Skocz do zawartości
Sakeiro

NAJLEPSZY OLED 83 CALE

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, qazar napisał:

W życiu nie będziesz miał tyle TV co ja. Jesteś zwykłym trollem bez żadnego tv z wątku w którym się udzielasz. Jedynie do czego sprowadza się twoja mierna wiedza to wklejanie linków do cudzych testów i pisanie niespójnych bzdur. Wszyscy maja Cię za forumowego pajaca i tym jesteś. W przeciwieństwie, posiadam kilka tv lub min raz w roku je wymieniam, nie kierując się  ślepo czyimś testami i pomiarami. 

Wszystkie tv odkąd tylko Maciej zaczął kalibrować miałem kalibrowane. Więc niech Ci żal tyłka nie ściska, kiedyś kupisz sobie wymarzony TV.

i jeszcze jedno pajacu. Wspominasz brak HGIG w Sony, milcząc fakt, że w Samsung jest tylko z nazwy i nie działa. Od taki spec z ciebie 

Może w twoim nie działa 🤭 Płakałeś 😭😭 że dałeś się zrobić na niepełne hdmi i teraz płaczesz, że hgig też nie masz? 🧠  To zamawiaj więcej pre-orderow 🤣 I co już ci przyjęli zwrot 4 msc po zakupie? 😂 Specu, który 

2 godziny temu, qazar napisał:

W nosie mam analizy cyferek, raportów czy porównywanie z monitorem referencyjnym. 

😹😹

 

Godzinę temu, silverrobert napisał:

To nie Matrix z lat 90tych tylko reedycja w Ultra HD. No i fakt, każdy może sobie wypuścić film w Rec2020, wystarczy podmienić metadane i masz obraz Rec2020. Fakt że film nie został zatwierdzony w tym formacie (a nie mógł być, bo nie ma monitora który go tak odtworzy) sprawia że to tylko marzenie kolorysty a nie faktyczny gamut filmu. Pixar faktycznie zatwierdza filmy o gamucie większym niż P3 używając monitorów o większym gamucie więc wtedy ma to tam sens. 

A co do niedociągnięć QD-OLEDów, nie będę się rozpisywał bo słyszałem sporo. Trzy największe to:

1). Rozłożenie sub-pikseli powoduje że za każdym razem gdy na ekranie jest ostra krawędź, widać pojedynczy piksel różniący się kolorem od obu stron krawędzi. Jeden piksel brzmi jak mało ale ze względu na percepcyjny tzw. efekt akwareli (watercolor effect) duże fragmenty obrazu które mają mieć neutralny kolor zamiast tego mają dziwne zabarwienie. Zbija to z tropu kolorystów którzy oczekują idealnych bieli.

2). Indukcja luminancji spowodowana światłem otoczenia. Poza całkiem kiepską reflektancją panelu (rzędu 1%) warstwa QD działa na zasadzie emisji fotonów spowodowanej absorpcją fotonów. Teoretycznie te absorbowane fotony powinny pochodzić z panelu OLED ale w praktyce światło otoczenia również podnosi poziom czerni panelu, nawet kiedy jest on wyłączony. 

3). Duży lag po kalibracji. 

Sporo różnych studio filmowych eksperymentuje z QD-OLEDem, ale z tego co wiem, żadne jeszcze nie zatwierdziło ich do odglądu. 

No przecież jest pokazane, że kolory są w recu, więc co ci da zatwierdzenie? 😆 

Subpiksele WRGB są jeszcze gorsze 😅

Przynajmniej nie ma takiego lustra jak w woled 😸 Dopiero w G3 poprawili powłokę, ale tak samo jak w qd-oled jest siwa czerń 😜

Jaki lag? 🤔 

No i co to zmienia? 😜

Edytowane przez Usl
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 minutes ago, Usl said:

No przecież jest pokazane, że kolory są w recu, więc co ci da zatwierdzenie? 😆 

Zatwierdzenie daje to że ktoś spojrzał na finalną wersję filmu i zatwierdził jej ostateczny wygląd. Bez tego to każdy może wypuszczać filmy w dowolnym formacie, nawet zapełnić gamut ACES AC0. Jeśli są potem jakieś problemy z obrazem na lepszym telewizorze to świadczy tylko kiepsko o producencie że pozwolił coś takiego wypuścić. 

27 minutes ago, Usl said:

Subpiksele WRGB są jeszcze gorsze 😅

Bzdura, nigdy nie słyszałem żeby ktoś narzekał na podobny problem z subpikselami w matrycach RGBW.

28 minutes ago, Usl said:

Przynajmniej nie ma takiego lustra jak w woled 😸 Dopiero w G3 poprawili powłokę, ale tak samo jak w qd-oled jest siwa czerń 😜

Akurat to kwestia preferencji, ja wole odbicia lustrzane bo jak coś mi się odbija w ekranie to mogę się przesiąść aż nie będzie widać. Odbicia dyfuzyjne wyglądają kiepsko z każdego kąta. 

