Yuppies 0 Napisano 6 Grudnia 2020 Witam posiadam od 1,5 roku LG OLED55C8PLA zakupiony w RTV Euro Agd, ostatnio zauważyłem wypalenie na dole ekranu prawdopodobnie od pasków informacyjnych. Pytanie jak najlepiej reklamować z gwarancji czy rękojmi? U sprzedawcy czy producenta? Ma ktoś może wzór takiej reklamacji? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maderos 22 Napisano 6 Grudnia 2020 Zapewne i tak nie uznają tego jako wadę tv a uszkodzenie z winy użytkownika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Yuppies 0 Napisano 6 Grudnia 2020 To co od razu gwarancję u producenta robić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klaus71 1 699 Napisano 6 Grudnia 2020 25 minut temu, maderos napisał: Zapewne i tak nie uznają tego jako wadę tv a uszkodzenie z winy użytkownika. ale przecież LG uznaje wypalenia 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maderos 22 Napisano 6 Grudnia 2020 A to sorki. Nie było tematu. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pr0t0m 24 Napisano 7 Grudnia 2020 Tylko rękojmia przez sklep. Poczytaj mój wątek to będziesz wszystko wiedział. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
efel 1 395 Napisano 7 Grudnia 2020 Również radzę korzystać z rękojmi w sklepie. Masz większe prawa i prawo do zwrotu kasy przy drugiej awarii (obojętnie jakiej). Poczytaj sobie tu: https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Yuppies 0 Napisano 2 Stycznia 2021 Jeszcze parę pytań: jadę dzisiaj do euro rtv zareklamować z rękojmi tv oled. Czy muszę go zabrać ze sobą? Czy macie może gotowy druk reklamacji z rękojmi? Jeżeli kupiłem tv w marcu 2019 a wadę zauważyłem w lutym 2020 , rękojmię składam teraz czyli w styczniu 2021 gdyż byłem poza polską. To rozumiem że wszystko jest ok? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vvalery 180 Napisano 2 Stycznia 2021 (edytowane) To tak jakbyś ją zobaczył w styczniu 2021, bo pewnie wcześniej nie informowałeś pisemnie sklepu. Zresztą, kiedy wcześniej ją zobaczyłeś, nie ma teraz najmniejszego znaczenia. 😜 Edytowane 2 Stycznia 2021 przez vvalery 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klaus71 1 699 Napisano 2 Stycznia 2021 (edytowane) 31 minut temu, vvalery napisał: To tak jakbyś ją zobaczył w styczniu 2021, bo pewnie wcześniej nie informowałeś pisemnie sklepu. Zresztą, kiedy wcześniej ją zobaczyłeś, nie ma teraz najmniejszego znaczenia. 😜 no nie do końca - teoretycznie masz rok na zgłoszenie usterki od czasu zauważenia - a chodzi pewnie o to że jak usterka wystąpiła w pierwszym roku to na sprzedawcy ciązy dowód udowodnienia że to nie z jego winy usterka,w drugim roku jak sklep oporny to może wymagać ekspertyzy od ciebie 3 godziny temu, Yuppies napisał: Czy muszę go zabrać ze sobą? Czy macie może gotowy druk reklamacji z rękojmi? jak reklamujesz przez sklep to tv musisz dostarczyć do sklepu sens to ma jak robisz reklamację z tytułu rękojmi - ale uwaga - sklep ci naprawi tv (wymieni wypaloną matrycę, zrobi to pewnie serwis lg) - ale na rękojmię potencjalnie nie dostaniesz nowej gwarancji na matrycę - zwłaszcza że to rtv-euro-agd - u nich proces gwarancyjny nie jest często prosty jak chcesz naprawiać na gwarancji - to lepiej bezpośrednio z lg - powinni wymienić matrycę w domu i dostaniesz 2 lata gwarancji na nią niech mnie ktoś skoryguje - sam jestem ciekaw czy na rękojmi będzie wydłużenie gwarancji na matrycę? mi media-markt przy naprawie spieniacza w ekspresie powiedział że sami nie wiedzą czy będę miał wydłużoną gwarancję na sam spieniacz Edytowane 2 Stycznia 2021 przez klaus71 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vvalery 180 Napisano 2 Stycznia 2021 (edytowane) Przecież on nikogo nie poinformował o tym. Może sobie mówić teraz co chce. 😂😂😂 Edytowane 2 Stycznia 2021 przez vvalery Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Yuppies 0 Napisano 4 Stycznia 2021 Oddałem pismo rękojmi do sklepu i zaznaczyłem że odbiór u mnie w domu. Otrzymałem pismo że przyjedzie serwis stwierdzić czy faktycznie jest usterka. Na piśmie jest data zauważenia usterki przypadająca w roku od zakupu. Przyjmował kierownik sklepu nic nie mówił że coś nie tak. Napisze co będzie dalej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klaus71 1 699 Napisano 4 Stycznia 2021 (edytowane) W dniu 2.01.2021 o 20:15, vvalery napisał: Przecież on nikogo nie poinformował o tym. Może sobie mówić teraz co chce. 😂😂😂 masz rok na poinformowanie od momentu wystąpienia awarii - po prostu informujesz po fakcie - fakt że wychodzi że w ten sposób potencjalnie ma się naciągany "trzeci rok rękojmi" Edytowane 4 Stycznia 2021 przez klaus71 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
