Na targach E3 usłyszeliśmy o kilku nabytych oraz jednym nowo utworzonym studiu wewnętrznym Microsoftu. The Initiative ma kompletną swobodę działania a głównym celem deweloperów ma być stworzenie czegoś innowacyjnego dla marki Xbox.
Studiu The Initiative szefuje Darrell Gallagher, który wcześniej piastował kierownicze stanowiska najwyższego rzędu w Activision, Square Enix i Crystal Dynamics. To pod jego okiem powstawały Destiny 2, Rise of the Tomb Raider czy też pierwszy reboot Tomb Raidera z 2013. Jego zadaniem ma być utworzenie intelektualnego zaplecza The Initiative, w postaci ekip deweloperskich, a następnie wykreowanie nowych marek. Gallagher w wywiadzie z Gamesbeat podkreślił, że uwielbia tworzenie nowych studiów oraz IP, a nieskończone pokłady wsparcia Microsoftu mocno mu w tym pomogą. Zresztą firma z Redmond potrzebuje świeżych pomysłów bardziej niż ktokolwiek inny z wielkich graczy w branży (niewielkie urozmaicenie portfolio oraz brak spektakularnych sukcesów wśród gier ekskluzywnych to potwierdzają), więc to nie powinno nikogo dziwić.
Microsoft daje Gallagherowi wolną rękę, a w zamian oczekuje stworzenia czegoś przełomowego i innowacyjnego. Były pracownik Activision i Crystal Dynamics ma zebrać najbardziej utalentowanych twórców i stworzyć nowe, ekscytujące gry. Wybór Santa Monica wydaje się nieprzypadkowy. To tutaj mają swoje główne siedziby studia Sony Santa Monica oraz Treyarch (jedni z trzech twórców serii Call of Duty). Gallagher zresztą pracował w tym miejscu będąc w Activision, a więc można mieć wrażenie, że jest to zagłębie kreatywnych ludzi z branży gier. Przyznał też zarazem, że nie ma zamiaru konkurować z tytanami branży jak Naughty Dog, lecz samemu wypracować coś, co będzie utożsamiane właśnie z The Initiative.
Na efekty pracy Gallaghera trzeba będzie zapewne poczekać do następnej generacji. Co sądzicie o nowym studiu Microsoftu? Jakich gier oczekiwalibyście od nich w przyszłości?
(122)