Skocz do zawartości
  • 0
panda1990

LG dolby atmos/4K a netflix

Pytanie

Cześć wszystkim.

Kupiłam następujący sprzęt: TV LG LED 65SM8050PLC i soundbar LG SL10Y.  Mam niestety problem z odtwarzaniem treści 4K i dźwięku dolby atmos na netflixie (chociaż może i problem dotyczy nie tylko netflixa, nie wiem czy na soundbarze/tv powinien pokazać się odpowiedni komunikat? Jeśli tak, to ani razu nie udało mi się uzyskać obrazu 4K ani dźwięku dolby atmos (soundbar podpięty pod ARC) także w innych aplikacjach. Teoretycznie według danych od producenta zarówno TV jak i soundbar powinny w odpowiedni sposób odtwarzać te treści. Co może być przyczyną? Wiem, że częstotliwość odtwarzania ekranu może mieć znaczenie jeśli chodzi o 4K (TV ma 50Hz), ale czy to naprawdę ma znaczenie? Jeśli tak to bez sensu że sprzedają TV jako 4K, jeśli nie można z tego w ogóle skorzystać...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

16 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Według danych producenta wszystko powinno działać.
Kilka pytań:
1. Jaki masz abonament na Netflix?
2. Z jaką ścieżką dźwiękową odtwarzasz filmy na Netflix (Dolby Atmos jest zazwyczaj tylko w oryginalnej ścieżce dźwiękowej, wyjątkiem jest Wiedźmin w którym także Polska ścieżka dźwiękowa ma Atmosa).
3. Co pokazuje Ci TV gdy wywo;asz informacje o wyświetlanym obrazie w czasie oglądanie Netflixa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Witam mam ten sam soundbar lg sk10y.. wlozylem kabel hdmi do gniazda w soundbarze hdmi arc i podlaczylem do tv w wejscie hdmi arc .. na netflixie mam tylko w filmach i serialach 3 oznaczenia ,HDR,5.1,Ultra hd 4K,HD.... moj telewizor to lg c9 i abonament mam premium,nie mam ani dolby atmos ani dolby vision jak to naprawic ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
2 godziny temu, Jasiek_31 napisał:

Według danych producenta wszystko powinno działać.
Kilka pytań:
1. Jaki masz abonament na Netflix?
2. Z jaką ścieżką dźwiękową odtwarzasz filmy na Netflix (Dolby Atmos jest zazwyczaj tylko w oryginalnej ścieżce dźwiękowej, wyjątkiem jest Wiedźmin w którym także Polska ścieżka dźwiękowa ma Atmosa).
3. Co pokazuje Ci TV gdy wywo;asz informacje o wyświetlanym obrazie w czasie oglądanie Netflixa?

 

1. Abonament najwyższy, który miał umożliwiać oglądanie w 4k

2.Zawsze oglądam w oryginalnej wersji, z resztą wyszukałam tylko te tytuły, które rzekomo mają 4K i atmosa, nigdzie nie pokazała się ikonka 

3.  Teraz nie mogę tego sprawdzić, bo TV mam na drugim mieszkaniu, ale z tego co pamiętam to było dźwięk 5.1 i HDR

Trochę poczytałam i nie wiem czy dobrze rozumiem : czy to nie jest tak, że TV sam w sobie jest w stanie odtworzyć Atmosa, ale żeby przesłać ten sygnał do soundbara to potrzebne jest już wejście eARC? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
54 minuty temu, panda1990 napisał:

Trochę poczytałam i nie wiem czy dobrze rozumiem : czy to nie jest tak, że TV sam w sobie jest w stanie odtworzyć Atmosa, ale żeby przesłać ten sygnał do soundbara to potrzebne jest już wejście eARC? 

Do samego Netflixa nie. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Godzinę temu, panda1990 napisał:

1. Abonament najwyższy, który miał umożliwiać oglądanie w 4k

2.Zawsze oglądam w oryginalnej wersji, z resztą wyszukałam tylko te tytuły, które rzekomo mają 4K i atmosa, nigdzie nie pokazała się ikonka 

3.  Teraz nie mogę tego sprawdzić, bo TV mam na drugim mieszkaniu, ale z tego co pamiętam to było dźwięk 5.1 i HDR

Trochę poczytałam i nie wiem czy dobrze rozumiem : czy to nie jest tak, że TV sam w sobie jest w stanie odtworzyć Atmosa, ale żeby przesłać ten sygnał do soundbara to potrzebne jest już wejście eARC? 

