Xbox Series X: wszystko o nowej konsoli Microsoftu!
Xbox Series X – wiemy, jaki będzie miał dysk SSD oraz RAM
Nowy Xbox ma używać dysku NVMe SSD. Wcześniej wiedzieliśmy, że będzie to nośnik typu Solid State Drive, lecz Microsoft nie sprecyzował jego typu. Potencjalnie mówimy o prędkości transferu nawet dwudziestokrotnie wyższej niż na Xbox One X! Dla Microsoftu ogromnym priorytetem jest możliwość natychmiastowego wznawiania. Jason Ronald, jeden z architektów konsoli wspomniał, że obecnie możemy wznawiać rozgrywkę jednego tytułu, ale w rozmowie z Gamespotem zapytał: “co jeśli moglibyśmy robić tak z wieloma grami jednocześnie?“. Jest to niezwykle ciekawa sugestia i osobiście nie mogę doczekać się, kiedy poznamy więcej szczegółów na ten temat.
Odnośnie pamięci, Xbox Series X ma wykorzystywać GDDR6 RAM, co nie jest w sumie niespodzianką. Jest to pamięć, która po raz pierwszy trafiła do kart NVIDII z najwyższej półki w 2018 roku, czyli RTX 2080 Ti, RTX 2080 i RTX 2070, a także w pośrednich modelach RTX 2060 i GTX 1660 Ti. Znajdziemy ją także w układach AMD z 2019 roku, takich jak Radeon RX 5700, 5700 XT i 5700 XT 50th Anniversary Edition. Są to karty graficzne oparte także na architekturze Navi, która znajdzie się w Xbox Series X.
Xbox Series X – moc obliczeniowa
Nowa konsola Microsoft ma oferować teoretyczną moc obliczeniową na poziomie 12 TFLOPS. Jest to ponad ośmiokrotnie więcej niż Xbox One S (9x podstawowy model) i dwukrotnie więcej aniżeli Xbox One X. Sam Microsoft jednak zapewnia, że Xbox Series X jest czterokrotnie potężniejsze niż Xbox One X! Zapewne firma bierze tutaj pod uwagę także różnice wynikające z procesora oraz przepustowości pamięci. Same TFLOPS-y nie powinny być brane za wyznacznik wydajności.
Xbox Series X – nowe technologie Microsoftu
Phil Spencer we wpisie na blogu Xbox.com wspomniał o autorskiej (i opatentowanej przez Microsoft) technologii Variable Rate Shading, która wspomoże układ graficzny w Xbox Series X. Rozwiązanie to po raz pierwszy znalazło się w kartach NVIDII, a więc prawdopodobnie Microsoft opracował jakąś alternatywę we współpracy z AMD. Jest to technika odciążania GPU, które renderuje asynchronicznie różne elementy widziane na ekranie, aby zapewnić większą wydajność. Wspomniał również, że konsola ma natywnie obsługiwać automatyczny tryb gry (Auto Low Latency Mode, ALLM, będący częścią standardu HDMI 2.1). Spencer obiecał rozgrywkę w 4K i 60 FPS z możliwością osiągnięcia 120 FPS przy wsparciu Variable Refresh Rate (VRR) i 8K.
- ZOBACZ TAKŻE: 8K Ultra HD – znamy dalsze szczegóły specyfikacji i logo
(7160)
Dzięki wam i wiadomości o promocji na LG C9 mogę śmiało powiedzieć że jestem gotowy na XSX
“Chyba spoko”?! Przestałem czytać…
i włóż to teraz pod tv na stoliku RTV
Nie wykluczam, że zrobię o tym kiedyś materiał 😀