Skocz do zawartości
Maciej Koper

LG OLED B7 (OLED55B7V) Test modelu 2017 z Ultra HD i HDR

Rekomendowane odpowiedzi

Słuchajcie wrzucę  parę zdjęć i proszę o pomoc czy to banding czy może matryca walnięta czy jeszcze inna przyczyna . Wszystko w 4k moldel B7 55 świezy z Grudnia.
10420629_20171221_194641.jpg&key=5c232d170bcf225800e4a63af7d7a0cca43ea198130cb1757e2fb77f5034424010420639_20171230_193621.jpg&key=63b2d84e352300408895a84115d4a61a7b27f23ec4221098e74a4e86c05824a410420634_20171230_193410.jpg&key=30da6954ed2140befb9d4aa44f883ac3e6849e5cf2becf3006c7d00f022848e010420632_20171230_193044.jpg&key=d06437e0a7b5c221f2c7820a74e59a61515b8b7bf0d78f36274fb98cd7b67f7810420631_20171230_193439_HDR.jpg&key=06d0134047a71eed37b3efb36da37d7d24f95ddb70389b80c817e3eac0678cff10420630_20171228_122832.jpg&key=1f8684974220976488d71295e114066c6781e9ad3c203555b78f354d6a4efa8810420633_20171221_194908.jpg&key=3215441829e9c124f7742446b2042ad5ed4fa3088263b2b562a466b13559df72


Miałem podobny efekt na pierwszej matrycy w B6 tuż po zakupie. Uruchomiłem godzinne czyszczenie i zniknęło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@muzykant1983

To nie jest defekt telewizora, tylko posteryzacja w materiale źródłowym. Ten film z Barceloną sam znalazłem na youtube i widać tam tę posteryzację. Tak to jest z kiepskimi materiałami. Jak Ci to przeszkadza i masz czas na zwrot to możesz wziąć Sony A1 (OLED) albo LCDka - XE90/XE93, które dysponują łagodną gradacją, ale wtedy rezygnujesz z idealnej czerni oraz przede wszystkim z dobrych kątów.

Plansza 5% jest dobra, według mnie udany egezmplarz jeśli chodzi o banding. Jest natomiast lekki "zafarb" po prawej stronie.

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zafarb ? Co to znaczy i czy kwalifikuje to go na reklamację do Lg ? Czerń to nie wszystko , ale mądry Polak po szkodzie...

Edytowane przez muzykant1983

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cieplejszy obszar po prawej stronie (bardziej czerwony). Nie sądzę aby kwalifikowałoby to do reklamacji. LG zapewne odrzuciłoby ewentualne zgłoszenie, choć ma_ko ma tu największe doświadczenie z serwisem LG, więc najlepiej będzie jak on się wypowie :) 

  • Haha 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymiana na xe90/93 to kiepski pomysł. Materiał z Barceloną wygląda kiepsko nawet na Sonym. Poprostu słaba jakość. Łagodna gradacja nie czyni takich cudów jak się powszechnie uważa. Lekka poprawa, ale i tak, moim zdaniem, marginalna.

  • Lubię 1
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok a te rozjaśnienia na demie z tym duchownym . To reklama OLED tv Lg też na youtube , chodzi o te rozjaśnienia po prawej , takie artefakty po lewej  co to jest ???

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ary a możesz zrobić zdjęcie porównawcze na swoim XE93 ? Chodzi o tę scenę: https://youtu.be/IKjDFVIojSU?t=13s

@muzykant1983

Co do jakości materiałów to ja uznaję mniej więcej taką hierarchię:
1. BD HDR 4k z przepływnością 100-130Mbps
2. Filmy Netflix DV 4k z przepływnością 16Mbps
3. youtube HDR 4k, BD FullHD
5. Telewizja naziemna typu nc+, filmy Netflix FullHD
7. youtube FullHD, menu aplikacji WebOS (posteryzacje)
8. kanały/filmy SD (bardzo słaba rozdzielczość)

Ty wziąłeś zdjęcia z wbudowanych menu aplikacji WebOS oraz z filmów FullHD na youtube, które są jakościowo jak widzisz na samym niemal dole. Jak chcesz pobrać materiał dobrej jakości to zachęcam do pobrania i uruchomienia materiałów 4k HDR ze strony: http://4kmedia.org

9 minut temu, muzykant1983 napisał:

Ok a te rozjaśnienia na demie z tym duchownym . To reklama OLED tv Lg też na youtube , chodzi o te rozjaśnienia po prawej , takie artefakty po lewej  co to jest ???

pobierz sobie to demo: http://4kmedia.org/lg-cymatic-jazz-hdr10-uhd-4k-demo/ a nie bazuj na filmach z youtube, które stosują silną kompresję

O jakich artefaktach mówisz ? Podaj dokładny link do filmu i czas sceny. Tak czy inaczej nie spodziewaj się cudów z materiałów na youtube, które mają silną kompresję

PS. Właśnie sprawdziłem przepływnośc tego filmu z Barceloną - ma jedynie 2,5 Mbps... Bardzo mało, a Ty oczekujesz cudów :) 

2 godziny temu, cureman napisał:

Kolego wcześniej dwa egzemplarze były wadliwe więc uwaga raczej śmieszna z twojej strony .

Tak popatrzyłem na zdjęcia muzykanta i wiem co obydwaj macie... To jest menu z Netflixa z filmu Kazoops i to nie jest absolutnie żaden defekt matrycy, bo właśnie sprawdziłem u siebie i mam to samo... To jest po prostu jakiś bug w menu aplikacji Netflixa... Jeśli z tego powodu dwa razy wymieniałeś OLEDa, to mogę to tylko tylko skomentować tym obrazkiem. Sami sobie porównajcie zdjęcia curemana, muzykanta i sprawdźcie menu filmu Kazoops w Netflixe :D

jiFfM.jpg.0dad2f1af843feaa1cc0db107a0cb158.jpg

 

Dnia 25.11.2017 o 14:13, cureman napisał:

No właśnie o te pasy mi chodzi na ekranie ,to nie jest cień czegoś tylko to znajduje się na ekranie telewizora proszę zobaczyć widoczne pasy pionowe 

IMG-20171125-WA0003.jpg

Widzę że kolega nie widzi tych dużych pasków pionowych na matrycy ?

 

2 godziny temu, muzykant1983 napisał:

10420630_20171228_122832.jpg

 

Edytowane przez Subman
  • Haha 3
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, Tomek1977 napisał:

Kur..ca mnie bierze powoli z aplikacją youtube. Wchodzę i co jakiś czas mieli, mieli,mieli.. i ch.. . Muszę tv z sieci na kilka minut wyłączyć i wtedy youtube działa. Ma ktoś podobnie?

Też to miałem i zauważyłem, że problem pojawia sie po nieskonczonej kompensacji matrycy. Czyli jak właczysz tv przerywajac czyszczenie, aplikacja lapie zwiechy, dziwne ale u mnie potwierdzone wiele razy...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Czerń to nie wszystko"

Owszem; czerń to wszystko. Żadne strefy w LED-ach tego nie nadrobią.  

  • Plusik 1
  • Lubię 2
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Szanowni Użytkownicy, czy te 5% grey jest dla Was wyznacznikiem jakości obrazu ?

Tak oglądacie dostępne materiały ? Ja ...nie. 

Wrzucając fotki z obrazu zdajecie Sobie  sprawę, że... Każdy odbiera obraz nieco inaczej, że Nasze monitory odtwarzają obraz nieco inaczej, że Nasze aparaty/telefony focą nieco inaczej ?

Wrzrucanie fotek celem oceny jakości obrazu do netu i oczekiwaniu pomocy jest ... lekko bez sensu ?

Zdaję sobie sprawę, że OLED nie jest ideałem. Jeśli Ktoś tego nie wie to ... Jego sprawa.

Życzę powodzenia w poszukiwaniu ideału, nie ulegając bełkotowi marketingowemu. :-) 

 

 

Edytowane przez Gatar
  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 hours ago, Subman said:

Tak popatrzyłem na zdjęcia muzykanta i wiem co obydwaj macie... To jest menu z Netflixa z filmu Kazoops i to nie jest absolutnie żaden defekt matrycy, bo właśnie sprawdziłem u siebie i mam to samo... To jest po prostu jakiś bug w menu aplikacji Netflixa... Jeśli z tego powodu dwa razy wymieniałeś OLEDa, to mogę to tylko tylko skomentować tym obrazkiem. Sami sobie porównajcie zdjęcia curemana, muzykanta i sprawdźcie menu filmu Kazoops w Netflixe :D

Nie no, nikt aż tak głupi chyba nie jest, by testować i jeszcze wyciągać z tego tak daleko idące konkluzje jak wymiana TV / uszkodzona matryca pionowe paski na menu w Netfliksie/czymkolwiek zamiast na jednolitych planszach. Nie uwierzę.

Korzystając z chwili czasu poorałem trochę w Wieśka 3 przez ostatnie 5h i co chwilę w czasie nocnych akcji sprawdzałem niebo i inne rzeczy pod kątem poszukiwania bandingu/pasków/itp. niedoskonałości - nic, null, zero. Nadal zatem jedyne miejsca gdzie to widzę to wiadome odcinki Marco Polo i The Crown oraz rzecz jasna plansza grey 5%. Aha, powidoki po tej sesji też sprawdziłem: brak. Ogólnie mogę rzecz po ponad kwartale używania skalibrowanego B7V, że jestem z niego bardzo zadowolony, w życiu nie miałem nic lepszego, w zasadzie nie mam mu nic do zarzucenia i jakbym miał go kupić jeszcze raz to bym to zrobił. Plazmę z naprawy dałem do sypialni, ale jakoś nie mogę się przemóc, by z niej korzystać mając żyletę w salonie. Oby panele 2018+ były jeszcze lepsze, a technologia taniała, to za 2-3 lata do sypialni poleci obecna be-siódemka, a w salonie może pojawi się coś nowszego i większego :D

  • Plusik 1
  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
59 minut temu, plast napisał:

Nie no, nikt aż tak głupi chyba nie jest, by testować i jeszcze wyciągać z tego tak daleko idące konkluzje jak wymiana TV / uszkodzona matryca pionowe paski na menu w Netfliksie/czymkolwiek zamiast na jednolitych planszach. Nie uwierzę.

A jednak prawdziwe :D Od początku pytał się, czy ten "efekt" jest podstawą do wymiany OLEDa :) Dwa razy prosiłem aby podał plansze testowe, ale nie - on wie lepie i że niby "nie widzę pionowych pasków na matrycy" i że ten efekt występuje na każdym źródle "Netflix i konsoli" :D No to jak tak napisał, to zasugerowałem mu czyszczenie matrycy, a jak nie pomoże to OLED do wymiany.  Zresztą Damiano napisał mu to samo. I próbował "czyścić" te paski Netflixowe i na koniec stwierdził, że nie pomogło, a kolejny post był że wymienił OLEDa :lol::lol::lol: Olśniło mnie jak zobaczyłem te zdjęcie muzykanta - te tło z paskami pokazuje się w Netflixie jak się wejdzie w tryb dla dzieci :D W trybie dla dorosłych nie ma tego tła.

Edytowane przez Subman
  • Haha 1
  • Zmieszany 1
  • Smutny 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, piter20020 napisał:

 


Nie musisz odłączać TV z prądu. Wystarczy, że po uruchomieniu listy aplikacji, przytrzymasz rolkę na ostatnio uruchomionej i ubijesz YouTube krzyżykiem. Co do powidoków od pasów w filmach to zaczynam się obawiać o swojego B6, bo na nim oglądam prawie same filmy. Choć nigdy nie widziałem żadnego powidoku (oświetlenie 50).

 

Ciekawe co napisałeś. Nie jest to równoznaczne z resetem youtube? Chodzi o teledyski i inne proponowane które mi się wyświetlają po uruchomieniu, czy to się nie zmieni?

11 godzin temu, Invicto napisał:

Też to miałem i zauważyłem, że problem pojawia sie po nieskonczonej kompensacji matrycy. Czyli jak właczysz tv przerywajac czyszczenie, aplikacja lapie zwiechy, dziwne ale u mnie potwierdzone wiele razy...

Nie wiązałem tego z tym zjawiskiem. Dzięki za wskazówkę .Spróbuję zaobserwować.

7 godzin temu, Subman napisał:

A jednak prawdziwe :D Od początku pytał się, czy ten "efekt" jest podstawą do wymiany OLEDa :) Dwa razy prosiłem aby podał plansze testowe, ale nie - on wie lepie i że niby "nie widzę pionowych pasków na matrycy" i że ten efekt występuje na każdym źródle "Netflix i konsoli" :D No to jak tak napisał, to zasugerowałem mu czyszczenie matrycy, a jak nie pomoże to OLED do wymiany.  Zresztą Damiano napisał mu to samo. I próbował "czyścić" te paski Netflixowe i na koniec stwierdził, że nie pomogło, a kolejny post był że wymienił OLEDa :lol::lol::lol: Olśniło mnie jak zobaczyłem te zdjęcie muzykanta - te tło z paskami pokazuje się w Netflixie jak się wejdzie w tryb dla dzieci :D W trybie dla dorosłych nie ma tego tła.

Szach mat :D:D:D:D:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, Damiano85 napisał:

Uważam, że ta aplikacja jest ogólnie skopana pod każdym względem. I różne problemy są na różnych tv. Nawet pod względem użytkowym jest kiepsko. Ani to dobrze nie wygląd, ani nie działa porządnie ;) Dziwne to dla mnie, że Google nie zrobi porządnej aplikacji - takiej jak na smartfony. 

Wbudowana aplikacja youtube w WebOS nie jest faktycznie wygodna, ale jest na to bardzo proste rozwiązanie :) Wystarczy włączyć na OLEDzie youtube'a, uruchomić na smartphonie/tablecie też aplikację youtube i tam wygodnie wybrać sobie materiał i wybrać opcję share'owania tak jak na tym filmie: https://youtu.be/RKjUPQCXnsM. U mnie działa to znakomicie z ipadem. Oglądasz na telewizorze wybrany materiał z , a Ty w międzyczasie możesz szukać na tablecie następnego materiału do wyświetlenia na telewizorze.

  • Dzięki 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, Subman napisał:

Wbudowana aplikacja youtube w WebOS nie jest faktycznie wygodna, ale jest na to bardzo proste rozwiązanie :) Wystarczy włączyć na OLEDzie youtube'a, uruchomić na smartphonie/tablecie też aplikację youtube i tam wygodnie wybrać sobie materiał i wybrać opcję share'owania tak jak na tym filmie: https://youtu.be/RKjUPQCXnsM. U mnie działa to znakomicie z ipadem. Oglądasz na telewizorze wybrany materiał z , a Ty w międzyczasie możesz szukać na tablecie następnego materiału do wyświetlenia na telewizorze.

Mozna jeszcze odpalic youtuba z przegladarki..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, czekam aktualnie za weryfikacją mojej reklamacji 65b7v.

UWAGA: 

Chcę was przestrzec przed wyłączaniem OLED z prądu po wyłączeniu tv. Dlaczego? Ponieważ, po wyłączeniu tv pilotem przez minimum 30 minut trwa odświeżanie pikseli.  Rozmawiając z serwisantem LG ostrzegł mnie przed tym, gdyż jeśli przyjechaliby w przypadku np. wypaleń itp. spraw to podłączając laptopa do tv wszystko będą mieć na tacy. Jedna sytuacja nie zniweczy nam gwarancji ale gdy sytuacja powtórzyła się (z 6,7 razy) to mają możliwość nie uwzględnienia gwarancji. Druga sprawa: jeśli macie z tyłu obudowy na tej metalowej, cienkiej warstwie nałożoną folie to trzeba ją odkleić ze względu na przegrzewanie się matrycy. 

Te punkty niby są zawarte w instrukcji obsługi dlatego tam mało osób o tym wie...

Pozdrawiam 

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic nie znalazłem w instrukcji odnośnie tej folii z tyłu zebynja ściągnąć...

Chyba że mialo być " nie są zawarte w instrukcji" :)

Edytowane przez Łukasz Ostrowski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
56 minut temu, Subman napisał:

Wbudowana aplikacja youtube w WebOS nie jest faktycznie wygodna, ale jest na to bardzo proste rozwiązanie :) Wystarczy włączyć na OLEDzie youtube'a, uruchomić na smartphonie/tablecie też aplikację youtube i tam wygodnie wybrać sobie materiał i wybrać opcję share'owania tak jak na tym filmie: https://youtu.be/RKjUPQCXnsM. U mnie działa to znakomicie z ipadem. Oglądasz na telewizorze wybrany materiał z , a Ty w międzyczasie możesz szukać na tablecie następnego materiału do wyświetlenia na telewizorze.

Faktycznie, zapomniałem o tej funkcjonalnośc. Korzystałem z niej na Samsungu wcześniej. W LG pilot ogólnie bardzo ułatwia sprawę. 

23 minuty temu, daras317 napisał:

Witam ponownie, czekam aktualnie za weryfikacją mojej reklamacji 65b7v.

UWAGA: 

Chcę was przestrzec przed wyłączaniem OLED z prądu po wyłączeniu tv. Dlaczego? Ponieważ, po wyłączeniu tv pilotem przez minimum 30 minut trwa odświeżanie pikseli.  Rozmawiając z serwisantem LG ostrzegł mnie przed tym, gdyż jeśli przyjechaliby w przypadku np. wypaleń itp. spraw to podłączając laptopa do tv wszystko będą mieć na tacy. Jedna sytuacja nie zniweczy nam gwarancji ale gdy sytuacja powtórzyła się (z 6,7 razy) to mają możliwość nie uwzględnienia gwarancji. Druga sprawa: jeśli macie z tyłu obudowy na tej metalowej, cienkiej warstwie nałożoną folie to trzeba ją odkleić ze względu na przegrzewanie się matrycy. 

Te punkty niby są zawarte w instrukcji obsługi dlatego tam mało osób o tym wie...

Pozdrawiam 

Szczerze to Ameryki nie odkryłeś. Tu na forum jest to już raczej wiedza powszechna;) 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Łukasz Ostrowski napisał:

Nic nie znalazłem w instrukcji odnośnie tej folii z tyłu zebynja ściągnąć...

Trudno mi powiedzieć, lepiej zdjąć...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak jest z jakością materiału?

Bo na przykład na androidzie castując jakiś klip na telewizor to jakości nie dało się ustawić, a domyślna jakość wideo nie ustawiała się automatycznie na najwyższą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
22 minuty temu, Damiano85 napisał:

Szczerze to Ameryki nie odkryłeś. Tu na forum jest to już raczej wiedza powszechna;) 

Spoko, chciałem tylko ostrzec ludzi nie mających o tym wiedzy ;)

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, daras317 napisał:

Witam ponownie, czekam aktualnie za weryfikacją mojej reklamacji 65b7v.

UWAGA: 

Chcę was przestrzec przed wyłączaniem OLED z prądu po wyłączeniu tv. Dlaczego? Ponieważ, po wyłączeniu tv pilotem przez minimum 30 minut trwa odświeżanie pikseli.  Rozmawiając z serwisantem LG ostrzegł mnie przed tym, gdyż jeśli przyjechaliby w przypadku np. wypaleń itp. spraw to podłączając laptopa do tv wszystko będą mieć na tacy. Jedna sytuacja nie zniweczy nam gwarancji ale gdy sytuacja powtórzyła się (z 6,7 razy) to mają możliwość nie uwzględnienia gwarancji. Druga sprawa: jeśli macie z tyłu obudowy na tej metalowej, cienkiej warstwie nałożoną folie to trzeba ją odkleić ze względu na przegrzewanie się matrycy. 

Te punkty niby są zawarte w instrukcji obsługi dlatego tam mało osób o tym wie...

Pozdrawiam 

U mnie to odświeżanie trwa może z 5minut. Słychać jak przełącznik wyłącza TV. 

Folię właśnie ściągnąłem :P

Edytowane przez gret2013

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...