Home News Stylizowany koszmar wojny | WRAŻENIA | z My Memory of Us
Stylizowany koszmar wojny | WRAŻENIA | z My Memory of Us

Stylizowany koszmar wojny | WRAŻENIA | z My Memory of Us

281
0

Firma Cenega organizowała dzisiaj pokaz gry My Memory of Us, w którym mieliśmy okazję uczestniczyć, ogrywając tę interesującą niezależną, polską produkcję. Oto nasze wrażenia.

Cenega test My memory of us

My Memory of Us to platformówka autorstwa polskiego studia Juggler Games. Stylistycznie nieco nawiązuje ona do innego rodzimego tytułu, This War of Mine czy też do Valiant Hearts Ubisoftu. Istotnym motywem wizualnym w tej czarno-białej grze jest czerwień w ubraniach, ewidentnie kłaniająca się Liście Schindlera. Estetyka drugiej wojny światowej zremiksowana jest tutaj z kreskówkowym stylem, robotami i antropomorfizowanym otoczeniem.

My Memory of Us

Gra, w której narratorem jest sam Patrick Stewart, nawiązuje do bardzo trudnej tematyki Holocaustu i nazistowskiej okupacji Polski, Warszawy. Akcja toczy się z perspektywy dwójki dzieci, chłopczyka i dziewczynki, którymi musimy pokonać serie wyzwań sytuacyjnych i zagadek, korzystając z ich odmiennych umiejętności (chłopiec potrafi się skradać, kraść czy chować się w ciemnych miejscach, dziewczynka natomiast szybko biega, przeskakuje przeszkody czy używa procy). Gdy jednak złapią się za ręce to wtedy para przejmuje umiejętności albo jednej albo drugiej osoby. Co ciekawe w grze nie ma widocznych żadnych wyraźnych symboli, nazw miast czy ulic. Nie wiemy kto jest Niemcem a kto Polakiem czy Żydem. Twórcy od tego się odcinają aby gra była jak najbardziej uniwersalna i każdy mógł ją przeżywać po swojemu. Nie ma tu także widocznej przemocy – twórcy starają się jej unikać jak najbardziej i opowiadać historię przez symbolikę.

Cenega test My memory of us

Polski tytuł ma szansę zaistnieć jako dzieło mające coś ważnego do powiedzenia a jednocześnie połączyć przekaz z atrakcyjną, oryginalną ręcznie rysowaną i animowaną oprawą graficzną w 4K i przyjemnym gameplayem opartym w sporej mierze na ciekawych zagadkach. Co do grafiki to zrobiona została w Unity w technologii 2,5D. Inspirowana była m.in Disneyem lat 20 – chodzi o duży związek z dziecięcą wyobraźnią. Niektórzy mogą zobaczyć też tutaj np. wczesnego Tima Burtona czy inne kreskówki. Długość gry szacowana jest na około 4-6h w zależności od tego jak doświadczonym jesteśmy graczem.

My Memory of Us

My Memory of Us zapowiada się interesująco i już niebawem ukaże się w sprzedaży, bo 9 października na PC, PS4 i Xbox One. Wersja na Switcha zadebiutuje kilka tygodni później.

(281)

Piotr "Gmeru" Gmerek Redaktor naczelny HDTVPolska. Posiadacz THX Certified Level 2. Członek polskiego oddziału SMPTE. Maniak najwyższej jakości obrazu. Poniżej 4K nie schodzę ;-). Pasjonat i kolekcjoner konsol, gier oraz filmów. Na słowo "Limitowana edycja" dostaję gęsiej skórki ;-).