Skocz do zawartości
Maciej Koper

Sony XE9005 (KD-55XE9005) TEST Android TV 2017 4K z HDR

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, co sądzicie o takiej informacji ze strony sony.com o tym że jest dodane wsparcie dla Dolby Vision do naszego tv Sony XE90...
https://esupport.sony.com/US/p/swu-download.pl?mdl=XBR55X900E&upd_id=11395&os_group_id=18
"Adds support for Dolby Vision content [https://esupport]

(XBR-55A1E, XBR-65A1E, XBR-77A1E, XBR-55X930E, XBR-65X930E, and XBR-75X940E only)

Note: Some connected devices may also need an update to support Dolby Vision. (More Information)"

Z tego opisu chyba wynika, że dla xe90 raczej DV nie ma.



Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciągle jeszcze nie kupiłem XE9005, pewnie już bym kupił, ale na sony center zniknął rabat i cena znowu wróciła do "normalnej" - 5499, chociaż na necie jest za 5099 zł. Ja biorę w sony center z racji dodatkowego ubezpieczenia. Tam do 5 roku, w sytuacji gdy niemożna naprawić TV, dają sprzęt w podobnej specyfikacji,  W Media Markt - kartę podarunkową o wartości 40% zakupionego sprzętu. Wydaje mi się, że pierwsza opcja jest zdecydowani lepsza.

No ale do sedna, jak wspomniałem, Sony jeszcze nie kupiłem, no i tak dzisiaj się zastanawiam czy może jednak lepiej dołożyć ten 1000 zł i kupić XE9305.. Warto?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, Gamb_01 napisał:

Ciągle jeszcze nie kupiłem XE9005, pewnie już bym kupił, ale na sony center zniknął rabat i cena znowu wróciła do "normalnej" - 5499, chociaż na necie jest za 5099 zł. Ja biorę w sony center z racji dodatkowego ubezpieczenia. Tam do 5 roku, w sytuacji gdy niemożna naprawić TV, dają sprzęt w podobnej specyfikacji,  W Media Markt - kartę podarunkową o wartości 40% zakupionego sprzętu. Wydaje mi się, że pierwsza opcja jest zdecydowani lepsza.

No ale do sedna, jak wspomniałem, Sony jeszcze nie kupiłem, no i tak dzisiaj się zastanawiam czy może jednak lepiej dołożyć ten 1000 zł i kupić XE9305.. Warto?

Miałem ten sam dylemat co ty, identyczny :) Po wielu nie przespanych nocy ;) i przeczytaniu testu i rekomendacji od hdtvpolska postanowiłem że nie będę dopłacać do XE93. I nie żałuję, jestem mega zadowolony, ten tv to bajka. Polecam i pozdrawiam.

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie też muszę przespać się z problemem, mam tylko nadzieję, że ceny nie będą wariować :)

Mam jeszcze jedno pytanie. Jak już kupię TV to co mogę sprawdzić czy wszystko w nim ok? Są jakieś filmiki do sprawdzania martwych pikseli czy innych możliwych  do wykrycia wad? Teraz trochę czytam forum i widzę, ze ludzie kupują model z uszkodzoną matrycą itp. Ja kupuję przez internet, żeby mieć ewentualną możliwość zwrotu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem ten TV w Media markt i następnego dnia musiałem oddac. Najpierw nie chciał sie uruchomić a jak sie juz uruchomił to podziałał 5 godzin i następnego dnia juz padł. Wymienili go ale zaufanie do Sony naruszone. Do oglądania piłki musiałem zmienić tryb wyświetlania obrazu z 1080i na 1080p i tez nie ma jakiegoś szału...

Przy oglądaniu meczu poprzez PC jest juz masakra. Szumy przy szybszych akcjach zawodników, pilka znika.. Czekam na pomoc Sony ale srednio jestem zadowolony z TV za ponad 5 tys...

Obecnie mysle, ze szukałbym innego telewizora.

Moze jeszcze mnie przekona do siebie jak rozwiąże problem z meczami....

Bez tego to sprzedam go szybciej niż kupiłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tez nie jestem zadowolony z tego tv. Swoje problemy opisywalem wczesniej. Spodziewalem sie czegos innego za 6 tys. prawie, tym bardziej, ze we wszystkich recenzjach jest tak wychwalany i tak bujam sie juz nim 3 miesiace niestety. Raczej nie polecam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chłopaki nie straszcie mnie ;)

Ja właśnie dzisiaj pogoniłem swojego LG UH7707 i zakupiłem XE9005 za 5199 zł, niestety w sklepie nie mieli (a okazało się to dopiero podczas mojej płatności, podszedł sprzedawca i przepraszał, że w kompie miał na stanie, ale fizycznie go nie ma) więc jutro mają go przywieźć. W sklepie odpaliłem YT i meczyki w 4k i to była bajka, żadnego vertical bandingu, obraz super.... jak dla mnie to wystarczy, po mękach z LG i ich serwisem i jak egzemplarz, który dostanę do domu, będzie wyświetlał tak jak w sklepie, to nic więcej do szczęścia mi nie jest potrzebne.... no może Kodi i Netflix, ale z tego co wiem to działa jak należy ;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 3.02.2018 o 21:46, Qba6113 napisał:

A probowales odpalic mecz po prostu z aplikacji na tv zamiast z pc? Jaki efekt?

Aplikacja player jest ale taka jakby jej praktycznie nie było... nie mozna sie zalogować do swojego konta. Nie ma takiej możliwości. Jest kilka filmów i programów chyba tylko po to żeby cos było.... a wyglada to jak z telegazety:/

7 godzin temu, Adek napisał:

chłopaki nie straszcie mnie ;)

Ja właśnie dzisiaj pogoniłem swojego LG UH7707 i zakupiłem XE9005 za 5199 zł, niestety w sklepie nie mieli (a okazało się to dopiero podczas mojej płatności, podszedł sprzedawca i przepraszał, że w kompie miał na stanie, ale fizycznie go nie ma) więc jutro mają go przywieźć. W sklepie odpaliłem YT i meczyki w 4k i to była bajka, żadnego vertical bandingu, obraz super.... jak dla mnie to wystarczy, po mękach z LG i ich serwisem i jak egzemplarz, który dostanę do domu, będzie wyświetlał tak jak w sklepie, to nic więcej do szczęścia mi nie jest potrzebne.... no może Kodi i Netflix, ale z tego co wiem to działa jak należy ;) 

Adek ja nie twierdze, ze to jest zły TV ale nie wart tej ceny( przynajmniej dla mnie). Na 100% nie nadaje sie do oglądania meczy:/. A ja jak mam czas to albo oglądam mecze albo gram, wiec tylko dlatego jestem trochę zawiedziony. Moze rownież mnie zrazili tym zepsutym egzemplarzem. Tak samo bylem w sklepie i chciałem kupić 9305 ale nie mieli na sklepie i dlatego kupiłem 9005. Moze 9305 nie miałby takich problemów. No ale jest co jest. 

Zawsze mozna sprzedać jak nie bedzie pasował ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, carlos83 napisał:

Aplikacja player jest ale taka jakby jej praktycznie nie było... nie mozna sie zalogować do swojego konta. Nie ma takiej możliwości. Jest kilka filmów i programów chyba tylko po to żeby cos było.... a wyglada to jak z telegazety:/

Adek ja nie twierdze, ze to jest zły TV ale nie wart tej ceny( przynajmniej dla mnie). Na 100% nie nadaje sie do oglądania meczy:/. A ja jak mam czas to albo oglądam mecze albo gram, wiec tylko dlatego jestem trochę zawiedziony. Moze rownież mnie zrazili tym zepsutym egzemplarzem. Tak samo bylem w sklepie i chciałem kupić 9305 ale nie mieli na sklepie i dlatego kupiłem 9005. Moze 9305 nie miałby takich problemów. No ale jest co jest. 

Zawsze mozna sprzedać jak nie bedzie pasował ;)

Wydaje mi się, że Twój problem polega na tym, że chcesz oglądać z laptopa, tak wiem, że tak się nie powinno dziać... Ja na szczęście mam solo4k i z niego będę oglądać, więc problemów się nie spodziewam

ps

Bawiąc się w sklepie zapuściłem z YT meczyk i bawiąc się presetami obrazu zauważyłem, że w nie wszystkich trybach jest płynnie... może na tym polega Twój problem? Na pewno na ustawieniach obrazu jako "żywy" i "normalny" było płynnie, na reszcie szarpało, piłka znikała ;)

Edytowane przez Adek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 5.02.2018 o 07:10, hymmen napisał:

To dobry telewizor. Będziesz zadowolony.

I jestem :D

W porównaniu do IPS od LG w soniaczu obraz jest piękny, czerń głęboka i w ogóle och i ach ;)

Mecze z NC+ nawet na standardowych ustawieniach wyglądają ok, no i wreszcie nie mam v. bandingu :D Zapuszczona z solo4K zgrywka meczu z NC+go 4K - piłka momentami znika, wyłączenie trybu kliszy pomaga, aczkolwiek ruch jest niezbyt płynny - z tym będę jeszcze walczył

Andriod w porównaniu do WEB os to inna liga, dużo większy wybór aplikacji - w LG poza kilkoma podstawowymi (Netflix, HBO Go etc) jest cała masa śmiecia w postaci VOD dla rosyjskojęzycznych klientów, chodzi tak samo płynnie, póki co zwiech nie łapie no i można też doinstalować apki, na które Sony nie wyraża zgody ;) Tak samo menu systemowe telewizora - w WEB Os stosują koszmarnie brzydkie i wielkie czcionki, w Sonym nie mam uwag.

Netflix ma jakby gorszą rozdzielczość niż na WebOS, czcionki mało wyraźne, YouTube jest pozbawione znaczka z jakością wyświetlanego obrazu (HD, UHD) w LG to miałem, można sobie pomóc włączając w ustawieniach YT opcję "dla nerdów" i wówczas mamy multum informacji, szkoda tylko, że nie można tego prosto włączać i wyłączać jednym guzikiem.

Jeszcze jedno zaskoczenie - pilot od telewizora w pełni zastępuje vu+ solo4k, działają chyba wszystkie funkcje, poza klawiaturą numeryczną, ale gdzieś tam w ustawieniach BT w telewizorze znalazłem opcje dziwnie co prawda opisaną, ale to pomogło, numeryczne działają, jedyny mankament jest taki, że przy włączeniu TV jego pilotem satka się z automatu nie odpala, przy wyłączeniu nie ma problemu, spróbuję jeszcze HDMi oznaczonego jako ARC, albo pogrzebię jeszcze w pluginie HDMI-CEC na solo4k

jedyny minus to słabe kąty widzenia, będę musiał się do tego przyzwyczaić :(

 

 

 

Edytowane przez Adek
  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli co - ten tv. ma obsluge 4k tylko na wejsciach HDMI 2 i 3 ?

Co jesli podlacze XBOXa ONE X do innego wejscia ? 

Sony_XE900_20.jpg?x17527

Edytowane przez saptis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, saptis napisał:

Czyli co - ten tv. ma obsluge 4k tylko na wejsciach HDMI 2 i 3 ?

Co jesli podlacze XBOXa ONE X do innego wejscia ? 

Sony_XE900_20.jpg?x17527

Zgadza sie. Na innym wyjsciu nie bedzie ani 4k ani hdru.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Ja swój egzemplarz (65 cali) kupiłem w listopadzie ubiegłego roku. Po ok. miesiącu wysypało mi się 7 martwych pixeli. Po długiej szarpaninie z serwisem (swoją drogą fatalny-odradzam każdemu), po 30 dniach dostałem nową sztukę. Otrzymałem specjalny kwit, na podstawie, którego mogłem odebrać nowy tv z dużego sklepu z rtv.

Martwych pixeli brak, wszystko super. Zauważyłem jednak irytującą rzecz. Widoczną tylko podczas filmów z czarnymi pasami oraz w materiałach z HDR (gdzie tv świeci najmocniej). Mianowicie w prawym dolnym rogu pojawia się mocniejsze podświetlenie, tzw. flashlighting, z którym lokalne wygaszenie nie zawsze sobie radzi. Kiedy na ekranie pojawia się jakieś źródło światła w rogu, to wtedy latareczka się pojawia. Byłem przekonany, że w tv z lokalnym wygaszaniem i pełnym podświetleniem matrycy takie kwiatki nie mają miejsca.

Tutaj macie fotki, całego ekranu z zaznaczoną latarką i przybliżenie.
Zdjęcia wykonane na czarnej planszy z wyłączonym lokalnym wygaszeniem.

Cały tv

https://imgur.com/a/sWXVE

Przybliżenie

https://imgur.com/a/Lz6sv

Co o tym sądzicie? Pytam o ten jeden punkt. Clouding widoczny na fotce nie jest problemem, wygaszenie radzi sobie z nim doskonale.
Czy są jakieś domowe sposoby usunięcia tego dziadostwa? Masowanie matrycy nie pomaga jak w przypadku cloudingu. Co z poluzowaniem śrub i gwarancją?
Nie chcę po raz kolejny oddawać tv, bo zawsze istnieje ryzyko gorszego egzemplarza. Żona też już puka się w czoło..
Ogólnie tv bajka, jestem zachwycony, ale ten flashlighting mnie irytuje.
Czytałem, że w przypadku tak dużych ekranów 65 cali i 75, ciężko trafić na idealny egzemplarz. Wraz z rozmiarem wzrasta szansa na nierównomierne podświetlenie itd.
Byłbym b.b. wdzięczny gdybyście dla porównania wrzucili zdjęcie swojego ekranu w ciemni. Czarna plansza, wyłączone lokalne wygaszenie i zwiększone podświetlenie ekranu.
Tylko 65 cali. 50 czy 55ki będą miały na pewno znaczne lepsze podświetlenie. Niestety żaden z moich kolegów nie ma tego tv i nie mam jak porównać innych ekranów i podświetlenia.
Będę bardzo wdzięczny za Wasze rady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Qba6113 napisał:

Zgadza sie. Na innym wyjsciu nie bedzie ani 4k ani hdru.

Dzieki za szybka odpowiedz.

No nic, pozostaje mi czekac na model, ktory bedzie posiadal wszystkie HDMI z obsluga 4K.

Czy nowy model na ten rok bedzie takie mial ?

Edytowane przez saptis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, saptis napisał:

Dzieki za szybka odpowiedz.

No nic, pozostaje mi czekac na model, ktory bedzie posiadal wszystkie HDMI z obsluga 4K.

Czy nowy model na ten rok bedzie takie mial ?

Z kolei u mnie na HDMI nr 2 i 3 po przełączeniu tunera sat solo4K w tryb 2160p obrazu brak, za to na HDMI nr 1 działa niemal jak należy w 4K (ale HDR-u za to brak). Generalnie dziwna sprawa z tym tunerem, jak ustawię mu na sztywno 1080p a zmianą rozdzielczości zajmuje się plugin autoresolution (przełącza wyjście w tryb taki z jaką nadawany jest dany program/nagranie) to 4K załącza się na każdym wejściu HDMI...

