poke82 0 Napisano 20 Lutego 2018 Drodzy forumowicze czy maranz sr7012 będzie godnym wyborem do tw9300?Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewi 652 Napisano 20 Lutego 2018 jak najbardziej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hubio 415 Napisano 20 Lutego 2018 (edytowane) 7 godzin temu, pedronx napisał: wszystko sprowadza się do różnicy w jakości - czy rzeczywiście będzie wyraźnie odczuwalna (uhd vs fhd). Gdzieś tam czytałem, że im dalej od ekranu (4,3 m w moim przypadku) to różnice są mało zauważalne. @hubio właśnie doczytałem, że miałeś 6700 i przesiadłeś się na 9300. Czy myślisz, że 7300 też wypadłby tak dobrze w starciu z 6700? 6700 to klasa, a nawet 2 klasy niżej niż 7300/9300 więc fakt, że miałem doświadczenie z 6700 nie pomoże w ustaleniu różnicy między 7300/9300 w stosunku do 6700... Mogę tylko napisać dlaczego ja zdecydowałem się jednak na 9300... Przekonał mnie test z pierwszej lub 2 strony tego wątku - z niemieckiej strony gdzie profesjonalnie porównano oba i wbrew opiniom także tutaj, zarówno kontrast jak i czerń wyszły lepsze - także w niezaadaptowanym pomieszczeniu... I tu dochodzimy do następnego tematu, który poruszałem - mianowicie kwestia adaptacji pomieszczenia (znacznie ważniejsza niż nawet sam ekran - choć to też ważne) - otóż ja uważam, że nie ma zerojedynkowego zaadaptowanego/niezaadaptowanego tylko można mówić w skali procentowanej np. w 20% zaadaptowane, w 80% zaadaptowane itd. I teraz w związku z tym można to dostosować do tego testu o którym pisałem wyżej i się zastanowić między 7300 a 9300. W tym teście niezaadaptowane pomieszczenie to zaadaptowane na 0% - szyby odbijają na maxa - cała lewa strona szyb, wszystko absolutnie białe - żadnych mebli - nikt tak nie mieszka... I jeśli tak na to spojrzymy to w zależności od tego im bardziej mamy zaadaptowane pomieszczenie tym więcej skorzystamy na 9300, ale nawet w tych ich pomieszczeniu na 0% 9300 również miał lepszy kontrast i czernie choć oczywiście o parę procent. Ważny też jest rozmiar ekranu i jego położenie, ale to już temat dotyczący samej adaptacji. Powinno być co najmniej te 10-20 cm odległości jeśli są białe ściany no i ekran z górnym borderem, a na dole żaden jasny błyszczący parkiet tylko ciemna wykładzina dywanowa, choć akurat od dołu do ekranu to jest zawsze te 50 cm więc to już nie ma tak dużego wpływu... Ja codziennie mimo już ponad 6 miesięcy korzystania z tego projektora zachwycam się nim z każdym filmem. Wczoraj kolejny film na DVD z anamorficznym obrazem - "Słaby Punkt" - czernie, detale w czerniach, kontrast - bajka. Film oglądałem nie tak dawno temu jeszcze na starym TV 65 ale oczywiście SUHD i teraz wypadł o 100% lepiej - dokładnie wreszcie zobaczyłem jak mieszkał główny bohater. Jak pięknie wyglądał wschód słońca. I w tym filmie nawet postacie oświetlone słońcem wyszły świetnie co umacnia moją teorię, że wszystko zależy jak kręcono dany film. Ogólna zasada jest taka - im nowszy lub teraz zremasterowany tym lepiej... Co do jeszcze poruszanej przez Ciebie kwestii automatycznego lens shiftu - to się bardzo przydaje bo ja mam obniżoną projekcję jak oglądam anamorficzny, a w zależności jak nisko schodzą napisy tak mam kilka ustawień - tak żeby było jak najniżej - i wtedy ekran mam dokładnie na wysokości TV 75'' Edytowane 20 Lutego 2018 przez hubio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pedronx 4 Napisano 20 Lutego 2018 Oglądałem właśnie jeden po drugim: E6800 (7000pln), E7300 (9000), Sony65 (10000). Na przemian na ekranach: biały Kauber i Elite Silver 5D. Wrażenia: ekran Elite za[beeep]isty! Cena zresztą też I chyba jestem jakiś dziwny bo nie widziałem znaczącej różnicy między projektorami (siedziałem ok 4,5m od ekranu). Jak podszedłem do ekranu to różnice były rzeczywiście widoczne. Na korzyść Sonego było pokrycie ekranu: praktycznie nie było widać pixeli. Wyglądało to jak zdjęcie rzucone z kliszy. Sony wydawał się też wyraźniejszy przy zapalonym świetle (ponoć zaleta większego kontrastu, który nie wynika podobno ze specki ale z zastosowanej technologii sxrd). W 7300 fajne jest to sterowanie i pamięć nastaw obiektywu, ale czy z tego rzeczywiście będę korzystał...? Miałem być mądrzejszy, a jestem jeszcze bardziej skołowany niż przed prezentacją. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hubio 415 Napisano 20 Lutego 2018 22 minuty temu, pedronx napisał: Oglądałem właśnie jeden po drugim: E6800 (7000pln), E7300 (9000), Sony65 (10000). Na przemian na ekranach: biały Kauber i Elite Silver 5D. Wrażenia: ekran Elite za[beeep]isty! Cena zresztą też I chyba jestem jakiś dziwny bo nie widziałem znaczącej różnicy między projektorami (siedziałem ok 4,5m od ekranu). Jak podszedłem do ekranu to różnice były rzeczywiście widoczne. Na korzyść Sonego było pokrycie ekranu: praktycznie nie było widać pixeli. Wyglądało to jak zdjęcie rzucone z kliszy. Sony wydawał się też wyraźniejszy przy zapalonym świetle (ponoć zaleta większego kontrastu, który nie wynika podobno ze specki ale z zastosowanej technologii sxrd). W 7300 fajne jest to sterowanie i pamięć nastaw obiektywu, ale czy z tego rzeczywiście będę korzystał...? Miałem być mądrzejszy, a jestem jeszcze bardziej skołowany niż przed prezentacją. Pamiętaj, że u Ciebie obraz w pomieszczeniu będzie inny. Porównywanie projektorów ma tylko sens w pomieszczeniu docelowym. 6800 od razu bym odrzucił bo nie wiele się różni od 6700. Ponadto to tylko HD więc filmów na 4k nie obejrzysz. I 6800 ma najgorszy stosunek jakości do ceny w przeciwieństwie do 7300, który ma najlepszy. Wszystko też zależy co oglądałeś - jakie było źródło. Ja u siebie na 9300 nigdy żadnych pikseli nie widziałem. Sprawdzaj przede wszystkim kontrast. Poproś o puszczenie jasnej sceny np. postać na łące oświetlona dziennym światłem i przyjrzyj się kontrastowi - to jest mega wyzwanie dla projektorów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pedronx 4 Napisano 20 Lutego 2018 @hubio, dzięki za komentarz 6700 i 6800 odrzucam, bo... mi się nie podoba wizualnie 7300 za to z wyglądu jest za[beeep]isty. No i ten rozmiar. Ładniejszy nawet od 45/65, choć czarny 65 też kozacko wygląda, choć trochę zbyt błyszcząco plastikowo. ps. pixele oglądałem sobie stojąc 20cm od ekranu. Z fotela nie było widać żadnej różnicy. Wszystkie obrazy żyleta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewi 652 Napisano 20 Lutego 2018 (edytowane) poproś o prezentacje materiału UHD/4K na 7300. Edytowane 20 Lutego 2018 przez szewi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pedronx 4 Napisano 22 Lutego 2018 Wezmę 7300. Przekonuje mnie pamięć optyki i to że jest bardziej fjuczerpruf. Wielkie dzięki za dotychczasową pomoc! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
riddle 96 Napisano 22 Lutego 2018 7300 i 9300 jest wspaniałe urządzenie... s 7300 będziesz szczęśliwy :-) 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pedronx 4 Napisano 22 Lutego 2018 Mam jeszcze jedną wątpliwość - ale dotyczy to chyba większości projektorów. Marzy mi się oglądanie filmów w 2,35:1. Czy puszczając film z dvd lub bluray dostanę obraz w proporcjach 16:9 + czarne pasy na górze i na dole obrazu (czarne pasy po to aby wewnątrz tego 16:9 wyświetlić film w 2,35:1)? Podejrzewam, że tak. 1. Tu znalazłem gościa co to jakoś softwarowo ogarnia 2. są też takie rozwiązania, ale nie chce nawet wiedzieć ile to kosztuje 3. anamorphic lens nakładane na obiektyw - też drożyzna 4. tu gość wyświetla 2,35:1 bez żadnych pasów z jakiegoś śmiesznego projektora. Czy e7300/e9300 też ma taką opcję? Ten sam gość na tym filmiku pokazuje też jakąś dziwną nakładkę, która też to potrafi - aczkolwiek na tym filmie mu się to niezbyt udaje. Chciałbym zrobić sobie ekran (obecnie pomalowana ściana) o wymiarze 340cm x 144cm (3,35:1), który dookoła będzie obudowany drewnianymi panelami. Głupio by było podczas oglądania filmów w kinowym rozmiarze oglądać 2 czarne (daj boże nie szare ) pasy na drewnie. Macie pomysły jak sobie z tym poradzić? Tu widać obraz taki jaki chciałbym mieć, rzucony z EH-TW6800. Ale nie wiadomo czy nie jest użyta jakaś nakładka na optykę. I jeszcze jedno: w tej recenzji gościu mówi, że opcja Smooth Motion nie działa w trybie 4k. Czy to prawda, czy coś źle zrozumiałem? Oglądając sony45es sprzedawca przełączał mi różne tryby wygładzania ruchu i prawdę mówiąc nie widzę sensu w projektorze, który takiej opcji nie oferuje. Na co mi 4k, skoro obraz będzie mi skakał między klatkami...? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewi 652 Napisano 22 Lutego 2018 (edytowane) Bedziesz mial 16:9. Najprostsze opcje to, ustawiasz w pamieci obnizenie wys ekranu (wyrzucasz dolny pas poza ekran) a z gory masz czarna maskownice lub rozwijana rolete nieprzepuszczajaca swiatla lub inwestujesz wprjektor za 30+ tys ktory ma te pasy czarne jak smola w pomieszczneiu dedykowanym zaciemnionym tak, ze ich praktycznie nie widać lub inwestujesz w ekran multiformat ktory zmienia proporcje z filmowego na 16:9 (tak jak na filmie ktory zmaiesciles) ekran kosztuje drożej niż projektor Edytowane 22 Lutego 2018 przez szewi 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hubio 415 Napisano 22 Lutego 2018 1 godzinę temu, pedronx napisał: Mam jeszcze jedną wątpliwość - ale dotyczy to chyba większości projektorów. Marzy mi się oglądanie filmów w 2,35:1. Czy puszczając film z dvd lub bluray dostanę obraz w proporcjach 16:9 + czarne pasy na górze i na dole obrazu (czarne pasy po to aby wewnątrz tego 16:9 wyświetlić film w 2,35:1)? Podejrzewam, że tak. 1. Tu znalazłem gościa co to jakoś softwarowo ogarnia 2. są też takie rozwiązania, ale nie chce nawet wiedzieć ile to kosztuje 3. anamorphic lens nakładane na obiektyw - też drożyzna 4. tu gość wyświetla 2,35:1 bez żadnych pasów z jakiegoś śmiesznego projektora. Czy e7300/e9300 też ma taką opcję? Ten sam gość na tym filmiku pokazuje też jakąś dziwną nakładkę, która też to potrafi - aczkolwiek na tym filmie mu się to niezbyt udaje. Chciałbym zrobić sobie ekran (obecnie pomalowana ściana) o wymiarze 340cm x 144cm (3,35:1), który dookoła będzie obudowany drewnianymi panelami. Głupio by było podczas oglądania filmów w kinowym rozmiarze oglądać 2 czarne (daj boże nie szare ) pasy na drewnie. Macie pomysły jak sobie z tym poradzić? Tu widać obraz taki jaki chciałbym mieć, rzucony z EH-TW6800. Ale nie wiadomo czy nie jest użyta jakaś nakładka na optykę. I jeszcze jedno: w tej recenzji gościu mówi, że opcja Smooth Motion nie działa w trybie 4k. Czy to prawda, czy coś źle zrozumiałem? Oglądając sony45es sprzedawca przełączał mi różne tryby wygładzania ruchu i prawdę mówiąc nie widzę sensu w projektorze, który takiej opcji nie oferuje. Na co mi 4k, skoro obraz będzie mi skakał między klatkami...? Ja proponuję inne rozwiązanie: ustaw tak projektor lu miejsce z którego oglądasz, żeby obraz anamorficzny był w sam raz do oglądania, a 16:9 trochę za duży. Większość filmów jest w anamorficznym. I kiedy obraz wypełnia Ci całe pole widzenia kompletnie nie zwracasz uwagi na żadne pasy. Oczywiście to z pomysłem szewi żeby zniżyć projekcję najniżej jak się da. I zapomnij o czarnych pasach - raz, że w projektorze nie osiągniesz takiej czerni jak w TV, dwa same pasy z filmów nigdy nie są całkowicie czarne tylko w różnych odcieniach czerni/szarości. Swojego czasu podczas ostrej wymiany zdań na innym forum specjalnie zwróciłem uwagę na te pasy tak na TV jak i na projektorze. Pasy są nieodłączną częścią filmów i różnie wychodzą na różnych filmach. Generalnie ponieważ w TV zobaczymy mniej detali w czerniach i cały obraz jest w scenach ciemnych bardziej ciemny niż na projektorze to i pasy są ciemne + technologie z TV wygaszanie miejscowe itd, które potrafi to robić. Oczywiście jeśli chodzi o mnie te pasy mogą być w każdym kolorze byle nie jasnym bo by kontrast spadł Jak by Ci bardo zależało, żeby jednak mieć te czarne to obniżasz projekcję jak się da najniżej, a na górze jakoś zasłaniasz ekran - jak ? - powiedzą Ci fachowcy od ekranu multiformatowego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewi 652 Napisano 22 Lutego 2018 (edytowane) 2 godziny temu, pedronx napisał: I jeszcze jedno: w tej recenzji gościu mówi, że opcja Smooth Motion nie działa w trybie 4k. Czy to prawda, czy coś źle zrozumiałem? Oglądając sony45es sprzedawca przełączał mi różne tryby wygładzania ruchu i prawdę mówiąc nie widzę sensu w projektorze, który takiej opcji nie oferuje. Na co mi 4k, skoro obraz będzie mi skakał między klatkami...? nie ma uplynniacza w 4k. Uplynniacz dziala w FHD. Filmy sa nagrywane w 24 klatakch, ktore sa odtwarzane zgodnie z tym co nagrane - nic nie skacze. Jesli sie lubi efekt teatru no to sa oczywiscie drozsze prjektory ktore taka funkcje uplynniacza w 4K posiadaja Edytowane 22 Lutego 2018 przez szewi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pedronx 4 Napisano 23 Lutego 2018 To źle, ale dzięki za info. Lepiej wiedzieć niż być pozniej zaskoczonym. Postaram się zobaczyć jak te 24 klatki w 4k wyglądają. Z drugiej strony zastanawiam się, czy sam fakt krecenia w 24 oznacza, ze bedzie efekt teatru. Przeciez w kinach nie ma zadnych uplynniaczy (chyba) I nie ma też efektu teatru. W sony byly chyba 3 tryby uplynniacza I na tym najmocniejszym dopiero robił się teatr. Najlepsze bylo chyba to minimalne wygladzanie. Nie pamietam tylko jak wygladal material bez zadnych uplynniaczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
user7878 376 Napisano 23 Lutego 2018 24 klatki od zawsze bylo uzywane w filmach i brak tego trybu dyskwalifikowal by projektor a jak jest to znaczy ze wszystko ok. Filmy lecą idealnie plynnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pedronx 4 Napisano 23 Lutego 2018 Sony tez ma pewnie 24 klatki a jednak uplynniacz duzo dawał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
user7878 376 Napisano 23 Lutego 2018 Ale co ma uplynniac jak obraz leci tak jak chcial rezyser. To co robil sony to sztuczność a nie plynnośc. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pedronx 4 Napisano 23 Lutego 2018 na sonym porownywalismy poczatek filmu szybcy I wsciekli I tam jest scena jak kamera przejezdza po panoramie miasta - duzo detali, w miare szybki ruch kamery. W sonym to wszystko plynnie plynelo a na benq 1070 widac bylo skoki miedzy klatkami. Filmy to pol biedy, ale np sport: im plynniejszy obraz (wiecej klatek) to mniej się oczy męczą. Tak to chyba działa. Musze zatem jeszcze raz zobaczyc epsona w akcji. Moze robię z igły widły. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hubio 415 Napisano 23 Lutego 2018 9 minut temu, pedronx napisał: na sonym porownywalismy poczatek filmu szybcy I wsciekli I tam jest scena jak kamera przejezdza po panoramie miasta - duzo detali, w miare szybki ruch kamery. W sonym to wszystko plynnie plynelo a na benq 1070 widac bylo skoki miedzy klatkami. Upłynniacz do filmów ? Upłynniacz to się stosuje głównie do sportu. Ja na TV oglądam z upłynniaczem właśnie sport, wiadomości, filmy dokumentalne, przyrodnicze i kręcone techniką video - do normalnych filmów kinowych nie używam upłynniacza i nie dlatego, że w projektorze przy 4k go nie ma tylko dlatego, że nie chcę bo w filmach jest widoczny efekt teatru. W projektorach 4k to chyba od modelu JVC za ok 20 tyś jest upłynniacz - poprawcie mnie jeśli się mylę. Ten nowy BenQ ma chyba słabszy kontrast więc odpada w przedbiegach. Na początku swojej przygody z projektorami też mi na tym zależało, ale pod kątem sportu i tego co wymieniłem wyżej, ale po prostu do tych zastosowań projektor się w ogóle średnio sprawdza więc dla mnie nie ma tematu... Projektor = filmy fabularne kinowe, nawet Planeta Ziemia II na UHD lepiej się prezentuje na TV choć nie jest to jakaś przepaść jak w sporcie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
user7878 376 Napisano 23 Lutego 2018 Benq byl zle ustawiony lub odtwarzacz z ktorego leciał film. Uplynniacz jest dobry do sportu przy slabych projektorach lub tv 50hz. W epsonach 7300/9300 jest nie potrzebny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewi 652 Napisano 23 Lutego 2018 (edytowane) 53 minuty temu, pedronx napisał: na sonym porownywalismy poczatek filmu szybcy I wsciekli I tam jest scena jak kamera przejezdza po panoramie miasta - duzo detali, w miare szybki ruch kamery. W sonym to wszystko plynnie plynelo a na benq 1070 widac bylo skoki miedzy klatkami. Filmy to pol biedy, ale np sport: im plynniejszy obraz (wiecej klatek) to mniej się oczy męczą. Tak to chyba działa. Musze zatem jeszcze raz zobaczyc epsona w akcji. Moze robię z igły widły. na filmach (jak na tym sony) bedziesz mogl uzywac uplynniacza w FHD. W 4K filmy beda lecialy tak jak zostaly nagrane jak w kinie. Mam ok 100 filmow UHD na plytach juz obejrzanych i na zadnym nie brakowalo mi tego wynalazku. Wg mnie podchodzisz do tego zle, bo ogladasz obraz na slabszych prjektorach i wysnuwasz wnioski co do modelu tw7300, nie objrzawszy na nim wlasciwego materiału. tw7300 jak go dobrze ustawisz da CI ostrzejszy i bardziej detaliczny obraz niz 1070 czy hw45 na odpowiednim materiale - to inna liga No chyba ze sie nastawiles od poczatku na ktorys z innych modeli wtedy czcze nasze gadanie Edytowane 23 Lutego 2018 przez szewi 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pedronx 4 Napisano 23 Lutego 2018 Na nic sie nie nastawilem :-) a jesli juz to na 7300. Sony 45 nie nalezy chyba do slabych projektorow. Nie przecze ze obraz na 7300 bedzie ostrzejszy. Obawiam sie jedynie efektu teatru I klatkowania. Projektory ogladalem w profesjonalnym salonie. Niestety nie zwrocilem uwagi jak dziala uhd bez uplynniacza. Nadrobie dzis badz jutro. Milego dnia :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewi 652 Napisano 23 Lutego 2018 (edytowane) 45 to bdb prjektor, ale tak jak napisalem to nie ta sama liga co 7300 jesli wezmiesz pod uwage jasnosc, ostrosc, mozliwosc ogladania materiałow 4k HDR w szerokiej palecie barw, mozliwosci regulacji optyki, design, automatyczna przelsone obiektywu, wbudowany filtr kinowy... Przewaga HW45 wg mnie to lepsza natywna czern ze wzgledu na panel sxrd, ale juz np TW9300 ma lepsze czernie przy wykorzystaniu dynamicznej przyslony. Edytowane 23 Lutego 2018 przez szewi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pedronx 4 Napisano 23 Lutego 2018 Czepiłem się tego teatru bo żona mnie by za to zatłukła - nie znosi tego. Dla mnie też to kiepsko wygląda, nie czuć akcji etc - subiektywne uczucie. Kumpel np w ogóle nie czai o co mi z tym teatrem chodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raf7705 965 Napisano 23 Lutego 2018 Ale "efekty teatru" są przy włączonym upłynniaczu.Jak go nie ma przy 4k, to nie ma efektu teatru.Więc w czym problem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach