Skocz do zawartości
  • 0
Arman

Samsung q90T / JBL 9.1 problem z earc/dźwiękiem atmos

Pytanie

Cześć,

od miesiąca posiadam TV Samsung Q90T oraz soundbar JBL 9.1. Mam problem z odtwarzaniem dźwięku, głównie w formacie dolby atmos i nie wiem czy kłopot jest po stronie tv czy soundbara a może aplikacji w TV. Poradzicie coś ?

Oto jak to wygląda :

TV mam podłączony do soundbara poprzez kabel HDMI(e-Arc) MagicLink by PureLink 2.0 4k UHD.

1. Po włączeniu TV ( zdjęcie numer 1) w ustawieniach tv widać wyjście dźwięku (hdmi-eARC) - jest widoczne

2. I teraz zaczyna się kłopot w mojej opinii ( w której ginie połączenie e-ARC). Dla przykładu uruchamiam aplikację Netflix i serial obsługujący 4k z Dolby Atmos ( zdjęcien numer 2). Jednocześnie wchodzę w ustawienia tv i na zdjeciu widać brak połączenia e-Arc. Jest samo hdmi.

3. Włączam serial - JBL wyświetla mi napis dolby atmos po czym słychać coś w rodzaju trzasków i urywanego dźwięku. Po krótkim czasie soundbar wyświetla napis dolby surround dd+. Aby ponownie zobaczyć napis w ustawieniach podłączenie hdmi earc muszę wyłączyć tv i chwilę odczekać.

Problem pojawia się np przy włączaniu Netflixa czy przełączaniu się na PS4. Włączając aplikację spotify na belce pojawia się tylko napis PCM.

Czy mieliście podobne doświadczenia, może ja coś robię źle ? A może to problem tv albo systemu i aplikacji albo soundbara ? Będę wdzięczny za podpowiedzi. A może zgłosić problem do Samsunga ?

Jeśli coś będzie niejasne to mogę postarać się bardziej sprecyzować albo nagrać krótki filmik jak to wygląda. Pozdrawiam

Zdj 1.jpg

Zdj 2.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1

Trudno mi podpowiedzieć. Nie znam tego modelu Samsunga.

Teoretycznie powinieneś podłączyć eARC (hdmi 3 w tv) do wejścia (hdmi in) w JBL 9.1 i powinno działać. Zakładam, ze masz w tych sprzętach najnowsze wersje firmware.

Na początek  zostawiłbym  tylko to jedno połączenie  - tv<->belka

Wymieniłbym MagicLink na kabel hdmi dołączony do zestawu z JBLem. MagicLink'a można czasami nie docisnąć (zabezpieczenie wtyczek, charakterystycznie się "zaklikuje" ), ale podejrzewam, że wtedy nie byłoby obrazu. W każdym razie podmianka na ten z JBLa (przewód działa na 100%) wyeliminuje błąd/usterkę/złe połączenie MagicLink'a.

Spróbowałbym również podłączyć pod tv jakiś dysk z plikiem  zawierającym  Dolby Atmos i odtworzyć go.

Na końcu pobawiłbym się jeszcze ustawieniami tv.

Niestety istnieje możliwość (oprócz usterki - mało prawdopodobne, ale jednak) , że coś się gryzie w Twoim konfigu.

 

 

Edytowane przez Groszek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 1
W dniu 17.04.2021 o 22:33, Arman napisał:

Niestety przy włączaniu aplikacji typu netflix albo przełączaniu na ps4 jak na zdjęciach opcja earc znika

Problem może pochodzić od Ps4 - odłącz je i wtedy sprawdż czy gubi się Atmos.Jezeli po odłączeniu ps4 będzie ok , to sprawdż ustawienia hdcp w ps4.

12 godzin temu, Groszek napisał:

Przy materiale Dolby Atmos JBL9.1 powinien wyświetlać komunikat "DOLBY ATMOS TRUEHD"

Przy materiale z Netfliksa nie ma prawa być "true hd" 😉 , będze DD+ ATMOS"

 

12 godzin temu, Groszek napisał:

Podłączyłbym bezpośrednio dysk z materiałem Dolby Atmos, żeby sprawdzić czy problem również będzie się powtarzał z pominięciem aplikacji Netflixa

Bardzo dobry pomysł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Dzięki, widziałem ten film ale on niestety nie rozwiązuje problemu. 

