rick131 5 Napisano 6 Marca 2019 Witam, przeglądałem instrukcję i coś nie mogę znaleść tej informacji Tak więc LG chyba dało namiastkę DV a nie pełne DV. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klaus71 1 699 Napisano 6 Marca 2019 (edytowane) Dnia 3.03.2019 o 18:37, rick131 napisał: Witam. Zastanawiam się czy mojego 55e6v nie zwrócić do sklepu z tytułu niezgodnosci towaru - powód brak pełnej obsługi dolby vision tj. brak trybu 60Hz przez co w tv nie jest obslugiwany w pełni przez xbox'a one x. TV był głośno reklamowany jako w pełni obsługujący DVa tu klaps. W oficjalnej instrukcji/specyfikacji brak takowej informacji. tu chyba bardziej chodzi że LG 6 generacji nie obsługuje DolbyVision low latency mode którego używa xb1 to samo ma/miał też Visio niestety low latency Dolby Vision został dodany dopiero od 7 generacji lg Edytowane 6 Marca 2019 przez klaus71 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rick131 5 Napisano 6 Marca 2019 Tylko że Ci co kupili 6 generację oleda byli informowani o pełnej zgodności z DV. Tryb o którym mowa to zapewne kwestia software'u, LG liczy na to że ludzie wymienią prędzej na nowszy tv. Wydaje mi się że brak pełnej zgodności z DV, zatajenie poprzez brak informacji w manualu o ograniczeniu w DV jest furtką na uznanie oleda 2016 za niezgodny z opisem towaru reklamowanego jako obsługującego DV. Sam kodek DV powstał przecież chwilę zanim LG to wprowadzilo do produkcji. Może pozew zbiorowy , kto wie ja póki co chyba zgłoszę niezgodność w sklepie którym zakupiłem tv. LG ma dużego minusa - brak 60hz w DV, brak hdr w youtube, coś jeszcze bym znalazł.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
abart68 43 Napisano 6 Marca 2019 1 godzinę temu, abart68 napisał: Ja bym próbował zwrócić choć szanse są 50/50 moim zdaniem no i sprawdź w elektronicznej instrukcji co tam pisze producent o dv 60Hz bo może być tak że jest to zgodne tylko w przypadku np płyt UHD z dv , a na odpowiedź od LG trzeba dość długo czekać więc zależy od cierpliwości . Moja sprawa była bardziej oczywista a i tak odpowiedź dostałem dopiero po interwencji Rzecznika Praw Konsumenta http://www.tvtest.pl/dowody-na-wypalanie-sie-oledow/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pmcomp 1 498 Napisano 6 Marca 2019 (edytowane) 24 minuty temu, abart68 napisał: http://www.tvtest.pl/dowody-na-wypalanie-sie-oledow/ Należy rozróżniać trwałe wypalenie od tzw. powidoków. OLEDy, plazmy, a nawet LCD można trwale wypalić. Najlepszym przykładem na codzien są sklepy RTV/AGD i sprzet demonstracyjny. Wszystko jest dla ludzi. Mam 55E6V dwa lata i żadnych wypaleń. Tylko, że TV codziennie jest wyłączany z pilota i następuje proces czyszczenia matrycy. Najważniejsze: Ponieważ OLED-y oferują wysoką jakość obrazu i wiele osób kusi perspektywa posiadania takiego ekranu, niezwykle ważne jest stosowanie się do zaleceń sformułowanych w instrukcji obsługi, co pomoże ograniczyć do minimum ryzyko powstania ww. problemów. Szczególnie ważne jest nieodłączanie telewizora OLED od prądu po jego wyłączeniu za pomocą pilota, co pozwoli mu przeprowadzić kompensację panelu OLED w trybie gotowości. Edytowane 6 Marca 2019 przez pmcomp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pmcomp 1 498 Napisano 6 Marca 2019 (edytowane) 58 minut temu, rick131 napisał: Tak więc LG chyba dało namiastkę DV a nie pełne DV. Z dysków BD-UHD z playera OPPO 203 ta "namiastka" wygląda rewelacyjnie i lepiej niż HDR10. Edytowane 6 Marca 2019 przez pmcomp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klaus71 1 699 Napisano 6 Marca 2019 39 minut temu, rick131 napisał: Tylko że Ci co kupili 6 generację oleda byli informowani o pełnej zgodności z DV. Tryb o którym mowa to zapewne kwestia software'u, LG liczy na to że ludzie wymienią prędzej na nowszy tv. Wydaje mi się że brak pełnej zgodności z DV, zatajenie poprzez brak informacji w manualu o ograniczeniu w DV jest furtką na uznanie oleda 2016 za niezgodny z opisem towaru reklamowanego jako obsługującego DV. też bym pewnie reklamował no ale w nowych nie ma 3d Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rick131 5 Napisano 6 Marca 2019 Akurat mam xbox'a i nieładnie ograniczać funkcję DV - minus zarówno dla LG i Microsoftu. Co do oppo ok, ale już jest ciężko dostępny z powodu wycofania się owej firmy z produkcji odtwarzaczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