Nie zmienia to faktu że problemem nie są odbicia, a indukcja luminancji. To nie to samo.

30 minutes ago, Usl said:

Jaki lag? 🤔

Opóźnienie między wysłanym obrazem a czasem aż będzie wyświetlony. W trybie filmowym po kalibracji jest bardzo długi.

31 minutes ago, Usl said:

No i co to zmienia? 😜

Pytałeś się jak QD OLED odstaje od monitorów referencyjnych. Dostałeś przykład jak odstaje. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, a w matrixie masz problemy z obrazem? Zresztą skąd wiesz na jakim monitorze był remasterowany?

Obraz na wrgb jest nieostry, każdy kto miał do czynienia z qd oled i woled potwierdza, że woled jest gorszy

No nie bardzo, woled to takie lustro, że odbija się nawet rurka od odkurzacza w całkowitej ciemności, gdzie ty chcesz się przesiadać 😜 Właśnie w woled największym poblemem są odbicia przez to qd-oled się znacznie lepiej sprawdza w oświetlonym pomieszczeniu i tak samo każdy to potwierdza

Choćby nawet to była prawda to Input lag w fmm nie ma kompletnie znaczenia 😅

Czyli nic nie dostałem, same bezsensowne pomówienia 

 

Edytowane przez Usl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minutes ago, Usl said:

Ok, a w matrixie masz problemy z obrazem? Zresztą skąd wiesz na jakim monitorze był remasterowany?

Nie widziałem na monitorze natywnym Rec2020, gdybym zobaczył to może bym miał zastrzeżenia. A że jak sam mówiłeś nie ma monitorów referencyjnych Rec2020, to nawet kolorysta nie widział. O ile jeszcze z wysoką luminancją jakoś to przejdzie, pchanie kolorów o wysokiej chromie poza gamut to pakowanie się na minę. Jak kolorysta od Matrixa był odważny to tak wypuścił, dużo by spojrzało na waveformy i stuknęło się w głowę. 

14 minutes ago, Usl said:

Obraz na wrgb jest nieostry, każdy kto miał do czynienia z qd oled i woled potwierdza, że woled jest gorszy

Ale ja nie mówię o ostrości tylko o konkretnym problemie kolorowych obwódek (chromatic fringing) w telewizorach QD OLED. Nie ma to nic wspólnego z ostrością.

16 minutes ago, Usl said:

No nie bardzo, woled to takie lustro, że odbija się nawet rurka od odkurzacza w całkowitej ciemności, gdzie ty chcesz się przesiadać 😜 Właśnie w woled największym poblemem są odbicia przez to qd-oled się znacznie lepiej sprawdza w oświetlonym pomieszczeniu i tak samo każdy to potwierdza

Abstrahując od moich i Twoich preferencji w filtrach reflektancji, powtarzam że indukcja luminancji na QD OLEDach jest zupełnie innym zjawiskiem i nie ma nic wspólnego z odbiciami. To jest problem unikalny dla paneli z warstwą QD, w zwykłym OLEDzie ten problem nie istnieje. 

19 minutes ago, Usl said:

Choćby nawet to była prawda to Input lag w fmm nie ma kompletnie znaczenia 😅

 Ma znaczenie dla kolorystów, na tyle że narzekają na tego laga. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, silverrobert napisał:

Abstrahując od moich i Twoich preferencji w filtrach reflektancji, powtarzam że indukcja luminancji na QD OLEDach jest zupełnie innym zjawiskiem i nie ma nic wspólnego z odbiciami. To jest problem unikalny dla paneli z warstwą QD, w zwykłym OLEDzie ten problem nie istnieje. 

czyli w QLEDach jest ten sam shit że kropki kwantowe świecą?

bo dokładnie takie miałem odczucia jak porównywałem QLED z WOLED - nawet czarne części ekranu (w wygaszonych strefach) dawały odczucie szarej czerni.

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Just now, klaus71 said:

czyli w QLEDach jest ten sam shit że kropki kwantowe świecą?

bo dokładnie takie miałem odczucia jak porównywałem QLED z WOLED - nawet czarne części ekranu (w wygaszonych strefach) dawały odczucie szarej czerni.

