Hisense E7NQ Pro – testujemy niedrogi telewizor 100 cali!
- Kim jest Hisense? Skąd się wziął prężnie działający w Polsce producent?
- Telewizor 100 cali – wymiary. Budowa i wygląd Hisense 100″ E7NQ Pro
- Testy syntetyczne
- Matryca i zalecane ustawienia
- Testy szczegółowe
- Kontrast i czerń
- Obsługa Ultra HD / 4K
- Jakość efektu HDR
- Odwzorowanie obrazu z szeroką paletą barw (Rec 2020/DCI)
- Odwzorowanie ruchu
- Granie na konsoli i PC
- System i Smart TV VIDAA 7.6
- Wyniki testu telewizora Hisense E7NQ Pro
- Werdykt
Testy szczegółowe
Wszystkie kalibracje w naszych testach wykonywane są za pomocą oprogramowania Calman firmy Portrait Displays. |
Tryb fabryczny “FILMMAKER” SDR
wynik | wynik | ||
Średnia deltaE barw standardowych | 1,9 | maksymalna | 4,2 |
Średnia deltaE barw ze wzornika | 2,1 | maksymalna | 5,0 |
Średnia deltaE palety szarości | 3,2 | maksymalna | 5,1 |
Kalibracja Hisense 100E7NQ Pro
wynik | wynik | ||
Średnia deltaE barw standardowych | 1,2 | maksymalna | 3,9 |
Średnia deltaE barw ze wzornika | 0,7 | maksymalna | 1,7 |
Średnia deltaE palety szarości | 0,8 | maksymalna | 1,4 |
Przyszedł czas na to, co lubimy najbardziej, czyli wnikliwe testy i analizy. Jak zawsze, pod pierwszy ogień pójdzie sprawność telewizora w materiałach SDR, czyli w standardowym scenariuszu telewizji oraz filmów na nośnikach DVD / Blu-ray, czy po prostu starszych produkcji. Zwyczajowo od dłuższego czasu najlepszym trybem fabrycznym w telewizorach Hisense pod względem odwzorowania barw jest “Filmmaker”. Pomimo tego, że faktycznie był najbardziej korzystny z predefiniowanych, to posiadał delikatne mankamenty. Pierwszym z nich była gamma, czyli wykres odpowiadający za znaczną część jakości obrazu, gdyż pod swoją pieczą trzyma kontrastowość obrazu. Jak możemy zauważyć, wykres składający się z połączonego wielopunktu nie miał wartości referencyjnej oznaczonej pomarańczową linią. Co jednak taki stan rzeczy oznaczał dla widza? Przede wszystkim spadek kontrastu, a co za tym idzie, głębi i dynamiki obrazu pomimo zastosowania matrycy VA. Ta bardziej w tym przypadku przypominała panel IPS. Drugą rzeczą, którą warto było sprawdzić, był naturalnie balans bieli. Nie zdziwiło nas jednak jego zachowanie, gdyż jest to dość częsty widok w trybach filmowych. Dominującym kolorem czerwonym, balans bieli narzucał zażółcenie obrazu wpływające na kolor skóry. Wartą odnotowania rzeczą jest również samo nasycenie kolorów, pokazane na wykresie “ColorChecker”, które jasno pokazywało spadek nasycenia barw. Producent wyposażył telewizor w zaawansowany system zarządzania barwami (CMS) oraz 2- i 20-punktową regulację skali szarości. Dzięki nim byliśmy w stanie poprawić fabryczną charakterystykę telewizora, przez co wyświetlane treści dużo bardziej pokazywały to, co chciał przekazać nam reżyser.
(17432)