Sony XD93 (KD-65XD9305) Test – UHD 4K, Triluminos, HDR

Sony XD93 (KD-65XD9305) Test – UHD 4K, Triluminos, HDR

Sony XD93 (KD-65XD9305) Test – UHD 4K, Triluminos, HDR

25.43K
0

Odwzorowanie ruchu

W Sony XD93 zastosowana została 120Hz matryca, której potencjał wykorzystuje autorski system poprawy płynności – Sony Motionflow. Od wielu lat uchodził on za dostarczający najpłynniejszy i najmniej smużący ruch. Nie zmienił się on znacząco w stosunku do telewizorów ubiegłorocznych. Jedyne co zauważyłem, to usunięcie funkcji impuls (dostępnej w ustawieniu własne). Ta jednak nie była zbyt przydatna, bo obraz bardzo migotał.
menu3.jpg
Walory poszczególnych trybów pracy systemu Motionflow przedstawiłem szczegółowo w poniższej tabeli, wraz ze zdjęciami dokumentującymi ilość smużenia bardzo szybko przesuwającego się obrazu. Moim osobistym faworytem jest wariant [Wyraźny] lub [Standardowy]. W trybie [Własny] pierwszy suwak reguluje płynność zarówno przy materiałach filmowych jak i wideo, oznacza to, że zwiększanie wartości poprawia ostrość (zmniejsza smużenie), ale i coraz bardziej upłynnia materiały filmowe, wprowadzając na pewnym etapie (3 – 4) tzw. efekt opery mydlanej czy jak kto woli efekt teatru. Użycie drugiego suwaka [Czystość], nie wpływa zaś na płynność ruchu wcale, a jedynie redukuje rozmycie. Robi to za pomocą modulacji podświetlenia (co niektórzy zwą “wstawianiem czarnych klatek”). Zwiększanie wartości drugiego suwaka skutkuje więc spadkiem jasności obrazu, jednak rozmycie wyraźnie spada. Kłopot w tym, że przy wartości pierwszego suwaka niższej niż 5 te impulsy podświetlenia nie są generowane w optymalnych odstępach czasu przez co pozostaje pewna doza rozmycia.
Ustawienia telewizora Informacje Obraz postrzegany w ruchu
Wyłączony / True Cinema Smużenie:bardzo duże

Maksymalna jasność:

370cd/m2

Powielenie krawędzi:brak (krawędzie rozmyte)

Poprawa płynności filmów (24p):

brak

m_off.jpg
Standardowy/Płynny Smużenie:średnie

Maksymalna jasność:

370cd/m2

Powielenie krawędzi:brak (krawędzie rozmyte)

Poprawa płynności filmów (24p):

Optymalna – przy ustawieniu standardowy, bardzo mocna (efekt opery mydlanej) przy ustawieniu Płynny.

m_smoothstandard.jpg
Wyraźny Smużenie:nieznaczne

Maksymalna jasność:

200cd/m2

Powielenie krawędzi:umiarkowane

Poprawa płynności filmów (24p):

Niewielka ingerencja, mniejsza niż w trybie Standardowy

m_sharp.jpg
Własne: 3/Maks Smużenie:

umiarkowane

Maksymalna jasność:

200cd/m2

 Powielenie krawędzi:nieznaczne

Poprawa płynności filmów (24p):

Optymalna poprawa, prawie jak w trybie Standardowy.

m_custom.jpg

Jak widzimy po rezultatach, najciekawiej wypadają tryby [Standardowy], oraz [Wyraźny]. W pierwszym z nich mamy dobrą płynność w filmach i jednocześnie brak spadku jasności w drugim zaś znacznie mniejsze smużenie i wciąć 200cd/m2 jasności, co wystarcza na wieczory i noce. Choć nawet w tym trybie obiekt testowy nie wygląda idealnie to dla większości widzów na pewno będzie to całkowicie wystarczające.

(25428)

5 1 głos
Article Rating
Maciej Koper Szef działu testów na HDTVPolska. Posiadacz certyfikatów ISF oraz THX. Zapraszam studia filmowe oraz osoby prywatne do profesjonalnej kalibracji swoich wyświetlaczy: www.skalibrujtv.pl

191
Zobacz więcej komentarzy na forum

Subskrybuj
Powiadom o
guest

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

0 komentarzy
Informacje zwrotne
Zobacz wszystkie komentarze
0
Chcielibyśmy poznać twoje zdanie na ten tematx
()
x