Reprodukcja Obrazu
Najlepszy tryb fabryczny
Materiał filmowy, zarówno w ocenie wizualnej (subiektywnej), jak i po wnikliwej analizie, której rezultatem są powyższe wykresy, prezentuje się nieźle już w fabrycznym trybie [Reference], ale ma też pewne niedociągnięcia. W egzemplarzu, który otrzymałem do testów, biel ma lekką dominantę barwy morskiej (cyan), a co za tym idzie cały obraz przybiera tenże odcień. Większym mankamentem jest jednak charakterystyka jasności. Obraz znacząca za szybko przechodzi z czerni do bieli, co bardzo mocno ogranicza wrażenie kontrastu i nasycenie barw, a co za tym idzie głębie i plastyczność obrazu. Ponieważ ta niedoskonałość jest pokaźna, próbowałem znaleźć uniwersalną radę, której mógłbym udzielić w teście. Niestety nie ma takiej. Podbicie suwaka gamma (w menu projektora) na pozycję 2,4 nie wystarcza by rozwiązać problem, zaś wyższe ustawienia (2,6) powodują zabicie detali w czerniach, z ciągłym pozostawieniem rozjaśnionych bieli. Charakterystyka jasności rysuje się wtedy następująco:
Ustawienie gammy na 2.6 nie rozwiązuje problemu, oraz wprowadza inne błędy.
Kalibracja
Kalibracja Sony HW55 jest procesem czasochłonnym, jednak przynoszącym bardzo owocne rezultaty. Sam projektor posiada zaawansowane parametry regulacyjne z poziomu menu ekranowego. Należą do nich na przykład dwu punktowy balans bieli, czy zarządzanie paletą barw (system RCP). To jednak nie wszystko. Z poziomu gniazda serwisowego i odpowiedniej aplikacji dostępna jest najbardziej skrupulatna metoda kalibracji charakterystyki jasności (i balansu bieli) jaką można sobie chyba wyobrazić. Aplikacja ta pozwala na dowolne kształtowanie krzywej z rozdzielczością kilkuset punktów kontrolnych.
Za pomocą złącza serwisowego jest możliwość manipulacji krzywą gammy z chirurgiczną wręcz precyzją!
Po takiej chirurgicznej precyzji regulacji, projektor staje się niemalże przezroczystym elementem systemu wideo. Co to oznacza? Mniej więcej tyle, że odwzorowuje on prawdziwy wygląd obrazu wideo prawie bez przekłamań. Błędy w odwzorowaniu barw pozostają jedynie w najbardziej nasyconych barwach. Czerwień i zieleń jest lekko niedosycona. Czy to zauważalny problem? Przy większości scen w ogóle nie. Są jednak ujęcia w których widać, że barwa mogłaby być bardziej żywa. Mówię tu głównie o czerwieniach. Sceny w których widać niedociągnięcie to na przykład te przedstawiające samochody ferrari w klasycznej czerwonej barwie. Oprócz tego na ekranie widzimy zwyczajnie to co chciał nam przedstawić reżyser filmu.
Realny wygląd obrazu względem referencji (studio)
- Tryb “Standard”
- Najlepszy fabryczny
- Obraz Skalibrowany
- Referencja (studio)
- 1
- 2
- 3
- 4
Pobierz pełny raport z kalibracji projektora
Po kalibracji wygląd dobrej treści High Definition jest fenomenalny.