Skocz do zawartości
  • 1
slaw_m

Sony XF 9005, problem z Dolby Vision na Netflxie

Pytanie

Witam, parę dni temu zakupiłem TV Sony 55 XF 9005, nie ukrywam, że spory wkład w na tą decyzję miały pozytywne recenzję z testów HDTV.

Na TV głównie oglądamy Netflixa z włączonymi napisami, a jak wiadomo większość nowych treści jest nadawana w Dolby Vision,  

Telewizor od razu z automatu ładuję tryb DV i co się dzieję: 

- wyświetlane napisy są nie do zniesienia - zbyt duża jasność napisów - 

- napisy rozświetlają dużą część ekranu, przez co obraz "migota" i obniża jakość obrazu w dużej strefie - (na pół przezroczystych napisach też to widać. )

- przy wyłączonym lokalnym wygaszaniu w DV efekt jest tragiczny - tutaj do zastanowienia co gorszę - paskudny obraz czy "dyskoteka"

 

Chciałem zapytać czy ktoś może coś poradzić odnośnie powyższego ?? 

Może jakieś ustawienia w Dolby Vision ograniczyłyby problem ? 

Przy sygnale DV Sony z automatu wskakuję w tryb DV i nie da się tego wyłączyć - może ktoś ma sposób, aby tryb DV się nie włączał ? 

Dodam jeszcze, że sam obraz w TV np. trybie Kino Pro dobry  - nie byłoby problemu gdyby materiały z DV dałoby się oglądać w tym trybie.

Proszę o w miarę pilną pomoc, bo jeszcze mam teoretyczną możliwość zwrotu TV.

Generalnie jestem zawiedziony tym TV i uważam, że sam  HDR jest przereklamowany w tym wypadku. A to że nie można zmienić tryby wyświetlania przy sygnale DV to porażka kompletna. 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Witam!Mam ten telewizor u siebie od tygodnia,

W dniu 7.12.2019 o 01:03, ddawid6 napisał:

Ja dopiero testuję XF dwa dni, ale u mnie HDR na Netflixie jest ok. Pierwsze co zrobiłem po zakupie to aktualizacja oprogramowania w TV, a potem reset do ustawień fabrycznych i dopiero konfiguracja. FW trzeba ściągnąć ze strony Sony, bo plik prawie 2 GB ma i włożyć pendrive do TV. Nie wiem, czy to rozwiązało jakieś problemy z DV, bo przed updatem nawet nie odpalałem nic w TV. Jedyne co mnie wkurzało to te strasznie świecące napisy, ale da się to zniwelować do poziomu naprawdę akceptowalnego - zmieniając ustawienia. Zalogujcie się do konta Netflix na kompie i przejdźcie na stronę https://www.netflix.com/subtitlepreferences i tam w menu "Czcionka" zaznaczcie "Półprzezroczyste" i dodatkowo w "Cień" - Efekt cienia i kolor obok ma być czarny. Sporo to poprawia w stosunku do czystych białych.

Mam ten tv od tygodnia i też miałem go od razu zaktualizować.Powstrzymały mnie jednak opinie,gdzie pisano,że telewizor po aktualizacji do Oreo, tnie materiały 4K 60fps na YT.U mnie na początku,też cienko to chodziło,ale po przełączeniu neta na 5GHz jest już OK.Martwi mnie fakt,że TV nie jest już najmłodszy,a firmware(podobno już bez błędów) wyszło dopiero pod koniec listopada tego roku.Jak możesz,to napisz spostrzeżenia po tym upgrade do Oreo.Mam jeszcze jedną bolączkę.Po wyłączeniu telewizora dysk cały czas pracuje i nic nie mogę z tym zrobić.Jak go się wkłada,to pokazuje różne opcje,m.in.odłącz.Ale póżniej nie mogę znależć tego w systemie.Ktoś pomoże?Mam ochotę go zostawić,bo jakość obrazu w tym przedziale cenowym bije konkurencję na głowę.Tylko ta obsługa:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
9 godzin temu, Jarkosss napisał:

Witam!Mam ten telewizor u siebie od tygodnia,

Mam ten tv od tygodnia i też miałem go od razu zaktualizować.Powstrzymały mnie jednak opinie,gdzie pisano,że telewizor po aktualizacji do Oreo, tnie materiały 4K 60fps na YT.U mnie na początku,też cienko to chodziło,ale po przełączeniu neta na 5GHz jest już OK.Martwi mnie fakt,że TV nie jest już najmłodszy,a firmware(podobno już bez błędów) wyszło dopiero pod koniec listopada tego roku.Jak możesz,to napisz spostrzeżenia po tym upgrade do Oreo.Mam jeszcze jedną bolączkę.Po wyłączeniu telewizora dysk cały czas pracuje i nic nie mogę z tym zrobić.Jak go się wkłada,to pokazuje różne opcje,m.in.odłącz.Ale póżniej nie mogę znależć tego w systemie.Ktoś pomoże?Mam ochotę go zostawić,bo jakość obrazu w tym przedziale cenowym bije konkurencję na głowę.Tylko ta obsługa:(

Youtube nie oglądam, więc nie wiem jak z płynnością. Dysku póki co nie podłączałem i nie mam na razie takiej potrzeby, ale wyłącz wszystkie opcje, które chodzą po wyłączeniu TV, czyli opcje automatycznej aktualizacji (bo tam jest coś o szukaniu, gdy wyłączony TV chyba), aktualizacji EPG po wyłączeniu, opcję włączania urządzeniami zewnętrznymi - bo wtedy ciągle ma na czuwaniu sieć, więc może i podtrzymuje zasilanie dysku - więcej nie pamiętam lub się nie dokopałem. To wszystko też zżera prąd na czuwaniu oczywiście, więc jeśli się nie korzysta, to lepiej wyłączyć.

Na razie jestem zadowolony, są jakieś niuanse, które trochę drażnią lub jeszcze nie zdążyłem się uporać z ich konfiguracją, ale każdy system ma plusy i minusy. Jednak główny powód, dla którego go kupiłem, czyli jakość w 4K i HDR - jak dla mnie bajka :)

W dniu 7.12.2019 o 18:59, raf7705 napisał:

 

Dawid6.

No to jest "niby DTS X", a nie " niby Atmos".

Dwa różne systemy, dwa różne upmixy.

 

 

No bo jest Atmos, to co ma pokazywać...

Nie wiem, jaki masz interes w czepianiu się takich detali i słówek - napisałem tak, bo większość osób jeśli już nawet kuma, co to jest Atmos, to nie kojarzą tego, że odpowiednikiem w DTS jest DTS:X, a chodziło po prostu o upmix do standardu dźwięku obiektowego.

Nie, gdyby był Atmos, to ampli pokazywałby Atmos, a nie DD+. To że apka Netflixa tak pokazuje, to nie znaczy, że po ARC leci Atmos. Nie mam póki co głośników obiektowych, więc nie mogę sprawdzić tego "przystawiając do nich ucho" - bo tylko wtedy mógłbym potwierdzić, jak to w końcu jest. A dyskusje na forach nie dają jednoznacznej odpowiedzi, czy faktycznie DD+ leci z Atmosem po ARC. A jak już dokopiesz się do informacji, że teoretycznie jest to możliwe - to okazuje się, że tylko w pewnych współgrających ze sobą okolicznościach - zgodności TV i amplitunera/soundbara, masz link poniżej:

https://community.cedia.net/blogs/david-meyer/2018/06/25/dolby-atmos-over-hdmi-arc

10 godzin temu, Hiurri napisał:

Czyli np lepsze soundbary nie mają szans się wykazać przy tym TV ? ARC nie obsłuży wszystkich technologii więć nie będzie wykorzystywany potencjał soundbara np Yamaha Y207 ?

Te soundbary też nie mają eARC, wiec ich potencjał zostanie wykorzystany zgodnie z ich założeniem - bo gdyby w TV był eARC, to taki soundbar i tak by tego nie obsłużył. Nie mam żadnych doświadczeń z soudbarami, bo dla mnie to są dziwne twory - z jednego miejsca leci dźwięk, który ma być przestrzenny - jestem zwolennikiem amplitunera z głośnikami przynajmniej z tyłu, jeśli to ma być dźwięk przestrzenny. Jednak fakt, że te bardziej zaawansowane bazują na odbiciach, więc to może tworzyć w miarę realistyczną przestrzeń dźwięku. Jeśli zatem musisz kupić soundbar ze względów ekonomicznych lub braku miejsca, to bierz taki, na jaki pozwala Ci budżet.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
56 minut temu, ddawid6 napisał:

Te soundbary też nie mają eARC, wiec ich potencjał zostanie wykorzystany zgodnie z ich założeniem - bo gdyby w TV był eARC, to taki soundbar i tak by tego nie obsłużył. Nie mam żadnych doświadczeń z soudbarami, bo dla mnie to są dziwne twory - z jednego miejsca leci dźwięk, który ma być przestrzenny - jestem zwolennikiem amplitunera z głośnikami przynajmniej z tyłu, jeśli to ma być dźwięk przestrzenny. Jednak fakt, że te bardziej zaawansowane bazują na odbiciach, więc to może tworzyć w miarę realistyczną przestrzeń dźwięku. Jeśli zatem musisz kupić soundbar ze względów ekonomicznych lub braku miejsca, to bierz taki, na jaki pozwala Ci budżet.

Rozumiem. Czyli jak soundbar będzie miał eARC to wtedy nie ma co kupować pod telewizor ? W ogóle nie przejdzie dźwięk czy konkretne formaty ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
38 minut temu, Hiurri napisał:

Rozumiem. Czyli jak soundbar będzie miał eARC to wtedy nie ma co kupować pod telewizor ? W ogóle nie przejdzie dźwięk czy konkretne formaty ?

To jest kompatybilne w dół, więc jak ma eARC i jest w Twoim budżecie/spełnia wymagania to bierz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Czepiam się nazewnictwa, bo jesteśmy na forum audio-video i powinno się tu używać poprawnego nazewnictwa.

To nie forum onet.pl albo gazeta.pl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Zwykły ARC puści Ci jedynie Dolby Digital i DTS. U mnie w kodi puszcza je bez problemu do głośników ze wzmacniaczem. Na lepsze formaty raczej nie ma co liczyć . Z tego co wiem są to ograniczenia samego interfejsu ARC. Jego bolączki naprawił eARC. 

Edytowane przez darkkainn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
6 minut temu, darkkainn napisał:

Zwykły ARC puści Ci jedynie Dolby Digital i DTS. U mnie w kodi puszcza je bez problemu do głośników ze wzmacniaczem. Na lepsze formaty raczej nie ma co liczyć . Z tego co wiem są to ograniczenia samego interfejsu ARC. Jego bolączki naprawił eARC. 

Czy zdarzyło się w historii telewizorów, że niektóre modele dostawały update do eARC czy to jest sprzętowe rozwiązanie ? Trochę głupio że to rozwiąznie sprzed X lat nie ma w telewizorach z 2018....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

To jest wyłącznie hardware niestety 😞 dla mnie też to niepojęte w dzisiejszych czasach. Tak samo jak to, że cały czas w TV dają karty sieciowe 100mbit... 

Tylko najdroższe modele mają gigabitowe lan-y 😞

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
10 godzin temu, Hiurri napisał:

Czy zdarzyło się w historii telewizorów, że niektóre modele dostawały update do eARC czy to jest sprzętowe rozwiązanie ? Trochę głupio że to rozwiąznie sprzed X lat nie ma w telewizorach z 2018....