Wszystko jest podłączone jak należy. Niestety przy włączaniu aplikacji typu netflix albo przełączaniu na ps4 jak na zdjęciach opcja earc znika, natomiast soundbar wydaje trzaski i przechodzi w tryb dolby surround dd+ gubiąc format atmos itd. Niestety nie mogę dojść z czego to wynika. Czy to problem po stronie Samsunga i tam trzeba zgłaszać, czy problem po stronie jbl czy systemu w tym aplikacji. Może ktoś doświadcza podobnych problemów ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Wiesz co, dziękuje Ci bardzo za podpowiedź. Faktycznie podłączyłem kabel od JBL i póki co wszystko działa jak powinno. Ani e-ARC nie zanika, na każdym kanale dźwięk jest taki jak należy i przede wszystkim ustawienia automatycznie nie zmieniają się na zwykłe hdmi. Przez co i Atmos jest i dźwięk przestrzenny bez żadnych sprzęgnięć i trzasków z soundbaru. Ciekawe w takim razie czy ten MagicLink ( który swoje kosztował) jest uszkodzony że połączenie nie działało prawidłowo. Podłącze go do ps4 i zobacze jak będzie działał. 

Jeszcze raz dzięki ! Niby oczywista sprawa wymiana kabla a jednak. Pod latarnią najciemniej :0. Oby działało jak najdłuższej :)))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Za szybko się ucieszyłem. Jest lepiej ale...po 5/10 minutach oglądania Netflixa soundbar gubi dźwięk i pojawia się napis na belce zamiast dolby surround multi-ch to przechodzi w dolby surround dd+ i znika wyjście audio hdmi earc i widnieje samo hdmi. Słychać też różnice w dźwięku. Trudno powiedzieć o co tu chodzi.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Kończą mi się pomysły ;)

Przy materiale Dolby Atmos JBL9.1 powinien wyświetlać komunikat "DOLBY ATMOS TRUEHD"

Kombinowałbym w ten sposób:

1. Samo połączenie tv - belka, żeby wyeliminować brużdżenie przez PS

2. Sprawdź, czy masz włączoną funkcję HDMI  CEC w tv - popróbuj ON lub OFF, czy coś zmienia

2. Podłączyłbym bezpośrednio dysk z materiałem Dolby Atmos, żeby sprawdzić czy problem również będzie się powtarzał z pominięciem aplikacji Netflixa

3. JBL 9.1 ma domyślnie włączoną  funkcję "tryb inteligentny" który ma ulepszać efekty dźwiękowe. Wyłącz ją (wciśnij na 3sek. mute i naciśnij vol.+) i zobacz co będzie (trzeba ją wyłączać za każdym razem po uruchomieniu soundbara). Może tutaj coś się gryzie.

Good luck! ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
9 godzin temu, somerset napisał:

Problem może pochodzić od Ps4 - odłącz je i wtedy sprawdż czy gubi się Atmos.Jezeli po odłączeniu ps4 będzie ok , to sprawdż ustawienia hdcp w ps4.

Słuchajcie, nie chce zapeszać ale póki co to naprawdę działa. Odłączyłem Ps4 i póki co ani apka Youtuba ani Netflixa nie zerwała połączenia earc i belka odtwarza dźwięk w formacie dolby surround mutli-ch a z dysku na którym mam film 1917 z dźwiękiem 7.1 i Atmos pojawił się takowy napis i nie został on zerwany przynajmniej na początku. Swoją drogą...ciekawi mnie mocno dlaczego tak się dzieje z tym podłączeniem do konsoli. Czy to oznacza, że za każdym razem przed graniem muszę ją podłączać :)

Bardzo Wam dziękuje :). Mam nadzieję, że tym razem nie pospieszę się z radością, że w końcu będzie działać jak należy.

P.S - PS4 nie mam podłączonego do JBL-a. Mam tylko połączony TV kablem hdmi eARC z JBL. Czy pociągnąc drugi kabel z wyjścia od JBL "hdmi in" do PS4 ?

P.S 1. - czytałem sporo podobnych problemów na forum Samsunga, gdzie ludzie piszą o problemach z eARC ale póki co Samsung nie aktualizuje pod tym kątem swojego firmaware

P.S 2. - Wiecie gdzie mogę pobrać aktualizację do JBL ? kompletnie nie mogę jej znaleźć w sieci

 

Pozdrawiam serdecznie

 

Edytowane przez Arman

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Dlatego  w każdym wpisie pisałem, że pierwsze połączenie tylko tv - belka, żeby wyeliminować brużdżenie brużdżenie przez PS.  Patrz pkt 1. ;)

W takich przypadkach to pierwszy krok.

Później można eliminować kolejne rzeczy.

@somerset

Jasne  przez Netflixa DD+, ten dźwięk to proteza Atmosa. Chodziło mi o komunikat przy materiale Dolby Atmos (prawdziwym ;) )

@Arman

Jak masz już winowajce (nie zapeszajmy ;) ), to posprawdzaj jakie ustawienia ma PS w obsłudze hdmi. No i kombinuj metodą prób i błędów.

 

 

 

Możesz podpiąć PS w JBL 9.1 i z jbl na tv. Nie wiem tylko czy nie skasuje Ci komunikacji dźwiękowej z tv na jbl'a. Spróbuj jeszcze  z połączeniem PS do innych wejść hdmi w tv.

JBL powinien aktualizować się z automatu po wifi, skonfiguruj go tylko wg instrukcji.

Nie wiem czy masz wejście optyczne w tv. Mógłbyś wtedy puścić dźwięk z PSa po optyku. Nie pamiętam jakie opcje ma PS i czy można  określić jak PS ma przesyłać dźwięk (opt czy hdmi), ale mogłoby pomóc.

Skoro problem zdiagnozowany, możesz pobawić się na luzie metodą prób i błędów ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
15 godzin temu, Arman napisał:

Słuchajcie, nie chce zapeszać ale póki co to naprawdę działa. Odłączyłem Ps4 i póki co ani apka Youtuba ani Netflixa nie zerwała połączenia earc i belka odtwarza dźwięk w formacie dolby surround mutli-ch a z dysku na którym mam film 1917 z dźwiękiem 7.1 i Atmos pojawił się takowy napis i nie został on zerwany przynajmniej na początku. Swoją drogą...ciekawi mnie mocno dlaczego tak się dzieje z tym podłączeniem do konsoli. Czy to oznacza, że za każdym razem przed graniem muszę ją podłączać :)

Jeżeli którekolwiek urządzenie w układzie nie potwierdza hdcp 2.2 to będą tego typu problemy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

btw.

14 godzin temu, Groszek napisał:

Jasne  przez Netflixa DD+, ten dźwięk to proteza Atmosa. Chodziło mi o komunikat przy materiale Dolby Atmos

Atmos to po prostu dodatkowy strumień metadanych pozwalajacy nie tylko na dodanie dodatkowych kanałów ale lepszą lokalizację dzwięku na wszystkich kanałach,równie dobrze mozna więc stwierdzić ,że np. dodanie jedynie 2 kanałów górnych to również "proteza Atmosa" 😉.

Obecnie przy zamkniętych kinach premiery odbywają się przez serwisy

 streamingowe a tu nie ma innej mozliwości technicznej niż Atmos dodany do DD+.Tak więc można albo być "na bieżąco" korzystając z tej "protezy Atmosa" albo po raz 143 ogladać "Gladiatora" w 36 wydaniu hiper-extra-reżyserskim ze steel boxa ale z "prawdziwym Atmosem" -co kto lubi.....😉

 

14 godzin temu, Groszek napisał:

Nie wiem czy masz wejście optyczne w tv. Mógłbyś wtedy puścić dźwięk z PSa po optyku

Najprawdopodobniej to niczego nie zmieni-ps4 nadal będzie musiało być podłączone do TV przez hdmi , problem z hdcp będzie więc nadal występował. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Mam pytanie, ponieważ mam podobny problem. Czy w takim razie jak włączam film z netflixa który ma dolby atmos to jbl powinien pokazywać dolby atmos dd+? Dodam tylko że przy włączeniu filmu pojawia się ikonka dolby vision w prawym górnym rogu natomiast dolby atmos nie, a jak zmienię z jbl na głośniki z telewizora to w prawym górnym rogu mam zarówno ikonkę dolby vision jak i dolby atmos. 

Edytowane przez AlienSlash

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Nie wiem jaki masz TV , ale być może sporo od tego zależy, jak będzie współpracował soundbar. Ja mam tv Samsunga i były problemy nie tylko z dźwiękiem.

Na infolinii Samsunga dostałem informację, że nie mogą zapewnić ( co moim zdaniem jest żałosne ) prawidłowego działania innych soundbarów niż ich firmy.

U mnie na chwilę obecną w aplikacji Netflix wyświetla na wszystkich tytułach kanał dźwiękowy 5.1 NATOMIAST włączając seriale czy filmy obsługujące ATMOS ( pamiętam, które to były ) na belce pojawia się napis Dolby Atmos Multi-Ch. 

Napisz może jaki masz TV i jak masz podłączoną belkę. Może to kwestia innych urządzeń które masz podłączone ?

P.S - Musiałem wymienić płytę główną w TV i mam nadzieję, że problemy z połączeniem earc oraz zgodność formatów w końcu zniknie bo to było prawdziwe utrapienie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Pytanie do autora :  

Jak spisuje się JBL bar 9.1, czy jesteś zadowolony ??  Warto wydać te pieniądze ?? 