abart68 43 Napisano 6 Marca 2019 1 godzinę temu, pmcomp napisał: Należy rozróżniać trwałe wypalenie od tzw. powidoków. OLEDy, plazmy, a nawet LCD można trwale wypalić. Najlepszym przykładem na codzien są sklepy RTV/AGD i sprzet demonstracyjny. Wszystko jest dla ludzi. Mam 55E6V dwa lata i żadnych wypaleń. Tylko, że TV codziennie jest wyłączany z pilota i następuje proces czyszczenia matrycy. Najważniejsze: Ponieważ OLED-y oferują wysoką jakość obrazu i wiele osób kusi perspektywa posiadania takiego ekranu, niezwykle ważne jest stosowanie się do zaleceń sformułowanych w instrukcji obsługi, co pomoże ograniczyć do minimum ryzyko powstania ww. problemów. Szczególnie ważne jest nieodłączanie telewizora OLED od prądu po jego wyłączeniu za pomocą pilota, co pozwoli mu przeprowadzić kompensację panelu OLED w trybie gotowości. Nie chcę otwierać nowej polemiki w tym temacie bo już nie mam oleda ale ja postępowałem zgodnie z tym co piszesz a nawet wykonywałem więcej bo robiłem ręczne czyszczenie i jeden wytrzymał 6 miesięcy a drugi po wymianie 8 miesięcy , no ale to dotyczyło serii 6. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kobolko 33 Napisano 6 Marca 2019 46 minut temu, abart68 napisał: Nie chcę otwierać nowej polemiki w tym temacie bo już nie mam oleda ale ja postępowałem zgodnie z tym co piszesz a nawet wykonywałem więcej bo robiłem ręczne czyszczenie i jeden wytrzymał 6 miesięcy a drugi po wymianie 8 miesięcy , no ale to dotyczyło serii 6. Podpisuję się pod powyższym stwierdzeniem. U mnie serwisant LG żałował, że tak mało tak świadomych klientów. Uszkodzenie oczywiście uznał jako usterkę kwalifikującą TV do wymiany w ramach gwarancji. Tyle, że... to ostatni model z 3D. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pmcomp 1 498 Napisano 6 Marca 2019 (edytowane) Nie chcę otwierać nowej polemiki w tym temacie bo już nie mam oleda ale ja postępowałem zgodnie z tym co piszesz a nawet wykonywałem więcej bo robiłem ręczne czyszczenie i jeden wytrzymał 6 miesięcy a drugi po wymianie 8 miesięcy , no ale to dotyczyło serii 6. Nie wiem co oglądałeś, jak oglądałeś i co Ci sie wypaliło ponieważ cytujesz tylko czyjąś opinię z jakiejś tam strony w internecie, a nie fakty oparte na własnych doświadczeniach. Edytowane 6 Marca 2019 przez pmcomp 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kobolko 33 Napisano 6 Marca 2019 38 minut temu, pmcomp napisał: Nie wiem co oglądałeś, jak oglądałeś i co Ci sie wypaliło ponieważ cytujesz tylko czyjąś opinię z jakiejś tam strony w internecie, a nie fakty oparte na własnych doświadczeniach. Nie wiem, kto co oglądał. Ja mam wypalenia od pasków kanałów informacyjnych, mimo, ze TV chodził po kalibracji 90% czasu na ustawieniach "ciemny". Robiłem manualne czyszczenie matrycy. Jak pisałem wyżej, serwisant nie miał żadnych zastrzeżeń, wręcz przeciwnie. Reklamacja została uznana. Jeśli chcesz, mogę wstawić zdjęcia 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
abart68 43 Napisano 6 Marca 2019 52 minuty temu, pmcomp napisał: Nie wiem co oglądałeś, jak oglądałeś i co Ci sie wypaliło ponieważ cytujesz tylko czyjąś opinię z jakiejś tam strony w internecie, a nie fakty oparte na własnych doświadczeniach. Jeżeli to do mnie o brak doświadczenia to proszę prześledzić moje posty w temacie wypaleń lub trwałych powidoków jak ktoś woli to nazywać , a będzie widać czy to moje doświadczenia. W moim przypadku też serwisant stwierdził że użytkuję TV lepiej niż to jest zalecane a i tak dwie matryce były wypalone i w konsekwencji zmieniłem sprzęt nie bez żalu na LCD 11 minut temu, kobolko napisał: Nie wiem, kto co oglądał. Ja mam wypalenia od pasków kanałów informacyjnych, mimo, ze TV chodził po kalibracji 90% czasu na ustawieniach "ciemny". Robiłem manualne czyszczenie matrycy. Jak pisałem wyżej, serwisant nie miał żadnych zastrzeżeń, wręcz przeciwnie. Reklamacja została uznana. Jeśli chcesz, mogę wstawić zdjęcia W moim przypadku wypalenia od paska TVN24 . W innych postach pisałem że telewizory stale pod prądem więc automat od czyszczenia działał , była też włączona funkcja przesunięcia obrazu. Telewizory po kalibracji ale ustawienia kalibracyjne były używane tylko do filmów , reszta była oglądana na własnych ustawieniach gdzie zjechałem w dół kolory, kontrasty , jasności itp byle nie obciążać ,, telewizorów'' statycznymi obrazami z kanałów informacyjnych . W każdą niedzielę o 23.00 wykonywałem ręczne czyszczenie matrycy a i tak po 6 miechach wystąpiły wypalenia uznane przez serwis jako reklamacja a po wymianie na nowy telewizor sprawa się powtórzyła po 8 miesiącach . Ale wszystko to już opisywałem w tym wątku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pmcomp 1 498 Napisano 6 Marca 2019 (edytowane) No widzicie, a ja używam 55E6V dwa lata, oglądam normalnie na ustawieniach po kalibracji na jak to nazywacie podbitych ustawieniach, oglądam TVN24 i inne paskowe programy ok. godziny dziennie i żadnych wypaleń nie mam. I co z tego wynika ??? NIC !!! Albo tylko tyle, że Wam się wypaliło, a mnie nie. Nie macie żadnych wiarygodnych danych i statystyk sprzedażowych i serwisowych żeby snuć jakiekolwiek teorie w tym temacie. Co najwyżej tzw. teorie spiskowe. I tyle w temacie. Edytowane 6 Marca 2019 przez pmcomp 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
abart68 43 Napisano 6 Marca 2019 (edytowane) 5 godzin temu, pmcomp napisał: No widzicie, a ja używam 55E6V dwa lata, oglądam normalnie na ustawieniach po kalibracji na jak to nazywacie podbitych ustawieniach, oglądam TVN24 i inne paskowe programy ok. godziny dziennie i żadnych wypaleń nie mam. I co z tego wynika ??? NIC !!! Albo tylko tyle, że Wam się wypaliło, a mnie nie. Nie macie żadnych wiarygodnych danych i statystyk sprzedażowych i serwisowych żeby snuć jakiekolwiek teorie w tym temacie. Co najwyżej tzw. teorie spiskowe. I tyle w temacie. No to spiskujmy , pewnie nie dotyczy to matryc 55 cali ha ha ha , Panie kolego nawet serwis LG potwierdził mi że problem wypaleń występuje często i nie ma co się cieszyć z wymiany matrycy bo góra za rok będzie następna wymiana . No to jak oni coś takiego mówią to coś znaczy a jedyny odporny 55E6V jest dowodem że to się nie dzieje w przyrodzie , wszyscy piszący w tym wątku że mają wypalenia piszą głupoty a mnie osobiście podłożono dwa wadliwe 65G6V aby podtrzymać teorie spiskowe. Więcej w tym wątku już się nie wypowiem tym bardziej że pożegnałem technologię oled na kilka najbliższych lat a wierz mi Kolego pmcomp że bardzo żałuję tego pięknego obrazu i cudownej czerni. Pozdrawiam Edytowane 6 Marca 2019 przez abart68 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rick131 5 Napisano 12 Marca 2019 (edytowane) Witam. Info od LG Polska w sprawie ewentualnej reklamacji matrycy 3d w modelach z 2016 roku. Miałem już raz wymienianą z powodu jasnego piksela, niby mam 24 miesiące nowej gwarancji na nią, ale....w przypadku braku matryc z 3d mogą mi przy następnej wymianie wcisnąć matrycę bez tej kluczowej funkcji (A tą miały tylko dwa najwyższe modele). Cytuję: "W nawiązaniu do nadesłanej wiadomości uprzejmie informujemy, iż w przypadku wystąpienia potwierdzonej usterki matrycy telewizora OLED55E6V objętego gwarancją, istnieje możliwość usunięcia wady przez LG Electronics Polska Sp. z o.o. poprzez bezpłatną naprawę w postaci wymiany matrycy, która nie będzie oferować funkcjonalności 3D (matryce z funkcją 3D dla przedmiotowego telewizora nie są już dostępne). W przypadku wymiany elementu urządzenia w trakcie okresu gwarancyjnego, na wymieniony element przysługują 24 miesiące gwarancji od daty wymiany. Na pozostałe części składowe urządzenia przysługuje pierwotny okres gwarancyjny (od daty zakupu). Decyzja o wymianie sprzętu na nowy jest zależna od ekspertyzy serwisu oraz decyzji działu reklamacji. " Oj bardzo nieładnie biorąc pod uwagę że tv bez 3d w postaci modelu e6/g6 jak dla mnie nie do zaakceptowania. Jakbym tego nie chciał to kupilbym model b6 i miałbym zdecydowanie mniej problemów. Edytowane 12 Marca 2019 przez rick131 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klaus71 1 699 Napisano 12 Marca 2019 no ale chyba nie musisz się zgodzić skoro chcą naprawić tv nie w 100% (bez 3d) więc wtedy zwrot kasy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pmcomp 1 498 Napisano 12 Marca 2019 (edytowane) 2 godziny temu, rick131 napisał: Witam. Info od LG Polska w sprawie ewentualnej reklamacji matrycy 3d w modelach z 2016 roku. Miałem już raz wymienianą z powodu jasnego piksela, niby mam 24 miesiące nowej gwarancji na nią, ale....w przypadku braku matryc z 3d mogą mi przy następnej wymianie wcisnąć matrycę bez tej kluczowej funkcji (A tą miały tylko dwa najwyższe modele). Cytuję: "W nawiązaniu do nadesłanej wiadomości uprzejmie informujemy, iż w przypadku wystąpienia potwierdzonej usterki matrycy telewizora OLED55E6V objętego gwarancją, istnieje możliwość usunięcia wady przez LG Electronics Polska Sp. z o.o. poprzez bezpłatną naprawę w postaci wymiany matrycy, która nie będzie oferować funkcjonalności 3D (matryce z funkcją 3D dla przedmiotowego telewizora nie są już dostępne). W przypadku wymiany elementu urządzenia w trakcie okresu gwarancyjnego, na wymieniony element przysługują 24 miesiące gwarancji od daty wymiany. Na pozostałe części składowe urządzenia przysługuje pierwotny okres gwarancyjny (od daty zakupu). Decyzja o wymianie sprzętu na nowy jest zależna od ekspertyzy serwisu oraz decyzji działu reklamacji. " Oj bardzo nieładnie biorąc pod uwagę że tv bez 3d w postaci modelu e6/g6 jak dla mnie nie do zaakceptowania. Jakbym tego nie chciał to kupilbym model b6 i miałbym zdecydowanie mniej problemów. To jest g... prawda. Zgodnie z polskim i europejskim prawem bez Twojej zgody gwarant nie może Ci wymienić sprzetu, części sprzętu czy podzespołu na gorszy, pogarszając funkcjonalnośc przedmiotu uzytkowania. Jesli po raz kolejny padnie Ci matryca LG będzie musiał oddać Ci zapłaconą kwotę za TV lub wymienic na telewizor nowy o niegorszych parametrach Zapewne jednak dojedzie wtedy do sprawy sądowej, którą przerżną ponieważ konsumenta nie interesuje, że LG nie produkuje juz takich matryc. Powinien sobie pozostawić ich odpowiednią ilość w poczet ew. roszczeń gwarancyjnych. Wytłumaczy Ci to każdy Powiatowy Rzecznik Konsumenta. Pozdro Edytowane 12 Marca 2019 przez pmcomp 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
abart68 43 Napisano 13 Marca 2019 20 godzin temu, pmcomp napisał: To jest g... prawda. Zgodnie z polskim i europejskim prawem bez Twojej zgody gwarant nie może Ci wymienić sprzetu, części sprzętu czy podzespołu na gorszy, pogarszając funkcjonalnośc przedmiotu uzytkowania. Jesli po raz kolejny padnie Ci matryca LG będzie musiał oddać Ci zapłaconą kwotę za TV lub wymienic na telewizor nowy o niegorszych parametrach Zapewne jednak dojedzie wtedy do sprawy sądowej, którą przerżną ponieważ konsumenta nie interesuje, że LG nie produkuje juz takich matryc. Powinien sobie pozostawić ich odpowiednią ilość w poczet ew. roszczeń gwarancyjnych. Wytłumaczy Ci to każdy Powiatowy Rzecznik Konsumenta. Pozdro No to i tak zaszła zmiana w postawie LG bo u mnie wymienili panel bez poinformowania o braku funkcji 3D , dopiero po fakcie nastąpiły tłumaczenia , 3 miesięczne przepychanki ze sprzedającym a w ostateczności zwrot kasy . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rick131 5 Napisano 13 Marca 2019 W tym ,że miałeś zwrot kasy z tytułu niezgodności towaru w sklepie. Oby LG w ramach gwarancji nie robiło problemu po upływie 2 lat po zakupie tv (rękojmia wygasa - na zwrot kasy w sklepie nie mam co liczyć). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rick131 5 Napisano 18 Marca 2019 Witam. Ja chyba jednak zdecyduję się zgłosić niezgodność towaru w sklepie internetowym. Mając Netflixa nie mogę oglądać filmu z Dolby Vision tj. jest ikona DV ale załącza się strumień HDR10. Tych materiałów jest coraz więcej tj. DV/60 klatek i niestety LG nic z tym nie robi i raczej nie zrobi. Za rok okaże się DV w moim tv to atrapa, namiastka prawdziwego DV - szumnie reklamowanego w OLEDach z 2016 roku. Żenada ze strony LG. Jak tak traktuje się starych klientów to wolę zwrot gotówki i kupić za te pieniądze w pełni zgodny TV z tymstandardem. Jakoś HDR10 działa normalnie...Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klaus71 1 699 Napisano 18 Marca 2019 (edytowane) 27 minut temu, rick131 napisał: Witam. Ja chyba jednak zdecyduję się zgłosić niezgodność towaru w sklepie internetowym. Mając Netflixa nie mogę oglądać filmu z Dolby Vision tj. jest ikona DV ale załącza się strumień HDR10. Tych materiałów jest coraz więcej tj. DV/60 klatek i niestety LG nic z tym nie robi i raczej nie zrobi. Za rok okaże się DV w moim tv to atrapa, namiastka prawdziwego DV - szumnie reklamowanego w OLEDach z 2016 roku. Żenada ze strony LG. Jak tak traktuje się starych klientów to wolę zwrot gotówki i kupić za te pieniądze w pełni zgodny TV z tymstandardem. Jakoś HDR10 działa normalnie...Pozdrawiam. jak im to zamierzasz udowodnić? odpalą aplikację Netflixa w tv i DV jest bez problemu XBOX wspiera tylko DV low latency - ja tam bardziej jestem wkuty na Microsoft że też nie chce im się dorobić pełnego DV fajny opis problemu: http://filmozercy.com/wpis/dolby-vision-oficjalnie-na-konsolach-xbox-sprawdzilismy-jak-dziala-na-netfliksie-i-co-popsulo szkoda że MSowi nie chce się zrobić też wsparcia głównego tryby DV jaki był pierwotnie wprowadzony jako standard niestety to tylko pokazuje gdzie "wielcy" (MS i LG) mają klienta - tv 2 letni to już dla nich historia Edytowane 18 Marca 2019 przez klaus71 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rick131 5 Napisano 18 Marca 2019 (edytowane) Filmy DV/60 z netflix są odtwarzane jako hdr10 mimo loga DV. Inne działają ok ale co będzie jak netflix zacznie wydawać masowo filmy niezgodne z wersją DV w moim tv....DV jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem niz hdr10. Podam tytuły z problemem. Edytowane 18 Marca 2019 przez rick131 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kobolko 33 Napisano 18 Marca 2019 17 minut temu, rick131 napisał: Filmy DV/60 z netflix są odtwarzane jako hdr10 mimo loga DV. W jaki sposób to stwierdziłeś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klaus71 1 699 Napisano 18 Marca 2019 3 godziny temu, rick131 napisał: Filmy DV/60 z netflix są odtwarzane jako hdr10 mimo loga DV. Inne działają ok ale co będzie jak netflix zacznie wydawać masowo filmy niezgodne z wersją DV w moim tv....DV jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem niz hdr10. Podam tytuły z problemem. ok - nie wiedziałem - możesz wymienić jakie tak mają? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach