Reprodukcja Obrazu
Fabrycznie
Praktycznie tak samo jak w HW55, spotykamy się tutaj z relatywnie poprawnym pokryciem gamutu, bez jakichkolwiek przesyceń czy innych sztucznych cech. Jest też jednak nadmierne ochłodzenie bieli i zbyt niska gamma, która negatywnie wpływa na głębie i plastykę obrazu. Te dwa przekłamania, które osobno nie byłyby tak problematyczne, dają w połączeniu dosyć niskie nasycenie obrazu w rejonach żółci i czerwieni. Z tego względu obraz w fabrycznym trybie “reference” wydaje się trochę matowy i wyprany z barw. Jedynie rejon barw błękitnych jest niemalże na swoim miejscu.
Co ciekawe, znów podobnie jak w HW55 nie ma nawet częściowego rozwiązania na tak niską gammę, bowiem wszystkie predefiniowane ustawienia (takie jak na przykład 2.4, czy 2.6) powodują jej niepoprawny przebieg (nadmierne przytłumienie detali w cieniach przy nadmiernym rozjaśnieniu bieli).
Przebiegi różnych predefiniowanych wariantów gammy – żaden nie jest bliski ideału.
Wygląda więc na to, że do dopracowania tego elementu konieczna jest profesjonalna kalibracja.
Po kalibracji
Kalibracja Sony HW65 jest procesem czasochłonnym, jednak przynoszącym bardzo owocne rezultaty. Sam projektor posiada zaawansowane parametry regulacyjne z poziomu menu ekranowego. Należą do nich na przykład dwu punktowy balans bieli, czy zarządzanie paletą barw. To jednak nie wszystko. Istnieje możliwość użycia specjalnej aplikacji (Projector Calibration Pro), która komunikuje się z projektorem przez protokół sieciowy i pozwala na strojenie parametrów nie dostępnych dla zwykłego użytkownika. To rewelacyjne rozwiązanie pozwala właśnie naprostować charakterystykę gamma. Za jego pomocą możemy stroić krzywą aż w 64 punktach! Na tym się jednak nie kończą możliwości. Możemy także utworzyć określoną przez siebie przestrzeń barwną (gamut), którego wierzchołki będą się niemal idealnie mapować z punktami wzorcowymi. Pod tym względem Sony HW65 przewyższa swojego poprzednika, który korzystał ze znacznie uboższego oprogramowania (Image Director). Kalibracja tego modelu jest więc znacznie bardziej rozbudowana i daje lepsze rezultaty!
Po takiej chirurgicznej precyzji regulacji, projektor staje się niemalże przezroczystym elementem systemu wideo. Co to oznacza? Mniej więcej tyle, że odwzorowuje on prawdziwy wygląd obrazu wideo prawie bez przekłamań. Słyszeliście już ten tekst w poprzednim teście prawda? Przy Sony HW65 nie da się jednak przyczepić nawet do rejonów najbardziej nasyconych barw, gdzie w HW55 pozostawały nieznaczne błędy. Projektor ten oddaje kolory po prostu wzorcowo i byłby nie do odróżnienia od projektora studyjnego!
Obraz po kalibracji zbliża się do doskonałości!
Więcej informacji zaczerpnąć można w: Wielkim teście kalibracji
Oraz w temacie: Czym jest PROFESJONALNA kalibracja telewizora/projektora
Pobierz pełny raport z kalibracji projektora
Galeria przekłamań obrazu
- Tryb “Standard”
- Najlepszy fabryczny
- Obraz Skalibrowany
- Referencja (studio)
- 1
- 2
- 3
- 4