Jakub Kazimierczak 1 Napisano 1 Marca 2021 Dzień dobry. Temat po angielsku gdyż nie potrafię tego profesjonalnie nazwać w naszym języku. A problem z serią X jest globalny Posiadam model BX 65 cali zakupiony w grudniu. Przesiadłem się na niego z wysokiego modelu plazmy Panasonic, która to ciągle świetnie wygląda, jednakże miała "tylko" 50 cali. Jeśli chodzi o wymianę to w grę wchodziła jedynie technologia oled. TV służy jedynie do oglądania filmów, głównie na blu-ray, blu-ray 4K jak również ze streamingu Netflix, Amazon Prime Video i absolutnie tragicznym HBO Go (tragicznym ze względu na jakość obrazu, dźwięku - słowem ogromnej kompresji, ale - jednocześnie z ciekawszą ofertą programową). Swoją drogą polecam każdemu użytkownikowi oleda oraz hbo go włączenie 3 odcinka z 8 sezony Gry O Tron (tak- ten "ciemny") - gwarantuje niezapomniane wrażenia Ale do rzeczy. Od samego początku użytkowania zwróciłem uwagę na dziwną rzecz występującą jedynie podczas ciemnych scen, w momencie przejść tonalnych między różnymi odcieniami czerni, szarości. Na krawędziach przedmiotów lub bardzo często twarzy postaci (część twarzy w cieniu) krawędzie zaczynały świecić na zielono, żółto. Cienkie świecące linie w miejscu przejść tonalnych. Nie da się tego uchwycić zdjęciem gdyż związane jest to z ruchem. Dziś już wiem, że duży wpływ na to ma również poziom jasności. Żeby na moim oledzie kompletnie wyeliminować to zjawisko , muszę zmodyfikować ustawienia ISF CIEMNY (ten tryb u mnie domyślnie chodzi) ustawiając jasność na poziom albo do 40 albo powyżej 60. Jednakże pozbycie się tego "zjawiska" (Luminance, chrominance Overshoot) skutkuje z kolei jakością obrazu absolutnie nie do zaakceptowania Telewizor jest już po wymianie panelu, gdyż w międzyczasie pojawił się solidny banding z lewej strony - prosta gruba linia pionowa i w sumie tylko tym zainteresował się technik. Banding w zasadzie był widoczny jedynie podczas testów szarości na youtube i ujawniał się szczególnie na 5 procentach. I właściwie mi nie przeszkadzał. Zasadniczy problem z moim oledem, o którym tu piszę został podsumowany tzw słabym źródłem, pomimo tego, że pokazywałem to zjawisko na filmach bluray, oraz na streamingu 4k hdr.... Źródło nie ma istotnego znaczenia, choć faktycznie na takim hbo go problem występuje w absolutnie każdej ciemnej scenie... Nowy panel jest pozbawiony bandingu, jednakże jeśli chodzi o zasadniczą sprawę mam wrażenie, że jest jeszcze gorzej Temat jest przeze mnie mocno zgłębiony i widzę, że na największych forach o zasięgu światowym jak chociażby AVSFORUM jest bardzo dobrze znany. Tam jest mnóstwo wpisów i wielka dyskusja o tym problemie w serii X , głownie wypowiadają się użytkownicy serii CX, również w kontekście gier. Na dniach dosłownie udało się dotrzeć do ludzi, którzy mają wpływ na LG i którzy nagłośnili sprawę. Mam tu na myśli Vincenta Teoh (z hdtvtest) oraz Johna Archera (z forbsa). Wpis tego drugiego zamieszczony jest tutaj - https://www.forbes.com/sites/johnarcher/2021/02/28/lg-promises-a-resolution-for-latest-oled-tv-luminance-overshoot-issue/?sh=25c64796c015 Tutaj bardzo dobrze widać to zjawisko - Z tekstu Archera z Forbsa można wyczytać, że lg bada sprawę i zamierza coś poprawić (co ciekawe nie wyeliminować tylko polepszyć...Tak jakby to jednak nie była sprawa softu...) Ciekaw jestem czy Wy również zauważyliście to zjawisko na swoich oledach serii X ? POZDRAWIAM SERDECZNIE KUBA 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
