Skocz do zawartości
mjasinsk

OCULUS RIFT teraz 1080p

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Wydaje mi się, że na tym forum jeszcze temat nie był poruszany. Najgorętszy projekt Kickstarter.com czyli okulary z detektorami ruchu dla gier komputerowych Oculus Rift http://www.oculusvr.com/ na tegorocznych targach E3 zostały zaprezentowane w nowej odsłonie deweloperskiej z wyświetlaczem 1080p

http://www.theverge.com/2013/6/11/4419802/oculus-rift-goes-hd-virtual-reality-cinema

Ciekawy jestem co o tym myślicie? Kibicuje temu projektowi od kilku miesięcy i muszę przyznać, że w środowisku "graczy" tych amatorskich jak i profesjonalnych firm zajmujących się grami projekt przyjęty został entuzjastycznie. Teraz widać, ze projekt może rozszerzyć się na fanów kina domowego. W innym artykule opisane jest, że firma współpracuje z LG w zakresie dostaw paneli. Mogę sobie wyobrazić że dosyć szybko będzie można usłyszeć o implementacji paneli OLED i/lub nawet kiedyś 4K.

Poniższy filmik daje też ciekawe spojrzenie na możliwości w zakresie kina domowego.

Edytowane przez mjasinsk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak się przyjmie to będzie super, ale podobne rozwiązania były już pokazywane naście lat temu i jak widać po rynku nie przyjęły się :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest tylko mała różnica (tutaj nawet cytuje z onetu komentarz):

~Mac: Widze, ze wiekszosc nie ma pojecia o czym pisze. Tak juz w latach 90 byly wirtualne helmy ale nie zdobyly popularnosci glownie z 1 powodu. Powodowaly one duze zaburzenia blednika przez opoznienia (lagi) w wyswietlanieu obrazu. Tworcy Oculusa jako pierwsi wyelminowali jakiekolwiek opoznienia dzieki czemu technologia ta moze byc w koncu uzyteczna. Ale czy bedzie? Czas pokaze
Innym problemem w latach 90 była zaporowa cena samych hełmów i oczywiście komputera który kosztował wówczas fortunę (jak na polskie warunki). Ponadto jakość ówczesnej grafiki nie dawała pełnego złudzenia rzeczywistości - trochę "pikselozy" było. Do poruszania, strzelania itp. używało się trzymanego w ręku "dysku - puszki" z przyciskami, który reagował na ruch naszej dłoni. Lagów o których piszesz specjalnie nie zauważyłem - pewnie byłem pod zbyt wielkim wrażeniem ówczesnego sprzętu. Dziś po prawie 20 latach nagle epokowe odkrycie hełmów/gogli 3D - zupełnie tak jak odkrycie technologii full HD, czy 3D (znanej już w latach 80 tych, ubiegłego stulecia)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak tylko będzie dostępny to kupuję. cena fajna. oby tylko poprawili rozdzielczość ekranu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fakt :) Połączone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawie się temat zapowiada. Ja czekam żeby zobaczyć jak się całość rozwinie :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co Wy z tą rozdzielczościa? :) Na 50 calach aż się rozpływacie z zachwytu na rozdziałce 1080 , a jak daja 720 na 2 calach to mało:)

Hmmmm czegoś chyba nie rozumiem;)

Edytowane przez szumi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

obecna wersja oculusa ma rozdzielczość SD.

http://gry.gadzetomania.pl/2013/07/16/oculus-rift-wirtualna-rzeczywistosc-wreszcie-zachwyca-czekalismy-na-to-latami

na jedno oko wychodzi 640 x 800 i oglądasz to z 5 cm (a ekranik to w okolicach raczej 4 cali).

powiększając skalę 10 razy to tak jakby oglądać coś na tv 40cali z odległości 0,5m w rozdziałce 640 x 800.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To się uhahałem z tymi obliczeniami:)

Tak to to samo:)Nierozumiem tylko w jaki sposób to porównujesz?:)

Mylisz się i to bardzo. Daje głowe, że nawet HDR,a nie miałeś na główce mój ty matematyku;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja się pytam poza tym jak sięma 1080 z 5m na 40calach do 4cali z 5cm 640/800, a ty mi tu liczysz w ogóle co innego.

To nie to samo! Zobacz ile pikseli jest wciśniętych na tej powierzni malutkiej?????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w sumie najmądrzejsze co napisałeś to "Hmmmm czegoś chyba nie rozumiem;)"

niestety przespałeś zajęcia z geometrii więc nie dziwota że temat cię przerasta "mój ty matematyku".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No nic temat zamknięty:)Już inaczej nie da się tego wytłumaczyć.

Edytowane przez szumi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, pobawiłem się sprzętem. Egzemplarz, który był podłączony nie obsługiwał rozdzielczości 1080p. Wyglądało to na 720p a nawet mniej. Final niby ma mieć Full HD. Ale sam pomysł to rewelacja. Rzeczywiście "kask" jest ultra lekki mimo, że spory z wyglądu.

I działa. Normalnie możemy się obejrzeć za Siebie ;D Coś wystrzałowego. 70% osób patrzyło tylko lewo prawo a w tym kasku warto oglądać się na maxa za siebie. To działa! Więc padem chodzimy a głową się rozglądamy. Nie ma granicy. Tyle ile damy radę obracać głową tyle możemy. Oczywiście raz się zachwiałem na krzesełku ;). U mnie z błędnikiem było ok ale trudno powiedzieć jak to wygląda po np. 1h. Ale pomysł daje radę. Zobaczymy co z tego będzie..

Foto jak gram hehe

p43w.jpg

kwds.jpg

6iux.jpg

ccp1.jpg

xulu.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem przyjemność wypróbowania tego sprzętu i szczerze mówiąc te "gogle" mnie zachwyciły. Przede wszystkim super jakość, brak opóźnień w wyświetlaniu obrazu, a efekt jest rewelacyjny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a pikseli nie widać?

testowałeś wersję developerską (SD) czy jakąś poprawioną z lepszą rozdziałką?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Developerska wersja dostepna za 300euro.<br /><br />Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...