Skocz do zawartości
  • 1
slaw_m

Sony XF 9005, problem z Dolby Vision na Netflxie

Pytanie

Witam, parę dni temu zakupiłem TV Sony 55 XF 9005, nie ukrywam, że spory wkład w na tą decyzję miały pozytywne recenzję z testów HDTV.

Na TV głównie oglądamy Netflixa z włączonymi napisami, a jak wiadomo większość nowych treści jest nadawana w Dolby Vision,  

Telewizor od razu z automatu ładuję tryb DV i co się dzieję: 

- wyświetlane napisy są nie do zniesienia - zbyt duża jasność napisów - 

- napisy rozświetlają dużą część ekranu, przez co obraz "migota" i obniża jakość obrazu w dużej strefie - (na pół przezroczystych napisach też to widać. )

- przy wyłączonym lokalnym wygaszaniu w DV efekt jest tragiczny - tutaj do zastanowienia co gorszę - paskudny obraz czy "dyskoteka"

 

Chciałem zapytać czy ktoś może coś poradzić odnośnie powyższego ?? 

Może jakieś ustawienia w Dolby Vision ograniczyłyby problem ? 

Przy sygnale DV Sony z automatu wskakuję w tryb DV i nie da się tego wyłączyć - może ktoś ma sposób, aby tryb DV się nie włączał ? 

Dodam jeszcze, że sam obraz w TV np. trybie Kino Pro dobry  - nie byłoby problemu gdyby materiały z DV dałoby się oglądać w tym trybie.

Proszę o w miarę pilną pomoc, bo jeszcze mam teoretyczną możliwość zwrotu TV.

Generalnie jestem zawiedziony tym TV i uważam, że sam  HDR jest przereklamowany w tym wypadku. A to że nie można zmienić tryby wyświetlania przy sygnale DV to porażka kompletna. 

 

 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

Kolejna wtopa, błędy z wdrażaniem DV w przypadku sony mnie nie dziwią ich odtwarzacze uhd mają coś podobnego nie potrafią automatycznie przełączyć obrazu na DV jeśli dana płyta jest w tym formacie w ustawieniach playera trzeba ręcznie ustawić DV i nastepnie wyłączyć gdy oglądamy płytę bez DV...

Nie chcę nikogo dołować ale problem o którym wyżej piszecie jest już znany od prawie roku... zresztą na playerach uhd też.

Firmware macie najnowszy w TV jaka wersja?

Takiego czegoś możecie spróbować jeszcze odpalić netflixa, nie przez przycisk na pilocie dedykowany, a przez wejście w menu główne telewizora

.

Edytowane przez D4r3KS

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
53 minuty temu, D4r3KS napisał:

Kolejna wtopa, błędy z wdrażaniem DV w przypadku sony mnie nie dziwią ich odtwarzacze uhd mają coś podobnego nie potrafią automatycznie przełączyć obrazu na DV jeśli dana płyta jest w tym formacie w ustawieniach playera trzeba ręcznie ustawić DV i nastepnie wyłączyć gdy oglądamy płytę bez DV...

Nie chcę nikogo dołować ale problem o którym wyżej piszecie jest już znany od prawie roku... zresztą na playerach uhd też.

Firmware macie najnowszy w TV jaka wersja?

Takiego czegoś możecie spróbować jeszcze odpalić netflixa, nie przez przycisk na pilocie dedykowany, a przez wejście w menu główne telewizora

.

Czy oni działają coś w tej kwestii ? Czy to jest problem do naprawienia przez software/firmware ? Bo trochę słabo czekać na to jeżeli oni w ogóle położyli na to laskę. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

To jest model jeszcze z zeszłego roku, fakt, że nadal na czasie, produkowany i przedłużony na ten rok, ale wydaje się, że jakby rozwiązanie było proste i Sony je miało to już dawno by to zrobili. :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Android Tv jest na tv Sony od 2013 roku a dopiero teraz okiełznali bezproblemowy passthrough do kina domowego w zewnętrznych odtwarzaczach. Wcześniej mocno było trzeba kombinować żeby wogole to zadziałało. Programiści są po prostu słabi i każda aktualizacja przychodzi z mocnym opóźnieniem. 

