Ropalo 4 Napisano 13 Listopada 2022 (edytowane) Przeglądam ofertę Samsunga na 2022 rok, pojeździłem też trochę po sklepach. Nastawiam się na kupno QN91B, aczkolwiek zaczęły mnie intrygować inne modele, a mianowicie QN95B i QN700B. Kieruję ten temat do Was forumowicze jako otwartą dyskusję, gdyż zastanawia mnie, który z obu telewizorów ogólnie jest lepszy pod względem jakości ekranu i dźwięku? Jestem też ciekaw, jak sprawuje się skalowanie lub wyrazistość ekranu przy odpalaniu treści 4K na QN700B? Czy neuronowy procesor przy podbijaniu rozdzielczości do 8K polepsza wyrazistość, a może wręcz przeciwnie i natywne 4K w QN95B jest minimalnie lepsze z komputerowego źródła? W ostatnim pytaniu zakładam oczywiście, że odpalamy z PC ustawienia 2160p, bo przecież prawie nikt nie ma takiego sprzętu by puszczać 8K przez HDMI, gdzie zresztą mija się to z celem, skoro mamy tam tylko 60Hz. Przypomnę, że jeden model posiada matryce 4K, a drugi 8K. Inne aspekty, które udało mi się ustalić: oba modele mają identyczny design z aluminiową listwą i płaskim tyłem. QN700B dodatkowo ma dziurki na bokach w celu lepszego chłodzenia. QN95B odpala dodatkowo treści 4K w 144Hz, a QN700B z nieco mniejszą częstotliwością 120Hz + 8K@60Hz. oba modele mają moduł one connect. Zdjęcie bardzo uproszczonej tabeli z reklamówek Samsunga na 2022 rok: Pewien panel dyskusyjny, w którym prowadzący podaje, iż "model 8K jest ciemniejszy od tego 4K [...] jeśli próbujesz upchać więcej pikseli do matrycy, to naturalnym jest, iż światło próbujące się przez nią przedostać, odda go mniej na zewnątrz": https://youtu.be/QYZCFBEj1P4?t=2364 Edytowane 13 Listopada 2022 przez Ropalo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klaus71 1 699 Napisano 13 Listopada 2022 mozna zalozyc qn900 bedzie lepszy lub na podobnym poziomie co qn800 https://www.rtings.com/tv/tools/compare/samsung-qn900b-8k-qled-vs-samsung-qn95b-qled/32360/32383?usage=1&threshold=0.10 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ropalo 4 Napisano 13 Listopada 2022 QN900 na pewno jest lepszy i trudno w tym zestawieniu go dodawać, bo ma HDR4000, jeszcze więcej stref wygaszania oraz dodatkowe głośniki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lukasonic 0 Napisano 16 Marca 2023 Tak mnie zastanawia wertując setki recenzji czy Wybrać model 4k 85" QN95B czy 8k 75" QN900B ewentualnie QN800B. Mogę w podobnej cenie je kupić. Mam 75" philipsa którą znalazłem kupca i chcę przesiadkę zrobić. Od 2 tyg QD-OLED mam 55" S95B. Zależy mi jak najlepszym odzworowaniu treści HDR jak i na gamingu z PC. Mam gpu 4070ti. Również mam soundbar model 11.1.4 i chciałbym mieć jak najlepsze wrażenia dzwiękowe z Qsymphony i podążaniem dzwięku za obrazem. Mógłby mi ktoś poradzić co lepiej wybrać? Testy na rtings https://www.rtings.com/tv/tools/compare/samsung-qn900b-8k-qled-vs-samsung-qn95b-qled/32360/32383 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maciej Koper 1 175 Napisano 21 Marca 2023 W dniu 16.03.2023 o 11:28, Lukasonic napisał: Tak mnie zastanawia wertując setki recenzji czy Wybrać model 4k 85" QN95B czy 8k 75" QN900B ewentualnie QN800B. Mogę w podobnej cenie je kupić. Mam 75" philipsa którą znalazłem kupca i chcę przesiadkę zrobić. Od 2 tyg QD-OLED mam 55" S95B. Zależy mi jak najlepszym odzworowaniu treści HDR jak i na gamingu z PC. Mam gpu 4070ti. Również mam soundbar model 11.1.4 i chciałbym mieć jak najlepsze wrażenia dzwiękowe z Qsymphony i podążaniem dzwięku za obrazem. Mógłby mi ktoś poradzić co lepiej wybrać? Testy na rtings https://www.rtings.com/tv/tools/compare/samsung-qn900b-8k-qled-vs-samsung-qn95b-qled/32360/32383 Proste, QN95B. Zdecydowanie lepsza kontrola stref, jasność czy kontrast natywny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ericdraven 4 Napisano 12 Czerwca 2023 (edytowane) Zdecydowanie odradzam zakup „flagowego” modelu Excellence Line QN900B. Trzy tygodnie temu kupiłem ten telewizor w rozmiarze 85” bezpośrednio na stronie Samsung Polska. Telewizor został dostarczony z wadami – odklejająca się w trzech rogach tylna obudowa oraz przekrzywienie po zamontowaniu na stopie. Początkowo podszedłem do sprawy spokojnie i zgodziłem się na wizytę autoryzowanego serwisu. Niestety serwis nie usunął na miejscu żadnej usterki. Nie byli w stanie tego zrobić, ponieważ obudowa jest klejona. Pomimo wielu prób nie udało się również poprawić montażu stopy, aby telewizor stał prosto. W związku z tymi wadami odstąpiłem od umowy i poprosiłem o zabranie telewizora oraz zwrot pieniędzy. I tutaj rozpoczęły się schody. Po trzech tygodniach od zakupu jestem w punkcie wyjścia nie mówiąc już o tym, że jestem totalnie zszokowany jakością obsługi w firmie Samsung. Samsung nie chce wymienić telewizora, ani zwrócić pieniędzy. Każą odesłać telewizor na własny koszt i nie interesuje ich fakt, że nie odsyłam go ze względu na swoje widzimisię, tylko dlatego, że dostarczyli mi produkt z wadami fabrycznymi. Twierdzą przy tym, że regulamin ich sklepu jest nadrzędny nad polskim prawem i nie zamierzają się stosować do zapisów Ustawy Konsumenckiej. Szok i niedowierzanie to mało powiedziane. Czuję się jakbym kupił TV na bazarze od jakiegoś pasera. Tłumaczę im, że nie jestem w stanie spakować i odesłać tak wielkiej i ciężkiej rzeczy, ale ich to zupełnie nie interesuje. Zmuszają mnie swoim zachowaniem do zgody na naprawę, ale kto chciałby kupić telewizor za takie pieniądze i od razu oddawać go do naprawy? Nie mówiąc już o tym, że mam wątpliwości odnośnie tego czy dostarczono mi produkt nowy. Ja nie kupię więcej żadnych produktów Samsung. Strata pieniędzy i cała masa nerwów. To jest właśnie ten flagowy model, za który na stronie żadają 30-40 tys. zł… Edytowane 12 Czerwca 2023 przez ericdraven Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barnaba 1 066 Napisano 12 Czerwca 2023 19 minut temu, ericdraven napisał: Twierdzą przy tym, że regulamin ich sklepu jest nadrzędny nad polskim prawem i nie zamierzają się stosować do zapisów Ustawy Konsumenckiej. Bardzo ciekawe. Masz to na piśmie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ericdraven 4 Napisano 12 Czerwca 2023 1 minutę temu, Barnaba napisał: Bardzo ciekawe. Masz to na piśmie? Dzisiaj dostałem tą informację telefonicznie. Od razu poprosiłem o oficjalną odpowiedź na piśmie lub mailem i tu nagle Pani powiedziała, że nie napiszą mi tego mailem, a jak chcę dostać oficjalną odpowiedź na piśmie to mam wysłać kolejne pismo na adres korespondencyjny Samsung Polska i czekać na odpowiedź. W mailu powołałem się na Art. 34 ust. 3 Ustawy o prawach konsumenta: Jeżeli umowę zawarto poza lokalem przedsiębiorstwa, a towar dostarczono konsumentowi do miejsca, w którym zamieszkiwał w chwili zawarcia umowy, przedsiębiorca jest zobowiązany do odebrania towaru na swój koszt, gdy ze względu na charakter towaru nie można go odesłać w zwykły sposób pocztą. I właśnie na to dostałem odpowiedź, że w ich regulaminie jest informacja, że muszę odesłać na własny koszt, a to jest zapis nadrzędny wobec Ustawy. Jawna kpina z klienta i polskiego prawa. Zapisy żadnych regulaminów nie stoją ponad prawem. Niestety pozostaje mi chyba skierowanie sprawy na drogę postępowania sądowego. Myślałem, że taka firma po prostu mnie przeprosi i dostarczy nowy telewizor, ale byłem w błędzie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach