Jakub Krawczyński 282 Napisano 20 Marca 2019 Firma Netflix właśnie wyłączyła możliwość skorzystania z okresu próbnego w Polsce. Krok ten został podjęty do odwołania i może być podyktowany chęcią ograniczenia strat przez firmę. Przeczytaj całość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
peyo111 71 Napisano 20 Marca 2019 No i dobrze. Ukroci sie zlodziejstwo. Kto chce to moze kupic na miesiac. Cena w sumie niewielka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adawro 37 Napisano 21 Marca 2019 Na czym niby polegało złodziejstwo? Pozwalali na próbny darmowy miesiąc z możliwością odwołania dowolną ilość razy, to się liczyli z tym, że wielu ludzi po darmowym okresie próbnym rezygnowało bez ponoszenia opłat i po wymaganym czasie znowu brali darmowy okres. Jak serwis zrobił się popularny w Polsce to i promocja już nie jest potrzebna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojt3k87 0 Napisano 21 Marca 2019 Dziwny ruch, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że inne serwisy też umożliwiają okres próbny i stało się to swego rodzaju standardem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jasiek_31 185 Napisano 21 Marca 2019 (edytowane) 2 godziny temu, adawro napisał: Na czym niby polegało złodziejstwo? Pozwalali na próbny darmowy miesiąc z możliwością odwołania dowolną ilość razy, to się liczyli z tym, że wielu ludzi po darmowym okresie próbnym rezygnowało bez ponoszenia opłat i po wymaganym czasie znowu brali darmowy okres. Jak serwis zrobił się popularny w Polsce to i promocja już nie jest potrzebna. Złodziejstwo polegało na tym że nasi "sprytni" rodacy zaczęli sprzedawać darmowe okresy po 10 złotych, albo na tym że te same osoby po upływie okresu próbnego rejestrowały nowe konto na inną kartę a wcześniej na innego maila (bez odczekania wymaganego okresu). W przypadu drugich, ok korzystali z luki w systemie, ale Ci pierwsi raczej nie działali zbyt legalnie. Edytowane 21 Marca 2019 przez Jasiek_31 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adawro 37 Napisano 21 Marca 2019 13 minut temu, Jasiek_31 napisał: Złodziejstwo polegało na tym że nasi "sprytni" rodacy zaczęli sprzedawać darmowe okresy po 10 złotych, albo na tym że te same osoby po upływie okresu próbnego rejestrowały nowe konto na inną kartę a wcześniej na innego maila (bez odczekania wymaganego okresu). W przypadu drugich, ok korzystali z luki w systemie, ale Ci pierwsi raczej nie działali zbyt legalnie. Ja tu nie widzę złodziejstwa, co najwyżej jeleni którzy płacili 10 zł za coś co mogli sami zrobić ale nie wiedzieli jak lub mieli za mało kolegów. Niestety tak już jest, że za niewiedzę się płaci. Co do samego Netflixa to można ulec wrażeniu, że ich system jest(był) dziurawy jak ser szwajcarski skoro takie myki przechodziły. Ale tak naprawdę to to były dla Netflixa czasy zasiewu a potem będą żniwa. Tak jak Microsoft dla szkół dawał praktycznie bezpłatne licencje na wszelki software i miał generalnie gdzieś co robią prywatni użytkownicy w domach, aby wychować rzesze nowych klientów przyzwyczajonych do jedynie słusznych rozwiązań - następnie golił skutecznie firmy zatrudniające potem ten "narybek". Moim zdaniem Netflix celowo przymykał oko na niemoralne praktyki (bo niezgodne z prawem były tylko sytuację jak ktoś na skradzioną kartę kupił) aby wzbudzić popularność w czasach gdy ich biblioteka była mała i wychować miliony ludzi uzależnionych od oglądania seriali, teraz zacznie powoli dokręcać śrubę. Ich oprogramowanie już dawno mogło by wykrywać nadużycia i uprzykrzać życie kombinatorom - możliwości jest wiele, rozpoznawanie zewnętrznych adresów ip, profilowanie sprzętu i przeglądarek, wykrywanie korzystania z konta ponad statystyczna średnią i wtedy np częstsze wymuszanie zmiany haseł, lub obowiązek od czasu do czasu (np co dwa tygodnie ) profilowania mobilnego urządzenia z łącza domowego, lub rejestracja nowego łącza jako łącza głównego np w przypadku dłuższego przebywania w innym miejscu, dokładniejsza weryfikacja prawdziwości kart płatniczych, w ostateczności wprowadzenie deszyfrujących "dongli" na usb - tak można by wymieniać bez końca. Wiadomo znajdą się i na to sposoby np mający ten sam zewnętrzny adres mieszkańcy danego osiedla lub dostawcy internetu mogli by się dogadywać między sobą, ale to już znacznie ogranicza możliwości "handlu" kontami. Na koniec sam Netflix mógłby wejść w buty handlarzy i po prostu sprzedawać konta pojedyncze za odpowiednio mniejszą kwotę. Naprawdę ktoś myślał, że o tym wszystkim w Netflixie nie wiedzieli? Tam na pewno sztab ludzi ostro główkował aby jak najwięcej kasy wykręcić z biznesu, jak w szachach - czasem trzeba poświęcić kilka pionków aby wygrać rozgrywkę. Taka jeszcze myśl mnie naszła - każdy korzystający z serwisu jest jednocześnie "ambasadorem" popularyzującym serwis wśród znajomych, a nie każdy chce/może zapłacić pełną kwotę. Nie mogli po prostu dać jednym za darmo a drugim drożej innym taniej bez jakiejś formy dyskryminacji, internet sam się zorganizował i podzielił na tych co płacą i wymagają oraz na tych co mają taniej bo kombinują. Poniżej ciekawe odsyłacze na temat: https://pl.wikibooks.org/wiki/Techniki_manipulacji_psychologicznej/Niedostępność http://symetria.pl/blog/artykuly/regula-wzajemnosci-psychologia-optymalizacji-sprzedazy-w-internecie-cz-i/ http://symetria.pl/blog/artykuly/regula-niedostepnosci-psychologia-optymalizacji-sprzedazy-w-internecie-cz-ii/ 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
LV426 734 Napisano 22 Marca 2019 (edytowane) I dobrze bo może popularność spadnie tej pralni umysłów. Usługa taka sobie, jakość obrazu "4K" słabsza jak z BD 1080p, audio nie lepsze, a treści promujące jedynie "poprawny" światopogląd aż się flaki wywracają od tego. Spróbowałem i podziękowaniem bo to co serwują to obraza inteligencji... większości uzależnionej od tv widać to wystarcza. Edytowane 22 Marca 2019 przez LV426 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pmcomp 1 474 Napisano 22 Marca 2019 Netflix ńie tracił kwot pieniedzy z powodu dzielenia kont, on ich nie zarabiał. A to ogromna roznica. Poza tym dzielenie kont, a brak okresu probnego to zupelnie inna sprawa. Nie unikńie sie tego poniewaz Netflix nie moze kontrolowac numerow IP. Dlaczego? Bo zgodnie z umową ja moge ogladac w domu, moje dziecko ze smartfona w autobusie, a moja żona podczas wyjazdu do Londynu. Z roznych numerow IP. A co gdy np. Netflix bedzie identyfikowal urzadzenia po MACadresie. Np. na jednej umowie nie wiecej niz 5 MACadresów. Ano nic bo jak sie uprę podam 4 MACadresy urzadzen u moich sasiadow czy znajomych. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raf7705 965 Napisano 24 Marca 2019 Ale to by mogło być już duże utrudnienie, bo każdy "sąsiad" już sobie na tv i na laptopie i na telefonie nie poogląda, tylko na tym jednym podanym urządzeniu, będzie mógł oglądać.A to już, jak dla mnie lipa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach