mjasinsk 162 Napisano 16 Czerwca 2013 (edytowane) Witam, Wydaje mi się, że na tym forum jeszcze temat nie był poruszany. Najgorętszy projekt Kickstarter.com czyli okulary z detektorami ruchu dla gier komputerowych Oculus Rift http://www.oculusvr.com/ na tegorocznych targach E3 zostały zaprezentowane w nowej odsłonie deweloperskiej z wyświetlaczem 1080p http://www.theverge.com/2013/6/11/4419802/oculus-rift-goes-hd-virtual-reality-cinema Ciekawy jestem co o tym myślicie? Kibicuje temu projektowi od kilku miesięcy i muszę przyznać, że w środowisku "graczy" tych amatorskich jak i profesjonalnych firm zajmujących się grami projekt przyjęty został entuzjastycznie. Teraz widać, ze projekt może rozszerzyć się na fanów kina domowego. W innym artykule opisane jest, że firma współpracuje z LG w zakresie dostaw paneli. Mogę sobie wyobrazić że dosyć szybko będzie można usłyszeć o implementacji paneli OLED i/lub nawet kiedyś 4K. Poniższy filmik daje też ciekawe spojrzenie na możliwości w zakresie kina domowego. Edytowane 16 Czerwca 2013 przez mjasinsk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gmeru 2 213 Napisano 9 Sierpnia 2013 Widzieliście to? http://gry.onet.pl/wideo/gronet-oculus-rift-to-urzadzenie-zrewolucjonizuje-,139075,w.html Zapowiada się naprawdę ciekawie! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jasiek_31 185 Napisano 9 Sierpnia 2013 Jak się przyjmie to będzie super, ale podobne rozwiązania były już pokazywane naście lat temu i jak widać po rynku nie przyjęły się Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gmeru 2 213 Napisano 9 Sierpnia 2013 Jest tylko mała różnica (tutaj nawet cytuje z onetu komentarz): ~Mac: Widze, ze wiekszosc nie ma pojecia o czym pisze. Tak juz w latach 90 byly wirtualne helmy ale nie zdobyly popularnosci glownie z 1 powodu. Powodowaly one duze zaburzenia blednika przez opoznienia (lagi) w wyswietlanieu obrazu. Tworcy Oculusa jako pierwsi wyelminowali jakiekolwiek opoznienia dzieki czemu technologia ta moze byc w koncu uzyteczna. Ale czy bedzie? Czas pokazeInnym problemem w latach 90 była zaporowa cena samych hełmów i oczywiście komputera który kosztował wówczas fortunę (jak na polskie warunki). Ponadto jakość ówczesnej grafiki nie dawała pełnego złudzenia rzeczywistości - trochę "pikselozy" było. Do poruszania, strzelania itp. używało się trzymanego w ręku "dysku - puszki" z przyciskami, który reagował na ruch naszej dłoni. Lagów o których piszesz specjalnie nie zauważyłem - pewnie byłem pod zbyt wielkim wrażeniem ówczesnego sprzętu. Dziś po prawie 20 latach nagle epokowe odkrycie hełmów/gogli 3D - zupełnie tak jak odkrycie technologii full HD, czy 3D (znanej już w latach 80 tych, ubiegłego stulecia) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klaus71 1 688 Napisano 9 Sierpnia 2013 jak tylko będzie dostępny to kupuję. cena fajna. oby tylko poprawili rozdzielczość ekranu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mjasinsk 162 Napisano 9 Sierpnia 2013 Nie żebym był upierdliwy tylko przeszło bez zauważenia http://hdtvpolska.com/topic/30731-oculus-rift-teraz-1080p/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gmeru 2 213 Napisano 9 Sierpnia 2013 Fakt Połączone Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raffal 52 Napisano 11 Sierpnia 2013 Ciekawie się temat zapowiada. Ja czekam żeby zobaczyć jak się całość rozwinie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szumi 0 Napisano 19 Sierpnia 2013 (edytowane) Co Wy z tą rozdzielczościa? Na 50 calach aż się rozpływacie z zachwytu na rozdziałce 1080 , a jak daja 720 na 2 calach to mało:) Hmmmm czegoś chyba nie rozumiem;) Edytowane 19 Sierpnia 2013 przez szumi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klaus71 1 688 Napisano 20 Sierpnia 2013 obecna wersja oculusa ma rozdzielczość SD. http://gry.gadzetomania.pl/2013/07/16/oculus-rift-wirtualna-rzeczywistosc-wreszcie-zachwyca-czekalismy-na-to-latami na jedno oko wychodzi 640 x 800 i oglądasz to z 5 cm (a ekranik to w okolicach raczej 4 cali). powiększając skalę 10 razy to tak jakby oglądać coś na tv 40cali z odległości 0,5m w rozdziałce 640 x 800. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szumi 0 Napisano 20 Sierpnia 2013 To się uhahałem z tymi obliczeniami:) Tak to to samo:)Nierozumiem tylko w jaki sposób to porównujesz? Mylisz się i to bardzo. Daje głowe, że nawet HDR,a nie miałeś na główce mój ty matematyku;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szumi 0 Napisano 20 Sierpnia 2013 Ja się pytam poza tym jak sięma 1080 z 5m na 40calach do 4cali z 5cm 640/800, a ty mi tu liczysz w ogóle co innego. To nie to samo! Zobacz ile pikseli jest wciśniętych na tej powierzni malutkiej????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klaus71 1 688 Napisano 20 Sierpnia 2013 w sumie najmądrzejsze co napisałeś to "Hmmmm czegoś chyba nie rozumiem;)" niestety przespałeś zajęcia z geometrii więc nie dziwota że temat cię przerasta "mój ty matematyku". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szumi 0 Napisano 21 Sierpnia 2013 (edytowane) No nic temat zamknięty:)Już inaczej nie da się tego wytłumaczyć. Edytowane 21 Sierpnia 2013 przez szumi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gmeru 2 213 Napisano 7 Września 2013 Ok, pobawiłem się sprzętem. Egzemplarz, który był podłączony nie obsługiwał rozdzielczości 1080p. Wyglądało to na 720p a nawet mniej. Final niby ma mieć Full HD. Ale sam pomysł to rewelacja. Rzeczywiście "kask" jest ultra lekki mimo, że spory z wyglądu. I działa. Normalnie możemy się obejrzeć za Siebie ;D Coś wystrzałowego. 70% osób patrzyło tylko lewo prawo a w tym kasku warto oglądać się na maxa za siebie. To działa! Więc padem chodzimy a głową się rozglądamy. Nie ma granicy. Tyle ile damy radę obracać głową tyle możemy. Oczywiście raz się zachwiałem na krzesełku . U mnie z błędnikiem było ok ale trudno powiedzieć jak to wygląda po np. 1h. Ale pomysł daje radę. Zobaczymy co z tego będzie.. Foto jak gram hehe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomson 0 Napisano 18 Października 2013 Miałem przyjemność wypróbowania tego sprzętu i szczerze mówiąc te "gogle" mnie zachwyciły. Przede wszystkim super jakość, brak opóźnień w wyświetlaniu obrazu, a efekt jest rewelacyjny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klaus71 1 688 Napisano 18 Października 2013 a pikseli nie widać? testowałeś wersję developerską (SD) czy jakąś poprawioną z lepszą rozdziałką? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
binary 741 Napisano 23 Grudnia 2013 Developerska wersja dostepna za 300euro.<br /><br />Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach