Skocz do zawartości
Tynio

OLED LG 65B9 - czy reklamować?

Rekomendowane odpowiedzi

Dałem do ogólnego tematu o TV LG B9 ale przeszło bez echa i postanowiłem założyć nowy temat.

TV kupiony w maju 2020 roku  więc zostało kilka miesięcy gwarancji.

Na OLED więcej gram i oglądam filmów Netflix czy  HBO wiec problem z wypaleniem odpada tym bardziej że co jakiś czas włączam funkcje odświeżenia matrycy.

Wczesnej tego nie widziałem bo nie grałem w Horizon Zero Dawn, po odpaleniu gry coś mi nie pasowało, ale zlałem temat.

Po około miesiącu zaczęło mnie to  niepokoić i denerwować więc postanowiłem odpalić z YT planszę testową na TV i okazało się że z lewej strony mam dziwne przebarwienie.  

okrc7re.jpg

 

Przy odpalaniu gry wygląda to następująco

 

PSMY799.jpg

 

8A5ixJJ.jpg

 

Nie widać tej poświaty na kolorowych planszach tylko na szarej i to przy niskim podświetleniu czyli 1% do 5% potem już przy 10% jest ledwo widoczne 

Korzystałem z tego filmiku 

 

Czy reklamować i producenta czy jednak pisać do sprzedawcy czyli NEONET i powołać się na gwarancje czy rękojmie? 

Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi i informacje. 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej

Mam podobnie w bx ale tak o 30% mniej. Wydaje mi się ze 3/4 matryc LG będzie miało z tym problem ale mogę się mylić.

Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka

I mam tak od nowości. Na początku mnie to trochę wkurzało ale...

Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
7 minut temu, lukcinek napisał:

Hej

Mam podobnie w bx ale tak o 30% mniej. Wydaje mi się ze 3/4 matryc LG będzie miało z tym problem ale mogę się mylić.

Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka
 

I mam tak od nowości. Na początku mnie to trochę wkurzało ale...

Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka
 

Myślałem czy nie zlać, ale pomyślałem że TV to nie słuchawki za 200-300 zł bo dałem ponad 7 tys więc czemu mam przymykać oko, tym bardziej że w grze jest to widoczne.

Czy było wcześniej? nie mam pojęcia bo jakoś nie zwracałem uwagi do tego mniej się grało, a więcej oglądało filmów.

Materiał  SDR trochę to ukrywa co widać na 1 fotce, na 3 fotce idealnie to widać, do tego w menu konsoli jak jest jednolity kolor jest to też widoczne. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na tych zdjęciach wygląda to strasznie ale podejrzewam że w rzeczywistości nie jest tak źle. Niech się inni wypowiedzą ale ja w swoim bx mam tak od nowości a do tego zaróżowiona matrycę od lewej strony.
Też miałem to reklamować ale jak poczytałem fora zagraniczne to się okazało że ciężko trafić na matrycę bez wad.
I faktycznie widać czasem ta czarna plamę a także zaróżowienie.

Nie mam osobiście siły na zabawy w reklamację (zwłaszcza tv). Jednak trzymam kciuki żeby Ci uwzględnili i wymienili na nową bez wad.

Pozdrawiam

Wysłane z mojego KB2003 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym reklamował. Zależy jaki masz próg tolerancji. Też miałem rozkminy czy reklamować CX czy odpuścić. Jednak postanowiłem zareklamować.
W tym wątku wrzuciłem foty jak mój CX wyglądał na planszy testowej:

https://hdtvpolska.com/forum/topic/61851-nowy-tv-z-wada-fabryczn%C4%85/?do=findComment&comment=558170

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Posiadam B9 i nie mam takich różnic w podświetlaniu matrycy jak Ty, jest jednolita. Tak jak pisze mati - zdjęcia mogą uwypuklać problem ale zaznaczam że w moim 55 cali B9 jest równomiernie podświetlone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
44 minuty temu, mati_luk napisał:

Ja bym reklamował. Zależy jaki masz próg tolerancji. Też miałem rozkminy czy reklamować CX czy odpuścić. Jednak postanowiłem zareklamować.
W tym wątku wrzuciłem foty jak mój CX wyglądał na planszy testowej:

https://hdtvpolska.com/forum/topic/61851-nowy-tv-z-wada-fabryczn%C4%85/?do=findComment&comment=558170

Reklamowałeś z tytułu rękojmi czy gwarancji? 

Zastanawiam się co robić bo TV mam powieszony więc nie będzie tak łatwo go ściągnąć, do tego jak zakładałem ze znajomym to mało się nie zesrałem bo są strasznie cienkie te panele. 

Sprawa z tego co widzę u Ciebie w toku.

23 minuty temu, afflux napisał:

Posiadam B9 i nie mam takich różnic w podświetlaniu matrycy jak Ty, jest jednolita. Tak jak pisze mati - zdjęcia mogą uwypuklać problem ale zaznaczam że w moim 55 cali B9 jest równomiernie podświetlone.

Jak by to było widoczne na planszy testowej to chyba bym znał temat, ale ja to wykryłem w grze oraz na planszach jednolitych widać poświatę innego odcienia, nie jest to czarne białe, ale widać i fakt telefon lekko podkreślił wadę, ale jest ona widoczna więc trochę mnie boli bo TV trochę kosztował.

Korci mnie zgłoszenie do sklepu że mam taki problem i dopiero kilka dni temu po podłączeniu konsoli ta wada została znaleziona. 

EDIT

A wczoraj jeszcze robiłem fotki na swoim starym TV Sony KD-XD zakupiony w 2017 

A11FI2I.jpg

 

 

 

 

Edytowane przez Tynio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja z tytułu rękojmi. To było w połowie 2021 i wymienili mi na C1. Miałem opcję wymiany matrycy w CX, albo nowy TV.
Też tv wisiał mi na ścianie i tak jak Ty, nie lubię go ściągać i wieszać, przez to jaki jest cienki.

A teraz zbieram się pomału do reklamacji C1 z podobnym zafarbem jak u autora postu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Godzinę temu, Tynio napisał:

Korci mnie zgłoszenie do sklepu że mam taki problem i dopiero kilka dni temu po podłączeniu konsoli ta wada została znaleziona.

Myślę że warto spróbować, ostatecznie to Ty decydujesz czy warunki jakie zaproponuje Tobie LG lub sklep są dogodne i czy spełniają  Twoje oczekiwania.

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc sprawa została następująco rozwiązana.

Do sklepu NEONET zgłosiłem reklamację jako rękojmie i dostałem zapytanie kiedy zobaczyłem uszkodzenie metrycy.

Odpowiedziałem grzecznie że to uszkodzenie tylko wada i chcę się ubiegać z tytułu rękojmi od wymianę/naprawę TV 

Po kilku dniach napisał serwis LG i prosił o zdjęcia, ja poinformowałem że wszystkie materiały otrzymał sprzedawca.

Przez kilka dni cisza i nagle zadzwonili że jutro będą, jak się okazało nie udało się w czwarte więc serwis przyjechał w piątek.

Miły Pan poprosił o pokazanie wady, zasłoniłem okno by lepiej było widać i zrobił zdjęcie (ja też)

uEXvloS.jpg

Po przejściu serwisowym okazało się że TV w od dnia wyprodukowania był włączony w okolicy 3000h czyli w okolicy 4-4,5h dziennie.

Po wymianie matrycy byłem trochę zdzwiony bo było więcej plam niż na nowej.

 

9QYQbzH.jpg

 

Pan z serwisu poinformował że poleca włączyć odświeżanie pixeli, oglądałem trochę TV i włączyłem odświeżanie. 

Teraz wygląda tak

EQaVEmR.jpg

 

Uważam że jest OK, a LG postarało się, sam sklep postawił na gwarancję, ale od początku marca mam nową gwarancję na matrycę więc jest OK

 

 

 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Brawo. Cieszę się, że się udało. Przyjemnego oglądania filmów i nie tylko. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 7.03.2022 o 10:03, Tynio napisał:

Więc sprawa została następująco rozwiązana.

Do sklepu NEONET zgłosiłem reklamację jako rękojmie i dostałem zapytanie kiedy zobaczyłem uszkodzenie metrycy.

Odpowiedziałem grzecznie że to uszkodzenie tylko wada i chcę się ubiegać z tytułu rękojmi od wymianę/naprawę TV 

Po kilku dniach napisał serwis LG i prosił o zdjęcia, ja poinformowałem że wszystkie materiały otrzymał sprzedawca.

Przez kilka dni cisza i nagle zadzwonili że jutro będą, jak się okazało nie udało się w czwarte więc serwis przyjechał w piątek.

Miły Pan poprosił o pokazanie wady, zasłoniłem okno by lepiej było widać i zrobił zdjęcie (ja też)

uEXvloS.jpg

Po przejściu serwisowym okazało się że TV w od dnia wyprodukowania był włączony w okolicy 3000h czyli w okolicy 4-4,5h dziennie.

Po wymianie matrycy byłem trochę zdzwiony bo było więcej plam niż na nowej.

 

9QYQbzH.jpg

 

Pan z serwisu poinformował że poleca włączyć odświeżanie pixeli, oglądałem trochę TV i włączyłem odświeżanie. 

Teraz wygląda tak

EQaVEmR.jpg

 

Uważam że jest OK, a LG postarało się, sam sklep postawił na gwarancję, ale od początku marca mam nową gwarancję na matrycę więc jest OK

 

 

 

 

 

 

Też wymienili mi panel. Serwis poinformował mnie, że gwarancja na panel od nowa 2lat, tylko nie był w stanie powiedzieć czy jakiś dowód ma okazać na to. Jedynie, że w LG będą mieli to w systemie. Mam nadzieje, że tak będzie bo trochę otarłem się z ich patologią. A czy Ty dostałeś jakieś inne info?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
20 godzin temu, pr0t0m napisał:

Też wymienili mi panel. Serwis poinformował mnie, że gwarancja na panel od nowa 2lat, tylko nie był w stanie powiedzieć czy jakiś dowód ma okazać na to. Jedynie, że w LG będą mieli to w systemie. Mam nadzieje, że tak będzie bo trochę otarłem się z ich patologią. A czy Ty dostałeś jakieś inne info?

Przy wymianie podpisywałem dokument i dewiant powiedział bym zrobił zdjęcie sobie w razie czego bo będzie to dokument potwierdzający wymianę matrycy z datą wymiany. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...