Test Philips OLED 819 – jedyny taki telewizor Ambilight TV na rynku!
Granie na konsoli i PC
Philips OLED 819 oferuje dwa tryby przystosowane do grania i współpracy z komputerem: tryb „Gra” oraz „Grafika”. Oba tryby mają bardzo niskie opóźnienie oraz oferują reprodukcję chromy 4:4:4.
Wszystkie testy sygnału 4K Ultra HD w grach przeprowadzamy na sprawdzonych kablach HDMI firmy Magic Link 2.0 oraz 2.1
Rodzaj sygnału | Opis | Ustawienia telewizora | Wynik |
[GRY] 1080p + HDR | Lag przy konsolach obecnej generacji (Xbox Series S/X, PlayStation 5) pracujących w Full HD z szeroką paletą barw i HDR | “Gra” | 13 ms |
[PC] 4K60/120Hz @ 4:4:4 | Lag przy natywnej rozdzielczości np. z komputera i chęci uzyskania chromy 4:4:4 (wyraźne kolorowe czcionki) | “Grafika” | 13ms |
[GRY] 4K + HDR | Lag przy wersjach konsol obecnej generacji (Xbox Series S/X, PlayStation 5) pracujących w 4K z szeroką paletą barw i HDR | “Gra” | 13 ms |
[GRY] 4K120Hz + HDR | Lag przy wersjach konsol obecnej generacji (Xbox Series S/X, PlayStation 5) pracujących w 4K z szeroką paletą barw i HDR | “Gra” | 5ms |
[GRY] 4K60Hz + Dolby Vision | Lag przy wersjach konsol obecnej generacji (Xbox Series S/X, PlayStation 5) pracujących w Dolby Vision | “Dolby Vision” | 124 ms |
[GRY] 4K120Hz + Dolby Vision | Lag przy wersjach konsol obecnej generacji (Xbox Series S/X, PlayStation 5) pracujących w Dolby Vision | “Dolby Vision” | 57 ms |
[FILM] 4K / 1080p + upłynniacz | Lag w natywnej rozdzielczości, przy działającym upłynniaczu z interpolacją klatek | “Filmmaker Mode” | 149 ms |
Wyniki Philips OLED 819 w zdecydowanej większości są znakomite. Input lag dla sygnału Full HD, jak i 4K przy nastawach 60Hz wynosi 13sek. Jednak, w momencie podania sygnału 120Hz w obu przypadkach spada on do wartości 5ms, co jest wynikiem fenomenalnym. Te wyniki mieszczą się w najbardziej restrykcyjnej grupie – “placebo”
Rodzaj funkcji | Opis | Dostępność |
VRR-HDMI | Zmienna częstotliwość odświeżania, dostępna w wybranych grach na konsolach. | TAK |
VRR AMD FreeSync 2 | Zmienna częstotliwość odświeżania, dostępna we współpracy z kompatybilnym urządzeniami (np. PC AMD) | NIE |
VRR NVIDIA G-Sync | Zmienna częstotliwość odświeżania, dostępna we współpracy z kompatybilnym urządzeniami (np. PC NVIDIA) | TAK |
ALLM | Auto Low Latency Mode – funkcja, która pozwala telewizorowi automatycznie przełączyć się w tryb „Gra” z niskim opóźnieniem. Xbox One S|X, Xbox Series X|S obsługuję ALLM. Konsole PlayStation nie. | TAK |
Dolby Vision – Gra | Wsparcie dla Dolby Vision w grach | NIE (brak rozsądnego input laga) |
4K 120Hz | Obsługa formatu 4K w 120Hz (wymaga HDMI 2.1 z pełną przepustowością) | TAK |
1080p 120Hz | Obsługa formatu Full HD 1080p w 120Hz | TAK |
1440p 120Hz | Obsługa formatu 1440p w 120Hz | NIE |
1440p 60Hz | Obsługa formatu 1440p w 60Hz | TAK |
QFT (szybka transmisja ramek) | Funkcja pozwalająca zmniejszyć input lag o dodatkowe 0 – 16ms. Polega na enkapsulacji ramek obrazu w sygnale o wyższym odświeżaniu, co zmniejsza czas przesyłu. Obecnie (bez QFT) najniższy możliwy lag na środku matrycy wynosi 8ms. | b.d. |
Generalnie, patrząc na wyniki Philips OLED 819, moglibyśmy je śmiało przekopiować i nie byłoby w tym nic złego. W końcu są to wyniki identyczne. Trzeba przyznać, że jest to dobra informacja dla graczy i osób chcących podpiąć telewizor do zestawu stacjonarnego. Zarówno input lag przy ustawieniach 4K 120Hz, jak i Full HD jest bardzo niski i z pewnością zadowoli każdego. Jednak, aby nie było za idealnie, trzeba znaleźć jakiś minus. W przypadku OLED 819, ponawia się błąd, który nie pozwala na komfortowe granie w HDR Dolby Vision. Raczej nie będzie to powód do płaczu, gdyż świetna implementacja HGIG działa cuda i nie sposób odróżnić jej od rozwiązania stosowanego przez Dolby Laboratories. Musimy również potwierdzić to, czym chwalił się producent. Po podpięciu telewizora do mocnej konfiguracji PC-ta możemy cieszyć się sygnałem 144Hz. Trzeba jednak przyznać, że taka konfiguracja jest niezwykle wymagająca i jedynie nieliczni będą mogli ją w pełni wykorzystać.
Nasz redakcyjny sprzęt wyposażony jest w kartę GeForce RTX 4080 powered by NVIDIA. Komponenty od firm Nvidia, ASUS, Gigabyte, Intel, HyperX. Gry dostarcza nam m.in PLAION Polska, Eletronics Arts Polska, Cenega oraz PlayStation Polska i Microsoft Polska
Jakie są największe różnice miedzy OLED819 a OLED818. Warto dopłacić do 819 ?
Czy problem z przejściami tonalnymi które opisuje jest do naprawy aktualizacjami? Można także prosić więcej zdjęć oddających ten problem?