LG UH8507 (55UH850V) Test – Super UHD TV, 4K, HDR Dolby Vision
- Słowem wstępu
- Wygląd
- Złącza i Akcesoria
- Testy syntetyczne
- Matryca, zalecane ustawienia
- Kalibracja, reprodukcja kolorów – SD i Full HD
- Skalowanie SD, obróbka cyfrowa
- Kontrast i Czerń
- Równomierność ekranu
- UltraHD / 4K
- Odwzorowanie ruchu
- Kąty widzenia
- Granie na konsoli i PC
- System operacyjny, obsługa multimediów
- Jakość dźwięku
- Podsumowanie
Granie na konsoli i PC
|
Input Lag
Na uzyskanie niskiego opóźnienia sygnału (input lag’a) są dwa sposoby. Pierwszy z nich to przełączenie trybu obrazu na tryb “gra”. To powoduje jednak pogorszenie barw, a tryb ten nie pozwala na kalibrację. Znacznie lepszym wyborem jest oznaczenie danego wejścia HDMI jako PC.
Nie tylko nie zepsuje to kolorów ale także pozwoli uzyskać chrome 4:4:4, a sam lag będzie jeszcze niższy. W trybie gra wynosi on 52ms, a na złączu oznakowanym jako PC… zobaczcie sami:
Konsola | Pomiar za pomocą Leo Bodnar Lag Tester – odwzorowuje opóźnienie input lag podczas używania konsoli do gier | 45 ms | |
Komputer PC | Całkowity czas upływający od kliknięcia myszą do reakcji na ekranie | 50 ms |
Współpraca z komputerem PC
Po oznakowaniu złącza jako PC, oraz włączeniu funkcji HDMI UHD Color dla danego złącza HDMI, chroma jest wyświetlana w pełnej rozdzielczości (4:4:4). Dzięki temu drobne kolorowe czcionki są czytelne.
A jak się gra na takim ekranie w gry w rozdzielczości 4K? Co tu dużo pisać: jest to dużo większy rozmiar niż typowy monitor, nawet 32″. Wrażenia są niesamowite a granie na telewizorze w pełni przygotowanym na współpracę z PC UHD to czysta przyjemność.
|
Nasz redakcyjny sprzęt wyposażony jest w dwie karty GeForce GTX 980 Ti SLI powered by NVIDIA. Drugi komputer to ASUS GeForce GTX 980 przygotowany we współpracy z firmą HyperCube Stacje Graficzne. Komponenty od firm Nvidia, ASUS, Intel, HyperX. Gry dostarcza nam m.in Eletronics Arts Polska oraz PlayStation Polska |
(8790)