Kropki kwantowe to element pasywny, zawsze jak absorbują fotony, czy to z OLEDu, LEDów czy ze światła otoczenia, będą emitować światło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, qazar napisał:

 hgig w Samsung jest tylko z nazwy i nie działa.

jeśli jest wspomniane w specyfikacji a nie działa to z serwisem samsunga nie ma problemu i zwrócą kasę.

kiedyś kupiłem ich tv który miał mieć chrome 4:4:4 a nie miał - na miesiąc przed końcem gwarancji zrobiłem zgłoszenie - walczyli dzielnie - nawet płytę wymieniali choć na internecie wszyscy pisali że samsung dał ciała i pełnej chromy nie miał w tym tv - a patem bez problemu zrobili zwrot kasy

8 minut temu, silverrobert napisał:

Kropki kwantowe to element pasywny, zawsze jak absorbują fotony, czy to z OLEDu, LEDów czy ze światła otoczenia, będą emitować światło.

czyli w nich czerń jednak świeci - szkoda - a miało być tak pięknie - inky black tylko w woledach 

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minutes ago, klaus71 said:

czyli w nich czerń jednak świeci - szkoda - a miało być tak pięknie - inky black tylko w woledach 

Wciąż jest inky black w zaciemnionym pomieszczeniu przy QD OLEDzie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
6 minut temu, silverrobert napisał:

Wciąż jest inky black w zaciemnionym pomieszczeniu przy QD OLEDzie. 

jest szansa by jakimiś polaryzatorami poprawić to niedomaganie QD-OLEDów w oświetlonym pokoju?

bo ponoć QD-OLEDy są bez warstwy polaryzacyjnej jaką ma woled

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minutes ago, klaus71 said:

jest szansa by jakimiś polaryzatorami poprawić to niedomaganie QD-OLEDów w oświetlonym pokoju?

bo ponoć QD-OLEDy są bez warstwy polaryzacyjnej jaką ma woled

Każdy filtr działa w obie strony, więc blokując światło padające na panel redukujesz jednocześnie maksymalną luminancję panelu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, silverrobert napisał:

Każdy filtr działa w obie strony, więc blokując światło padające na panel redukujesz jednocześnie maksymalną luminancję panelu. 

ok - ale wychodzi że ta wychwalana super jasność QD-OLED wynika z przycięcia powłoki

i zwykły woled bez polaryzatora mógłby być dużo jaśniejszy ale kosztem czerni absorbcyjenj

pozostaje mieć nadzieję że jakiś producent w końcu popracuje nad powłoką i czernią absorbcyjną w QD-OLED

 

 

Edytowane przez klaus71
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minute ago, klaus71 said:

ok - ale wychodzi że ta wychwalana super jasność QD-OLED wynika z przycięcia powłoki

i zwykły woled bez polaryzatora mógłby być dużo jaśniejszy ale kosztem czerni absorbcyjenj

Nie powiedziałbym że to jedyny powód ich jasności, telewizory QD są generalnie jaśniejsze od RGBW OLEDów. Tym niemniej już w 2017 jeśli zdelaminowało się filtr polaryzacyjny z panelu RGBW OLED to dobijały one do 1000 nitów w D65. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, silverrobert napisał:

Nie widziałem na monitorze natywnym Rec2020, gdybym zobaczył to może bym miał zastrzeżenia. A że jak sam mówiłeś nie ma monitorów referencyjnych Rec2020, to nawet kolorysta nie widział. O ile jeszcze z wysoką luminancją jakoś to przejdzie, pchanie kolorów o wysokiej chromie poza gamut to pakowanie się na minę. Jak kolorysta od Matrixa był odważny to tak wypuścił, dużo by spojrzało na waveformy i stuknęło się w głowę. 

Ale ja nie mówię o ostrości tylko o konkretnym problemie kolorowych obwódek (chromatic fringing) w telewizorach QD OLED. Nie ma to nic wspólnego z ostrością.

Abstrahując od moich i Twoich preferencji w filtrach reflektancji, powtarzam że indukcja luminancji na QD OLEDach jest zupełnie innym zjawiskiem i nie ma nic wspólnego z odbiciami. To jest problem unikalny dla paneli z warstwą QD, w zwykłym OLEDzie ten problem nie istnieje. 

 Ma znaczenie dla kolorystów, na tyle że narzekają na tego laga. 

 

Może dożyjesz, by zobaczyć kiedyś, czy masz zastrzeżenia :rolleyes: Po za tym tak samo jak Pixar może zatwierdzać filmy w recu skoro nie ma takiego monitora referencyjnego? :P

Już 💯✖ lepszy colour fringing niż rozmazane wrgb 😸

To nie preferencje, po prostu qd-oled jest lepszy w jasnym pomieszczeniu 😏 Jedynie poprawiona powłoka g3 (w końcu po latach luster) może się z nim równać 😅 Musiał wyjść qd-oled, by lg w końcu wzięło się do roboty 😜

We wszystkich testach input lag w samsungu bije 🤜 konkurencję 😉 Masz jakieś dowody na poparcie swoich słów? 

5 godzin temu, klaus71 napisał:

jeśli jest wspomniane w specyfikacji a nie działa to z serwisem samsunga nie ma problemu i zwrócą kasę.

Odważne twierdzenie 🤣

5 godzin temu, klaus71 napisał:

kiedyś kupiłem ich tv który miał mieć chrome 4:4:4 a nie miał - na miesiąc przed końcem gwarancji zrobiłem zgłoszenie - walczyli dzielnie - nawet płytę wymieniali choć na internecie wszyscy pisali że samsung dał ciała i pełnej chromy nie miał w tym tv - a patem bez problemu zrobili zwrot kasy

czyli w nich czerń jednak świeci - szkoda - a miało być tak pięknie - inky black tylko w woledach

Jaki model? 

Nie nazwałbym tego inky black tylko lustro, a w G3 też masz siwą czerń - doedukuj się 🤭

5 godzin temu, silverrobert napisał:

Nie powiedziałbym że to jedyny powód ich jasności, telewizory QD są generalnie jaśniejsze od RGBW OLEDów. Tym niemniej już w 2017 jeśli zdelaminowało się filtr polaryzacyjny z panelu RGBW OLED to dobijały one do 1000 nitów w D65. 

Dowód? 😁

5 godzin temu, klaus71 napisał:

ok - ale wychodzi że ta wychwalana super jasność QD-OLED wynika z przycięcia powłoki

i zwykły woled bez polaryzatora mógłby być dużo jaśniejszy ale kosztem czerni absorbcyjenj

pozostaje mieć nadzieję że jakiś producent w końcu popracuje nad powłoką i czernią absorbcyjną w QD-OLED

 

 

No i nie ma dziwne, że taki zacofany osobnik myśli, że qd-oled szybciej się wypala 😂 Tak to jest jak się kompletnie nie rozumie technologii 😹

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Usl napisał:

No i nie ma dziwne, że taki zacofany osobnik myśli, że qd-oled szybciej się wypala 😂 Tak to jest jak się kompletnie nie rozumie technologii 😹

ty tak na serio? robisz z siebie idiotę a potem obrażasz innych ? 

zapisz się do partii tam jest miejsce dla tego typu "intelygencji" - tu mamy z twojej głupoty totalny ubaw - nie afiszuj się nią tak intensywnie

 

  • Plusik 1
  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kto myśli, że wszystkie tv po kalibracji wyglądają tak samo? 🤣 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, Usl napisał:

Nie nazwałbym tego inky black tylko lustro, a w G3 też masz siwą czerń - doedukuj się

nie mam z czego - lustro daje lepsze kolory i czerń niż inne powłoki (oczywiście ma tez wady - każdy wybiera co woli)

1 minutę temu, Usl napisał:

Kto myśli, że wszystkie tv po kalibracji wyglądają tak samo? 🤣 

to jest oczywiste założenie kalibracji - i w kolorach w trybie SDR jest pewnie to prawdą dla każdego oleda niezależnie od technologii W czy QD

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szanowni koledzy, a czy zwróciliście uwagę na adnotacje przy materiale Vincenta, ze to materiał promocyjny/sponsorowany? 🤔

  • Haha 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 hours ago, Usl said:

Może dożyjesz, by zobaczyć kiedyś, czy masz zastrzeżenia :rolleyes: Po za tym tak samo jak Pixar może zatwierdzać filmy w recu skoro nie ma takiego monitora referencyjnego? :P

O to chodzi, Pixar używa kolorów poza P3 ale nie używa pełnego Rec2020. Zamiast tego używają tyle kolorów z Rec2020 na ile pozwalają im istniejące monitory referencyjne. W świecie gdzie wygląd obrazu jest twoją wizytówką i decyduje o tym czy znajdziesz w przyszłości zatrudnienie, wypuszczenie czegokolwiek czego nie zatwierdziłeś wizualnie podchodzi pod brawurę.

10 hours ago, Usl said:

Już 💯✖ lepszy colour fringing niż rozmazane wrgb 😸

Całe szczęście to tylko Twoja opinia i nikt się Ciebie o zdanie w tym temacie nie pyta, ludzie którzy utrzymują się z pracy na monitorach referencyjnych mają inne zdanie w temacie.

10 hours ago, Usl said:

To nie preferencje, po prostu qd-oled jest lepszy w jasnym pomieszczeniu 😏 Jedynie poprawiona powłoka g3 (w końcu po latach luster) może się z nim równać 😅 Musiał wyjść qd-oled, by lg w końcu wzięło się do roboty 😜

Ponownie, to Twoja opinia która absolutnie nikogo w biznesie nie interesuje. Warunki pracy dla oglądu są ustalone standardami, otoczenie ma mieć jasność 5 nitów i znajdować się za monitorem, dlatego reflektancja to żaden problem ale indukcja luminancji już tak. 

10 hours ago, Usl said:

We wszystkich testach input lag w samsungu bije 🤜 konkurencję 😉 Masz jakieś dowody na poparcie swoich słów? 

Sugerowane opóźnienie między wyświetleniem koloru a pomiarem w Calmanie dla Samsungów wynosi 2 sekundy, norma dla innych wyświetlaczy to 0.5 sekundy. Poza tym nie mówimy o opóźnieniu w trybie ALLM tylko w trybie filmowym, rzadko kto to mierzy poza profesjonalistami. 

10 hours ago, Usl said:

Dowód? 😁

A jaki dowód by Cię zadowolił? Bo podejrzewam, że żaden. Dla porównania, różnica między monitorem Dolby PRM-4200 i PRM-4220 to właśnie brak filtru w tym drugim. 4200 dobija do 600 nitów, 4220 dobija do 1000 nitów. 

EDIT: Poprawka cytatów. 

Edytowane przez silverrobert

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem, może dożyjesz, by się przekonać jak wygląda matrix 😜 Nie widziałeś, więc niezłą trzeba mieć brawurę, by negować koloryste....... i to jeszcze kiedy film jest taką perełką w hdr 😁

Nie, to fakty :) Pokaż kto w branży ma inne zdanie i gdzie te standardy 5 nit za monitorem, które akurat wpłyną na czerń 🤣 HDR ogląda się w całkowitej ciemności jak byś nie wiedział 😅 Subpiksele wrgb (na których też występuje colour fringing i do tego jeszcze jest tekst rozmazany) są gorsze 👎 Tak samo jak lustrzana powłoka i input lag poza trybem gry ;) Nawet taki rtings to potwierdza 😉

A ten monitor dolby to masz jakieś porównanie, które popierają twoją teze i jakie to ma związek z oled? Znowu nie potrafisz w żaden sposób potwierdzić swoich słów 🤭 Normalka 

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minutes ago, Usl said:

Jak pisałem, może dożyjesz, by się przekonać jak wygląda matrix 😜 Nie widziałeś, więc niezłą trzeba mieć brawurę, by negować koloryste....... i to jeszcze kiedy film jest taką perełką w hdr 😁

Być może, i być może nawet film jest idealny nawet w pełnym Rec2020. Przy czym studia filmowe zazwyczaj nie pracują na zasadzie "być może", koloryści są bardzo wyczuleni żeby nie wypuścic babola bo to może zakończyć ich karierę więc tak jak mówię, wypuszczenie filmu bez odglądu to brawura. 

7 minutes ago, Usl said:

Nie, to fakty :) Pokaż kto w branży ma inne zdanie i gdzie te standardy 5 nit za monitorem, które akurat wpłyną na czerń 🤣 HDR ogląda się w całkowitej ciemności jak byś nie wiedział 😅

Standard Rec2100 definiuje standardy oglądania HDR, referencyjna luminancja otoczenia to 5 nitów. Tu masz definicję jak się masteruje filmy w Dolby Vision: https://professionalsupport.dolby.com/s/article/Color-Grading-Mastering-suite-setup?language=en_US . Też mówią o 5 nitach w otoczeniu. To teraz ty pokaż jakikolwiek standard mowiący o luminancji 0 nitów przy masteringu HDR. 

9 minutes ago, Usl said:

Subpiksele wrgb (na których też występuje colour fringing i do tego jeszcze jest tekst rozmazany) są gorsze 👎 Tak samo jak lustrzana powłoka i input lag poza trybem gry ;) Nawet taki rtings to potwierdza 😉

Tak jak już powiedziałem, nikogo w przemyśle filmowym nie obchodzi Twoja opinia, ani opinia rtings, jeśli już chcesz się na nich powoływać. rtings to strona dla segmentu rynku tzw. prosumers (wciąż konsumencki ale bardziej zainteresowany co się dzieje w przemyśle) i segment profesjonalny nie jest nimi zupełnie zainteresowany. Sami mają zasoby i umiejętności żeby dokonać własnej ewaluacji i zdecydować co chcą używać. Możesz wklejać rtings i Vincenta ile chcesz ale faktem jest że profesjonalni użytkownicy nie są zainteresowani ich opiniami.

15 minutes ago, Usl said:

A ten monitor dolby to masz jakieś porównanie, które popierają twoją teze i jakie to ma związek z oled? Znowu nie potrafisz w żaden sposób potwierdzić swoich słów 🤭

Ma taki związek że pokazuje ile luminancji jest tracone na filtrze polaryzacyjnym. Jeśli usunięcie filtru z PRM podniosło luminancję o 400 nitów to usunięcie z OLEDa daje podobną ilość. Źródło ciężko znaleźć bo Dolby usunęło informacje marketingowe o PRMach, dane mam bo pracowałem używając obu wersji ale nawet jeśli ci wrzucę zdjęcie z pracy z nimi, ty wciąż powiesz że to żaden dowód. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw piszesz, że nie ma filmów w recu po za jedynie pixarem 🤣 Później, kiedy pokazałem, że się mylisz to sugerujesz, że kolorysta się nie zna i film będzie wyglądał gorzej na lepszym ekranie, który pokaże znacznie lepsze kolory 😂 Do tego profesjonalne testy z użyciem najdroższych specjalistycznych narzędzi pokazujące, że się mylisz nazywasz jedynie opiniom 😹 Na końcu jeszcze wymyślasz własne przeczące sobie standardy i teorie, których nie potrafisz potwierdzić 🤭

 

15 godzin temu, silverrobert napisał:

Warunki pracy dla oglądu są ustalone standardami, otoczenie ma mieć jasność 5 nitów i znajdować się za monitorem, dlatego reflektancja to żaden problem ale indukcja luminancji już tak. 

Nie dość, że drugą część sobie zmyśliłeś to chciałbym zobaczyć jak te 5 nit za monitorem wpływa na czerń :lol:

 

13 godzin temu, silverrobert napisał:

To teraz ty pokaż jakikolwiek standard mowiący o luminancji 0 nitów przy masteringu HDR. 

Umiesz czytać? ;)

13 godzin temu, Usl napisał:

 HDR ogląda się w całkowitej ciemności jak byś nie wiedział 😅 

Gdzie tu widzisz, że wspominam coś o standardach, a już w ogóle nie wspominając o masteringu 😜

Po za tym studia mają wywalone w te bezsensowne ograniczające standardy :P  

 

 

Nie wiem kto wpadł na tak głupi pomysł z tymi 5 nit, które tylko psują hdr :D Trzeba było jeszcze napisać, by pracować w okularach przeciwsłonecznych 😎

 

Prawdziwy hdr da się uzyskać tylko w całkowitej ciemności 😏

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 hours ago, Usl said:

Najpierw piszesz, że nie ma filmów w recu po za jedynie pixarem 🤣 Później, kiedy pokazałem, że się mylisz to sugerujesz, że kolorysta się nie zna i film będzie wyglądał gorzej na lepszym ekranie, który pokaże znacznie lepsze kolory 😂 Do tego profesjonalne testy z użyciem najdroższych specjalistycznych narzędzi pokazujące, że się mylisz nazywasz jedynie opiniom 😹 Na końcu jeszcze wymyślasz własne przeczące sobie standardy i teorie, których nie potrafisz potwierdzić 🤭

Zrobić film w Rec2020 (z pełnym odglądem finalnego produktu) a "zrobić film w Rec2020" (wypchnąć kolory na chrominancję Rec2020 i liczyć że będą dobrze wyglądać) to dwie różne rzeczy. Ja sam mogę zrobić film na dowolny gamut, tak jak mówiłem nawet ACES gdzie połowa kolorów jest niewidoczna dla ludzkiego oka. Do tego Vincent ani nie używa najdroższego sprzętu ani nie jest profesjonalistą. Dla przykładu, Dave Abrams (obecnie w Portrait Display, producent Calmana) pojechał kiedyś do do studio filmowego którego nie będę wymieniał z nazwy bo żalili się że nie mogą LG G3 skalibrować żeby wyglądało jak X310. Przekalibrował im G3, po czym przekalibrował im X310, bo na referencyjnym też mieli zbaboloną kalibrację i okazało się że wyglądają bardzo podobnie. Kalibracja to też umiejętność i Vincent nie jest w tym temacie ekspertem. Nie udziela się w standardach, nie pracuje jako profesjonalny kalibrator, jest gościem z Youtuba który nagrywa, czasem śmieszne, czasem informacyjne. Wszystko to co mówi to jego opinie. No i żadnego standardu nie wymyśliłem, Rec.2100 możesz sobie sam obejrzeć na stronie. 

9 hours ago, Usl said:

Nie dość, że drugą część sobie zmyśliłeś to chciałbym zobaczyć jak te 5 nit za monitorem wpływa na czerń :lol:

Obejrzyj sobie jak pokazane jest podświetlenie za ekranem na stronie Dolby. Widać wyraźnie że światło jest za monitorem. Rec.2100 mówi że światło z oświetlenia nie może bezpośrednio padać na ekran. Nie widziałem jeszcze nigdzie żeby ktokolwiek robił to inaczej niż umieszczając źródła światła za ekranem. 

 

9 hours ago, Usl said:

Nie dość, że drugą część sobie zmyśliłeś to chciałbym zobaczyć jak te 5 nit za monitorem wpływa na czerń :lol:

Umiem, pisałeś że ogląda się po ciemku. Pokazałem standardy mówiące, że nie. To teraz pokaż że ty umiesz czytać i pokaż cokolwiek sugerującego, że ma być w zupełnej ciemności. 

9 hours ago, Usl said:

Gdzie tu widzisz, że wspominam coś o standardach, a już w ogóle nie wspominając o masteringu 😜

Standard Rec.2100 definiuje referencyjny tryb odglądu HDR. Czyli tak jak powinny być odtwarzane. I generalnie im bardziej zbliżone warunki w jakich odtwarzasz film do referencyjnych tym bardziej jest on zbliżony do kreatywnej wizji twórcy, bo w takich warunkach zatwierdzał ostateczną wersję filmu. 

Czyli generalnie gadasz bzdury jak mówisz że HDR ogląda się po ciemku. Chyba że masz dowody że jest inaczej. 

9 hours ago, Usl said:

Po za tym studia mają wywalone w te bezsensowne ograniczające standardy :P  

No to teraz mnie zaciekawiłeś, masz jakieś źródło na potwierdzenie tego? Każde studio postprodukcyjne które odwiedziłem w którym przygotywana jest ostateczna wersja filmu, takie jak PictureShop albo Company3, bardzo ściśle przestrzegają tych standardów. Studia filmowe same uczestniczą w tych organizacjach standardyzacyjnych i bardzo poważnie podchodzą do przestrzegania tych standardów. No ale może masz skądś indziej wiedzę, jeśli tak to się podziel. 

9 hours ago, Usl said:

Nie wiem kto wpadł na tak głupi pomysł z tymi 5 nit, które tylko psują hdr :D Trzeba było jeszcze napisać, by pracować w okularach przeciwsłonecznych 😎

 

Prawdziwy hdr da się uzyskać tylko w całkowitej ciemności 😏

Ludzie dużo bardziej znający się na sprawie od ciebie wpadli na ten pomysł. Ma to konretny cel ale ciekaw jestem czy jesteś w stanie się domyśleć? I nie, nie chodzi tu o poprawę czerni. Pochwal się swoją wiedzą ekspercką. 

No i generalnie znowu umiesz tylko kopiować Vincenta bo sam nie masz nic do powiedzenia. Dodam tylko że z tym swoim szokiem trochę się spóźnił, bo A Wrinkle in Time już 5 lat temu miało scenę 1 nit max przez kilka minut. 

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Haha powodzenia w oglądaniu, a jeszcze tym bardziej graderowaniu materiałów HDR jak np Ród Smoka poniżej 1 nit w oświetleniu 5 nit 🤣 Na pewno dużo zobaczysz 😂😂  No, ale przecież tak studia poważnie podchodzą do przestrzegania standardów 🤭

 

 

 

 

 

 

 

 

Gość uważa się za lepszego specjaliste od Vincenta, a nie wie nawet, że są filmy w recu i występuje colour fringing na wrgb 😹  

 

 

 

W dniu 31.08.2023 o 00:59, silverrobert napisał:

Ale ja nie mówię o ostrości tylko o konkretnym problemie kolorowych obwódek (chromatic fringing) w telewizorach QD OLED. Nie ma to nic wspólnego z ostrością.

Nic, a nic jak widać po filmiku 😸

 

W dniu 31.08.2023 o 01:58, silverrobert napisał:

Tym niemniej już w 2017 jeśli zdelaminowało się filtr polaryzacyjny z panelu RGBW OLED to dobijały one do 1000 nitów w D65. 

Na prośbę o dowód 

W dniu 31.08.2023 o 17:38, silverrobert napisał:

A jaki dowód by Cię zadowolił? Bo podejrzewam, że żaden. Dla porównania, różnica między monitorem Dolby PRM-4200 i PRM-4220 to właśnie brak filtru w tym drugim. 4200 dobija do 600 nitów, 4220 dobija do 1000 nitów. 

Dajesz tylko jakieś spekulacje, których nawet nie potrafisz nawet potwierdzić 😆 No, ale widocznie tak robią "profesjonaliści" 😁

 

Godzinę temu, silverrobert napisał:

Dla przykładu, Dave Abrams (obecnie w Portrait Display, producent Calmana) pojechał kiedyś do do studio filmowego którego nie będę wymieniał z nazwy bo żalili się że nie mogą LG G3 skalibrować żeby wyglądało jak X310. Przekalibrował im G3, po czym przekalibrował im X310, bo na referencyjnym też mieli zbaboloną kalibrację i okazało się że wyglądają bardzo podobnie. Kalibracja to też umiejętność i Vincent nie jest w tym temacie ekspertem. Nie udziela się w standardach, nie pracuje jako profesjonalny kalibrator, jest gościem z Youtuba który nagrywa, czasem śmieszne, czasem informacyjne. Wszystko to co mówi to jego opinie. 

Fajna historyjka, ile ci zajęło jej wymyślenie? 🤔 

 

No i generalnie znowu umiesz tylko się ośmieszać wypisując same bzdury, a teraz nawet napisałeś się nawet do oczerniania najlepszego testera 😜

Edytowane przez Usl
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 minutes ago, Usl said:

Haha powodzenia w oglądaniu, a jeszcze tym bardziej graderowaniu materiałów HDR jak np Ród Smoka poniżej 1 nit w oświetleniu 5 nit 🤣 Na pewno dużo zobaczysz 😂😂  No, ale przecież tak studia poważnie podchodzą do przestrzegania standardów 🤭

A Wrinkle in Time miał grading w takim otoczeniu i House of Dragons też. 5 nitów to akurat nie jest tak wysoka luminancja żeby nic nie było widać przy max 1 nicie luminancji. Część kolorów może się ze sobą zlewać ale złota zasada kolor gradingu mówi: po zakończeniu gradingu szum w obrazie jest nierozróżnialny z wizją kreatywną. Jeśli oglądasz w ciemniejszym otoczeniu i widzisz więcej kolorów niz kolorysta, to ty nie widzisz oryginalnej wizji kreatywnej. To tak jak podbić kontrast na maxa i mówić że masz lepszy obraz bo widzisz szumy z kamery w obrazie. 

13 minutes ago, Usl said:

Gość uważa się za lepszego specjaliste od Vincenta, a nie wie nawet, że są filmy w recu i występuje colour fringing na wrgb

Wiem że występuje color fringing ale nie jest widoczny w telewizorach a o nich rozmawiamy. Monitory komputerowe to inna działka. Żaden kolorysta nigdy nie słyszałem żeby narzekał na color fringing w RGBW OLEDach. 

A film w Rec2020 tak jak mówiłem sam mogę zrobić. Bez problemu, w 2 minuty. 

16 minutes ago, Usl said:

Nic, a nic 😸

No właśnie nic. Przy telewizorach częstotliwość Nyquista ludzkiego wzroku jest dużo poniżej rozmiaru tego color fringingu więc go nie widać. 

17 minutes ago, Usl said:

Dajesz tylko jakieś spekulacje, których nawet nie potrafisz nawet potwierdzić 😆 No, ale widocznie tak robią profesjonalisci 😁

To nie są spekulacje, dałem ci konkretne modele i konkretne liczby. Widziałeś którykolwiek na oczy chociaż? Używałeś? Mierzyłeś? 

19 minutes ago, Usl said:

Fajna historyjka, ile ci zajęło jej wymyślenie? 🤔 

Kim jest David Abrams z Portrait Display możesz sobie wygooglać, powiem że gdybyś siedział w przemyśle to byś wiedział. Wśród profesjonalistów jest dużo bardziej znany niż Vincent. A ani on ani ja oficjalnie nie pójdziemy na wywiad opowiadać co się dzieje za zamkniętymi drzwiami studio filmowych bo to prosta droga do końca kariery. Tym niemniej takie historie krążą w środowisku. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

13 minut temu, silverrobert napisał:

A Wrinkle in Time miał grading w takim otoczeniu i House of Dragons też. 5 nitów to akurat nie jest tak wysoka luminancja żeby nic nie było widać przy max 1 nicie luminancji. Część kolorów może się ze sobą zlewać ale złota zasada kolor gradingu mówi: po zakończeniu gradingu szum w obrazie jest nierozróżnialny z wizją kreatywną. Jeśli oglądasz w ciemniejszym otoczeniu i widzisz więcej kolorów niz kolorysta, to ty nie widzisz oryginalnej wizji kreatywnej. To tak jak podbić kontrast na maxa i mówić że masz lepszy obraz bo widzisz szumy z kamery w obrazie.

To powodzenia 😹 Nawet Vincent się z tego śmieje 😂😂

 

 

 

17 minut temu, silverrobert napisał:

Wiem że występuje color fringing ale nie jest widoczny w telewizorach a o nich rozmawiamy. Monitory komputerowe to inna działka. Żaden kolorysta nigdy nie słyszałem żeby narzekał na color fringing w RGBW OLEDach.

Haha tu już całkiem się ośmieszyłeś 🤣 TV mają przecież zapewne magiczne wrgb 😸 A rtings ma zapewne jakąś walniętego c1 skoro też potwierdza w nim występowanie colour fringing 😜 No, ale to znów zapewne ich opinia mimo, że jasno pokazują problem na zdjęciach xD

24 minuty temu, silverrobert napisał:

No właśnie nic. Przy telewizorach częstotliwość Nyquista ludzkiego wzroku jest dużo poniżej rozmiaru tego color fringingu więc go nie widać. 

I dlatego ludzie reportują ten rzekomo niewidoczny colour fringing do rtings w testach tv. 😆 Też ich opinia widać, albo mają problemy ze wzrokiem 😅

29 minut temu, silverrobert napisał:

To nie są spekulacje, dałem ci konkretne modele i konkretne liczby. Widziałeś którykolwiek na oczy chociaż? Używałeś? Mierzyłeś? 

Kim jest David Abrams z Portrait Display możesz sobie wygooglać, powiem że gdybyś siedział w przemyśle to byś wiedział. Wśród profesjonalistów jest dużo bardziej znany niż Vincent. A ani on ani ja oficjalnie nie pójdziemy na wywiad opowiadać co się dzieje za zamkniętymi drzwiami studio filmowych bo to prosta droga do końca kariery. Tym niemniej takie historie krążą w środowisku. 

Tak samo jak dałeś w woled w 2017 i niestety też nie potrafisz nigdzie potwierdzić 🤭 Oć zwykła historyjka jak ta z Davidem 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...