Skocz do zawartości
Maciej Koper

Sony XF90 - TEST następcy XE93/XE90 na 2018 rok (KD-55XF9005) z Dolby Vision

Rekomendowane odpowiedzi

Jak się spisuje ten nowy update? Zauważyliście jakieś zmiany na plus lub minus? Póki co wstrzymuje się z aktualizacją ponieważ obecny system działa dość sprawnie i stabilnie. Nie chciałbym sobie czegoś zepsuć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, Tomek398 napisał:

Jak się spisuje ten nowy update? Zauważyliście jakieś zmiany na plus lub minus? Póki co wstrzymuje się z aktualizacją ponieważ obecny system działa dość sprawnie i stabilnie. Nie chciałbym sobie czegoś zepsuć

Szybciej się uruchamia 😅

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

LOL 🙂 Chodziło mi w domyśle o coś, co nie jest wyszczególnione w opisie aktualizacji. Pamiętam jak jeszcze niedawno popsuli jasność głównego menu. Teraz jest już co prawda OK, ale chciałbym uniknąć takich niespodzianek tym razem.  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, Tomek398 napisał:

LOL 🙂 Chodziło mi w domyśle o coś, co nie jest wyszczególnione w opisie aktualizacji. Pamiętam jak jeszcze niedawno popsuli jasność głównego menu. Teraz jest już co prawda OK, ale chciałbym uniknąć takich niespodzianek tym razem.  

Jak dla mnie wszystko jest tak jak było wcześniej niczego nie popsuli niczego nie poprawili

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmienili funkcjonalność tego dolnego paska czy to już przy wcześniejszej było? Po ponownym naciśnięciu przycisku TV na pilocie przed aktualizacją wyskakiwały na dole ulubione aplikacje a teraz wybór wejść TV domyślnie ale pojawiły się ustawienia w których można sobie wybrać co ma być na dolnym pasku wyświetlane (wcześniej ich nie widziałem). U mnie bezpośrednio po aktualizacji strasznie zmuliło system ale po kilku minutach wszystko wróciło do normy, pewnie musiał przemielić tą aktualizację. Pierwsze odpalenie filmu DV na Netflix obraz był prawie czarno-biały ale też przy kolejnej próbie było ok. Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz. Dawniej materiały 4k / 4k HDR z Netflix po naciśnięciu przycisku info deklarowały mi bitrate 15.25 Mb/s a ostatnio te same filmy nie wykazują więcej jak 7,62 Mb/s. Zastanawiam się czy Netflix oszczędza czy to tylko u mnie coś się poknociło. Łącze mam w miarę szybkie 100 Mb więc to na pewno nie powinno ograniczać. Proszę o informację ile u Was wyciąga na materiałach 4k / 4K HDR.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, jarix75 napisał:

Zmienili funkcjonalność tego dolnego paska czy to już przy wcześniejszej było? Po ponownym naciśnięciu przycisku TV na pilocie przed aktualizacją wyskakiwały na dole ulubione aplikacje a teraz wybór wejść TV domyślnie ale pojawiły się ustawienia w których można sobie wybrać co ma być na dolnym pasku wyświetlane (wcześniej ich nie widziałem). U mnie bezpośrednio po aktualizacji strasznie zmuliło system ale po kilku minutach wszystko wróciło do normy, pewnie musiał przemielić tą aktualizację. Pierwsze odpalenie filmu DV na Netflix obraz był prawie czarno-biały ale też przy kolejnej próbie było ok. Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz. Dawniej materiały 4k / 4k HDR z Netflix po naciśnięciu przycisku info deklarowały mi bitrate 15.25 Mb/s a ostatnio te same filmy nie wykazują więcej jak 7,62 Mb/s. Zastanawiam się czy Netflix oszczędza czy to tylko u mnie coś się poknociło. Łącze mam w miarę szybkie 100 Mb więc to na pewno nie powinno ograniczać. Proszę o informację ile u Was wyciąga na materiałach 4k / 4K HDR.

Ograniczyli Bitrate tak jak wspomniano powyżej . Przyczyna coronavirus . YouTube domyślnie tez odtwarza filmy w 480P .  Zobaczymy jak długo to wszystko potrwa . Każdy obcina bitrate żeby serwisy nie padły .

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W końcu udało się wgrać. Musiałem formatować usb na fat32. Dzieki i tak wszystkim którzy udzielili pomocy. Pozdrawiam 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, kupiłem sobie Sony kd 55xf9005, czy mógłby ktoś podzielić się ustawieniami telewizora? Szczególnie do codziennego oglądania tv z c+, netflix i konsola ps4 pro. Dziękuję.

 

Aktualnie mam dekoder fhd z cyfry+, chce go zamienić na ultrabox 4k, moje pytanie czy wtedy na tym dekoderze kanały hd będą lepszej jakości czy nic nie zmieni się?
Bo aktualnie jak oglądam tv na dekoderze c+ jakość obrazu jest że tak powiem słaba...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie powinno być różnicy. Rozumiem że w przypadku ultraboxa 4K to właśnie on będzie skalował obraz do 4K. Teraz robi to twój TV. Skalery działają teraz bardzo podobnie. Problemem platform satelitarnych jest dość duża kompresja (w zależności od kanału). 

dużo też zależy od tego co rozumiesz przez słabą jakość obrazu to nie dla wszystkich znaczy to  to samo. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
14 minut temu, Tomek398 napisał:

Nie powinno być różnicy. Rozumiem że w przypadku ultraboxa 4K to właśnie on będzie skalował obraz do 4K. Teraz robi to twój TV. Skalery działają teraz bardzo podobnie. Problemem platform satelitarnych jest dość duża kompresja (w zależności od kanału). 

dużo też zależy od tego co rozumiesz przez słabą jakość obrazu to nie dla wszystkich znaczy to  to samo. 

Ostrość nie jest taka jak powinna, blade kolory, jakby smugi przy ruchu.

 

Poratuje ktoś ustawieniami?

Edytowane przez betek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolory możesz bez problemy dopasować pod siebie ustawieniami w TV. Ostrość tez łatwo poprawić suwakiem, ale wtedy zaczną wychodzić różne artefakty związane z kompresją. Dużo tu zależy od odległości od TV. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
19 minut temu, Tomek398 napisał:

Kolory możesz bez problemy dopasować pod siebie ustawieniami w TV. Ostrość tez łatwo poprawić suwakiem, ale wtedy zaczną wychodzić różne artefakty związane z kompresją. Dużo tu zależy od odległości od TV. 

A są jakieś plansze na których mogę ustawiać?

Które efekty włączyć A które wyłączyć?

Chodzi mi o oglądanie tv, film hdr, ps4 pro hdr i bez hdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 16.04.2020 o 17:41, Damianos19932 napisał:

Różni producenci dopuszczają określoną ilość martwych pikseli , niestety zaliczają  to jako niedostateczna wada by móc naprawiać tv w stylu ( pan masz pecha ) Jest co conajmniej niezrozumiałe , ale niestety mają nas w przysłowiowej d...

Muszę kolejny raz pochwalić serwis Sony dla Warszawy czyli Pram. Panowie z serwisu przy wizycie na miejscu stwierdzili, że nie jest to martwy piksel więc rozkręcili TV. Co ciekawe gdy telewizor leżał włączony do góry nogami ciemna plama przesunęła się na 2 kraniec TV a jak leżał ekranem do góry zniknęła. Jako, że nie znaleźli przyczyny zabrali TV do serwisu, który wrócił po kilku dniach.
Przyczyną okazał się robak nie w konkretnej kieszeni diody LED a miedzy matrycą a obudową. Standardowo tego typu naprawa nie liczy się jako gwarancyjna, lecz jako że już zabrali TV do serwisu zrobili ją bez dodatkowych opłat. Co więcej poinformowali mnie, że za 2 dni pojawi się nowa aktualizacja oprogramowania także posiadali wewnętrzne info.
Panowie z racji na obecną sytuację byli także w pełni zabezpieczeni, tj, maseczki i rękawiczki.

Pozdrawiam.

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
36 minut temu, Bushiken napisał:

Muszę kolejny raz pochwalić serwis Sony dla Warszawy czyli Pram. Panowie z serwisu przy wizycie na miejscu stwierdzili, że nie jest to martwy piksel więc rozkręcili TV. Co ciekawe gdy telewizor leżał włączony do góry nogami ciemna plama przesunęła się na 2 kraniec TV a jak leżał ekranem do góry zniknęła. Jako, że nie znaleźli przyczyny zabrali TV do serwisu, który wrócił po kilku dniach.
Przyczyną okazał się robak nie w konkretnej kieszeni diody LED a miedzy matrycą a obudową. Standardowo tego typu naprawa nie liczy się jako gwarancyjna, lecz jako że już zabrali TV do serwisu zrobili ją bez dodatkowych opłat. Co więcej poinformowali mnie, że za 2 dni pojawi się nowa aktualizacja oprogramowania także posiadali wewnętrzne info.
Panowie z racji na obecną sytuację byli także w pełni zabezpieczeni, tj, maseczki i rękawiczki.

Pozdrawiam.

Ciekawe czy mieli na myśli soft nowszy niż 6.6555 który wyszedł niedawno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wydaje mi się że to jakiś nowy soft. Sony każe sobie bardzo długo czekać na kolejne updaty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam i pozdrawiam. Jako że ten model ma już 2 lata zastanawiam się nad xh81 z tego roku jako alternatywa dla xf90. Mógłby ktos doradzić co by było rozsądniejszym wyborem gdyż ceny są porównywalne 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak mogę sprawdzić czy najnowsza aktualizacja zainstalowała się poprawnie? Przy aktualizacji pasek postępu zatrzymał się mniej więcej w połowie po czym nastąpił reset. Telewizor uruchomił się ponownie i (prawie) wszystko działa OK, ale nie dostałem żadnego komunikatu o tym że system został zaktualizowany. 

To prawie, to problem najprawdopodobniej z KODI. Nie działają płynnie filmy w 4K 60fps z mojego telefonu. Co ciekawe przy próbie uruchomienia tych samych filmów na innym odtwarzaczu (VLC) dostaję jakieś dziwne artefakty. Full HD działają. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Tomek398 napisał:

Jak mogę sprawdzić czy najnowsza aktualizacja zainstalowała się poprawnie? Przy aktualizacji pasek postępu zatrzymał się mniej więcej w połowie po czym nastąpił reset. Telewizor uruchomił się ponownie i (prawie) wszystko działa OK, ale nie dostałem żadnego komunikatu o tym że system został zaktualizowany. 

To prawie, to problem najprawdopodobniej z KODI. Nie działają płynnie filmy w 4K 60fps z mojego telefonu. Co ciekawe przy próbie uruchomienia tych samych filmów na innym odtwarzaczu (VLC) dostaję jakieś dziwne artefakty. Full HD działają. 

A jaka jest najnowsza i jak to sprawdzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...