O ile jakość tv, matrycy są na wysokim poziomie, tak software wymaga sporej pracy. Nr ten moment trzeba znajdować alternatywne rozwiązania problemów. Obecnie Philips i TCL mają androida w swoich TV na dużą skalę i też mają wiele problemów. Coraz więcej firm przechodzi na androida więc miejmy nadzieję że będzie to szło ku lepszemu. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Widziałem na stronie nową aktualizację do tego TV. Wydaną bodajże 27.11.2019 - czy ktoś próbował już to zainstalować i czy warto ? Samemu mam obawy co do tego .... bo może być gorzej,a zanim by wyszła poprawka to czasu trochę minie. 

Właśnie oglądam Mroczne materie na HBO Go i obraz jest świetny.... przez co mam mieszane odczucia co do TV. Jeszcze zauważyłem też, że TV z dekodera wygląda różnie mimo, że niby HD. Włączyłem na chwilę mecz i też byłem trochę zawiedziony.

Tak z ciekawości jesteście zadowoleni z tego TV i czy był to najlepszy wybór w tej cenie ? Testy na stronie jak i rekomendacje na forum są świetne, więc się zastanawiam co tu jest grane ? 

Dodam jeszcze, że chwilę wcześniej przed Sony kupiłem LG SM8200 i tam dopiero był dramat przy ciemniejszych scenach. Lokal dimning dzielił ekran na ok 4 pionowe strefy i oglądanie ciemniejszych scen było nie do zniesienia, a przy wyłączeniu tego ustrojstwa TV nie umiał wyświetlić czerni, a przy krawędziach było widać jaśniejsze przebłyski. Na szczęście dało się go zwrócić i po sporym dokształceniu na temat TV wybór padł na SONY ( ciekawie czy słusznie). 

Tak jeszcze zapytam czy może ktoś poleci jakiś Soundbar do tego modelu w przyzwoitej cenie ? Albo na co zwrócić uwagę kupując Soundbara ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Ja puściłem aktualizacje przez USB i wszystko śmiga.

Telewizor kupiłem tydzień temu (65XF9005) i jestem mega zadowolony. Wcześniej używałem Sony 55W755C (1080p, 120hz, VA, Android 7) i różnice widzę ogromną. Oglądałem różne OLED-y i inne LCD 4K w sklepach i u znajomych i widzę tutaj sporo plusów, których nie ma konkurencja w tym przedziale cenowym. Jestem świadomy, że Android TV ma jeszcze spore pole do popisu w temacie oprogramowania - szczególnie szybkości działania ale użytkując już Android TV od kilku lat nauczyłem się/przyzwyczaiłem się z nim pracować. Obecnie nie zamieniłbym go na inny system ze względu na możliwości i swobodę w doborze aplikacji i konfiguracji.

Zdecydowałem się na ten zakup szczególnie z 3 powodów:

** cena - kupiłem na Black Friday za 4599zł

** bardzo wysoka jasność SDR 600 nitów i HDR do 1100 nitów (nie widziałem nigdy OLED-a z takim poziomiem)

** Direct Led co przy tej cenie jest naprawdę rzadkie

Jedyna rzecz, która mnie irytuje to ten obraz w Dolby Vision na Netflixie ale na tą chwilę rozwiązuje sobie problem za pomocą KODI.

TV używam do:

** oglądania telewizji IPTV

** KODI -> głównie streamuje po DLNA Remuxy 4K HDR

** Gry z GeForce NOW (wiedźmin 3 w 4K na ustawieniach uber i 60fps wygląda przepięknie :) ) + arcade z KODI

 

Co do Soundbara to dobrze gdybyś podał przedział cenowy bo tutaj przedziały są ogromne. Kupując warto, żeby soundbar dekodował DD+, DTS, DTS-HD, i Dolby TrueHD - zwłaszcza te ostatnie bo to już standard dla UHD. I obowiązkowo dobry sub do niskich tonów. Dolby Atmos raczej nie ma sensu bo i tak Ci TV nie przepuści sygnału. Obsługa Dolby Atmos ma wejść z androidem 9. Parę dni temu podali modele z 2018, które dostaną aktualizację i nie ma tam serii XF90. Liczę na to, że może kiedyś jednak dostaną.

 

  • Dzięki 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Co do budżetu to myślę, że 500-1000 zł - w zależności co warto, a czego nie. 

 

A jak obraz z Netflixa DV  vs ten sam materiał w 4k. Jeszcze ewentualnie można skalibrować tryb DV, na razie trochę się tym bawiłem, ale np. zmieniając tryb w Motion Flow obniży się jasność ekranu no i temperatura barw zmieniała obraz.

Ja TV 55 cali kupiłem za 3800 rozważałem jeszcze Samsunga Q70 za 4 tys albo tańszego Panasa za ok 3. Panas odpadł bo nie miał HBO Go, a Samsung olałem z powodu braku DV - ironia. Szczerze czytając co z tv można teraz zrobić to czuję się staro ... jak uda mi się odpalić po 22 TV na jeden odcinek serialu czy film to już luksus :) 

W ogóle czy mam wrażenie, że obraz jest ziarnisty w tym TV, w szczególności przy DV ? 

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Ostatni firmware update jest ale niestety chyba nic nie zmienia w kwestii napisów na Netflixie. Szkoda. Bo na następny przyjdzie pewnie poczekać miesiące. 

Czy to podchodzi pod reklamację ? Czy ktoś kiedyś próbował oddać TV przez to ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
41 minut temu, Hiurri napisał:

Ostatni firmware update jest ale niestety chyba nic nie zmienia w kwestii napisów na Netflixie. Szkoda. Bo na następny przyjdzie pewnie poczekać miesiące. 

Czy to podchodzi pod reklamację ? Czy ktoś kiedyś próbował oddać TV przez to ?

Nie, nie podchodzi. Telewizor działa poprawnie, ale że ma dziadowskie ustawienia nic się nie poradzi. Proponuję zmienić kolor napisów na lekko przezroczyste, albo tak jak w przykładzie na z początku wątku. Napisy i obraz pod nimi robi się już w miarę w porządku - nie irytuję tak, mimo, że też trochę miga. A sam problem z napisami polega na tym, że TV wygasza wszystkie strefy poza tym gdzie są napisy, a że ma ich tylko jakieś 48 to tak to wygląda. Mnie to denerwuję też dlatego, że bardziej mi odpowiada Kino Pro od DV - wydaję mi się tv lepiej gra wtedy. 

Generalnie jeśli chodzi o gwarancję u Sony to czytałem, że ciężko.  A kiedy TV był kupiony i gdzie ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Wątpie, żeby to uznali gdyż występuje to w jednej aplikacji (ale oni mogą o tym nie wiedzieć w sklepie). Jak odpalam te same filmy z Netflixa ale wcześniej pobrane jako WebRip lub przez wtyczkę Kodi to nie ma żadnych problemów z obrazem, nawet jak są napisy. Co do ziarna to wszystko zależy od źródła. Jak jest słabej jakości to zawsze może Ci coś wyświetlić. Przy DV w aplikacji Netflix może wyświetlać takie rzeczy bo tam wogóle po wykryciu DV zmienia się wszystko na gorsze. Postaram się dzisiaj lub jutro wrzucić różnicę w obrazie tej samej sceny Netflix vs Netflix z Kodi. Zdjęcie nie odda realiów ale zobaczycie różnice od razu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Kupiłem miesiąc temu w Euro za 5200 około. 

Hmm to może tym kodi się pobawię i przejdzie ból [beeep]y mi :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
1 godzinę temu, slaw_m napisał:

Co do budżetu to myślę, że 500-1000 zł - w zależności co warto, a czego nie. 

 

A jak obraz z Netflixa DV  vs ten sam materiał w 4k. Jeszcze ewentualnie można skalibrować tryb DV, na razie trochę się tym bawiłem, ale np. zmieniając tryb w Motion Flow obniży się jasność ekranu no i temperatura barw zmieniała obraz.

Ja TV 55 cali kupiłem za 3800 rozważałem jeszcze Samsunga Q70 za 4 tys albo tańszego Panasa za ok 3. Panas odpadł bo nie miał HBO Go, a Samsung olałem z powodu braku DV - ironia. Szczerze czytając co z tv można teraz zrobić to czuję się staro ... jak uda mi się odpalić po 22 TV na jeden odcinek serialu czy film to już luksus :) 

W ogóle czy mam wrażenie, że obraz jest ziarnisty w tym TV, w szczególności przy DV ? 

 

Poczytaj sobie recenzje modelu Yamaha YAS-107. W przedziale cenowym Twoim się mieści a nie znalazłem ani jednej negatywnej opinii. Bardzo zachwalają ten model.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
1 godzinę temu, darkkainn napisał:

Wątpie, żeby to uznali gdyż występuje to w jednej aplikacji (ale oni mogą o tym nie wiedzieć w sklepie). Jak odpalam te same filmy z Netflixa ale wcześniej pobrane jako WebRip lub przez wtyczkę Kodi to nie ma żadnych problemów z obrazem, nawet jak są napisy. Co do ziarna to wszystko zależy od źródła. Jak jest słabej jakości to zawsze może Ci coś wyświetlić. Przy DV w aplikacji Netflix może wyświetlać takie rzeczy bo tam wogóle po wykryciu DV zmienia się wszystko na gorsze. Postaram się dzisiaj lub jutro wrzucić różnicę w obrazie tej samej sceny Netflix vs Netflix z Kodi. Zdjęcie nie odda realiów ale zobaczycie różnice od razu.

Jestem ciekaw tego porównania. Osobiście muszę się przyznać, że przez kilka dni potestowałem oglądanie netflixa z napisami w aplikacji natywnej tv i z wtyczki w Kodi. I moje wnioski są o tyle zaskakujące, że przy DV nie widzę żadnej różnicy na niekorzyść względem zwykłego kino pro 4k hdr. A napisy zmieniłem na żółte na czarnym tle i efekt rozświetlania, tak bardzo irytujący, teraz stał się akceptowalny. Dodam, że tv po najnowszej aktualizacji softu z końca listopada.

55 minut temu, Rohan napisał:

Jestem ciekaw tego porównania. Osobiście muszę się przyznać, że przez kilka dni potestowałem oglądanie netflixa z napisami w aplikacji natywnej tv i z wtyczki w Kodi. I moje wnioski są o tyle zaskakujące, że przy DV nie widzę żadnej różnicy na niekorzyść względem zwykłego kino pro 4k hdr. A napisy zmieniłem na żółte na czarnym tle i efekt rozświetlania, tak bardzo irytujący, teraz stał się akceptowalny. Dodam, że tv po najnowszej aktualizacji softu z końca listopada.

Przepraszam za zamieszanie ale jednak dręczy mnie to i nie chcę kogoś wprowadzać w błąd, więc napiszę sprostowanie, bo wcześniejszego posta nie mogę skasować.

Otóż zrobiłem jeszcze kilka porównań Netflix TV a Netflix Kodi w tych samych ustawieniach dla obrazu i jednak mimo wszytko wtyczka Netflixa z Kodi i obraz w niej jest o wiele lepszy. Prawie nie rozświetla tak irytująco tych stref wokół napisów i obraz wokół jest dużo lepszy. Także niestety, ale podpisuję się pod wcześniejszymi postami innych użytkowników, i potwierdzam, że faktycznie jest problem w trybie DV i z napisami w natywnej aplikacji Netflixa w tv.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

A we wtyczce netflixa kodi masz ustawioną obsługę HDR + DV czy samo HDR? Jeżeli to pierwsze to spróbuj wyłączyć DV, zostaw sam HDR i wtedy porównaj (na żółtych napisach) 

Netflixa DV vs Kodi HDR 

Spróbuj to zrobić np na filmie Irlandczyk na 4k max bitrate

Kodi ogólnie jeszcze w pełni nie wspiera Dolby Vision. 

