Skocz do zawartości
Mateo1234

OledC12la

Rekomendowane odpowiedzi

Witam was serdecznie, czy u was w oledach też macie problem z przebarwianiem obrazu w ciemnych scenach, szczególnie szarości w kolor różowy? Co o tym myślicie? LG twierdzi że to normalne i że jest to wada matryc Oled, ok Ja miałem tego świadomość że może coś takiego się dziać na białym ekranie i uznałem że nie będzie to widoczne podczas normalnego użytkowania TV a tym czasem nie u mnie problem jest mocno widoczny a ciemnych scenach. Jak to u was wygląda? i czy to prawda że nie podlega to gwarancji?

ps: przebarwienia nie są aż tak widoczne jak na zdjęciach ale są zauważalne. 

IMG_20220522_010713.jpg

IMG_20220522_010818.jpg

IMG_20220522_212931.jpg

IMG_20220506_234656.jpg

IMG_20220506_233801.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Próbuj reklamować, nic nie tracisz :) Miałem w CX banding i obie krawędzie jaśniej świeciły. Uznali mi reklamacje. Teraz mam C11 i ogólnie matryca ok, ale po czasie zauważyłem z lewej strony obszar, który zmienia delikatnie barwy (głównie jasnych kolorów). Np. plansza z żółtym kolorem w tym miejscu robi się ewidentnie cieplejsza. A szare kolory, jak np. asfalt wpadają w rdzawy/różowy odcień. Trochę się przyzwyczaiłem, ale ogólnie przeszkadza mi to, bo zwracam uwagę na wszystkie niedoskonałości.
Wiem, że mogę odbić się od ściany, właśnie z tytułu "to jest cecha tej technologii", ale nie zamierzam się poddawać i będę niedługo reklamował :)

Aha, próbuj w pierwszej kolejności zgłaszać z rękojmi. U mnie będzie to druga reklamacja właśnie z rękojmi i będę od razu żądał zwrotu kasy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Serwis już u mnie był, przy pierwszym zgłoszeniu, dziś przyjdą jeszcze raz, zatem nie wiem czy przysługuje mi rękojmia skoro już zgłosiłem do LG?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedno nie wyklucza drugiego. Możesz zgłosić np. na rękojmię i jak sklep Ci nie uzna, to spróbować jeszcze raz bezpośrednio do LG.
Są też inne różnice. Jak zgłaszasz do LG i np. wymienią Ci matrycę, to od momentu wymiany biegnie na nią 2 lata gwarancji. A jak by Ci to samo naprawili z rękojmi, to obowiązuję trwający już okres gwarancji. Ale z drugiej strony zgłaszając z rękojmi, przy drugim zgłoszeniu Twoje żądanie w przypadku uznania musi zostać spełnione w pierwszej kolejności, np. zwrot kasy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok czyli np w moim przypadku już 2 raz zgłosiłem to do LG i obawiam się że będzie odmowa wymiany matrycy, to w tym przypadku mogę spróbować do sklepu. I teraz tak, jeśli głoszę do sklepu to oni to zgłaszają do LG i przychodzi znowu ten sam serwisant, który znowu nie widzi problemu i jak to wgląda w przypadku rękojmi? Musi LG stwierdzić problem? czy na podstawie zdjęć i założenia że dla mnie te objawy są wadą i tv nie spełnia moich oczekiwań i posiada wady tej technologii o czym LG jasno mówi, to czy na tej podstawie mogę żądać zwrotu gotówki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, możesz teraz spróbować do sklepu zgłosić. I pewnie jest spora szansa, że przyjdzie ten sam technik, ponieważ sklep zgłasza Twoją reklamację do LG. A tam pewnie jest podział techników po rejonach.
Wydaje mi się, że odwrotna sytuacja może być korzystniejsza dla klienta. Ponieważ jak zgłaszasz do sklepu, to technik LG wydaje swoja ekspertyzę i na tej podstawie sklep uznaje albo nie. Więc czysto teoretycznie jeśli ekspertyza technika jest na Twoją korzyść, ale sklep jej nie uzna, to jest duża szansa, że reklamując do LG uznają. W Twoim przypadku ekspertyza, która pójdzie do sklepu może już być niekorzystna dla Ciebie, więc tym bardziej sklep odmówi.
Ale to tylko teoria, ja i tak bym próbował.

Czasami podobno same zdjęcia wystarczają, a czasem technik musi sam zweryfikować. W moim przypadku było tak, że technik chciał przyjść w ciągu dnia, gdzie wady jakie zgłaszałem było widać jak było ciemno. Podczas rozmowy telefonicznej powiedziałem, że mam zdjęcia wad. Technik poprosił o przesłanie, powiedział, że może wystarczą. Jednak nie wystarczyły i musiał przyjść. No i miałem sporą zagwozdkę jak w ciągu dnia zrobić warunki w salonie jakby było ciemno za oknem, gdzie nie mam zasłon itp. Skończyło się na oklejeniu wszystkich okien w salonie i kuchni czarnym strechem no i udało się :)

Co do ostatniego pytania, to możesz żądać zwrotu gotówki. Ale to będzie Twoje pierwsze zgłoszenie z rękojmi i tutaj sklep może zaproponować inne rozwiązanie. Dopiero przy drugiej reklamacji z rękojmi jesteś na lepszej pozycji i Twoje żądanie musi zostać spełnione jak uznają wadę. Poczytaj sobie o prawach jakie daje Ci rękojmia.
Tak  jak pisałem wcześniej - wiedząc, że za pierwszym razem ciężko wyrwać zwrot kasy, nawet nie próbowałem wpisywać tego w zgłoszeniu reklamacyjnym. Tylko wpisałem, że interesuje mnie wymiana tv na nowy i nie z ekspozycji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No u mnie technik nie jest przychylny, trafiłem na jakiegoś służbistę 😕 który twierdzi że oleda używa się w nocy tak że w nocy razi, a ja używam na automatycznym podświetleniu i mi to wystarcza, najgorsze jest to przebarwienie... Czyli wygląda na to że jestem na straconej pozycji bo technik wystawi opinię że on nie widzi nie nieprawidłowości i zostaję z blumingiem i różową matrycą w czerni. Dodam jeszcze, że mi powiedział że oleda nie używa się w gdy jest całkowicie ciemno.. dramat taki makaron na uszy że szok.

Edytowane przez Mateo1234

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uuu no to słabo. Zawsze zostaje Ci zabawa z rzeczoznawcą, albo odezwanie się do centrali LG?

U mnie to było akurat w lipcu, w sezonie urlopowym. Technik, który do mnie przyszedł, był na zastępstwie. Ale jak zobaczył tv, to przyznał, że źle to wygląda i nie powinno tak być.
Jednocześnie przyznał, że nowa matryca, czy to wymieniana, czy w nowym tv niekoniecznie będzie lepsza od tej co mam. A może być gorsza :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak zgadza się, z tymi matrycami to straszna loteria, gdybym wiedział wcześniej że takie rzeczy się dzieją nie kupił bym w sklepie 😕 tylko przez neta, i nie wiem czy zdecydował bym się na oleda... Ok czyli, jeśli chcę oddać na rękojmie to muszę jechać do sklepu z tv ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No niestety jest loteria. Ale wolałem powalczyć niż męczyć się z bublem. LEDy też niestety mają swoje bolączki. Najlepiej brać przez neta i w okienku na zwrot dokładnie przetestować. Jak coś nie halo z matrycą, to zwrot i następny. Niestety ja też tak nie zrobiłem.

Nie musisz jechać z tv. Większość sklepów jak nie wszystkie duże mają zapisy, że nie musisz dostarczać rzeczy gabarytowych jak np. tv. Jedziesz tylko do sklepu ze zgłoszeniem reklamacyjnym.