efel 1 394 Napisano 2 Marca 2021 17 godzin temu, Jakub Kazimierczak napisał: Z tekstu Archera z Forbsa można wyczytać, że lg bada sprawę i zamierza coś poprawić (co ciekawe nie wyeliminować tylko polepszyć...Tak jakby to jednak nie była sprawa softu...) Ten problem został zauważony i nagłośniony przez Vincenta Teoh dwa lata temu jak na tapecie był model C8. On też chyba wymyślił ten termin. Parę miesięcy zajęło LG zrobienie czegoś z tym fantem i któraś aktualizacja softu mocno zredukowała to zjawisko, aczkolwiek jakimś kosztem utraty detali i wprowadzenia mocnego ditheringu. Wyeliminować podobno się tego nie da całkowicie, bo to jest problem sprzętowy - taka cecha obecnej technologii OLED. Jak wyszedł model CX to Vincent go chwalił że to jest jeden z najlepszych telewizorów na rynku pod tym względem. Podobno nawet CX lepiej sobie z tym radził niż Panasonic. Później jak się spopularyzował model BX to bardzo dużo głosów się pojawiło, że jest bardzo kiepski pod tym względem. Nie śledzę avsforum i dziwię się że CX też ma znowu z tym problem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jakub Kazimierczak 1 Napisano 2 Marca 2021 2 godziny temu, efel napisał: Ten problem został zauważony i nagłośniony przez Vincenta Teoh dwa lata temu jak na tapecie był model C8. On też chyba wymyślił ten termin. Parę miesięcy zajęło LG zrobienie czegoś z tym fantem i któraś aktualizacja softu mocno zredukowała to zjawisko, aczkolwiek jakimś kosztem utraty detali i wprowadzenia mocnego ditheringu. Wyeliminować podobno się tego nie da całkowicie, bo to jest problem sprzętowy - taka cecha obecnej technologii OLED. Jak wyszedł model CX to Vincent go chwalił że to jest jeden z najlepszych telewizorów na rynku pod tym względem. Podobno nawet CX lepiej sobie z tym radził niż Panasonic. Później jak się spopularyzował model BX to bardzo dużo głosów się pojawiło, że jest bardzo kiepski pod tym względem. Nie śledzę avsforum i dziwię się że CX też ma znowu z tym problem? Ogromny. Czy reddit czy avsforum skarżą się na to zjawisko głównie posiadacze serii CX ale też wyższej... Strony z opisami tego cholerstwa mają po kilkaset stron. Użytkownicy z USA, Niemiec, Anglii - wszędzie. Także pocieszam się tym, że przejście na CX nic by mi nie dało... Tak, wyczytałem w komentarzach, że jest to to samo co w c7 i c8 z przed kilku lat. Ludzie mają pretensje ze we wszystkich recenzjach każdy wychwalał serię X i nikt nawet się nie zająknął o tym problemie... Ja osobiście jestem strasznie zawiedziony. Wczoraj oglądałem na prime video serial the boys, nadawany w 4k i hdr i problem był widoczny. Także kolejny raz to pokazuje że to nie kwestia źródła... Kolega ma model B9 i sprawdzaliśmy konkretne sceny dla porównania. Na jego oledzie problem nie występuje... I jeszcze jego b9 obsługuje dts a seria dziesiąta już nie... Próbuje reklamować ten tv bo pomimo wymiany panelu problem pozostał. Jednakże w najlepszym razie wymienia mi na nowy a mnie to całkowicie niesatysfakcjonuje. Ale zaciekawiłeś mnie tym, że w panasonicu też to występuje hmm. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klaus71 1 699 Napisano 2 Marca 2021 (edytowane) to wygląda trochę jak false contouring w plaźmie - jak miałeś panasa to pewnie też widziałeś w plazmach problem był minimalizowany softowo - więc moze po prostu w serii X coś mocno skopali z softem jak nie s....a to urok z oledami w serii 9 zniknał support 120hz dla hdmi 2.1 - w serii X dołożyli FC - cięzkie jest życie fana oleda Edytowane 2 Marca 2021 przez klaus71 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jakub Kazimierczak 1 Napisano 2 Marca 2021 Pomóżcie mi proszę jak najlepiej opisać to zjawisko po polsku. Chodzi o reklamację a gdy używam nazwy angielskiej wszyscy robią wielkie oczy (niestety też technicy lg...) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Xisiek 1 688 Napisano 2 Marca 2021 Ale czego oczekujesz od LG jakby uznali Ci reklamacje? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jakub Kazimierczak 1 Napisano 2 Marca 2021 11 minut temu, Xisiek napisał: Ale czego oczekujesz od LG jakby uznali Ci reklamacje? Zwrotu pieniędzy, gdyż jak widać wymiana panelu nie pomaga. Telewizor jest wadliwy. Seria jest wadliwa i to jest fakt. Ten defekt jest dla mnie absolutnie nieakceptowalny. Kupiłem oled do oglądania filmów w calkowitej ciemności, z najlepszych źródeł. To co widac w ciemnych scenach to jakiś żart... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Xisiek 1 688 Napisano 2 Marca 2021 11 minut temu, Jakub Kazimierczak napisał: Zwrotu pieniędzy, gdyż jak widać wymiana panelu nie pomaga. Telewizor jest wadliwy. Seria jest wadliwa i to jest fakt. Ten defekt jest dla mnie absolutnie nieakceptowalny. Kupiłem oled do oglądania filmów w calkowitej ciemności, z najlepszych źródeł. To co widac w ciemnych scenach to jakiś żart... W takim razie radzę rękojmię, z gwarancji moim zdaniem będzie Ci to bardzo ciężko wyciągnąć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jakub Kazimierczak 1 Napisano 2 Marca 2021 Teraz, Xisiek napisał: W takim razie radzę rękojmię, z gwarancji moim zdaniem będzie Ci to bardzo ciężko wyciągnąć. Wiem wiem. Tylko z tytułu rękojmi. Dzięki. Problem polega na tym, że uchwycenie tego na zdjęciu jest praktycznie niemożliwe gdyż jest to związane z ruchem. Więc zasypię ich filmikami Jeśli moje wysiłki reklamacyjne okaza sie nieskuteczne, to pozostaje czekać na firmware... Ps a jakieś sugestie żeby to zjawisko opisać po polsku...? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukcinek 31 Napisano 2 Marca 2021 WitamGrubsza sprawa widzePowiem szczerze że ten problem bandingu występuje u mnie ostatnio dosyć rzadko albo się przyzwyczaiłem. Wcześniej miałem Philipsa POS 9002 oled i tego nie było wcale. To była pierwsza rzecz jaka zobaczyłem włączając LG BX i aż mnie zmroziło. Ale mnie bardziej irytuje ta samoistna zmiana odcienia kolorów. Kiedyś pisałem że tylko w DV ale nie tylko. Chociaż wydaje mi się ze filmu w DV wyglądają o wiele gorzej niż w zwykłym HDR.Myślałem że to wina Apki Apple tv ale to się dzieje wszędzie ale randomowo. Raz włączę tv i tak się dzieje a raz nie. Na źródle z zewnętrznych odtwarzaczy również. Albo mam wadliwy model albo nikt tego nie zauważa.Jak widać LG nie jest tskie idealne jak go w recenzjach malują.Philips miał mniej problemów z obrazem ale za to miliard problemów z softem.Pozdrawiam i liczę że może LG coś z tym zrobi Wysłane z mojego HD1903 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jakub Kazimierczak 1 Napisano 6 Marca 2021 Technik z serwisu umówiony. Ciekawe czy ten sam co ostatnim razem Oj sporo się naoglada rzeczy na moim oledzie. Od kilku dni w ciemnych scenach, na dalszym planie obserwuję tzw flickering błysniecie jasne. Coś w tym oledzie ewidentnie nie radzi sobie z przejściami tonalnymi... Na nowym panelu jest zdecydowanie bardziej to widoczne. Będę walczył o zwrot pieniędzy. Nie chcę tego oleda. Oglądam na prime video the boys drugi sezon w 4k hdr i w co drugim odcinku rewelacje graficzne. Masakra. Ok pomyłka. Te świecące rewelacje to nie tzw flickering tylko flashing. Również obok luminance Overshoot często występujący... Ps czy ktoś z was ogląda na swoim oledzie prime video? Jest konkretna scena z amerykańskich bogów która wygląda niesłychanie źle. Ciekaw jestem czy inni też tak mają Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vvalery 180 Napisano 10 Marca 2021 Ten problem jakoś nie jest szeroko rozpropagowany w naszym kraju. Ciekawe ile zgłoszeń było na ilość sprzedanych TV. Twoje i może jeszcze kogoś. Idę o zakład, że większość Kowalskich nawet nie pomyślała o Twoim problemie i ma go głęboko w d.,. Tak więc Twoje szanse na odzyskanie kasy widzę czarno. 😜 Ja Cię doskonale rozumiem, ale nie będę zaklinał rzeczywistości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jakub Kazimierczak 1 Napisano 11 Marca 2021 Cześć. Napisałem post na głównym fanpagu LG. Czy mogliście też tam dorzucić swoje trzy grosze...? Zależy mi na nagłośnieniu tego. https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=3774996582554167&id=302248823162311 Z góry dziękuję Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukcinek 31 Napisano 11 Marca 2021 To o czym piszesz w ciemnych scenach pojawia się praktycznie tylko jak tv wyświetla ciemne sceny przez około minute i przygasza cały panel. Wtedy znaczynaja się dziać te brzydkie rzeczy. Zaobserwowałem to dokładnie wczoraj.Ja miałem jeszcze problem z tymi zmianami odcieni kolorów w hdr. Wydaje mi się za na 99% wyeliminowałem to wyłączając redukcję szumów w opcjach.Co do fb to nie pomogę bo go nie używam. Ale może inni forumowicze pomogą. Wysłane z mojego HD1903 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alwyn 116 Napisano 12 Marca 2021 W dniu 11.03.2021 o 13:07, Jakub Kazimierczak napisał: Cześć. Napisałem post na głównym fanpagu LG. Czy mogliście też tam dorzucić swoje trzy grosze...? Zależy mi na nagłośnieniu tego. https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=3774996582554167&id=302248823162311 Z góry dziękuję Druga reklamacja jest tylko z tytulu tego chrominance overshoot czy też dostaleś matryce z bandingiem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jakub Kazimierczak 1 Napisano 12 Marca 2021 Za pierwszym razem dostałem tv z wyraźnym bandingiem ale zgłosiłem przez lg stronkę dwa problemy - ten tytułowy oraz banding. Po wymianie panelu bandingu brak, jedynie taka winieta na bokach ciemna ale olewam już to. Po wymianie zjawisko moim zdaniem wyraźniejsze (to tytułowe). Pytanko - czy wymianie panelu trzeba jeszcze tv jakoś konfigurować? Czy to czysto mechaniczny proces czy jednak trzeba jeszcze w ustawieniach pogrzebać żeby tv wiedział że ma nowy panel? Technik z serwisu (autoryzowany, nie stricte lg) był wczoraj, pokazałem mu kilka scen (wszystko jakość 4k, część w hdr). Przećwiczył przy mnie wszystkie ustawienia (choć mówiłem że to nie ma sensu...), próbował nagrać, nie udalo się. Ma przekazać ten problem do lg, lg do mediaexpert i oni pewnie wtedy dopiero do mnie. Co z tym zrobią. O ile coś zrobią... Mają dwa tygodnie... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jakub Kazimierczak 1 Napisano 25 Marca 2021 Witam po 3 tygodniach uzyskałem odpowiedź - Dzień dobry, w nawiązaniu do zgłoszonej reklamacji uprzejmie informuję, iż przeprowadzona ekspertyza, wykonana przez profesjonalny serwis producenta, wykazała prawidłowe działanie sprzętu. Zgłaszane usterki nie zostały potwierdzone. W związku z powyższym, niestety zgłoszone żądanie nie może zostać uwzględnione. Ekspertyza serwisowa: Wskazane przez klienta efekty na obrazie są wynikiem sposobu przetwarzania sygnału przez odbiornik. Różne modele odbiorników przetwarzają obraz w charakterystyczny dla siebie sposób i nie świadczy to o uszkodzeniu urządzenia. Obraz w testowanej sztuce nie odbiega jakością od innych egzemplarzy tego modelu. Oczywiście, w przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości pozostaję do dyspozycji. Przepraszam za wszelkie niedogodności towarzyszące sprawie i zapraszam do ponownego skorzystania z naszej oferty handlowej. NIEWIARYGODNE... Piszą o jakiś testach, o porównywaniu z innymi sztukami tego modelu, a mój tv przez ten cały czas był u mnie! LG otwarcie się przyznało, że problem jest i nad nim pracują ale jak widać fachowcy z Polski nawet o tym nie słyszeli... Skoro wszystko jest super to czemu pracują nad naprawą przez soft...? Najgorsze jest to, że przez ten cały czas nie udało mi się porozmawiać z nikim kompetentnym z lg. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klaus71 1 699 Napisano 25 Marca 2021 standardowe zachowanie serwisu - oni nigdy nie widzą artefaktów w przetwarzaniu obrazu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alwyn 116 Napisano 25 Marca 2021 Pozostaje Ci chyba tylko TVN24 w trybie żywym aby uznali reklamację. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jakub Kazimierczak 1 Napisano 26 Marca 2021 9 godzin temu, Alwyn napisał: Pozostaje Ci chyba tylko TVN24 w trybie żywym aby uznali reklamację. Sugerujesz żebym zrobił wypalenia? Noo tylko takie rzeczy ewentualnie zauważa ehhh Fatalnie Panowie... Ps światełkiem w tunelu jest ten mityczny firmware który ma nadejść. Może poprawia, gdyż w poprzednich modelach z tym samym problemem, firmware sprawę załatwił (inna sprawa że przez to spieprzyli coś innego no ale co zrobić....) Najbardziej boli to, że dla mnie te prawie 7 tys. to kupa siana a że kocham filmy (telewizji nawet nie mam) to chciałem się cieszyć naprawdę idealnym obrazem... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vvalery 180 Napisano 1 Kwietnia 2021 Współczuję, ale tak jak pisałem, znajac podejście serwisów i opisywany problem nie było raczej szans. Pozostaje go wypalić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jakub Kazimierczak 1 Napisano 1 Kwietnia 2021 Cześć, sprzedałem LG BX i kupiłem na raty PANASONIC HZ1000 Różnica ogromna! Telewizor rewelacyjny! Napiszę tylko, że pierwsze co zrobiłem to włączyłem konkretne sceny na których lg się "wyłożył" (te z luminance overshoot) i ....NIC! Wszystko idealnie, zero błysków w ciemnych scenach na dalszym tle. Zero tych "aureolek" na krawędziach przejść tonalnych. Tryb kalibracji netflix petarda. Na każdym innym źródle oglądam w filmmaker mode. Jest wybitnie kinowo, bez tych wszystkich bajerów multimedialnych, wspomagaczy dla gier itd. TYLKO FILMY Od początku marzył mi się japończyk (panasonic plazma gra do dziś świetnie i ogrzewa nas zimą ;), ale cena z początku była zaporowa... Jednak teraz wiem, że lepiej dołożyć i mieć jednak po prostu coś lepszego. ps narazie nie włączam testu na banding (ten z 5 procentami szarości). W filmach nic nie widzę, a zakładam, że biorąc pod uwagę moje przewrażliwienie od razu popsuje mi to radość z oglądania. ps2 jakie jest Wasze zdanie na temat wygrzewania oledów? W sensie po ok 200 godzinach panel może wyglądać nawet lepiej niż prosto z kartonu? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
efel 1 394 Napisano 1 Kwietnia 2021 52 minuty temu, Jakub Kazimierczak napisał: ps2 jakie jest Wasze zdanie na temat wygrzewania oledów? W sensie po ok 200 godzinach panel może wyglądać nawet lepiej niż prosto z kartonu? Po pierwszych 200h zapewne będzie poprawa. Później jest już jednak różnie - raz jest gorzej, a raz lepiej. Najlepiej się tym w ogóle nie stresować i nie sprawdzać co chwilę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jakub Kazimierczak 1 Napisano 1 Kwietnia 2021 Też tak myślę! Dziękuję za radę, pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piecyk8 1 Napisano 7 Kwietnia 2022 Pozwolę sobie na odkopanie tematu z racji poruszonego problemu, który występuje również u mnie: Reasumując, w kolejnej serii dalej można trafić na egzemplarz cechujący się takimi artefaktami. Jeżeli jest ktoś komu udało się rozwiązać ów problem bez posuwania się do ostatecznych metod jak kolega powyżej, to byłbym dozgonnie wdzięczny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach