Home News Bliźniak: reżyser chce aby 120 FPS stało się standardem kinowym
Bliźniak: reżyser chce aby 120 FPS stało się standardem kinowym

Bliźniak: reżyser chce aby 120 FPS stało się standardem kinowym

915
2

“Bliźniak” (Gemini Man) to nadchodzący film Anga Lee z Willem Smithem w roli głównej. Obraz ten jest fascynujący od strony technologicznej – zrealizowano go w 4K w 120 FPS i w 3D. Reżyser niedawno wypowiadał się, dlaczego postanowił sklonować cyfrowo postać Smitha, a także o 120 FPS jako standardzie kinowym.

Zobacz zwiastun filmu

W “Gemini Man” (polski tytuł “Bliźniak”) Will Smith gra podwójną rolę. W jednej z nich jest płatnym zabójcą na usługach rządu, Henrym Broganem. Drugą odegrał natomiast przy pomocy techniki performance capture i jest nią Junior, młodszy o ćwierć dekady klon Henry’ego – wysłany, aby go uśmiercić.

Z racji tego, że Lee nakręcił “Gemini Man” w 120 FPS i 3D stworzenie przekonującej, młodszej wersji Smitha była ogromnym wyzwaniem. Przy takim klatkażu i zastosowaniu 3D każdy szczegół jest dużo bardziej widoczny.

Gemini Man

Konwencjonalne techniki odmładzania, niczym Robert Downey Jr. w filmie “Kapitan Ameryka: Wojna bohaterów” nie zadziałałyby tutaj. Mogą się one sprawdzić w krótszych fragmentach, ale poprowadzenie całego filmu z nimi byłoby monstrualnie drogie.

Dlatego też Junior, będący młodszą wersją Smitha, został stworzona od podstaw. Proces ten zajął firmie Weta aż dwa lata. Postać została wyrenderowana w CGI bazując na setkach godzin archiwalnego materiału. Jednakże animacja bazuje na ruchach Smitha, jakie odtworzono poprzez performance capture.

Najtrudniejszą rzeczą było według Lee nie tylko stworzenie przekonującej i autentycznie poruszającej się postaci, ale uchwycenie osobistego uroku aktora. Will Smith był jednak bardzo pomocny i przekazał Lee wiele informacji o tym, coczyni Willa Smitha Willem Smithem“.

Gemini Man

– Gdy tworzysz cyfrową wersję ciała i twarzy, jest to pewnego rodzaju mikroskopijne studium dramatu – powiedział reżyser w wywiadzie z TechCrunch. – Przypatrujesz się temu, jak ciało łączy się z emocjami i jak wpływa na postać wiek, komórka po komórce – dodał.

Kręcenie filmów w 120 FPS jest obecnie uznawane za zabieg bardzo nowatorski, ale Lee marzy o tym, żeby ta technologia nie była nazywana “high frame rate”, tylko stała się standardem. Jego zdaniem 24 FPS (obecny standard od dekad) powinien nazywać się w przyszłości “low frame rate”.


ZOBACZ TAKŻE: Gemini Man – nowy trailer. Will Smith walczy z samym sobą w 120 FPS


“Gemini Man” zadebiutuje w polskich kinach 25 października. Planujemy seans z filmem i z chęcią podzielimy się naszymi wrażeniami na jego temat.

Źródło: TechCrunch

Możecie również u nas przeczytać:

(915)

0 0 głos
Article Rating
Jakub Fascynuje mnie świat filmu, technologii i popkultury ogólnie, a poza dobrym kinem samym w sobie, doceniam także świetną jakość obrazu - tak w grach, jak i filmach.

1
Zobacz więcej komentarzy na forum

Subskrybuj
Powiadom o
guest

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

2 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Informacje zwrotne
Zobacz wszystkie komentarze
2015
2015
5 lat temu

“24 FPS (obecny standard od dekad) powinien nazywać się w przyszłości “low frame rate”.”
Moja opinie jest inna: nazwa prawidłowa: zbyt niski i nie akceptowalny tryb FR dla oglądania sztuki filmowej w 2019 r.
Źródło: https://hdtvpolska.com/gemini-man-rezyser-chce-aby-120-fps-stalo-sie-standardem-kinowym/

2
0
Chcielibyśmy poznać twoje zdanie na ten tematx
()
x