No i nie ma obowiązku trzymania pudła. Jak mi uznali reklamacje i już ustalaliśmy termin dostarczenia nowego tv, to informowałem sklep, że nie mam pudła. I dostawcy z media jak przyjechali z nowym i odebrać reklamowany, to stwierdzili, że gdyby nie pudło po nowym (w który zapakowali sobie zwracany), to by go nie wzięli :) musiałbym sam go dostarczyć do sklepu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, masz rację, też coś takiego usłyszałem na infolinii, Ok dziękuję Ci bardzo za pomoc, chyba jeszcze powalczę z tym tv bo nie tak to miało wyglądać z tym obrazem, przesiadłem się z mleka LCD na Różowy świat oled... 

A orientujesz się może czy ten róż z czasem zniknie 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam takie same zdanie - nie po to wydawałem prawie 7 tys. na tv, który miał być super a tu takie kwiatki. Trzeba walczyć o swoje ;)

Raczej nie ma szans, żeby ten róż zniknął. I tu ciekawa sprawa, bo w matrycach LG z samym różowym zafarbem problem wynika nie z wadliwej matrycy, tylko z problemów z implementacją warstwy antyrefleksyjnej. Albo bardziej z kontrolą jakości. U siebie sam sprawdzałem i mi się potwierdziło - jak zaczynam patrzeć na tv pod kątem z jednej albo z drugiej strony, to ten mankament, który mam znika. Idealnie jakbym oglądał go z kąta tak mniej więcej 30st :) Ale jak znacznie zwiększam kąt, to pojawia się to w innym miejscu.
Sprawdź u siebie jak wygląda obraz z różnych kątów.

Ew po czasie może się wyrównać samo podświetlenie matrycy. W CX niestety nic nie pomogło, nawet kilkukrotne (co doradził serwisant) czyszczenie pixeli. Ale zaskoczony byłem jak się zmieniła matryca w C11 jak pograł i zrobiłem jedno pełne czyszczenie. Na starcie było znacznie lepiej niż w CX. Już po kilku godzinach grania plansza 5% szarości była równiejsza. Ale jak pograł kolejne godziny i puściłem czyszczenie, to mega się wyrównało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak, zgadza się pod kątem problem znika, ale tak jak piszesz, w zależności od kąta patrzenia, z jednej strony znika a z drugiej się pojawia, i serwisant właśnie o tym wspominał, że nie są w stanie w tych pieniądzach wyprodukować idealnego tv, ale teraz dochodzę do wniosku że przecież to nie mój problem, i że jak deklarują coś a tego nie spełnia to oszukują ludzi. No Ja u siebie robiłem już kilkukrotnie czyszczenie godzinne i u mnie nadal widać banding w lewym dolnym rogu 😕 a serwis powiedział że plansze 5% się nie liczą i muszą być min 20% Tylko że filmy w dolby vision schodzą tak nisko i to widać... 

IMG_20220511_212903.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba niestety dużo zależy na jakiego serwisanta trafisz - czynnik ludzki.

I oczywiście się zgadzam - reklamują oledy m. in. zachwalając genialne kąty patrzenia. Niby tak, ale nie wspominają o różowych zafarbach, które pojawiają się w różnych miejscach.

Jestem ciekaw jak Sony wypada pod tym względem. Zwłaszcza, że niektóre modele (a zwłaszcza tegoroczne A80K) mają matrycę semi gloss. Na filmikach widać, że fajnie to się sprawdza, nie odbijają wszystkiego jak lustro w LG. I może przez to inaczej implementują warstwy AR. Poza tym bardziej podoba mi się przetwarzanie obrazu, kolory i detale w ciemnych obszarach w tv Sony. Pojawiają się pierwsze recenzje A80K i nad tym tv się zastanawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To jest bardzo Ciekawe co piszesz, pytanie teraz od kogo oni kupują te matryce, bo jeśli nadal od LG to zastawia mnie na jakim etapie produkcji implementują te "semi gloss" Ale ewidentnie to w tym jest jest problem o czym nawet ten serwisant wspomniał, z tym, że on mówił że LG nie jest w stanie wyprodukować w tej cenie świetnych matryc, i to jest Ciekawe bo przecież ich tv na premierze startują też od blisko 10 tys więc podobnie jak inne marki. Również jestem bardzo ciekaw jak to wygląda u sony, bo jeśli nie ma tego problemu co u LG a niestety z reprodukcją obrazu tez nie jest dobrze przez brak możliwości konfiguracji odwzorowania barw, spowodowany tintem, to intrygujące jest to czy Sony czy nowy Samsung oled z warstwą kropki kwantowej wyeliminował problem z tintem, bo jeśli tak to zdecydowanie warto dopłacić jeśli kogoś stać, a jeśli nie to chyba lepiej mini leda kupić i nie spodziewać się rewelacji, i być miło zaskoczonym niż kupić oleda i się zawieść.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sony i inni biorą matryce od LG (oprócz QD oled). Więc może LG im inaczej trochę przygotowuje pod ich specyfikacje, albo jest inna kontrola jakości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Muszę kolegę odwiedzić i zobaczyć jak u niego to wygląda bo ma Sony A8, 2 letnią. No właśnie QD oled mnie bardzo ciekawi. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Wprowadzam aktualizację, LG wysłało seriwisanta, ale to nie jest serwisant LG... 

 

 

obraz_2022-06-08_105820394.png

Tv był wyciągniety z kartonu z tymi problemami jakie zamieściłem w reklamacji, mam zdjęcia, i mam zamiar z tym powalczyć, ale nie sądziłem że się o to przyczepią bo po 1 są zasłoniete żaluzje, po 2 jak go kupowałem był jeszcze snieg, więc słońce było bardzo słabe, po Tv ustawiony tyłem do okien a poprzedni TV nie miał z tym problemów, ale mniejsza p to TV był wyciągnięty taki z kartonu o czym mówiłem serwisantowi ale oczywiście musiał to zamieścić w swoim opisie co by przypadkiem nie musieć matrycy wymieniać. 

Oszczędzanie energii ustawione na automatczne, po coś jest ten czujnik światła, ja się nie będę bawił cały czas ustawieniami w dzien, albo w nocy bo albo za ciemno albo razi w oczy, on ma sam ustawiać jasność w końcu za to zapłaciłem. ale serwisant skłamał bo napisał że jest ustawione na max oszczędzanie energi, ale nawt jeśli by tak było to po jest ta funkcja aby jej używać a bandnig nie ma prawa występować. 

Jeszcze to stwierdzenie że tv używany w mocno zaciemnionym pomieszczeniu... normalnie wierzyć się nie chce, to co? w nocy mamy nie używać TV bo widać problemy matrycy? dramat jakiś... Ostatni raz kupuję LG. Ale jak by nie było stiwrdzono nie równości w podświetleniu matrycy ale dla niego to normalne bo mówił że powinienem używać matrycy na 100% kontrast i jasność oled, gość jest ślepy bo ja ten TV musiał bym w okularach przeciw słoneczych oglądać żeby mnie nie oślepiał. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ehh, słabo Cię potraktowali. Ale porównując Twoje wady do moich w CX (z grubsza podobne, nawet u Ciebie może gorzej?) i podobne z jakimi ludzie walczą, to potwierdza się, że niestety bardzo ważnym czynnikiem jest to na jakiego serwisanta trafisz.

Przyglądałem się ostatnio dokładnie swojemu C11 i albo trochę się zmniejszyło zaróżowienie (które u mnie i tak było bardzo bardzo małe, ale dla mnie widoczne), albo ja się do tego przyzwyczaiłem. Albo jedno i drugie. Ale ciężko mi było wychwycić to w sytuacjach, gdzie wcześniej z łatwością dostrzegałem. Na full żółtej planszy widzę oczywiście. Ale z tego tytułu, coraz mniejsze widzę swoje szanse na uznanie reklamacji.
Z jednej strony to ok, bo sumie bandingu i innych dziwnych rzeczy nie mam. Pod tym kątem matryca jest naprawdę niezła. Zostaje tylko fakt, że jednak przeszkadza mi mała ilość detali w ciemnych scenach/obszarach. I to, że po prostu obraz z oledów Sony wydaje mi się przyjemniejszy w odbiorze. Na serio zastanawiam się nad sprzedażą (jak nie uda się z rękojmią) póki jest warty jakąś sensowną kasę i dołożeniem do Sony. Czekam na więcej testów A80K i oficjalne ceny. Ale pierwsze informacje i porównania są bardzo obiecujące.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie dokładnie takie same plany, narazie się odwołałem, jeśli nie pomoże to rękojma, a jak nie to sprzedaż, być może ktoś nie będzie taki wymagający jak Ja, bo faktycznie elektronika słabo sobie radzi w tych LG i nie radzi sobie z obsługą tych paneli, i żeby zobaczyć coś w ciemnych scenach dolby vision trzeba dać świecenie na full gdzie w SDR obraz jest znacznie lepszy, a chyba nie o to chodzi w dolby vision.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skalibruj sobie telewizor to zobaczysz w czerniach wszystko co tam jest. Proste.

Pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najzabawniejsze jest to, że gdy dzwonili do mnie z LG to powiedzieli że nie polecają kalibracji, bo tv trzeba od czasu do czasu zresetować do ustawień fabrycznych, i ustawienia TV idą do piachu, ale jest to pewnie problem dla ludzi którzy nie ingerują w ustawienia, i nie potrafią tego zrobić sami, dla mnie po otrzymaniu ustawień nie był by to problem, ale to nie jest tania usługa.

Ja jestem dość nie typowym użytkownikiem bo nie lubię jak tv za jasno świeci, bo później mam problem z zaśnięciem, zatem preferuję ciepłe nie bijące jasnością po oczach barwy, problem w tym że tryb dolby vision ma zablokowaną gammę, przez co jest problem w ciemnych scenach, a gdy zwiększę jasność to pojawia się zaróżowienie ekranu, albo gdy jest całkowicie ciemno, np jakaś scena to TV nie wygasza całkiem pikseli tylko pojawia się takie "mleko" 

Być może kalibracja by w jakiś sposób pomogła bo w tedy być może udało by się zwiększyć luminację ciemnych scen, a zmniejszyć w jasnych, obecnie tv tego nie robi i matryca musi dostać duży prąd aby zminimalizować efekt różu, ale niestety w jasnych scenach tak wali po oczach że w nocy ja nie mam zamiaru tak oglądać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Mi wymienili matryce ze względu na różowy zafarb z tytułu rekojmi po dlugich przepychankach z LG


Oszczędzanie energii / czujnik światła powinien być wylaczony

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mocno miałeś widoczny ten zafarb? I to była Twoja pierwsza reklamacja z tytułu rękojmi tego tv?

Napiszesz coś więcej o tych przepychankach z serwisem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli czujnik światłą nie działa, tak że nie wiem po om ta, jest stosowany 😕 

Te jestem ciekaw jak z tym zafarbem, bo też nie on mocno irytuje.

Godzinę temu, Mateo1234 napisał:

https://blog.skalibrujtv.pl/2022/04/kalibracja-lg-c1-w-warszawie/ a co sądzicie o tym? bo twierdzą że są w stanie wyeliminować zafarb i zmniejszyć jasność w jasnych scenach a zwiększyć widoczność w ciemnych. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...