Właśnie zastanawiam się nad zakupem tego sounbara i też mam telewizor Samsunga ale QLED 6F

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Użytkując już 6 miesięcy ten soundbar z całą pewnością mogę go polecić. Jestem z niego bardzo zadowolony. Atmos robi wrażenie, a mieszkając w bloku i tak nie bardzo przekraczam 40/45% mocy urządzenia. Jedyną rzeczą do której mógłbym się przyczepić to współpraca soundbara z TV samsunga, natomiast z tego co wiem to raczej wina takiego a nie innego softu po stronie firmy Samsung że najchętniej współpracują z soundbarami z rodzimej firmy. Nie mniej, sam sprzęt JBL jest bardzo zadowalający

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

A powiedz mi jak działają akumulatory w głośnikach surround ??  Bo czytałem opinie że po pewnym czasie ledwo co trzymają.

Ktoś też napisał w komentarzach że po kilku miesiącach zestaw zaczął grać delikatnie ciszej i po kontakcie z serwisem podobno że to normalne i pod koniec gwarancji potrzebny jest serwis.  Czy zauważyłeś coś podobnego u siebie ?? 

Bo w sumie byłem już zdecydowany ale teraz się waham. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Witam, dołaczam do dyskusji ponieważ również miałem problem z uzyskaniem dźwięku DOLBY ATMOS na JBL Bar 9.1 i czytałem ten wątek z nadzieją rozwiązania problemu ponieważ zarówno wsparcie JBL jak i SONY nie potrafiły rozwiązac problemu...

Korzystam z JBL Bar 9.1 w płączeniu z TV SONY KD-55XH9096. Zaktualizowałem firmware zarówno na TV jak i soundbar, niestety wszystkie filmy z Netflix z Dolby ATMOS uruchamiane były w systemie SURROUND DD+. Dopiero wyłączenie na JBL Bar 9.1 funkcji ulepszania efektów dźwiękowych (wyłączenie: wciśnij na 3sek. mute i naciśnij vol.+) rozwiązało problem. Teraz na filmach z Dolby ATMOS pojawia się na JBL Bar 9.1 napis DOLBY ATMOS DD+

 

Edytowane przez VOLT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Witam, mam pytanie, proszę o pomoc. czy to normalne przy wyłączonym soundbar,  prawy głośnik podłączany do listwy szumi podczas ładowania? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Nigdy tak nie miałem....upewnij się czy wszystkie kable są dobrze podłączone, albo je ponownie przepnij i sprawdź. Jeśli problem będzie nadal występował, może to być wina tego głośnika. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Witam! 

Mam tv philips 55 oled 805 /12. Teraz dopiero odkryłem że nie ma złącza earc... Nie ma pełnego i czystego dolby atmos. Wcześniej nie zwróciłem uwagę.. Tv jest jednym z najnowszych, mam go 6 miesięcy... Czy jest szansa aby to jakoś zmienić? Założyć jakiś konwerter albo dołożyć urządzenie obsługujące takie wejście żeby jbl 9.1 ruszyło pełną parą? Pozdrawiam serdecznie 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
3 godziny temu, Bertono napisał:

Witam! 

Mam tv philips 55 oled 805 /12. Teraz dopiero odkryłem że nie ma złącza earc... Nie ma pełnego i czystego dolby atmos. Wcześniej nie zwróciłem uwagę.. Tv jest jednym z najnowszych, mam go 6 miesięcy... Czy jest szansa aby to jakoś zmienić? Założyć jakiś konwerter albo dołożyć urządzenie obsługujące takie wejście żeby jbl 9.1 ruszyło pełną parą? Pozdrawiam serdecznie 

Oczywiście telewizor obsługuje dolby atmos, dolby vision etc.. Tylko po co jak nie może wysłać tego sygnału dalej, a głośniczki które ma... No sami wiecie.. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Taki Atmos z netflixa, to powinien wysyłać, bez eArc.
Zmienić się tego nie da, masz ,.co masz i tyle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Godzinę temu, raf7705 napisał:

Taki Atmos z netflixa, to powinien wysyłać, bez eArc.
Zmienić się tego nie da, masz ,.co masz i tyle.

Tak, wiem że jest taki okrojony atmos dd+ ale tv kosztował mnóstwo kasy a ja nie doczytałem o tym hdmi earc i teraz mi przykro.. Szukam, może jest jakiś streamer z dobrym wyjściem albo cuś... 😀

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
1 godzinę temu, Bertono napisał:

Tak, wiem że jest taki okrojony atmos dd+ ale tv kosztował mnóstwo kasy a ja nie doczytałem o tym hdmi earc i teraz mi przykro.. Szukam, może jest jakiś streamer z dobrym wyjściem albo cuś... 😀

Skoro już szukasz, to poszukaj informacji jaki najlepszy sygnał audio wysyłają serwisy streamingowe, takie jak Netflix i się dowiesz, że max co może być to jest DD+

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...