Niedawno na targach WGW była okazja zagrać w Cień Wojny w wersji specjalnie przygotowanej na Xbox One X. Ekipa Digital Foundry właśnie przeanalizowała tę edycję, a ich reakcja była pełna superlatyw.
Shadow of War na Xbox One X odznacza się natywną rozdzielczością 4K czyli 3840 x 2160 pikseli, a głównych ustawień graficznych są dwa. Jedno z nich za priorytet bierze jakość tekstur i poszczególnych ustawień, dając najlepsze możliwe assety przy minimalnym przycięciu rozdzielczości.
Drugie natomiast zapewnia obraz w natywnym 4K przy nieco słabszym filtrowaniu tekstur. Digital Foundry podkreśla, że niezależnie od wybranych opcji, jakość grafiki znacznie przewyższa PS4 Pro (z dynamiczną rozdzielczością między 1512 a 1620p).
Istnieje możliwość ustawienia także dynamicznej rozdzielczości dla osób, które pragną żelaznej stabilności 30 FPS-ów, niezależnie od sytuacji. Domyślnie to ustawienie na PS4 Pro jest włączone i nie możemy go wyłączyć – natomiast na Xbox One X jest ono opcjonalne.
Gra Monolith na platformie Microsoftu ponadto eliminuje całkowicie wyskakiwanie doczytujących się tekstur roślinności. Oprócz tego, na Xbox One X otrzymamy znacznie poprawiony dystans dorysowywania się otoczenia.
Digital Foundry podkreśla, że niekoniecznie we wszystkich grach różnica pomiędzy PS4 Pro a Xbox One X będzie tak uwydatniona. Jednakże tutaj te 4 GB GDDR5 RAM-u więcej, które znajdziemy na pokładzie Xbox One X przełożyło się na znacznie lepszy efekt końcowy. Nie tylko ze względu na większą rozdzielczość, lecz także dzięki wyższej przepustowości pamięci, udało się umieścić znacznie lepsze tekstury.
Oczywiście nie wszystko jeszcze w kwestii FPS działa idealnie przy niektórych ustawieniach, ale recenzowany kod nie był finalną wersją gry – tą otrzymamy 7 listopada na Xbox One X, w momencie premiery. Śródziemie: Cień Wojny jest dostępne już teraz ale do momentu pojawienia się Xbox One X żadna konsola nie zaoferuje natywnego 4K.
(619)