Home Testy Telewizory LCD Sharp Test SHARP GR8765 (144Hz QLED): mały, ale wariat – idealny dla graczy!
Test SHARP GR8765 (144Hz QLED): mały, ale wariat – idealny dla graczy!

Test SHARP GR8765 (144Hz QLED): mały, ale wariat – idealny dla graczy!

4.61K
1

Granie na konsoli i PC

Wszystkie testy sygnału 4K Ultra HD w grach przeprowadzamy na sprawdzonych kablach HDMI firmy Magic Link 2.1

Chroma 4:4:4 w trybie PC Wyraźne kolorowe czcionki z PC w trybie “PC” 4k@60Hz

SHARP GR8765E oferuje dwa tryby przystosowane do grania i współpracy z komputerem. Tryby mają bardzo niskie opóźnienie oraz oferują reprodukcję chromy 4:4:4 – jednak trzeba mieć na uwadze, że chroma działa poprawnie tylko w 60Hz.

Rodzaj sygnału Opis Ustawienia telewizora Wynik
[GRY] 1080p60Hz + HDR Lag przy konsolach obecnej generacji (Xbox Series S/X, PlayStation 5) pracujących w Full HD z szeroką paletą barw i HDR “Gra” 18 ms
[GRY] 1080p120Hz + HDR Lag przy konsolach obecnej generacji (Xbox Series S/X, PlayStation 5) pracujących w Full HD z szeroką paletą barw i HDR “Gra” 9 ms
[PC] 4K60Hz @ 4:4:4 Lag przy natywnej rozdzielczości np. z komputera i chęci uzyskania chromy 4:4:4 (wyraźne kolorowe czcionki) “PC” 17 ms
[GRY] 4K60Hz + HDR Lag przy wersjach konsol obecnej generacji (Xbox Series S/X, PlayStation 5) pracujących w 4K z szeroką paletą barw i HDR “Gra” 16 ms
[GRY] 4K120Hz + HDR Lag przy wersjach konsol obecnej generacji (Xbox Series S/X, PlayStation 5) pracujących w 4K z szeroką paletą barw i HDR “Gra” 6 ms
[GRY] 4K60Hz + Dolby Vision Lag przy wersjach konsol obecnej generacji (Xbox Series S/X, PlayStation 5) pracujących w 4K i Dolby Vision “Gra” 17 ms
[GRY] 4K120Hz + Dolby Vision Lag przy wersjach konsol obecnej generacji (Xbox Series S/X, PlayStation 5) pracujących w 4K i Dolby Vision “Gra” 9 ms
[FILM] 4K / 1080p + upłynniacz Lag w natywnej rozdzielczości, przy działającym upłynniaczu z interpolacją klatek “Film” 132 ms

Input lag w Sharpie jest na bardzo niskim poziomie, zarówno przy sygnale 4K, jak i Full HD. Obie te rozdzielczości mogą się pochwalić marginalnym opóźnieniem na poziomie 18 oraz 9 ms. Obie te wartości mieszczą się w najbardziej restrykcyjnej grupie i na pewno zadowolą wszystkich graczy.

Rodzaj funkcji Opis Dostępność
VRR-HDMI Zmienna częstotliwość odświeżania, dostępna w wybranych grach na konsolach. TAK
VRR AMD FreeSync 2 Zmienna częstotliwość odświeżania, dostępna we współpracy z kompatybilnym urządzeniami (np. PC AMD) TAK
VRR NVIDIA G-Sync Zmienna częstotliwość odświeżania, dostępna we współpracy z kompatybilnym urządzeniami (np. PC NVIDIA) TAK
ALLM Auto Low Latency Mode – funkcja, która pozwala telewizorowi automatycznie przełączyć się w tryb „Gra” z niskim opóźnieniem. Xbox One S|X, Xbox Series X|S obsługuję ALLM. Konsole PlayStation nie. TAK
Dolby Vision – Gra Wsparcie dla Dolby Vision w grach TAK
4K 120Hz Obsługa formatu 4K w 120Hz (wymaga HDMI 2.1 z pełną przepustowością) TAK
1080p 120Hz Obsługa formatu Full HD 1080p w 120Hz TAK
1440p 120Hz Obsługa formatu 1440p w 120Hz TAK
1440p 60Hz Obsługa formatu 1440p w 60Hz TAK
QFT (szybka transmisja ramek) Funkcja pozwalająca zmniejszyć input lag o dodatkowe 0 – 16ms. Polega na enkapsulacji ramek obrazu w sygnale o wyższym odświeżaniu, co zmniejsza czas przesyłu. Obecnie (bez QFT) najniższy możliwy lag na środku matrycy wynosi 8ms. b.d.

Sharp GR8765 to telewizor, który naprawdę przypadł nam do gustu, jeśli chodzi o granie. Matryca 144 Hz w połączeniu z HDMI 2.1 sprawiła, że obraz był niesamowicie płynny, a input lag praktycznie niewyczuwalny. Podczas testów w dynamicznych grach ani razu nie zauważyliśmy opóźnień czy przycięć, co zrobiło na nas spore wrażenie. Obsługa VRR, ALLM i FreeSync dodatkowo poprawia wrażenia – tearing zniknął całkowicie, a każda akcja na ekranie była idealnie płynna. Testując na konsolach nowej generacji i wydajnym PC, mieliśmy poczucie pełnej kontroli nad rozgrywką. GR8765 to telewizor, który spokojnie zadowoli zarówno tych, którzy grają okazjonalnie, jak i zapalonych graczy szukających maksymalnej responsywności. Podczas testów bawiliśmy się naprawdę świetnie!

Nasz redakcyjny sprzęt wyposażony jest w kartę GeForce RTX 4080 oraz RTX 3050 powered by NVIDIA. Komponenty od firm Nvidia, ASUS, Gigabyte, Intel, HyperX. Gry dostarcza nam m.in PLAION Polska, Eletronics Arts Polska, Cenega oraz PlayStation Polska i Microsoft Polska

(4607)

3.5 6 głosy
Article Rating
Piotr "Gmeru" Gmerek Redaktor naczelny HDTVPolska. Posiadacz THX Certified Level 2. Członek polskiego oddziału SMPTE. Maniak najwyższej jakości obrazu. Poniżej 4K nie schodzę ;-). Pasjonat i kolekcjoner konsol, gier oraz filmów. Na słowo "Limitowana edycja" dostaję gęsiej skórki ;-).

1
Zobacz więcej komentarzy na forum

Subskrybuj
Powiadom o
guest

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

1 Komentarz
najnowszy
najstarszy oceniany
Informacje zwrotne
Zobacz wszystkie komentarze
Jakub
Jakub
2 dni temu

Dzięki za test, wahałem się czy zamówić ale chyba teraz się zdecyduje. Podzielisz się ustawieniami obrazu?

1
0
Chcielibyśmy poznać twoje zdanie na ten tematx
()
x