U mnie różnica kolosalna

Edytowane przez darkkainn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
36 minut temu, darkkainn napisał:

A we wtyczce netflixa kodi masz ustawioną obsługę HDR + DV czy samo HDR? Jeżeli to pierwsze to spróbuj wyłączyć DV, zostaw sam HDR i wtedy porównaj (na żółtych napisach) 

Netflixa DV vs Kodi HDR 

Spróbuj to zrobić np na filmie Irlandczyk na 4k max bitrate

Kodi ogólnie jeszcze w pełni nie wspiera Dolby Vision. 

U mnie różnica kolosalna

Tak, w jednym i drugim miejscu mam ustawione takie same, żółte napisy dla porównania i w Kodi mam włączonego tylko HDR bez DV, tak jak napisałeś. W aplikacji natywnej jak wiadomo DV jest na stałe. I widzę faktycznie sporą różnicę w sterowaniu lokalnym wygaszaniem i rozświetlaniem wokół napisów na korzyść w kodi, tak jak wcześniej wspomniałem.

Nie wiem tylko o co chodzi z tym 4k max bitrate ? Gdzie się to ustawia we wtyczce? Mam 4k żeby wymuszało jak jest i żeby nie ograniczało rozdzielczości do niższych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Ja dopiero testuję XF dwa dni, ale u mnie HDR na Netflixie jest ok. Pierwsze co zrobiłem po zakupie to aktualizacja oprogramowania w TV, a potem reset do ustawień fabrycznych i dopiero konfiguracja. FW trzeba ściągnąć ze strony Sony, bo plik prawie 2 GB ma i włożyć pendrive do TV. Nie wiem, czy to rozwiązało jakieś problemy z DV, bo przed updatem nawet nie odpalałem nic w TV. Jedyne co mnie wkurzało to te strasznie świecące napisy, ale da się to zniwelować do poziomu naprawdę akceptowalnego - zmieniając ustawienia. Zalogujcie się do konta Netflix na kompie i przejdźcie na stronę https://www.netflix.com/subtitlepreferences i tam w menu "Czcionka" zaznaczcie "Półprzezroczyste" i dodatkowo w "Cień" - Efekt cienia i kolor obok ma być czarny. Sporo to poprawia w stosunku do czystych białych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

EDIT: dzisiaj przeczytałem dokładniej posty, więc do tego, co napisałem powyżej. W zasadzie problem ten wynika z faktu, że ten TV ma tak wysoką jasność i czysto białe napisy są traktowane jako najjaśniejszy element obrazu, więc [beeep]ią po oczach. Uniwersalnym rozwiązaniem byłoby, gdyby w aplikacjach dało się zmienić ich kolor na bardzo szary + ewentualnie jakieś kontury/cień, żeby krawędź czcionki nie była biała - bo przez to rozświetla. Nie wiem tylko o co chodzi z problemem migotania obrazu - tego absolutnie u mnie nie ma, więc może jednak stary firmware ma taki bug? Ustawienia napisów w Netflixie jak pisałem wyżej i śmiem twierdzić, że w trybie HDR z DV napisy z Netflixa są najlepsze w porównaniu do innych opcji/playerów. W Prime niestety nie ma możliwości, aby aż tak je skonfigurować jak w N, więc dosyć jasno świecą. W Kodi odpalałem plik testowy w HDR z napisami i pomimo ustawień na szare, świecą bardziej niż w Netflixie, chociaż tragedii nie ma. Ten sam plik odtwarzany przez standardowy player, niestety jest gorzej. Dodam, że nawet w odtwarzaczu na kompie, jak puszczam obraz na TV, musiałem zmienić kolor napisów na szary, bo były dla mnie zbyt jasne - i to w trybie SDR, więc mam jakiś punkt odniesienia.

Jeśli chodzi o audio, tak przy okazji - to jest jedna rzecz na razie, która mnie irytuje - mam podłączony amplituner, ale czasem dźwięk puszczam przez TV, czasem przez ampli. Nie ma takiej opcji, żeby dźwięk był na głośnikach telewizora i równocześnie przez optyk, jako bitstream (czyli Dolby Digital/DTS). Trzeba ręcznie przełączać za każdym razem opcję głośnik - głośnik tv/system audio. Co prawda po wybraniu głośnik tv jest dźwięk na ampli, ale dwukanałowy PCM. Jeśli ktoś ma na to rozwiązanie, dajcie znać.

I jeszcze odnośnie podłączania soundbarów i amplitunerów - te TV mają tylko obsługę ARC, prawdopodobnie nie dostaniemy obsługi eARC - chociaż teoretycznie ten model może być gotowy do obsługi - eARC wszedł dopiero z HDMI 2.1, ale niektóre modele sprzętów z HDMI 2.0b (XF ma chyba dwa HDMI 2.0b) mogą go obsłużyć. Ale o co chodzi w tym ARC/eARC? Żeby wysłać dźwięk z telewizora do amplitunera/soundbara, możemy to zrobić przez złącze optyczne lub kanał zwrotny HDMI. Optyk ma limit przepustowości w zasadzie taki sam, jak ARC w HDMI - czyli max sygnał Dolby Digital+/DTS - nic więcej się nimi nie prześle - DTS HD/DTS:X, Dolby TrueHD/Atmos możemy wysłać dopiero mając eARC. Oczywiście druga strona (amplituner/soundbar) też musi to obsłużyć, więc też musi mieć eARC. Soundbary można też podłączyć przez bluetooth, ale tam są jeszcze większe ograniczenia - poczytajcie o profilach, bo generalnie nie ma jak przez BT przesłać plików audio stereo w formacie bezstratnym (aptX HD daje "prawie" bezstratną jakość, ale tylko prawie), a co mówiąc o formacie wielokanałowym nieskompresowanym. Owszem, niektóre soundbary są zgodne z formatami DTS HD/TrueHD, ale to przy połączeniu ich bezpośrednio z odtwarzaczem/konsolą przez złącze HDMI - wtedy sygnał leci najpierw do soundbara, on dekoduje dźwięk i dalej puszcza obraz lub obraz z dźwiękiem do TV (jeśli tak połączymy) i wtedy ARC/eARC nie mają znaczenia, bo to sygnał puszczany w "normalną" stronę, nie zwrotnie. I przy okazji jeszcze o Atmos/DTS:X - to jest rozszerzenie formatu dźwięku o dane obiektowe, czyli podstawą sygnału jest nadal Dolby TrueHD lub Dolby Digital (lub DTS), tylko dodane są informacje o dodatkowych głośnikach. No i żeby mieć z tego jakikolwiek pożytek, to trzeba mieć te głośniki obiektowe (sufitowe lub odbijające dźwięk od sufitu), inaczej nic nam po Atmosie - ewentualnie zaawansowane soundbary go obsługują na zasadzie właśnie odbić dźwięku od sufitu - kierowana jest wiązka dźwięku bezpośrednio w górę, pod lekkim kątem, aby po odbiciu od sufitu słuchacz miał wrażenie dźwięku nad nim. Oczywiście zaawansowane soundbary mogą ze standardowego dźwięku zrobić "niby-atmos" - chociażby przez DTS Neural:X, ale aby Atmos był przekazany bezpośrednio, bez ingerencji chociażby z Netflixa - musimy mieć eARC lub apkę Netflixa na zewnętrznym sprzęcie (Blu-ray/konsola) podłączonym do ampli/soundbara. Mam nadzieję, że trochę rozjaśniłem tym, co nie do końca to ogarniają ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Niby Atmos, przez DTS neutral X
Bardzo ciekawe....

Dolby ma swój upmix. Nazywa się Dolby surround, kiedyś Dolby Pro Logic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
15 godzin temu, darkkainn napisał:

Kodi ogólnie jeszcze w pełni nie wspiera Dolby Vision. 

Nie wspiera i wspierać nie będzie.

3 godziny temu, ddawid6 napisał:

Optyk ma limit przepustowości w zasadzie taki sam, jak ARC w HDMI - czyli max sygnał Dolby Digital+/DTS - nic więcej się nimi nie prześle - DTS HD/DTS:X, Dolby TrueHD/Atmos możemy wysłać dopiero mając eARC

Atmos z netflixa to DD+atmos czyli eac3 nie prawdziwe truehd/atmos, dlatego w teorii powinno to przejść przez arc.

https://www.avsforum.com/forum/39-networking-media-servers-content-streaming/2378442-dolby-digital-plus-dd-atmos-over-hdmi-arc.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
2 godziny temu, raf7705 napisał:

Niby Atmos, przez DTS neutral X emoji16.png
Bardzo ciekawe....

Dolby ma swój upmix. Nazywa się Dolby surround, kiedyś Dolby Pro Logic.
 

Wiem, że ma - ale DTS ma "nowszy" i teraz jest implementowany w ampli/soundbarach, a Dolby Surround jest od zawsze. Dlatego napisałem "niby-atmos" w cudzysłowie, że chodzi ogólnie o upmix do systemu z głośnikami obiektowymi. Poza tym Neural nie ma limitów kanałów - miksuje do tylu, ile masz podłączonych.

 

48 minut temu, D4r3KS napisał:

Atmos z netflixa to DD+atmos czyli eac3 nie prawdziwe truehd/atmos, dlatego w teorii powinno to przejść przez arc.

https://www.avsforum.com/forum/39-networking-media-servers-content-streaming/2378442-dolby-digital-plus-dd-atmos-over-hdmi-arc.html

Trochę nie tak, E-AC3 to Dolby Digital+, to nie jest DD + Atmos. A Dolby Digital+ to większy bitrate i więcej kanałów, ale nie obiektowych - dopiero Atmos dodaje "obiekty". Faktycznie przez ARC można przesłać DD+, ale czy na pewno da się do tego z Atmosem? W podanym wątku są różne dywagacje na ten temat...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0
2 godziny temu, D4r3KS napisał:

To i tak nie jest do końca jednoznaczne, tak jak w wątku na avs - ampli pokazuje Dolby Digital+, a nie Atmos - tylko aplikacja Netflixa pokazuje wtedy Atmos. Sprawdziłem u siebie i tak właśnie jest - a dodam, że jak przez Xboxa jest Atmos, to na ampli wyświetla mi się Atmos - pomimo, że to Atmos nadal na core DD+, a nie TrueHD.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

 

Dawid6.

No to jest "niby DTS X", a nie " niby Atmos".

Dwa różne systemy, dwa różne upmixy.

 

 

To i tak nie jest do końca jednoznaczne, tak jak w wątku na avs - ampli pokazuje Dolby Digital+, a nie Atmos - tylko aplikacja Netflixa pokazuje wtedy Atmos. Sprawdziłem u siebie i tak właśnie jest - a dodam, że jak przez Xboxa jest Atmos, to na ampli wyświetla mi się Atmos - pomimo, że to Atmos nadal na core DD+, a nie TrueHD.
No bo jest Atmos, to co ma pokazywać...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Szczerze nie ma pojęcia co napisaliście się wyżej :) Ale biorąc pod uwagę Wasze powyższe uwagi, który soundbar do ceny ok 1 tys ( im tańszy tym lepiej) byłby najlepszy do tego tv. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Czyli np lepsze soundbary nie mają szans się wykazać przy tym TV ? ARC nie obsłuży wszystkich technologii więć nie będzie wykorzystywany potencjał soundbara np Yamaha Y207 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...