Skocz do zawartości
Krzysztof Mazur

Rozczarowany jakością filmów na płytach UHD 4K

Rekomendowane odpowiedzi

Z góry zaznaczam, że jestem laikiem we wszystkich kwestiach z wyświetlaniem obrazu itd. Ale żeby pooglądać ładne filmy i zobaczyć tą nieskazitelną jakość, to do swojego tv Sony xd93, dokupiłem Xboxa One X. I muszę przyznać, że jestem rozczarowany. Raz że białe napisy w filmach, rozświetlają ekran co jest bardzo denerwujące. Ale fachowce twierdzą, że tak ma być, bo to przypadłość lcd. Ok, to dokupiłem jeszcze kilka filmów i ku mojemu zdziwieniu takie naświetlanie występuje tylko w nowych filmach. Np Batman Początek mimo że dzieje się głównie nocą, to napisy niczego nie rozświetlają. Np w Wonder Woman, nawet w jasnych scenach ten efekt już występuje i wkurza.

Druga sprawa to jakość samego obrazu. Batman Początek to niby UHD 4K, a jakość jak z NETFLIXA, nie widzę różnicy. Obraz wcale nie jest ani ostry ani czysty. Wonder Woman wygląda zdecydowanie lepiej ale także nie ma czym się zachwycać. Do tego dochodzi paskudne rozmycie w ruchu, na które naprawdę ciężko się patrzy. Żeby było jeszcze zabawniej, takiego rozmycia nie widziałem we wspomnianym Batman Początek.  XD93 to niby jeden z lepszych tv, który radzi sobie z tym dobrze. Więc strach pomyśleć jak radzą sobie te gorsze tv. Jak na razie najładniejszym i najczystszym obrazem, może pochwalić się horror To. Nie wiem czy to problem mojego tv, marnego odtwarzacza UHD z Xboxa X, który potrafi przycinać obraz i dźwięk, czy po prostu wymagania miałem za duże.

Edytowane przez Krzysztof Mazur

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hejka,