wsparcie dla Dolby Vision w grach | TAK |
4K 120Hz | Obsługa formatu 4K w 120Hz (wymaga HDMI 2.1 z pełną przepustowością) | NIE |
1080p 120Hz | Obsługa formatu Full HD 1080p w 120Hz | NIE |
1440p 120Hz | Obsługa formatu 1440p w 120Hz | NIE |
1440p 60Hz | Obsługa formatu 1440p w 60Hz | NIE |
QFT (szybka transmisja ramek) | Funkcja pozwalająca zmniejszyć input lag o dodatkowe 0 – 16ms. Polega na enkapsulacji ramek obrazu w sygnale o wyższym odświeżaniu, co zmniejsza czas przesyłu. Obecnie (bez QFT) najniższy możliwy lag na środku matrycy wynosi 8ms. | b.d. |
Tabela wyżej przedstawia dość okrojone wsparcie dla graczy. Jednak po cenie urządzenia raczej nie powinniśmy spodziewać się więcej. Powiemy więcej, jak na to ile kosztuje, jest naprawdę dobrze. Dużym plusem jest możliwość rozgrywki w HDR Dolby Vision, co nie udaje się nawet odbiornikom o wiele, wiele droższym. Pozostałe funkcje działają bez najmniejszego problemu, tak więc włączenie VRR, czy funkcja ALLM aktywowały się wręcz od razu. Należy jednak wspomnieć, że po włączeniu zmiennej częstotliwości odświeżania, lokalne wygaszanie jest dezaktywowane, co ma spore przełożenie na jakość wyświetlanego obrazu. W ostatnim zdaniu, warto wspomnieć, o lekkim migotaniu ciemnych odcieni w VRR, co jest akurat typowym zjawiskiem. Można powiedzieć, że Hisense U6KQ sprawdzi się dość dobrze do niedzielnego grania.
Hi. Please can you tell more about how you measure contrast in your pictures/patterns. What output luminance is set when measuring contrast?
Bardzo przydatny test dla klientów o mniej zasobnym portfelu. Niemniej bardzo brakuje informacji na temat użytych matryc w pozostałych rozmiarach. Bo coś mi się zdaje, że to nie będą IPS, szczególnie w modelach 50/55. Czy można prosić o uzupełnienie tych danych?