efel 1 395 Napisano 7 Stycznia 2021 (edytowane) W dniu 2.01.2021 o 14:08, klaus71 napisał: jak reklamujesz przez sklep to tv musisz dostarczyć do sklepu Nie musisz. Dużych telewizorów się nie wozi przecież od dawna samemu do sklepu, obojętnie czy reklamujesz na gwarancji czy na rękojmi. W dniu 2.01.2021 o 14:08, klaus71 napisał: niech mnie ktoś skoryguje - sam jestem ciekaw czy na rękojmi będzie wydłużenie gwarancji na matrycę? Jedno z drugim nie ma nic wspólnego. LG daje gwarancję na matryce przy wymianie. Gwarancja jest dobrowolna i nie ma nic wspólnego z tym czy reklamowałeś rękojmią czy gwarancją. Na pewno wymiana nie przedłuży rękojmi - tzn nie będzie mógł za 2 lata iść do sklepu i reklamować wymienionej matrycy na rękojmi, ale na gwarancji powinno się dać. Edytowane 7 Stycznia 2021 przez efel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mat'EK 0 Napisano 7 Stycznia 2021 (edytowane) 41 minut temu, efel napisał: Nie musisz. Dużych telewizorów się nie wozi przecież od dawna samemu do sklepu, obojętnie czy reklamujesz na gwarancji czy na rękojmi. Jedno z drugim nie ma nic wspólnego. LG daje gwarancję na matryce przy wymianie. Gwarancja jest dobrowolna i nie ma nic wspólnego z tym czy reklamowałeś rękojmią czy gwarancją. Na pewno wymiana nie przedłuży rękojmi - tzn nie będzie mógł za 2 lata iść do sklepu i reklamować wymienionej matrycy na rękojmi, ale na gwarancji powinno się dać. Coś specjalnego trzeba wpisać w piśmie o naprawie na rekojme żeby naprawa , odbiór był w domu? Mój cx ma kraktę na całym ekranie pionowe i poziome pasy. Widoczne na białym albo janym tle (niebo chmury) nawet z 3.5 -4 metrów. Najbardziej widoczne w grach przy hdr kratka zostaje jak ruszasz kamerą. Jest zawsze na każdym porcie czy aplikacji. Niezaleznie od ustawień czy przyciemnienia ekranu. Wyglada to okropnie. Normalnie dse 2.0. Pierwszy miał to samo plus inne wady oddałem na zasadach 14 dniowego zwrotu. Drugi ma to samo ale wydaje mi sie ze wyszło po jakimś czasie bo po pierwszym szukałem tych wad. Ogolnie chce zostać przy oledzie. Ale tylko pod warunkiem że wymiana panelu cos da. Jeśli nie to jest to nie do użytkowania. Czy w grach czy w jasnych scenach filmów. Dlatego chcę skorzystać z wymiany naprawy na prawach rękojmi. Żeby móc później gdyby się nie udało dostać panelu bez tego, walczyć o zwrot. Poczytałem o tym wątek na reddicie i forach avforum i avs i czesto się to zdarza w modelach wyprodukowanych od końcówki 2019roku. Edytowane 7 Stycznia 2021 przez Mat'EK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
efel 1 395 Napisano 8 Stycznia 2021 21 godzin temu, Mat'EK napisał: Coś specjalnego trzeba wpisać w piśmie o naprawie na rekojme żeby naprawa , odbiór był w domu? Nie, dostarczasz do sklepu tylko pismo. Od tego momentu sklep musi się ustosunkować do tego pisma w ciągu 14 dni, a nie jest w stanie tego zrobić jeżeli nie przyśle do domu serwisanta który albo od ręki naprawi, albo zabierze TV do serwisu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
CZARNYoled 4 Napisano 8 Stycznia 2021 W dniu 7.01.2021 o 15:28, efel napisał: Jedno z drugim nie ma nic wspólnego. LG daje gwarancję na matryce przy wymianie. Gwarancja jest dobrowolna i nie ma nic wspólnego z tym czy reklamowałeś rękojmią czy gwarancją. Na pewno wymiana nie przedłuży rękojmi - tzn nie będzie mógł za 2 lata iść do sklepu i reklamować wymienionej matrycy na rękojmi, ale na gwarancji powinno się dać. To właściwie jest jakaś różnica czy skorzystamy z rękojmi czy z serwisu LG w przypadku jak gwarancja w ciągu miesiąca i tak się skończy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Yuppies 0 Napisano 8 Stycznia 2021 Moja sprawa trafiła już ze sklepu do LG i czekam co dalej będzie. W załączniku jest gotowe pismo - wystarczy wstawić swoje dane. Reklamacja_towaru_na_podstawie_rekojmi_z_zadaniem_wymiany (1) — kopia.docx Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
efel 1 395 Napisano 11 Stycznia 2021 W dniu 8.01.2021 o 15:33, CZARNYoled napisał: To właściwie jest jakaś różnica czy skorzystamy z rękojmi czy z serwisu LG w przypadku jak gwarancja w ciągu miesiąca i tak się skończy? Jest różnica. Jeżeli w ciągu tego miesiąca naprawią Ci TV przez wymianę panelu i dostaniesz jakiś mega słaby egzemplarz to masz szansę od razu zareklamować go i żądać zwrotu kasy. Dla uproszczenia sobie życia możesz zakombinować i zrobić myk z datami - przy reklamacji piszesz że wadę zauważyłeś rok temu (masz 12 miesięcy od momentu zauważenia wady na jej zgłoszenie). Data zauważenia wady wpadnie wtedy w pierwszy okres użytkowania TV w którym istnieje domniemanie że wada już istniała w momencie zakupu - wtedy nie będzie Ci groziło kombinowanie z rzeczoznawcą. Wiem że to na pierwszy rzut oka sporo kombinowania, więc decyzję którą drogą iść musisz podjąć sam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Yuppies 0 Napisano 19 Stycznia 2021 A więc finał. Szybko poszło w sumie ale od początku. Euro wysłało info do Serwisu LG o moim piśmie, LG serwis skontaktował się ze mną abym wysłał zdjęcia całego ekranu z widocznym wypaleniem oraz tabliczki znamionowej. Next dostałem info że sprawa poszła do LG do rozpatrzenia. Dzień czy dwa później dostałem z euro sms że odrzucają reklamację (wymiany tv na nowy) z możliwością naprawy jak sobie życzę. Pojechałem do euro i zmieniłem status na naprawę ( po telefonie do rzecznika, który stwierdził że zależy od kosztu naprawy ). Po kilku dniach zadzwonił serwis i umówił się na naprawę. Panowie przyjechali z nowym ekranem i w kilkanaście minut wymienili. Ogólnie liczyłem na nowy tv ale w tej chwili tv to ekran i dwie płytki 😂. Ekran oklejony oryginalnie foliami w oryginalnym pudełku. Zostałem poinformowany że przysługuje mi gwarancja na ekran dwa lata. Ogólnie jestem zadowolony. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pr0t0m 24 Napisano 20 Stycznia 2021 A ekran miałeś zapakowany w pudle i w hermetycznej złocistej próżniowej folii , czy ona była już otwarta ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Yuppies 0 Napisano 21 Stycznia 2021 Tak ekran był w pudle i w folii aluminiowej czy zwał jak zwał DO tego była oryginalna folia na ekranie i z tyłu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fhroma 0 Napisano 11 Lutego 2021 Witam i pojawiłsię problem Oled 65B7 zakupiony 2.5 roku temu w mediaexpert a więc po gwarancji Chciałbym was zapytać czy jest jakaś szansa na wymianę , naprawę np z tytułu rękojmi czy bez szans Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
efel 1 395 Napisano 12 Lutego 2021 20 godzin temu, fhroma napisał: Witam i pojawiłsię problem Oled 65B7 zakupiony 2.5 roku temu w mediaexpert a więc po gwarancji Chciałbym was zapytać czy jest jakaś szansa na wymianę , naprawę np z tytułu rękojmi czy bez szans Tak o ile nie brałeś TV na fakturę na firmę. Realnie rękojmia trwa w Polsce 3 lata, ale musisz zrobić mały myk z datami podczas przygotowywania pisma reklamacyjnego (masz rok na zgłoszenie wady po jej zauważeniu, więc piszesz że zauważyłeś wadę np tydzień przed upłynięciem 2 lat rękojmi) Na początku poczytaj to: https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/rekojmia/ 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fhroma 0 Napisano 3 Marca 2021 Chciałbym wam coś napisać Firma LG po osobistej wizycie w serwisie mimo upływu gwarancji jak pisałem w poście wyżej w dniu dzisiejszym wymieniła mi matrycę na nową.Przez stronę internetowa nic z tego Dwukrotnie próbowałem i odpowiedż była taka sama Przykro nam gwarancja mineła. Po osobistej wizycie i przedstawieniu sprawy że byłem za granica i dopiero mogę zająć się sprawą ,mimo że upłyneło 5 miesięcy po gwarancji WYMIENIONO Dlatego pełen szacun dla FIRMY LG. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach