Jump to content
boban61

Wydłużenie gwarancji/ubezpieczenie na 5 lat RTV EURO AGD

Recommended Posts

Witajcie,

Zakupiłem właśnie swojego drugiego OLEDa od LG. Tym razem rozmiar 77 cali, więc kwota na fakurze dość wysoka. Z moich doświadczeń wypalenia paneli OLED to tylko kwestia czasu. Mój już 6 letni LG65B6J ma wypalone loga stacji, oraz interfejs YouTube. I teraz pytanie, czy warto brać dodatkową gwarancję/ubezpieczenie z RTV EURO na 5 lat. Konsultanci twierdzą, że już od 1 piksela będzie wymiana matrycy/nowy TV/zwrot pieniędzy. To że wypalenia będą jest pewne więc może warto jeśli kwota ubezpieczenia to tylko niespełna 13% wartości TV. Mowa o pakiecie pełnym, w którym - teoretycznie - nawet jak dziecko rozbije TV to powinni go naprawiać. Umowa przewiduje, że w przypadku problemów z naprawą muszą wymienić/oddać ekwiwalent z pełnej kwoty wpisanej w umowie z Ergo Hestia. Wychodzi na to, że  w 4tym roku nadal mam 13k budżetu gdyby coś poszło nie tak.

Jakie są Wasze dośwoadczenia w tym zakresie? 

Mam 30 dni na odstąpienie od umowy więc nie mamy zbyt wiele czasu.

Dzięki.

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minuty temu, boban61 napisał:

Z moich doświadczeń wypalenia paneli OLED to tylko kwestia czasu.

A ja myślałem że jedynie śmierć i podatki?

;) 

Edited by pmcomp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie obejmuje:

szkód będących następstwem zwykłego zużycia sprzętu

 

A co to jest wypalenie? Nastepstwo zwykłego zużycia sprzętu.

We wszystkich Wariantach nie są objęte szkody:

  • –  powstałe wskutek używania sprzętu niezgodnie z jego przeznaczeniem;

  • –  będące następstwem zwykłego zużycia ubezpieczonego sprzętu;

 

Wypalenia moga powstać gdy używasz sprzet niezgodnie z przeznaczeniem i instrukcją. Sprawdź co mówi o wypaleniach instruckja obsługi.

Drugie powyżej.

 

Wszystko jest dobrze przy podpisywaniu polisy i pobraniu kaski. Schody mogą się zacząć w przypadku szkody. Z tego co ja wiem ubezpieczyciele nie są wyrywni do płacenia.

:) 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na pewno do płacenia wyrywni nie będą. Może jeszcze napiszę do Ergo Hestii konkretne pytania, załącze zdjęcia wypaleń starego TV i dopytam co w takiej sytuacji zrobią jeśli spotka to mój egzemplarz telewizora. A także co jeśli dzieci pobiją mi tv podczas zabawy. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak już to w 5 roku zwracają 40% wartości tv, w 4 50% w 3 60% wartości. Trzeba by dokładnie owu przeczytać. Gdyby byli tacy wyrywni to bym młotkiem co 2 lata matryce tłukł i żądał nowego tv. Generalnie na każdym kroku te ubezpieczenia starają się każdemu wcisnąć. W ubiegły czwartek kupiłem tv w sieciówce a w piątek dzwonił namolny gościu i mi chciał to ubezpieczenie wcisnąć. Tak mnie zirytował, że ostatecznie anulowałem zakup i kupiłem tv bezpośrednio od producenta.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, boban61 napisał:

Na pewno do płacenia wyrywni nie będą. Może jeszcze napiszę do Ergo Hestii konkretne pytania, załącze zdjęcia wypaleń starego TV i dopytam co w takiej sytuacji zrobią jeśli spotka to mój egzemplarz telewizora. A także co jeśli dzieci pobiją mi tv podczas zabawy. 

Taka odpowiedź nie jest wiążąca z prawnego punktu widzenia. Musiałoby to zostać wpisane do polisy.

6 minut temu, ebola1972 napisał:

Jak już to w 5 roku zwracają 40% wartości tv, w 4 50% w 3 60% wartości. Trzeba by dokładnie owu przeczytać. Gdyby byli tacy wyrywni to bym młotkiem co 2 lata matryce tłukł i żądał nowego tv. Generalnie na każdym kroku te ubezpieczenia starają się każdemu wcisnąć. W ubiegły czwartek kupiłem tv w sieciówce a w piątek dzwonił namolny gościu i mi chciał to ubezpieczenie wcisnąć. Tak mnie zirytował, że ostatecznie anulowałem zakup i kupiłem tv bezpośrednio od producenta.

 

 

Bo na tych ebezpieczeniach sieci mają lepszy zarobek niż na tym sprzecie, nie wiedziałeś?

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, ebola1972 napisał:

Jak już to w 5 roku zwracają 40% wartości tv, w 4 50% w 3 60% wartości. Trzeba by dokładnie owu przeczytać. Gdyby byli tacy wyrywni to bym młotkiem co 2 lata matryce tłukł i żądał nowego tv. Generalnie na każdym kroku te ubezpieczenia starają się każdemu wcisnąć. W ubiegły czwartek kupiłem tv w sieciówce a w piątek dzwonił namolny gościu i mi chciał to ubezpieczenie wcisnąć. Tak mnie zirytował, że ostatecznie anulowałem zakup i kupiłem bezpośrednio od producenta.

Rzecz w tym, że wg OWU dostajesz kwotę detaliczną wpisaną w umowie zawarcia ubezpieczenia i to jest kwota, za którą kupiłem TV. Baba na infolnii zapierała się, że od kilku lat już mają ofertę na pełną kwotę nawet pod koniec umowy.

Cytując OWU:

Suma ubezpieczenia:

• stanowi górną granicę odpowiedzialności ERGO Hestii za każde zdarzenie powstałe w okresie ubezpieczenia;

• jest równa cenie detalicznej sprzętu;

I dalej w definicjach jest wyjaśnienie:

cena detaliczna/ suma ubezpieczenia: 

wartość ubezpieczonego sprzętu brutto (wraz z podatkiem VAT), wpisana do dokumentu ubezpieczenia (polisy);

Nie mam jeszcze finalnej umowy u siebie, ale będę tam szukał czy jest tam coś o amortyzacji.

5 minut temu, pmcomp napisał:

Taka odpowiedź nie jest wiążąca z prawnego punktu widzenia. Musiałoby to zostać wpisane do polisy.

Bo na tych ebezpieczeniach sieci mają lepszy zarobek niż na tym sprzecie, nie wiedziałeś?

A skąd masz taką pewność? Ja dziś wykonałem telefon do Rzecznika Finansowego i po godzinie oczekiwania uzyskałem infomację, że taka odpowiedź od ubezpieczyciela będzie wiążąca.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, boban61 napisał:

Witajcie,

Zakupiłem właśnie swojego drugiego OLEDa od LG. Tym razem rozmiar 77 cali, więc kwota na fakurze dość wysoka. Z moich doświadczeń wypalenia paneli OLED to tylko kwestia czasu. Mój już 6 letni LG65B6J ma wypalone loga stacji, oraz interfejs YouTube. I teraz pytanie, czy warto brać dodatkową gwarancję/ubezpieczenie z RTV EURO na 5 lat. Konsultanci twierdzą, że już od 1 piksela będzie wymiana matrycy/nowy TV/zwrot pieniędzy. To że wypalenia będą jest pewne więc może warto jeśli kwota ubezpieczenia to tylko niespełna 13% wartości TV. Mowa o pakiecie pełnym, w którym - teoretycznie - nawet jak dziecko rozbije TV to powinni go naprawiać. Umowa przewiduje, że w przypadku problemów z naprawą muszą wymienić/oddać ekwiwalent z pełnej kwoty wpisanej w umowie z Ergo Hestia. Wychodzi na to, że  w 4tym roku nadal mam 13k budżetu gdyby coś poszło nie tak.

Jakie są Wasze dośwoadczenia w tym zakresie? 

Mam 30 dni na odstąpienie od umowy więc nie mamy zbyt wiele czasu.

Dzięki.

Dobry wieczór,

Ubezpieczenie w RtvEuroAgd to całkiem ciekawa rzecz. Dobremu znajomemu zwrócili koszt zakupu Sony XFa (tutaj uszkodzenie mechaniczne z powodu dziecka), sam zwrot był w formie swego rodzaju bonu do wykorzystania na zakup nowego + ewentualna dopłata jeśli wybrany model był droższy.

Swoją drogą, rozumiem, że widzimy się na kalibracji? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, Maciej Koper napisał:

Dobry wieczór,

Ubezpieczenie w RtvEuroAgd to całkiem ciekawa rzecz. Dobremu znajomemu zwrócili koszt zakupu Sony XFa, sam zwrot był w formie swego rodzaju bonu do wykorzystania na zakup nowego + ewentualna dopłata jeśli wybrany model był droższy

Dobry wieczór,

Jaki był problem z jego XFem i w jakiej wysokości bon dostał? Czy była to kwota za którą kupił TV kilka lat temu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
59 minut temu, boban61 napisał:

Dobry wieczór,

Jaki był problem z jego XFem i w jakiej wysokości bon dostał? Czy była to kwota za którą kupił TV kilka lat temu?

Problemem tak jak pisałem było uszkodzenie mechaniczne ;) Bon na kwotę 100% wartości zakupu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takie zapytanie złożyłem do Ergo Hestia, dam znać jak uzyskam odpowiedź.

 

1. Czy jest konsumpcja sumy ubezpieczenia/amortyzacja i z każdym miesiącem eksploatacji telewizor staje się tańszy?
2. W przypadku jakiegokolwiek roszczenia, jaka maksymalna kwota będzie wypłacona w 5tym roku ubezpieczenia?
3.Moje dziecko rzuciło klockiem w telewizor w wyniku czego ekran został pobity, czy w takiej sytuacji odszkodowanie zostanie wypłacone?
4. Czy w każdej szkodzie jest jakiś mój udział finansowy, jeśli tak to jaki?
5. Co w sytuacji kiedy na ekranie mojego telewizora pojawią się wypalenia, czy w takiej sytuacji zostanie uznana awaria i będziecie Państwo zobowiązani do naprawy/wymiany matrycy? Załączam przykładowe zdjęcia wypaleń.
6. Jaka wartość będzie podstawą roszczenia w przypadku kiedy za 4 lata mój model telewizora nię będzie już dostępny do ewentualnej wymiany?
7. Żona podczas odkurzania potkneła się o kabel od odkurzacza i rozibiła ekran TV. Czy w takiej sytuacji będzie wypłacone odszkodowanie?

Bardzo proszę o precyzyjną odpowiedź gdyż po rozmowie z prawnikiem uzyskałem informacje, że podane tutaj przez Państwa informacje będą wiążące w przypadku jakichkolwiek roszczeń z mojej strony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konkretne pytania zadałeś. Sam jestem ciekawy odpowiedzi. Chocisż obawiam się, że będzie bełkot w formie każdy przypadek oceniamy indywidualnie itp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam już odpowiedź od ubezpieczyciela. A raczej nie mam należałoby powiedzieć.

Dzień dobry,

dziękuję za korespondencję.

 

 

 

W odpowiedzi przekazuję informację z Centrum Autoryzacji Szkód. Poniżej odpowiedzi na Pańskie pytania:

1. Nie ma konsumpcji i amortyzacji.

2. Maksymalna kwota to Suma Ubezpieczenia (13 049 zł).

3. Nie udzielimy odpowiedzi. Decyzja wydawana jest w odpowiedzi na zgłoszenie szkody.

4. Nie ma udziału własnego.

5. Nie udzielimy odpowiedzi. Decyzja wydawana jest w odpowiedzi na zgłoszenie szkody.

6. Suma Ubezpieczenia (13 049 zł).

7. Nie udzielimy odpowiedzi. Decyzja wydawana jest w odpowiedzi na zgłoszenie szkody.

Czyli na plus fakt, że nawet w 5tym roku mam pełną kwotę gdyby coś poszło nie tak, a minus, że jak to będzie gdy przydarzy się wypadek/awaria to nie wiadomo.  Na stronie Euro jest informacją że w 2022 roku do listopada ponad 90% roszczeń w wariancie pełnym zakończyło się pozytywnym rozpatrzeniem wniosku. 

Co myślicie? Zostawić czy wycofać się z ubezpieczenia. Koszt to 1750 zł. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawe bo mi oferowali 5 letnie ubezpieczenie tv też za 1750zł. A tv był o połowę tańszy. Gościu z sieciówki dzwonił na drugi dzień po zakupie. Namolny był i upierdliwy. Wk... mnie po prostu. Ostatecznie anulowałem zakup i kupiłem w sklepie firmowym. I nikt już nie dzwonił w sprawie ubezpieczenia. Gdybyś się zdecydował na ubezpieczenie to masz 30 dni na rezygnację. A reszta. Twój wybór.

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie było dokładnie tak samo, dzwonili dzień po zakupie on-line i namawiali. Gdybym miał pewność że wypalenia będą uznane za usterkę i naprawiane w ramach ubezpieczenia to zapewne bym się zdecydował. A tak mam dylemat. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Matryca to 90% wartości tv. Firmy są cwane. Chętnie bym się nieszczęśliwie przewrócił i zbił z główki matrycę, żebym po 2-3 latach otrzymał 100% wartości tv.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...