Skocz do zawartości
Gmeru

Czy my przypadkiem nie oglądamy 1080p np. na Premiere HD?

Rekomendowane odpowiedzi

Słuchajcie gdzieś była już dyskusja czemu filmy np. z Premiere HD są takie:

Doom 1080p h264 OAR DD5.1
Hide and Seek 1080p H264 OAR DD5.1
AVP: Alien Vs. Predator 1080p OAR DD5.1

itd. Gdzieś ktoś pisał, że niby więcej klatek progresywnych niż i, któś go wyśmiał itd. Jak ktoś wie gdzie jest ten temat to dajcie znać bo ja nie pamiętam O_o. A jak nie to może tutaj da się to wyjaśnić.

Rozmawiałem z Wyciem i on ma filmy z Premiere HD i mówi, że jak leci reklama widać strasznie przeplot a jak zaczyna iść film to (przy wyłączonym usuwaniu przeplotu) tego przeplotu nie ma. Stąd mamy widać te powyższe nazwy. Ale o co tutaj chodzi? No nie ma przeplotu mimo wyłączonych wspomagaczy na Piecu. Więc? No jak nic mamy 1080p.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Filmy z natury rzeczy są progresywne i to że ktoś nadaje je w systemie 1080i wcale nie oznacza że oglądamy 1080p. Poprostu oda półobrazy wyglądają tak samo na poszczególnych klatkach. Stąd inne wrażenia z oglądania filmu i reklamy. Nie twierdzę, że PREMIERE nadaje w 1080i czy 1080p po prostu to o czym napisałem to jedno z możliwych wyjść, bo nie wydaje mi się by ktoś "pchał" 1080p via satelita.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam temat był tutaj [url="http://hdtvpolska.com/index.php?showtopic=3904&hl=star%20wars&st=20"]http://hdtvpolska.com/index.php?showtopic=...0wars&st=20[/url]
Nie będę błyskać terminami technicznymi bo po prostu ich nie znam, a na pewno znajda się inni użytkownicy którzy błysną właściwą terminologią, i temat wyłożą jaśniej, h.264 tak się zachowuje i tyle, ma takie cwane możliwości kodowania materiału.
Potwierdzają to ludzie nałogowo i zawodowo zajmujący się kodowaniem do x.264 .

Potwierdzam to co powiedział Wyciu, także odbieram Premiere HD i twierdzę że jest to jednak 1080i, który w zależności od nadawanego materiału inaczej się zachowuje. Reklamy w "i" , filmy w "p".
Tez wyłączyłem deinterlacing , a dodatkowo w sterownikach cyberlinka usunąłem opcje wspomagania AVIVO, w sterownikach Ati nie da się odznaczyć. A ma ona za zadanie także deinterlacing.

Zdaje mi się że wychwyciłem kilka krótkich momentów z przeplotem, lecz mogła być powodowana przeskalowaniem na projektorze, i szybka zmianą kanałów (podobnie jak w nce)

Ostatecznie potwierdzam wersje że w tym 1080i jest więcej klatek "p" niż "i" .
Stąd brak przeplotu, ale to żadna nowość widziałem już wcześniej kilka podobnie się zachowujących materiałów mpeg2 1080i .

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ależ panowie - to normalna sprawa. Już dawno o tym pisałem ludziom którzy twierdzili że 1080i jest be a 1080p jest super :)

Otóż film 1080p24 można bez problemu "wrzucić" do kontenera 1080i60 lub 1080i50 i potem go wyciągnąć nie tracąc nic z materiału źródłowego... W pierwszym przypadku do sygnału dodawane są dodatkowe klatki które odbiornik u klienta usuwa dzięki Cadence detection (jeśli jest wystarczająco sprytny) a w drugim cały film jest przyspieszany (!) do 25 klatek/s. W obu przypadkach obie półklatki sygnału "i" odwzorowują dokładnie tą samą klatkę źródłową - przeplotu więc de facto nie ma. Tak więc to bardziej kwestia filozoficzna czy oglądacie 1080i czy 1080p :)

Zresztą przecież tak samo jest z filmami nadawanymi w 576i czyli SD.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dokładnie - nawet nasz kochana telewizja (TVP) nadaje filmy (stosując taką definicję) progresywnie. I praktycznie wszystkie filmy na DVD są tak zapisywane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
panowie mam pytanie nie chciale nowego tematu zakladac wiec mam lcd samsunga i tv n na jakich ogladac najlepiej parametrach 720 czy 1080 ?

bo nie kuma tego?

dzieki za odpowiedz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trochę to inaczej wygląda niż koledzy napisali

[url="http://forum.doom9.org/showthread.php?t=120317"]MBAFF/PAFF [/url]

A żeby było jeszcze bardziej zawile :lol: :

[url="http://forum.doom9.org/showthread.php?t=96598"]interlace avc[/url]

[url="http://forum.doom9.org/showthread.php?t=96059"]Podstawy kodeka MPEG-4 AVC/H.264 Information[/url]

życzę miłej lektury

Edytowane przez apatch

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A moja teoria, to PSF:

[b]Progressive segmented Frame[/b] (PsF) is a [url="http://www.search.com/reference/High-definition_television"]High Definition[/url] video format used to store [url="http://www.search.com/reference/Progressive_scan"]progressive[/url] content on [url="http://www.search.com/reference/Interlaced"]interlaced[/url] media.

Each progressive frame is segmented into two interlaced [url="http://www.search.com/reference/Field_%28video%29"]fields[/url] without interfield motion, or "combing". PsF is an alternative to [url="http://www.search.com/reference/Telecine"]3:2 pulldown[/url], wherein certain frames are "pulled down" across multiple fields, resulting in output with an irregular [url="http://www.search.com/reference/Frame_rate"]frame rate[/url].


Motion picture film cameras produce progressive images, usually at 24 frames per second. In order to display those images on [url="http://www.search.com/reference/NTSC"]NTSC[/url] television, whose framerate is 29.97 frames per second interlaced (59.94 fields per second), each frame must be split into alternating groups of 3 and 2 fields. This is known as 3:2 pulldown.

Certain high definition tape formats, such as [url="http://www.search.com/reference/HDCAM"]HDCAM[/url] allow frame rates other than 29.97. It is therefore possible, using PsF, to store "true" 24 frames per second progressive images without pulldown, which then play back at the original framerate. Thus the 24PsF and 23.976PsF (for compatibility with NTSC) formats were devised, which exist on tape as 48 (or 47.952) fields per second interlaced. When set up correctly, a progressive scan [url="http://www.search.com/reference/Display_device"]monitor[/url] will read these interlaced fields two at a time, and display each pair as a single progressive frame, temporally identical to the source. PsF content can also be played back on interlaced displays, but the image will [url="http://www.search.com/reference/Flicker_%28screen%29"]flicker[/url].

Sony's [url="http://www.search.com/reference/CineAlta"]CineAlta[/url] series of cameras are capable of recording directly to 23.976PsF and 24PsF on HDCAM tape.




Jak ktoś chce odnośniki:
[url="http://www.search.com/reference/Progressive_segmented_Frame"]tutaj[/url]
Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

[quote name='TOmeKK' post='35731' date='20.01.2007, 20:29 ']A moja teoria, to PSF:[/quote]

To jest dokładnie to co ja wcześniej napisałem, tylko mniej zrozumiałym językiem :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli się nie mylę obydwie teorie nie wykluczają się nawzajem :angry:

Wyczytałem ostatnio kolejną ciekawą rzecz dotycząca nadawania Premiere HD.
W wolnym tłumaczeniu i uproszczeniu:

"Transmisje HDTV broadcastowane przez nadawców są wysyłane na żywca w locie przy jedno-przebiegowym (1 pass) enkodowaniu.
Dla porównania HDDVD są ekodowane w VC-1 wielo-przebiegowo scena po scenie by uzyskać jak najlepszy efekt authoringu.

Natomiast Premiere HD używa wysokiej klasy sprzętu enkodującego Tandberg'a z wieloma etapami pre-processingu.
źródłami filmów są cyfrowe mastery 4k/D5 dostarczane bezpośrednio przez studia filmowe.

Najczęściej w przypadku produkcji HDDVD studia nie maja dostępu do takowych, a w zastępstwie korzystają raczej z własnych skanów negatywowych a czasem nawet pozytywowych.

Technologia Tandberg'a jest bardziej dojrzała niż obecne technologie HDDVD.
Tylko do niektórych wczesnych japońskich wydań płyt HDDVD użyto kodeka H264/AVC , w większości nowe wydania płyt HDDVD były enkodowane przy użyciu VC-1, który jest zaawansowaną odmianą kodeka WMV - WMV9 Advanced Profile.

Kodek VC-1 jest obecnie używany na płytach HDDVD ponieważ mimo tego że AVC oferuje lepszą jakość obrazu, nie jest tak dopracowany jak kodek Microsoftu, nie posiada właściwego wsparcia i narzędzi.
Producentom zależy przede wszystkim na zyskach a nie na poprawie jakości obrazu."

Co ciekawe porównanie filmów z obydwu źródeł wygrywają filmy na HDDVD, w szczególności uwidacznia się to przy scenach z szybkim ruchem kamery. Porównanie dotyczy King Konga i kilku innych i jest dostępne gdzieś na abHDTV .

Wynik mnie wcale nie dziwi, bo co to za porównanie: filmów enkodowanych w locie lepszym kodekiem, przy użyciu lepszej technologii i źródeł do wielogodzinnego (dniowego) ekodowania z możliwością poprawek i korekcji, lecz niestety przy użyciu lekko gorszego kodeka i źródeł.

Szkoda tylko że jak na razie nie można pogodzić obydwu rozwiązań a użytkownicy tylko tracą na tym.
Ale zawsze można po jakimś czasie wypuścić HDDVD R2 Premium czy coś i drugi raz na tym zarobić. :)

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coś jednak chyba ktoś przesadził z tymi danymi o Premiere. Po pierwsze kasety D-5 mają max rozdziałke 1920x1080. Nie ma chyba rozwiązania kasetowego które może przechowywać więcej niż 1920x1080. Zresztą nie byłoby sensu dostarczanie nadawcy masterów w 4k. Inna sprawa, że D-5 to dość stare (1994) i kosztowne rozwiązanie, tak więc wydaje mi się, że Premiere, tak samo jak Pro7, nadaje z HDCAM SR.

No a twierdzenie, że studia które wydają film nie mają dostępu do własnych masterów jest bardzo ryzykowne :angry:

Zresztą praktyka potwierdza, ze wydania HD-DVD czy Bluray są po prostu lepsze niż Premiere (nawet ze swoimi świetnymi encoderami, o wiele lepszymi niż ma np. Sky UK).

Edytowane przez maxiuca

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@maxiuca

"Wynik mnie wcale nie dziwi, bo co to za porównanie: filmów enkodowanych w locie lepszym kodekiem, przy użyciu lepszej technologii i źródeł do wielogodzinnego (dniowego) ekodowania z możliwością poprawek i korekcji, lecz niestety przy użyciu lekko gorszego kodeka i źródeł."

W skrócie to było o Premiere HD vs. HDDVD ;)

Co do źródeł materiałów faktycznie nie mam bladego pojęcia jak to wygląda w praktyce, przytaczam tylko to co wyczytałem.

A tu praktyka:

PRO 7 HD ma transfer w przedziale 6 - 14 MBit lecz często zjeżdża do tych dolnych wartości (nadają najczęściej w 4:3, więc i tak marnują transfer), wygląda to co najmniej średnio
Premiere HD ma transfer w przedziale 17 - 21 MBit lecz najczęściej oscyluje bliżej tych górnych wartości, jakość poraża - opisuje z praktyki

HDDVD z kodekiem VC-1 ma transfer w przedziale 10-30 MBit, najczęściej ma około 20, jakość także poraża - ale wcale nie tak dużo odbiega od P HD, a porównuję na ponad 80" ekranie a nie na 20-ce komputerowej, fakt że proj tylko 720p ale po kompresji 1080

Bluray dalej bazuje na kodeku MPEG2 ma wyższy bitrate, 30 wzwyż, lecz pierwsze wydawnictwa wcale nie porażają jakością, więc pomijam ten temat.

Wszystkie dane sprawdzone empirycznie , a nie wklejone ze specyfikacji.

A Wiki na to - [url="http://en.wikipedia.org/wiki/Mbit/s"]KLIK[/url]

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem jak wygląda Premiere i jak wygląda Sky ;) A teraz dzięki muslix64 wiem też jak wyglądają HD-DVD ;) A co do porównywania materiałów to monitor CRT w natywnej rozdzielczości HD (a taki akurat posiadam 22" Compaq) naprawde nadaje się do tego bardzo dobrze bo można wychwycić wszystkie niuanse kompresji (głównie makrobloki i zbytnie wygładzanie obrazu - to np. w Sky UK). Na projektorze LCD 720p to dla mnie jeden pies, nawet na 117 calach (bo tyle wyliczyłem daje mój Sanyo Z4).

A swoją droga to faktycznie Premiere coś zwiększyło bitrate ostatnio, bo jeszcze z miesiąc temu filmy zgrywane z Premiere miały po 13 mbit/s. Teraz przy 18 mbit/s to fakczynie jakość jest bardzo bliska HD-DVD.

Co do bluraya to pojawiły się już tytuły w AVC, np. Chicago a nawet w VC-1 (ostatni samuraj).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...