Skocz do zawartości
Maciej Koper

LG OLED B7 (OLED55B7V) Test modelu 2017 z Ultra HD i HDR

Rekomendowane odpowiedzi

Też wypalenie matrycy. Drugi raz nie wymieniają. Dają nowy tv.

Edytowane przez darko10

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
18 minut temu, Dawid Pawica napisał:

Do mnie ma przyjechać serwis na, jak to nazwali, "inspekcję" i potem zadecydować co dalej.

Bedą sprawdzać ilość kompensacji krótkich i długich .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Marcin Łuksza napisał:

Bedą sprawdzać ilość kompensacji krótkich i długich .

I jest jakaś ilość "dobra" lub "zła"? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tym się nie przejmuj.U mnie kompensacja wychodziła z wyliczanki serwisanta co 5,5 godziny.Trochę go poniosło i stwierdził ze nie wymieni matrycy,bo powinienem robić co 4 godziny.Wyciągnołem instrukcje żeby mi o tym przeczytał po tym zabrał się za wymianę bez czytania.Dla świętego spokoju robię teraz kompensację co ok 4 godziny żeby nie marudził następnym razem.Ja dużo oglądam to może i ma to jakiś sens w robieniu tych kompensacji.Od 28 marca od mymiany matrycy nastukałem już 1093 godziny pracy matrycy.

Edytowane przez Marcin Łuksza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moja kompensacja włączony tv cały czas:

 od 15 do 22:00 poniedziałek - piątek 

 soboty i niedziele chodzi od 10 do 22

także nie robię żadnych przerw przy 4h oglądania by zrobić kompensację

Edytowane przez mxmxm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.09.2019 o 08:57, Marcin Łuksza napisał:

Tym się nie przejmuj.U mnie kompensacja wychodziła z wyliczanki serwisanta co 5,5 godziny.Trochę go poniosło i stwierdził ze nie wymieni matrycy,bo powinienem robić co 4 godziny.Wyciągnołem instrukcje żeby mi o tym przeczytał po tym zabrał się za wymianę bez czytania.Dla świętego spokoju robię teraz kompensację co ok 4 godziny żeby nie marudził następnym razem.Ja dużo oglądam to może i ma to jakiś sens w robieniu tych kompensacji.Od 28 marca od mymiany matrycy nastukałem już 1093 godziny pracy matrycy.

U mnie właśnie był Pan z serwisu (tego co ostatnio wymieniał), porobił zdjęcia prostokąta, odpalił pilotem serwisowym plansze, zrobił zdjęcie i tyle. Powiedział, że najprawdopodobniej będzie kolejna wymiana, ale muszą jeszcze poprzeliczać w LG te liczby co wysłał. Na nową matrycę kolejne 2 lata gwarancji. Tylko co z tego, jeżeli za kilka miesięcy sytuacja się powtórzy, znowu będę czekał na serwis, potem na wymianę...

Nic, mam nadzieję, że LG zaleci jednak wymianę całego TV. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla LG jest ważna ilość kompensacji w tedy decydują o wymianie matrycy lub innych możliwościach rozwiązania problemu.Dlatego pilnuję kompensacji aby były wykonywane regularnie co ok 4 godziny.O automatycznej kompensacji telewizor sam po informuje i trzeba ją wtedy przeprowadzić.Nie ma co liczyć że matryca z innego roku produkcji będzie pozbawiona efektu wypalenia bo to wada technologiczna.Stu procentowej pewności nie mam ze u mnie się też nie powtórzy jakieś wypalenie w ciągu dwóch lat dlatego pilnuję tych kompensacji aby nie boksować się z serwisem i producentem.Jak poinformował mnie serwisant pierwszą wymianę robią bez marudzenia ale drugą będą analizować ilość kompensacji z godzinami pracy matrycy.Napisz jak LG rozwiązało problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 minut temu, Marcin Łuksza napisał:

O automatycznej kompensacji telewizor sam po informuje i trzeba ją wtedy przeprowadzić.

A powiedz po jakim czasie tv poinformuje .. bo np w niedziele jak włączyłem tv o 08.30 to wyłączyłem o 23.00 i tv nic nie wspomniał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Eleonor napisał:

A powiedz po jakim czasie tv poinformuje .. bo np w niedziele jak włączyłem tv o 08.30 to wyłączyłem o 23.00 i tv nic nie wspomniał

Po 2000h bodajże, przy wyłączeniu telewizora będziesz miał info, że będzie się robiła dłuższa kompensacja, która może potrwać do godziny. Mi właśnie 2x po niej pojawił się prostokąt na matrycy.. A tak to chyba musisz sobie liczyć i po 4h wyłączać na dziesięć minut TV, żeby zrobiła się kompensacja. W instrukcji, jak słusznie kolega wcześniej zauważył, nic nie ma o tym, że powinno się niby tak robić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie tv ani razu nie informowało mnie o automatycznej kompensacji.

Tv mam prawie 2lata.

Jedynie sam wiedziałem zeby np po kilkugodzinnym oglądaniu wyłączyć tv na dlużej.

Wcześniej ktoś pisał że po wyłączeniu tv jesli jest głośne pyknięcie to oznacza że nastąpi czyszczenie matrycy coś w tym stylu.

A co z tv w którym jest wymieniona matryca i są pokasowane liczniki czasu pracy i czyszczen?.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Dawid Pawica napisał:

A tak to chyba musisz sobie liczyć i po 4h wyłączać na dziesięć minut TV, żeby zrobiła się kompensacja

dziesieć minut to za mało ja robię 30 minut przerwy

2 minuty temu, Juras Juras napisał:

A co z tv w którym jest wymieniona matryca i są pokasowane liczniki czasu pracy i czyszczen?.

Tak ma być aby serwis wiedział co się dzieje z nową matrycą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, Marcin Łuksza napisał:

U mnie automatyczna ustawiona jest na 2000 godzin  pracy matrycy

A gdzie szukać w menu serwisowym na ile jest automat  ustawiony?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak w menu serwisowym.pozycja 13.Oled  wejść w nią -JB comensation interval.Nic nie przestawiać broń boże

Edytowane przez Marcin Łuksza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
12 minut temu, Marcin Łuksza napisał:

dziesieć minut to za mało ja robię 30 minut przerwy

 

To ta kompensacja nie kończy się tzw. "pyknięciem", właśnie po kilku minutach?. Z tego co wiem, to tak, ale może się mylę. Swoją drogę trochę to śmieszne, żeby w XXI wieku pilnować, czy już oglądałem TV przez 4h i czy go czasem na chwilę nie wyłączyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś czytałem tutaj że jeśli dobrze pamiętam że tak naprawdę nie trzeba pilnować czasu.Np jeśli oglądamy 3h i tv wyłączymy i ponownie tv chodzi np 5h i go wyłączamy ale drugi domownik po np 1minucie załączył ponownie tv i nie została wykonana kompensacja to nic się nie stało .

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, Juras Juras napisał:

Wcześniej ktoś pisał że po wyłączeniu tv jesli jest głośne pyknięcie to oznacza że nastąpi czyszczenie matrycy coś w tym stylu.

Jeśli tv przepracował ok 4 godz i go wyłączysz i nie usłyszysz tego pstryknięcia to znaczy że przeprowadza kompensacje . Po ok 10 minutach  jest pstryknięcie przekaźnika i tv się wyłącza całkowicie. Skończył kompensacje.

Szkoda że LG nie zrobiło dwukolorowej diody - czerwona wyłączony a np. żółta - kompensacja. Tak podobno jest w Panasnonic-u

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Dawid Pawica napisał:

To ta kompensacja nie kończy się tzw. "pyknięciem", właśnie po kilku minutach?. Z tego co wiem, to tak, ale może się mylę. Swoją drogę trochę to śmieszne, żeby w XXI wieku pilnować, czy już oglądałem TV przez 4h i czy go czasem na chwilę nie wyłączyć.

Tak kończy się pyknięciem.Mam podpięty kabel usb do którego podpinam dysk i widzę czy dioda w dysku świeci się po wyłączeniu wtedy trwa komensacja po skończeniu dioda przestaje świecić.Masz rację co do tego pilnowania ilości godzin oglądania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze słyszę że trzeba pilnować czasu tej zwykłej kompensacji. Żadnej się nie pilnuje. Tv sam sobie z tym radzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z drugiej strony oled B7 65cali pierwotnie kosztował 16,999zl i aż nie chce mi się wierzyć żeby nie był w z automatu ustawiony system kompensacji matrycy i to on głównie będzie za to odpowiedzialny.

Wiadomo że tv jest do urzytku rodzinnego i pilnowanie godzin pracy jest trochę takie nie na miejscu szczególnie za takie pieniądze.

Czym innym jest stałe wyświetlanie obrazów statycznych itd.

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...