Home Testy Telewizory LCD Telewizor Toshiba UA4B / UA6B od 1699 zł dla gracza z Android TV i Dolby Vision | TEST | Input lag tylko 13ms!
Telewizor Toshiba UA4B / UA6B od 1699 zł dla gracza z Android TV i Dolby Vision | TEST | Input lag tylko 13ms!

Telewizor Toshiba UA4B / UA6B od 1699 zł dla gracza z Android TV i Dolby Vision | TEST | Input lag tylko 13ms!

24.20K
0

Granie na konsoli i PC

Test telewizor Toshiba 55UA6B63DG 55UA4B63DG Granie

Sekretem uzyskania niskiej wartości input lag jest włączenie “trybu PC” w menu obrazu.

Jeśli przeglądasz stronę na urządzeniu mobilnym, możesz przesuwać tabelę w lewo/prawo.

Rodzaj sygnału Opis Ustawienia telewizora Wynik
[GRY] 1080p Lag przy konsolach obecnej generacji (PlayStation 4, Xbox One, Nintendo Switch) pracujących w rozdzielczości Full HD “Gra” 13 ms
[GRY] 1080p + HDR Lag przy konsoli PlayStation 4, pracującej w rozdzielczości 1080p z szeroką paletą barw i HDR “Gra” 13 ms
[PC] 4K / 1080p @ 4:4:4 Lag przy natywnej rozdzielczości np. z komputera i chęci uzyskania chromy 4:4:4 (wyraźne kolorowe czcionki) “Gra” 13 ms
[GRY] 4K Lag przy odświeżonych wersjach konsol obecnej generacji (Xbox One S/X, PlayStation 4 Pro) pracujących w 4K bez HDR “Gra” 13 ms
[GRY] 4K + HDR Lag przy odświeżonych wersjach konsol obecnej generacji (Xbox One S/X, PlayStation 4 Pro) pracujących w 4K z szeroką paletą barw i HDR “Gra” 13 ms
[FILM] 4K / 1080p + upłynniacz Lag w natywnej rozdzielczości, przy działającym upłynniaczu z interpolacją klatek “Kino” 50 ms
Wyraźne kolorowe czcionki z PC (chroma 4:4:4) w trybie "Grafika"
Wyraźne kolorowe czcionki z PC (chroma 4:4:4) po oflagowaniu złącza jako PC

Zarówno przy sygnale Ultra HD 4K (czy to z HDR, czy bez), jak i Full HD, a także w kombinacji Full HD + HDR (np. z klasycznej konsoli PS4) opóźnienie było bardzo niskie. Powinno to ucieszyć wszystkich graczy, ponieważ wartość ta mieści się w najbardziej rygorystycznej grupie – placebo. Oznacza to, że laga za żadne skarby nie idzie wyczuć. Telewizor zadziała też z konsolami nowej generacji z sygnałem 120Hz w trybie Full HD. Taki tryb będzie np. oferować najnowszy DiRT 5 na Xbox Series X/S oraz PS5.

 

Rodzaj funkcji
Opis Dostępność
VRR-HDMI
Zmienna częstotliwość odświeżania, dostępna w wybranych grach na konsolach. NIE
VRR AMD FreeSync 2
Zmienna częstotliwość odświeżania, dostępna we współpracy z kompatybilnym urządzeniami (np. PC AMD) NIE
VRR NVIDIA G-Sync
Zmienna częstotliwość odświeżania, dostępna we współpracy z kompatybilnym urządzeniami (np. PC NVIDIA) NIE
ALLM
Auto Low Latency Mode – funkcja, która pozwala telewizorowi automatycznie przełączyć się w tryb „Gra” z niskim opóźnieniem. Xbox One S oraz One X obsługuję ALLM. PlayStation 4 oraz PlayStation 4 Pro nie. NIE
4K 120Hz
Obsługa formatu 4K w 120Hz (wymaga HDMI 2.1 z pełną przepustowością) NIE
1080p 120Hz
Obsługa formatu Full HD 1080p w 120Hz TAK
QFT (szybka transmisja ramek) Funkcja pozwalająca zmniejszyć input lag o dodatkowe 0 – 16ms. Polega na enkapsulacji ramek obrazu w sygnale o wyższym odświeżaniu, co zmniejsza czas przesyłu. Obecnie (bez QFT) najniższy możliwy lag na środku matrycy wynosi 8ms. b.d.

Gigabyte GeForce RTX 2080 TiNasz redakcyjny sprzęt wyposażony jest w kartę GeForce RTX 3090 powered by NVIDIA. Drugi komputer to ASUS GeForce GTX 1080 Ti. Komponenty od firm Nvidia, ASUS, Gigabyte, Intel, HyperX. Gry dostarcza nam m.in Eletronics Arts Polska, Wydawnictwo Techland, Cenega oraz PlayStation Polska i Microsoft Polska.

(24197)

Maciej Koper Szef działu testów na HDTVPolska. Posiadacz certyfikatów ISF oraz THX. Zapraszam studia filmowe oraz osoby prywatne do profesjonalnej kalibracji swoich wyświetlaczy: www.skalibrujtv.pl