TV sam z siebie nie odtworzy atmosa, może tylko wyświetlić info ze odtwarzana ścieżka audio ma atmosa, oczywiście TYLKO jeśli to faktycznie jest ścieżka audio z atmosem.

Najprościej jest ściągnąć jakiś plik demo 4K z atmosem i będzie wszystko będzie jasne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
19 minut temu, Nygus napisał:

TV sam z siebie nie odtworzy atmosa, może tylko wyświetlić info ze odtwarzana ścieżka audio ma atmosa, oczywiście TYLKO jeśli to faktycznie jest ścieżka audio z atmosem.

Najprościej jest ściągnąć jakiś plik demo 4K z atmosem i będzie wszystko będzie jasne.

Właśnie netflix nie pokazuje nawet info, że to atmos - jeśli włączę to samo na philipsie, którego mam w drugim pokoju to ikonkę widać, no ale ten TV nie jest podłączony do soundbara.

Włączałam też na youtubie jakieś treści podpisane jako atmos - nie wiem czy to faktycznie atmos czy nie, ale też super efektu nie było i żadna informacja na tv ani soundbarze się nie pokazywała (jeżeli w ogóle powinna, bo nie wiem)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
19 minut temu, panda1990 napisał:

Właśnie netflix nie pokazuje nawet info, że to atmos - jeśli włączę to samo na philipsie, którego mam w drugim pokoju to ikonkę widać, no ale ten TV nie jest podłączony do soundbara.

Włączałam też na youtubie jakieś treści podpisane jako atmos - nie wiem czy to faktycznie atmos czy nie, ale też super efektu nie było i żadna informacja na tv ani soundbarze się nie pokazywała (jeżeli w ogóle powinna, bo nie wiem)

Na youtubie nie ma atmosa... tak to może być wszystko napisane. Najpierw sprawdz czy ten tv na pewno potrafi rozpoznać atmosa.

Wyświetlenie inkony/info przez tv ze film ma ścieżkę audio z atmosem jest całkowicie niezależne od podłączonego sprzętu audio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Ponawiam pytanie co pokazuje CI info z TV w czasie odtwarzania czegoś z Netflixa??
U mnie w C9 to info wywołuje się naciskając na pilocie klawisz z trzema kropkami i wybierając z menu które się pojawia opcję INFORMACJE.

Na moim C9 bez problemu mam Atmosa i Dolby Vision, dodam że Atmosa na amplitunerze który nie ma HDMI2.1 i eARC.
Dodam jeszcze że TV wyświetla mi tylko w formie ikony na początku odtwarzania info o formacie obrazu, nie ma natomiast info na temat dźwięku, to info tylko w tym miejscu które w załaczonym pliku, albo info na amplitunerze.

15 minut temu, Nygus napisał:

Na youtubie nie ma atmosa... tak to może być wszystko napisane. Najpierw sprawdz czy ten tv na pewno potrafi rozpoznać atmosa.

Wyświetlenie inkony/info przez tv ze film ma ścieżkę audio z atmosem jest całkowicie niezależne od podłączonego sprzętu audio

Dokładnie, na Youtube tylko stereo, a to co ktoś sobie napisał w opisie to jak to mówią „papier wszystko przyjmie"

D0FEA17A-3DC2-4DDB-9F2D-E6CCC28C4AAA.heic

Edytowane przez Jasiek_31

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
47 minut temu, Jasiek_31 napisał:

Ponawiam pytanie co pokazuje CI info z TV w czasie odtwarzania czegoś z Netflixa??
U mnie w C9 to info wywołuje się naciskając na pilocie klawisz z trzema kropkami i wybierając z menu które się pojawia opcję INFORMACJE.

Na moim C9 bez problemu mam Atmosa i Dolby Vision, dodam że Atmosa na amplitunerze który nie ma HDMI2.1 i eARC.
Dodam jeszcze że TV wyświetla mi tylko w formie ikony na początku odtwarzania info o formacie obrazu, nie ma natomiast info na temat dźwięku, to info tylko w tym miejscu które w załaczonym pliku, albo info na amplitunerze.

Dokładnie, na Youtube tylko stereo, a to co ktoś sobie napisał w opisie to jak to mówią „papier wszystko przyjmie"

D0FEA17A-3DC2-4DDB-9F2D-E6CCC28C4AAA.heicNiedostępne

Ja mam C8 i kiedy jest odtwarzany atmos z płyty/pliku zawsze jest odpowiednie info na tv przez chwile na początku odtwarzania.

A moze tylko z płyty??

Edytowane przez Nygus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
11 godzin temu, Nygus napisał:

Ja mam C8 i kiedy jest odtwarzany atmos z płyty/pliku zawsze jest odpowiednie info na tv przez chwile na początku odtwarzania.

A moze tylko z płyty??

OK, więc posprawdzałem to trochę dokładniej.
Na moim C9 pokazuje się również info że telewizor odtwarza coś z Dolby Atmos i Dolby Vision, ale tylko gdy jako urządzenie do odtwarzania dźwięku wybiorę głośniki wbudowane.
W momencie gdy dźwięk przełącze na amplituner to na TV zaczyna się pojawiać tylko komunikat o obrazie, dźwięk oczywiście nadal pozostaje Atmos ale to info mam już na amplitunerze.
Wszytko to zaobserwowane na Netflixie, zakładam że przy zewnętrznych źródłach będzie podobnie, ale nie miałem czasu grzebać w konfiguracji więc tego nie sprawdziłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
2 godziny temu, Jasiek_31 napisał:

OK, więc posprawdzałem to trochę dokładniej.
Na moim C9 pokazuje się również info że telewizor odtwarza coś z Dolby Atmos i Dolby Vision, ale tylko gdy jako urządzenie do odtwarzania dźwięku wybiorę głośniki wbudowane.
W momencie gdy dźwięk przełącze na amplituner to na TV zaczyna się pojawiać tylko komunikat o obrazie, dźwięk oczywiście nadal pozostaje Atmos ale to info mam już na amplitunerze.
Wszytko to zaobserwowane na Netflixie, zakładam że przy zewnętrznych źródłach będzie podobnie, ale nie miałem czasu grzebać w konfiguracji więc tego nie sprawdziłem.

całkiem możliwe :) jeśli chodzi o atmosa to nie bardzo na to zwracam uwagę :) , wiem ze się pojawia czasami i to tyle

Edytowane przez Nygus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
W dniu 28.10.2020 o 20:27, Jasiek_31 napisał:

Ponawiam pytanie co pokazuje CI info z TV w czasie odtwarzania czegoś z Netflixa??
U mnie w C9 to info wywołuje się naciskając na pilocie klawisz z trzema kropkami i wybierając z menu które się pojawia opcję INFORMACJE.

Na moim C9 bez problemu mam Atmosa i Dolby Vision, dodam że Atmosa na amplitunerze który nie ma HDMI2.1 i eARC.
Dodam jeszcze że TV wyświetla mi tylko w formie ikony na początku odtwarzania info o formacie obrazu, nie ma natomiast info na temat dźwięku, to info tylko w tym miejscu które w załaczonym pliku, albo info na amplitunerze.

Dokładnie, na Youtube tylko stereo, a to co ktoś sobie napisał w opisie to jak to mówią „papier wszystko przyjmie"

D0FEA17A-3DC2-4DDB-9F2D-E6CCC28C4AAA.heicNiedostępne

Dopiero dziś mogłam to sprawdzić. Podczas odtwarzania na netflixie programu "Nasza planeta", który podobno jest w 4K i dolby atmos, u mnie po kliknięciu na info pokazuje się:

Obraz: 15.25 Mb/s /2160 ==> czyli to chyba jednak jest 4K?

Dźwięk : angielski [oryginalny] / stereo (Główny)

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
16 minut temu, panda1990 napisał:

Obraz: 15.25 Mb/s /2160 ==> czyli to chyba jednak jest 4K?

Tak, to rozdzielczość 4k.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Tak jak napisał kolega, obraz 4K.
Co do dźwięku to coś jest nie tak, powinien być Atmos. Dwie rzeczy, czy w TV masz włączonego Atmosa i czy coś się zmieni w dźwięku gdy wybierzesz że ma być odtwarzany przez wbudowane głośniki?
 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

W TV nie mam opcji włączenia/wyłączenia atmosa, ale mam ustawione na auto. Jak wybiorę głośniki wbudowane to nadal jest stereo, z tym że słychać że jakość dźwięku dużo gorsza niż z soundbara 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

No to nie wiem, u mnie w C9 jest opcja Atmos, którą mogę włączyć bądź wyłączyć.
TO daleki strzał ale ja nie mam problemów z Atmosem, działa zawsze, o ile jest w źródle.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...