Tak mieszałem wczoraj tym kablem HDMI, ciągle próbując poszczególne wejścia, że w pewnym momencie na HDMI 2 obraz z satki był pozbawiony niemal czerni, wszystkie czarne kolory były szare ;), restartowałem telewizor, restartowałem tuner i efekt bez zmian (oczywiście zmieniałem tryby obrazu, poziomy jasności etc i nic to nie pomagało), wróciłem na HDMI 1 i problem minął, dziwne 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
41 minut temu, Adek napisał:

Tak mieszałem wczoraj tym kablem HDMI, ciągle próbując poszczególne wejścia, że w pewnym momencie na HDMI 2 obraz z satki był pozbawiony niemal czerni, wszystkie czarne kolory były szare ;), restartowałem telewizor, restartowałem tuner i efekt bez zmian (oczywiście zmieniałem tryby obrazu, poziomy jasności etc i nic to nie pomagało), wróciłem na HDMI 1 i problem minął, dziwne 

Sprawdź w opcjach wideo jak masz ustawiony zakres sygnału HDMI. Powinien być automatyczny bo inaczej może być jak piszesz, że czarny jest szary. Podpowiadam również, że każde wyjście HDMI ma osobne ustawienia i czynność musisz powtórzyć na każdym z osobna.

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, da się wymusić "rozciągnięcie obrazu", tzn. jeśli film na Netflixie czy blu ray jest z czarnymi pasami na dole i górze, to czy możemy go zrobić na full screen?
Patrzyłem na takie opcje w ustawieniach tv, konsoli, Netflixa i nic nie znalazłem :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Tomisior napisał:

Panowie, da się wymusić "rozciągnięcie obrazu", tzn. jeśli film na Netflixie czy blu ray jest z czarnymi pasami na dole i górze, to czy możemy go zrobić na full screen?
Patrzyłem na takie opcje w ustawieniach tv, konsoli, Netflixa i nic nie znalazłem :/

Jest gdzieś stosowna opcja w ustawieniach, zoom się nazywa czy jakoś tak, jest też chyba automat do tego, ale nie pamiętam gdzie i jak się nazywa ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest taka opcja ale działa tylko podczas oglądania telewizji. Podczas oglądania netflixa czy coś na YouTube nie ma takiej opcji :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo taka opcja byłaby raczej bez sensu. Duża część filmu byłaby poza telewizorem..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uwaga na masakrycznie długi czas reakcji systemu Android w telewizorze  Sony  xe90, xe93... który sprawił,  że zrezygnowałem z zakupu, choć był murowanym pewniakiem. Przejście pomiędzy trybami pracy Sat/Netflix, alikacjami,  zwłoka i koszmarnie długi czas reakcji przypomina zawirusowany komputer albo stary wolny telefon z małą ilością ramu. Na dobry TV składa się wiele elementów również płynność działania,  ergonomia i komfort użytkowania, zwłaszcza teraz  kiedy tv zrobił się internetowy jak nigdy wcześniej. Przed zakupem polecam rozważyć i potestować na żywo poozstałe systemy,żeby nie było w domu rozczarowania. Może okazać się  że lepiej dokupić boxa za 300zl bo android tam tv działa dobrze, jeśli ktoś koniecznie chce mieć dwa systemy. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Uwaga na masakrycznie długi czas reakcji systemu Android w telewizorze  Sony  xe90, xe93... który sprawił,  że zrezygnowałem z zakupu, choć był murowanym pewniakiem. Przejście pomiędzy trybami pracy Sat/Netflix, alikacjami,  zwłoka i koszmarnie długi czas reakcji przypomina zawirusowany komputer albo stary wolny telefon z małą ilością ramu. Na dobry TV składa się wiele elementów również płynność działania,  ergonomia i komfort użytkowania, zwłaszcza teraz  kiedy tv zrobił się internetowy jak nigdy wcześniej. Przed zakupem polecam rozważyć i potestować na żywo poozstałe systemy,żeby nie było w domu rozczarowania. Może okazać się  że lepiej dokupić boxa za 300zl bo android tam tv działa dobrze, jeśli ktoś koniecznie chce mieć dwa systemy. 
To chyba musiałeś słabo trafiłć, osobiście nie mam takich problemów

Wysłane z mojego ONEPLUS A5010 przy użyciu Tapatalka

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...