Home Testy Telewizory OLED LG LG C6V Test 65″ zakrzywionego telewizora OLED z Ultra HD i HDR
LG C6V Test 65″ zakrzywionego telewizora OLED z Ultra HD i HDR

LG C6V Test 65″ zakrzywionego telewizora OLED z Ultra HD i HDR

12.48K
0

Granie na konsoli i PC

Niewątpliwą zaletą LG C6V, w stosunku do na przykład płaskiego B6J jest input lag. Jest on równie niski co w modelach z serii signature – E6 i G6. Wyniki jak poniżej:

Rodzaj sygnału Opis Ustawienia telewizora Wynik
[GRY] 1080p Lag przy konsolach obecnej generacji (PlayStation 4, Xbox One, Nintendo WiiU) pracujących w rozdzielczości Full HD tryb “Gra” 34 ms
[GRY] 1080p + HDR Lag przy konsoli PlayStation 4, pracującej w rozdzielczości 1080p z szeroką paletą barw i HDR tryb “HDR-Jasny” 68 ms
[PC] 4K / 1080p @ 4:4:4 Lag przy natywnej rozdzielczości np. z komputera i chęci uzyskania chromy 4:4:4 (wyraźne kolorowe czcionki) HDMI: PC 51 ms
[GRY] 4K Lag przy odświeżonych wersjach konsol obecnej generacji (Xbox One S, PlayStation 4 Pro) pracujących w 4K bez HDR tryb “Gra” 34 ms
[GRY] 4K + HDR Lag przy odświeżonych wersjach konsol obecnej generacji (Xbox One S, PlayStation 4 Pro) pracujących w 4K z szeroką paletą barw i HDR tryb “HDR-Jasny” 51 ms
[FILM] 4K / 1080p + upłynniacz Lag w natywnej rozdzielczości, przy działającym upłynniaczu z interpolacją klatek tryb “Kino” 119 ms

Osobom, które używają klasycznych wersji konsol, pracujących w 1080p lub nawet 4K, ale bez HDR, telewizor można polecić w ciemno. 34 ms to wynik, który zadowoli każdego gracza. By go uzyskać konieczne jest oczywiście włączenie trybu obrazu o nazwie “Gra”. Niestety w tym trybie nie jest możliwe wyświetlenie treści HDR. Gdy na telewizor podamy tego typu sygnał, to automatycznie przełączy się on w jeden z trzech trybów z przedrostkiem HDR- w nazwie. Na szczęście wyłączenie systemu TruMotion zapewni wtedy rozsądny lag na poziomie 51 ms. Gracze, którzy lubują się głównie w wyścigach samochodowych, lub platformówkach, nie odczują jeszcze tej wartości, aczkolwiek dla zapaleńców FPP może on nieco wpływać na rozgrywkę. Gdy chcemy uzyskać pełną reprodukcję chromy 4:4:4 musimy oflagować dane złącze HDMI jako PC. Robimy to w tym menu:

uh8507_10

Powoduje to dalszy wzrost wartości opóźnienia, do 68 ms. Da się to niestety odczuć na myszy komputerowej, ale czy jest dużym problemem? Raczej nie. Gracze PeCetowi, którzy chcą użyć OLED’a jako monitora mogą przecież poprzestać na trybie gra, zaś osoby chcące wyświetlić np. jakąś prezentację, dla których chroma jest ważna, nie będą raczej przejmować się 68 milisekundami.

Nvidia SLINasz redakcyjny sprzęt wyposażony jest w dwie karty GeForce GTX 980 Ti SLI powered by NVIDIA. Drugi komputer to ASUS GeForce GTX 980 przygotowany we współpracy z firmą HyperCube Stacje Graficzne. Komponenty od firm Nvidia, ASUS, Intel, HyperX. Gry dostarcza nam m.in Eletronics Arts Polska, Wydawnictwo Techland oraz PlayStation Polska i Microsoft Polska.

(12484)

0 0 głos
Article Rating
Maciej Koper Szef działu testów na HDTVPolska. Posiadacz certyfikatów ISF oraz THX. Zapraszam studia filmowe oraz osoby prywatne do profesjonalnej kalibracji swoich wyświetlaczy: www.skalibrujtv.pl

80
Zobacz więcej komentarzy na forum

Subskrybuj
Powiadom o
guest

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

0 komentarzy
Informacje zwrotne
Zobacz wszystkie komentarze
0
Chcielibyśmy poznać twoje zdanie na ten tematx
()
x