Early access + konsole = sukces? Taka funkcjonalność dostępna jest na Xbox One od półtora roku, ale ciężko było uwierzyć, że jakakolwiek gra, nawet taki hit jak PUBG, sprzeda się w nakładzie 1 mln sztuk na konsoli.
Produkcja Bluehole przekroczyła ten próg mln w zaledwie 48 godzin od premiery. Jest ona jednak daleka od finalnej wersji i nie oferuje na przykład nowo dodanej drugiej mapy z PC. Oprócz tego optymalizacyjnie kod gry pozostawia jeszcze sporo do życzenia. O ile sama oprawa na Xbox One X jest przyzwoita, to jednak wydajność już taka nie jest, co było szeroko krytykowane.
Z drugiej strony nie jest to nic dziwnego w kontekście tego, że mamy do czynienia z produktem early access, a konkretniej dostępnym w ramach Xbox Game Preview Program. Wystarczy wspomnieć ARK: Survival Evolved czy też Layers of Fear, by sobie uświadomić, że to nic nowego. Zdania jednak są podzielone – jednym ten model dystrybucji wybitnie się nie podoba, a inni nie mają nic przeciwko.
Tak czy inaczej, w sprawie wydajności PUBG na Xbox One, wypowiedział się sam Brendan Greene, czyli tytułowy PLAYERUNKNOWN, który zdaje sobie sprawę ze status quo edycji Xbox One. W niedawnym streamie, na platformie Mixer, zaznaczył, że w przeciągu kilku najbliższych miesięcy wraz ze społecznością, chciałby pozbyć się wszelkich technicznych niedogodności.
Wkrótce na łamach HDTVPolska ukaże się tekst o PUBG w dotychczasowej formie, testowanej na Xbox One X.
(236)