Skocz do zawartości
Ropalo

Rodzinna batalia: Samsung QN95B vs QN800B

Rekomendowane odpowiedzi

Przeglądam ofertę Samsunga na 2022 rok, pojeździłem też trochę po sklepach.  Nastawiam się na kupno QN91B, aczkolwiek zaczęły mnie intrygować inne modele, a mianowicie QN95B i QN700B.

Kieruję ten temat do Was forumowicze jako otwartą dyskusję, gdyż zastanawia mnie, który z obu telewizorów ogólnie jest lepszy pod względem jakości ekranu i dźwięku? Jestem też ciekaw, jak sprawuje się skalowanie lub wyrazistość ekranu przy odpalaniu treści 4K na QN700B? Czy neuronowy procesor przy podbijaniu rozdzielczości do 8K polepsza wyrazistość, a może wręcz przeciwnie i natywne 4K w QN95B jest minimalnie lepsze z komputerowego źródła? W ostatnim pytaniu zakładam oczywiście, że odpalamy z PC ustawienia 2160p, bo przecież prawie nikt nie ma takiego sprzętu by puszczać 8K przez HDMI, gdzie zresztą mija się to z celem, skoro mamy tam tylko 60Hz. 

Przypomnę, że jeden model posiada matryce 4K, a drugi 8K. Inne aspekty, które udało mi się ustalić:

  • oba modele mają identyczny design z aluminiową listwą i płaskim tyłem. QN700B dodatkowo ma dziurki na bokach w celu lepszego chłodzenia.
  • QN95B odpala dodatkowo treści 4K w 144Hz, a QN700B z nieco mniejszą częstotliwością 120Hz + 8K@60Hz. 
  • oba modele mają moduł one connect.

Zdjęcie bardzo uproszczonej tabeli z reklamówek Samsunga na 2022 rok:

broszura.thumb.jpg.a2ccfb60c0baf282ab46e46ab04b255b.jpg


Pewien panel dyskusyjny, w którym prowadzący podaje, iż "model 8K jest ciemniejszy od tego 4K [...] jeśli próbujesz upchać więcej pikseli do matrycy, to naturalnym jest, iż światło próbujące się przez nią przedostać, odda go mniej na zewnątrz":

https://youtu.be/QYZCFBEj1P4?t=2364

Edytowane przez Ropalo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

QN900 na pewno jest lepszy i trudno w tym zestawieniu go dodawać, bo ma HDR4000, jeszcze więcej stref wygaszania oraz dodatkowe głośniki. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak mnie zastanawia wertując setki recenzji czy Wybrać model 4k 85" QN95B czy 8k 75" QN900B ewentualnie QN800B. Mogę w podobnej cenie je kupić. Mam 75" philipsa którą znalazłem kupca i chcę przesiadkę zrobić. Od 2 tyg QD-OLED mam 55" S95B.

Zależy mi jak najlepszym odzworowaniu treści HDR jak i na gamingu z PC. Mam gpu 4070ti.

Również mam soundbar model 11.1.4 i chciałbym mieć jak najlepsze wrażenia dzwiękowe z Qsymphony i podążaniem dzwięku za obrazem.

Mógłby mi ktoś poradzić co lepiej wybrać?

Testy na rtings

https://www.rtings.com/tv/tools/compare/samsung-qn900b-8k-qled-vs-samsung-qn95b-qled/32360/32383

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 16.03.2023 o 11:28, Lukasonic napisał:

Tak mnie zastanawia wertując setki recenzji czy Wybrać model 4k 85" QN95B czy 8k 75" QN900B ewentualnie QN800B. Mogę w podobnej cenie je kupić. Mam 75" philipsa którą znalazłem kupca i chcę przesiadkę zrobić. Od 2 tyg QD-OLED mam 55" S95B.

Zależy mi jak najlepszym odzworowaniu treści HDR jak i na gamingu z PC. Mam gpu 4070ti.

Również mam soundbar model 11.1.4 i chciałbym mieć jak najlepsze wrażenia dzwiękowe z Qsymphony i podążaniem dzwięku za obrazem.

Mógłby mi ktoś poradzić co lepiej wybrać?

Testy na rtings

https://www.rtings.com/tv/tools/compare/samsung-qn900b-8k-qled-vs-samsung-qn95b-qled/32360/32383

Proste, QN95B. Zdecydowanie lepsza kontrola stref, jasność czy kontrast natywny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie odradzam zakup „flagowego” modelu Excellence Line QN900B.

Trzy tygodnie temu kupiłem ten telewizor w rozmiarze 85” bezpośrednio na stronie Samsung Polska. Telewizor został dostarczony z wadami – odklejająca się w trzech rogach tylna obudowa oraz przekrzywienie po zamontowaniu na stopie.

Początkowo podszedłem do sprawy spokojnie i zgodziłem się na wizytę autoryzowanego serwisu. Niestety serwis nie usunął na miejscu żadnej usterki. Nie byli w stanie tego zrobić, ponieważ obudowa jest klejona. Pomimo wielu prób nie udało się również poprawić montażu stopy, aby telewizor stał prosto.

W związku z tymi wadami odstąpiłem od umowy i poprosiłem o zabranie telewizora oraz zwrot pieniędzy. I tutaj rozpoczęły się schody. Po trzech tygodniach od zakupu jestem w punkcie wyjścia nie mówiąc już o tym, że jestem totalnie zszokowany jakością obsługi w firmie Samsung.

Samsung nie chce wymienić telewizora, ani zwrócić pieniędzy. Każą odesłać telewizor na własny koszt i nie interesuje ich fakt, że nie odsyłam go ze względu na swoje widzimisię, tylko dlatego, że dostarczyli mi produkt z wadami fabrycznymi. Twierdzą przy tym, że regulamin ich sklepu jest nadrzędny nad polskim prawem i nie zamierzają się stosować do zapisów Ustawy Konsumenckiej.

Szok i niedowierzanie to mało powiedziane. Czuję się jakbym kupił TV na bazarze od jakiegoś pasera. Tłumaczę im, że nie jestem w stanie spakować i odesłać tak wielkiej i ciężkiej rzeczy, ale ich to zupełnie nie interesuje. Zmuszają mnie swoim zachowaniem do zgody na naprawę, ale kto chciałby kupić telewizor za takie pieniądze i od razu oddawać go do naprawy? Nie mówiąc już o tym, że mam wątpliwości odnośnie tego czy dostarczono mi produkt nowy.

Ja nie kupię więcej żadnych produktów Samsung. Strata pieniędzy i cała masa nerwów. To jest właśnie ten flagowy model, za który na stronie żadają 30-40 tys. zł…

Edytowane przez ericdraven

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, ericdraven napisał:

Twierdzą przy tym, że regulamin ich sklepu jest nadrzędny nad polskim prawem i nie zamierzają się stosować do zapisów Ustawy Konsumenckiej.

Bardzo ciekawe. Masz to na piśmie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Barnaba napisał:

Bardzo ciekawe. Masz to na piśmie?

Dzisiaj dostałem tą informację telefonicznie. Od razu poprosiłem o oficjalną odpowiedź na piśmie lub mailem i tu nagle Pani powiedziała, że nie napiszą mi tego mailem, a jak chcę dostać oficjalną odpowiedź na piśmie to mam wysłać kolejne pismo na adres korespondencyjny Samsung Polska i czekać na odpowiedź.

W mailu powołałem się na Art. 34 ust. 3 Ustawy o prawach konsumenta: Jeżeli umowę zawarto poza lokalem przedsiębiorstwa, a towar dostarczono konsumentowi do miejsca, w którym zamieszkiwał w chwili zawarcia umowy, przedsiębiorca jest zobowiązany do odebrania towaru na swój koszt, gdy ze względu na charakter towaru nie można go odesłać w zwykły sposób pocztą.

I właśnie na to dostałem odpowiedź, że w ich regulaminie jest informacja, że muszę odesłać na własny koszt, a to jest zapis nadrzędny wobec Ustawy. Jawna kpina z klienta i polskiego prawa. Zapisy żadnych regulaminów nie stoją ponad prawem. Niestety pozostaje mi chyba skierowanie sprawy na drogę postępowania sądowego. Myślałem, że taka firma po prostu mnie przeprosi i dostarczy nowy telewizor, ale byłem w błędzie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...