To nie jest rozwiązanie sprzed X lat, bo weszło dopiero w standardzie HDMI 2.1, czyli w zasadzie 2018 r. Pisałem wyżej, że teoretycznie w HDMI 2.0b może działać eARC, ale to zależy od producenta - może są jakieś konkretne wytyczne, że w danym modelu można wprowadzić updatem, a w innym nie. Obsługę dodał do amplitunerów z 2017/2018 r. Denon i Yamaha, niektórych soundbarów Sony, a do TV też Sony - ale tylko serii Master z 2018 r.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Godzinę temu, D4r3KS napisał:

Żadna ciekawostka, tylko szara rzeczywistość. Te połączenia ARC czasem "grają", jak się ma odrobinę szczęścia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

I co z tego przeczytaj co tam jest napisane, facet musiał wyłączyć eARC w TV aby poszedł Atmos na amplituner, nie zdziwi mnie to że sony coś znowu spartoliło prawdopodobnie :D

Edytowane przez D4r3KS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Poświęciłem się dla dobra tematu ;) i dokupiłem głośniki do Atmosa i potwierdzam, że przynajmniej w moim przypadku (amplituner Yamahy) dogadują się z XF90 i jest Atmos po ARC. Dotyczy to nie tylko Netflixa, ale również plików - tylko musi być Atmos z "core" Dolby Digital+, a nie Dolby TrueHD - bo przy TrueHD player systemowy w ogóle nie ogarnia ścieżki audio (jest cisza), a Kodi robi z niego stereo PCM - to samo się tyczy odtwarzania przez TV plików z audio TrueHD bez Atmosa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

U mnie też działa atmos z Netflixa po arc z denonem x2400. Tv sony X9005.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Witam uprzejmie

Działa Dolby Atmos z Dolby Digital+ po ARC, tak przynajmniej podaje mi Onkyo TX-NR686.

Z poważaniem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
22 minuty temu, D4r3KS napisał:

Czy w tym TV netlfix i DV działa już jak należy?

Nie wiem jak po aktualizacji ostatniej, która się pojawiła na TV ale ja obszedłem problem korzystając z wtyczki netflixa na Kodi. Uruchamiam filmy z HDR bez Dolby Vision i obraz piękny. Przed aktualizacją na oryginalnej apce netflixa DV jest moim zdaniem nieakceptowalny. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

A jesteś w stanie sprawdzić org apkę i najnowszy soft? czy wstrzymujesz się z aktualizacją i dlatego nie jesteś w stanie sprawdzić?

Kodi ok jest to jakieś obejście, ale zgodzisz się ze mną że tak byś nie powinno Tv z 2018 a oni dalej nie naprawili... CHYBA dlatego pytam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Apke oryginalną netflixa mam ale jak film albo serial ma DV to oglądam na Kodi. Na obecną chwilę nie jestem w stanie sprawdzić bo specjalnie wstrzymuje się z aktualizacją aż więcej osób potestuj. Na zagranicznych forach jedni pisali że jakość obrazu po aktualizacji jest dużo lepsza a inni że gorsza. Ta aktualizacja wyszła na różne modele ale raczej pisali że w przypadku serii XF9005 jest lepiej. Zdarzały się też problemy z ARC u niektórych osób ale mieli jakieś dziwne zestawy audio. 

Zgodzę się że w TV takiej marki jak Sony nie powinno być takich problemów, tym bardziej że najdroższe modele Sony z serii Master mają specjalne tryby obrazu dla Netflixa i filmy z Dolby Vision na tym trybie mają obraz jak żyleta. Sony chyba chce, żebyśmy kupowali najdroższe modele... 

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Witam uprzejmie

Ja mam najnowszą aktualizację i Netflix z DV działa u mnie w porządku, problem rozświetlania ekranu przez białe i nie tylko chodzi o napisy, bo jak się włączy szybkie Menu, to również rozświetla ekran. Wszystko co białe to rozświetla :D Ja mam domyślne ustawienia trybu Kino Pro (Netflix i filmy) lub Gra (PS4 Pro), a na Netflix mam ustawione domyślne napisy i potem zmieniony tylko z koloru białego na żółte i uważam, że DV na Netflix jest OK tak samo jak HDR na Netflix przez PS4 Pro. Dolby Atmos działa po ARC normalnie na najnowszej aktualizacji w Netflix, oczywiście jak wcześniej pisałem z core Dolby Digital+, a nie Dolby TrueHD. Do tego niestety potrzebny jest juz eARC, który jest niedostępny w modelu XF9005. Ogólnie porównując do HDR z Epsona EH-TW7100 (projektor), to HDR oczywiście jest znacznie bardziej zauważalny na XF9005. Dolby Vision działa poprawnie, nie wiem, jak z napisami białymi, ale zakładam, że rozświetla.

EDIT

Ogólnie taki problem opisuje, jak rozwiązać samo Sony: The screen brightness increases when the menu or subtitle is displayed on my TV.

Cytat

This occurs because the Dynamic Backlight Control function is adjusting the brightness of the screen when menu items (on-screen displays) or subtitles are detected. Follow these steps to minimize this effect.

1. On the supplied remote control, press the HOME button.
2. Select  Settings.
3. Proceed according to your TV menu.
- Select Picture & Display → Picture adjustments → Advanced settings → Brightness.
- Select Display & Sound → Picture → Advanced settings → Brightness.
- Select Display → Picture → Advanced settings → Brightness.
4. Set Adv. contrast enhancer to Low or Off.

Z poważaniem

Edytowane przez VAMET
  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Ok dzięki za info jest to już jakiś obiektywny punk widzenia.

Godzinę temu, VAMET napisał:

Dolby Atmos działa po ARC normalnie na najnowszej aktualizacji w Netflix, oczywiście jak wcześniej pisałem z core Dolby Digital+, a nie Dolby TrueHD. Do tego niestety potrzebny jest juz eARC,

A co do tego wpisu nawet jeśli byś miał eARC to nic to nie zmienia w kwestii netflixa i innych serwisów vod.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
W dniu 22.07.2020 o 20:23, darkkainn napisał:

Nie wiem jak po aktualizacji ostatniej, która się pojawiła na TV ale ja obszedłem problem korzystając z wtyczki netflixa na Kodi. Uruchamiam filmy z HDR bez Dolby Vision i obraz piękny. Przed aktualizacją na oryginalnej apce netflixa DV jest moim zdaniem nieakceptowalny. 

@darkkainn

Mam pytanie do Ciebie.

Też zainstalowałem na xf9005 Kodi (Netflix castagnait) i po wyłączeniu DV i HDR obraz jest dla mnie w pełni satysfakcjonujący. Jednak problem mam taki, że przy 4k filmy mi przecinają. Tzn. nie kręci się kółeczko jak przy niedomagajacym necie ale regularnie co jakis czas obraz na sekundę się tnie.

Fast.com podaje mi szybkość w granicach 25 - 35 Mbps.

Czy u Ciebie na 4k na kodi w netflix jest zawsze płynny i bez przycięć? 

Pozdrawiam.

Arek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

U mnie nic nie przycina (mam neta 200mbit). Mam włączony sam HDR i wykrywa TV obraz HDR prawidłowo. Jeżeli chodzi o Twoje przerywanie to sugerowałbym ustawić bufor w kodi na większy (domyślnie z tego co pamiętam to 20-25mb a spokojnie z 200-250mb mógłbyś ustawić). Dzięki temu będzie się wczytywać więcej danego filmu do przodu w pamięci. Wpisz w Google zmiana buforu kodi i jest sporo instrukcji w necie 🙂

Edytowane przez darkkainn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...