Skocz do zawartości
Maciej Koper

LG OLED B7 (OLED55B7V) Test modelu 2017 z Ultra HD i HDR

Rekomendowane odpowiedzi

W ogóle tego nie rozumiem :) Ja mam bardzo wrażliwe na światło oczy, bez okularów przeciwsłonecznych nie wychodzę z domu. Ale DV na 50 to dla mnie za mało, HDR na 100 to tak w sam raz, a 90% contentu SDR oglądam w 'isf jasny' czyli oled light ~70. Wątpię bym miał ciemniejszy panel niż większość, kalibratorzy by to zauważyli :) Oczywiście co kto lubi i zgoda, że oczy są najważniejsze, niemniej w HDR jeszcze nie znalazłem filmu, który by mnie jasnością porażał - poszczególne elementy (światła, różnica między ciemnością a jasnością) - tak, ale o to chodzi w HDR, natomiast jasne sceny są "normalne", sporo ciemniejsze niż odpowiedniki SDR oled light 100, to samo w grach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kazdy widzi inaczej lub kazdego oczy sa inaczej wrazliwe:)
Najwazniejsze ze Tobie i mi ten tv sie podoba:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
OLED light na 100 w HDR to zupełnie co innego niż 100 w SDR.
Zgadza się, np. Dla bluray oled light mam na 68, a dla kablówki 45.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
11 minutes ago, kKadajo said:

Zgadza się, np. Dla bluray oled light mam na 68, a dla kablówki 45.

BR może być zarówno SDR jak i HDR.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku to standardowy bluray. Maciej nie przesadzal pisząc że niektóre materiały sdr dzięki niesamowitej dynamice obrazu OLED'a czasem przypominają hdr'a.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Telewizor po wyjęciu z pudełka vs telewizor po 2 cyklach czyszczenia + kalibracja. Albo mam szczęście albo ten banding jest jednak demonizowany.

IMG_0218.jpg

IMG_0223.jpg

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To chyba 55" telewizor ? Pytam się, bo 55" OLEDy mają lepszą równomierność, natomiast faktycznie trafiłeś na dobry egzemplarz. Pominę przy tym fakt zbyt dużej jasności zdjęcia. Odnośnie bandingu - tak - ten problem w przeważającej liczby przypadków jest zbyt mocno demonizowany.

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Was, od tygodnia posiadam tv lg OLED65B7V i jak większość z posiadaczy mam problem z równomiernym podświetleniem białej planszy (przeglądając google również zwraca się na to uwagę).

Na środku ekranu (minimalnie prawej strony) zauważalna jest niebieska poświata. Chciałbym Was prosić o opinie na ten temat czy zgłosić na to reklamacje bo przedstawiciel firmy LG w Media Markt (gdzie zakupiłem sprzęt) powiedział mi, że każda sztuka ma ten problem. Kwestia jest jego zaawansowania...

Opowiedział mi o kliencie, który mial bardzo uwidocznioną różową poświatę i zareklamował u nich sprzęt. Przy wymianie sprawdzili czy problem znowu się pojawił w nowej sztuce. Okazało się, że różnica była widoczna natomiast efekt poświaty pozostał tyle, że w mniejszym/akceptowalnym stopniu. 

Pokazując jemu moje zdjęcia powiedział, że w porównaniu z oddanym TV klienta mój problem to drobnostka.

Proszę Was (między innymi Ciebie Yoszek) o ocenę tego czy zamawiać do domu serwisanta LG. Sprzęt za kilkanaście tysięcy złotych z tego co ten facet mi powiedział jest niedopracowany w 100% dlatego problem z tą bielą. 

Wspominał również o ochronie pikseli dlatego nie zawsze matryca daje pełną biel czy coś w ten deseń.

Plansza bieli z youtube (to chyba bez różnicy).

Pozdrawiam

IMG_20171215_112651.jpg

IMG_20171215_112659.jpg

IMG_20171215_112625.jpg

IMG_20171215_112635.jpg

Właśnie przeczytałem maila z odpowiedzią LG :o

Po zdjęciach Yoszka i innych u mnie problem jest chyba najbardziej widoczny. Zdaję sobie sprawę z przekłamań aparatu (na żywo w moim przypadku wygląda to odrobinę lepiej) ale w porównaniu do waszych zdjęć mam najgorszy przypadek.

Pozdrawiam.

Screenshot_20171217-002606.png

Edytowane przez daras317

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkryłem buga w moim B7. Chyba, że tak ma być z jakichś powodów (czas reakcji matrycy?). Podczas gry mamy podłączone słuchawki Bluetooth to nie można wybrać trybu gry. Ktoś testował? Każdy inny tryb działa bez problemu. Poradziłem sobie z tym za pomocą Avantree, którego podłączam za pomocą kabla optycznego. Wybieram wtedy w ustawieniach TV jako wyjście Optical (...) i Avantree przesyła dźwięk do moich słuchawek. Działa super, bo wykrywa aptXjako dźwięk z TV :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@daras317

Nie jest na pewno prawdą, że wszystkie OLEDy mają poroblem z tzw. "zafarbem" na 100% planszy i to jest kolejny dowód na to, jak małą wiedzę mają pracownicy w marketach, albo ewentualnie po prostu jak w żywe oczy kłamią. Problem występuje na niektórych ezgemplarzach, ale w większości przypadków ekran na 100% na wprost jest bardzo dobry, a na pewno nie tak zły jak na Twoim zdjęciu. Niestety Twój przypadek, jak i Yoshka pokazują problem nieprawidłowo ułożonej warstwy antyodblaskowej/polaryzatora i takie ezgemplarze nie powinny w ogóle pojawić się w sprzedaży. Na Twoim miejscu starałbym się od razu wymienić OLEDa. Pytanie tylko czy MM pozwoli Ci wymienić OLEDa jeśli kupiłeś w stacjonarnym sklepie. Jak zgłosisz ten problem do serwisu LG, to też powiedzą że matryca w normie i odmówią wymiany matrycy/telewizora - tak miał Yoshek. A plansza powinna wyglądać mniej więcej tak jak u mnie: https://hdtvpolska.com/forum/topic/39529-lg-oled-b7-oled55b7v-test-modelu-2017-z-ultra-hd-i-hdr/?do=findComment&comment=430575

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten klient o którym wspominał mi przedstawiciel LG wymienił u nich (sprawdzili go po wyjęciu z kartonu) więc dlaczego miałoby być u mnie inaczej? Ahh jestem zdegustowany...

U Ciebie @Subman jest idealnie. W porównaniu do mojego to niebo a ziemia. Czy również masz wersję 65 calową?

W poniedziałek zadzwonię do LG i zrobię dym jeśli nie będą chcieli wysłać serwisanta. Najwyżej udam się do MM i tyle. Na walkę z tym defektem mam dwa lata prawda?

Z tego co wiem @Yoszek wymieniał trzykrotnie. A Ty zgłaszałeś reklamacje?

Edytowane przez daras317

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, mam 65" OLEDa C7, ale na pocieszenie powiem Ci że plansza u mnie też super idealna nie jest, bo na środku też widać lekko cieplejszy obszar, ale jest to faktycznie praktycznie niezauważalne. W serwisie LG pewnie już niewiele zdziałasz. Możesz jeszcze próbować rozmawiać z Media Markt w ramach rękojmii, ale to zależy od ich dobrej woli, czy Ci wymienią na inny egzemplarz.

Natomiast widać na tym przypadku, że najlepiej jest kupować telewizor zawsze zdalnie, przez internet - może to też być MM. Jak coś będzie nie tak, to zawsze w ciągu 14 dni masz prawo odstąpić od umowy bez podania przyczyny i MM musiałby przyjąć towar bez żadnego "ale", a Ty mógłbyś wybrać sobie inny egzemplarz w tym samym sklepie lub gdzieś indziej.

  • Plusik 1
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To na prawdę taka różnica? Z tego co pamiętam mogę odstąpić od umowy ratalnej (Sandander)  14 dni od zakupu tylko nie wiem czy to to samo co zasady MM. 

Jeśli tak piszesz to w jaki sposób Yoszek wymieniał sprzęt trzykrotnie?

Myślałem by napisać jutro maila do LG i przedstawić sytuację w taki sposób by zaznaczyć Twój przypadek (Twoją prawie idealną biel) a mój. Jeśli nie będą chcieli wymienić będę zmuszony ich przycisnąć konsekwencjami marketingowymi. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, taka jest różnica i jest to zagwarantowane w polskim prawie: https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/prawo-odstapienia-od-umowy/ . Warunek jest jeden - umowa musi być zawarta na odległość.

Yoshkowi wypalił się model B6. Zgłosił to do LG i uznali to jako usterkę, natomiast nie mieli na stanie nowej B6, więc zaproponowali nowy telewizor B7 i yoshek się zgodził. Na jego nieszczęście okazało się, że nowa B7 ma te problemy z zafarbem na 100% planszy, ale tego już serwis LG nie uznał jako usterkę i podobnie jak u Ciebie odmówili mu naprawy. Yoshek natomiast się chyba poddał, nie walczył i ... kupił nowego OLEDa C7.

 

  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ahh to chyba udam się do MM i porozmawiam z nimi. Najbardziej martwi mnie sam transport samego sprzętu do marketu dlatego chciałem by przyjechał serwisant...

Z tego co czytałem Yoszek mając już B7 zamówił serwisanta w sprawie bieli więc może i do mnie przyjedzie...

Bardzo dziękuję za odpowiedzi. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zawsze kupujcie na odległość .Wtedy nawet transport macie zagwarantowany w razie zwrotu..Przez 14 dni każdy spokojnie znajdzie wady technologii Oledowej i dokona zwrotu lub wymiany na inny egzemplarz.Nikt na żywo w markecie na demo nie znajdzie tak szybko tych zabarwień a i czas goni nie ma jak testy w domu..Mnie po penetracji neta i oglądaniu tych fotek odechciewa się tych tv.Tym bardziej że sporo gram na Ps4.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym transportem gwarantowanym w razie zwrotu to chyba tak do końca nie jest. Trzeba się raczej we własnym zakresie zatroszczyć, aby towar dotarł we wskazane miejsce - np. kurierem. Natomiast na zwrot też mamy 14 dni. Czyli możemy spokojnie testować telewizor przez 14 dni, wysłać do sprzedawcy oświadczenie o odstąpienie od umowy, a następnie po kolejnych 14 dniach odesłać telewizor. Co do tych fotek - z doświadczenia wiem, że 99% fotek publikowanych na forum są po prostu źle zrobione, bo są po prostu zbyt jasne i wszelki ten banding na nich wygląda faktycznie wtedy fatalnie, a trzeba sobie uzmysłowić, że jeśli zamiast 5% jasności robimy takie zdjęcie że jest jasność np. 50%, to ten banding również widzimy wzocniony aż 10 krotnie. To co zdecydowanie bardziej widać na codzień, to te żółte/różowe zafarby jak u darasa czy Yoszka niż ten banding na 5%. A tak swoją drogą to dziwię się jak LG może taki kit wciskać swoim klientom. Te żółte/fioletowe zafarby mają prawo pojawiać się pod kątem, ale na wprost plansza 100% nie powinna absolutnie wyglądać aż tak źle.  I tak z jednej strony serwis LG Polska wymienia wypalone matryce, a z drugiej strony nie uwzględnia tak oczywistej usterki matrycy OLED, jak źle ułożona wartwa antyodblaskowa/polaryzatora. Także @daras317 - jak będziesz jeszcze raz rozmawiał z serwisem LG to im uświadom, że problemem jest jakość OLEDa na WPROST, a nie pod kątem.

  • Zmieszany 1
  • Smutny 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zawsze kupujcie na odległość .Wtedy nawet transport macie zagwarantowany w razie zwrotu..Przez 14 dni każdy spokojnie znajdzie wady technologii Oledowej i dokona zwrotu lub wymiany na inny egzemplarz.Nikt na żywo w markecie na demo nie znajdzie tak szybko tych zabarwień a i czas goni nie ma jak testy w domu..Mnie po penetracji neta i oglądaniu tych fotek odechciewa się tych tv.Tym bardziej że sporo gram na Ps4.
Przecież transport w drugą stronę trzeba samemu opłacić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

https://www.gofin.pl/firma/17,2,119,159874,kto-pokrywa-koszty-zwrotu-towaru-do-sklepu-internetowego.html

 

źle się  wyraziłam chodzi o koszt wysyłki pierwotnej  towaru do klienta wtedy to klient ma kasę na odesłanie zwracanego towaru.Sklep płaci jedna wysyłkę i klient jedną.Ryzyko i koszta są rozłozone wtedy równo pomiedzy klientem a sprzedawcą.Sa sklepy które nie chcą zwracac kosztów transportu przy zwrocie towaru..Dlatego trzeba sie o to dopominać w zgodzie z prawem. Ja na allegro juz raz to wymogłam na sprzedawcy który kombinował.Tym bardziej że zwrot był z jego winy bo wysłał matrycę z innymi pinami do laptopa.

Co do Oleda pewno nie tylko Lg ale Sony i Philips tez oarz inni producenci będą twierdzić ze to normalne w tej technologii.Nie wierzę ze aparat nawet lustrzanka 10 krotnie zwielokratnia efekty które widzimy.Dla mnie jasne jest jedno.Jesli widisz to podczas ogladania na wprost to ma to prawo Tobie przeszkadzać .I pwoinien być zwrot.Jesli będa notoryczne odmowy i komentarze jak serwis Lg tu cytowany to nie warto ryzykowac  z zakupami Oleda...do czasu jak bedą wyeliminowane takowe wady lub bardzo incydentalne.Zbyt wiele osób na świecie to porusza.Tylko na konkurencyjnym forum taka opinia jest niemozliwa do opublikowania bo sprzedawca i własciciel forum dostaje furii jak ktos mówi ze Oled ma jakikolwiek powidok czy zafarb .  Oled nawet pod kate pwoinien dobrze wyświetlac bo tak miały plazmy i to ich zaleta technologiczna.Podobno ten fim z Niemiec na You Tube jest zmanipulowany..Kiki przez niego zawału prawie dostał.....

 

3 minuty temu, lycone napisał:
1 godzinę temu, KamilaKorneta napisał:
Zawsze kupujcie na odległość .Wtedy nawet transport macie zagwarantowany w razie zwrotu..Przez 14 dni każdy spokojnie znajdzie wady technologii Oledowej i dokona zwrotu lub wymiany na inny egzemplarz.Nikt na żywo w markecie na demo nie znajdzie tak szybko tych zabarwień a i czas goni nie ma jak testy w domu..Mnie po penetracji neta i oglądaniu tych fotek odechciewa się tych tv.Tym bardziej że sporo gram na Ps4.

Przecież transport w drugą stronę trzeba samemu opłacić.

tak jak najbardziej w druga stronę to nasz koszt. Sa sprzedawcy co w jedną  stronę nie chcą zwrócić nawet tego kosztu.

Edytowane przez KamilaKorneta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A więc tak, w Media Markt dostanę odpowiedź jutro co do wymiany. Dostałem informacje, że po minimum 100 h działania telewizora można coś powiedzieć...

Czy u Was też były jakieś minimalne poprawy po dłuższym czasie użytkowania?

 

Subman - do LG będę dzwonić jutro więc zdam relacje z rozmowy z nimi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, KamilaKorneta napisał:

Przez 14 dni każdy spokojnie znajdzie wady technologii Oledowej i dokona zwrotu lub wymiany na inny egzemplarz.

Witam.

"Każdy" ? Raczej, każdy ma czas na spokojne ew. znalezienie jakiejś wady ? Jeśli "każdy" to po co wymieniać na inny egzemplarz. :D

Faktem jest, że zakup przez internet ma swoje zalety. Ja na swoim obejrzałem różne plansze testowe, ale bez "lupy" ;) i jestem zadowolony, czego i innym życzę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

9 minut temu, Gatar napisał:

Witam.

"Każdy" ? Raczej, każdy ma czas na spokojne ew. znalezienie jakiejś wady ? Jeśli "każdy" to po co wymieniać na inny egzemplarz. :D

Faktem jest, że zakup przez internet ma swoje zalety. Ja na swoim obejrzałem różne plansze testowe, ale bez "lupy" ;) i jestem zadowolony, czego i innym życzę.

każdy użytkownik a nie każdy tv.:) oczywiscie po co wymieniac ..rozsądniej zrezygnowac  z zakupu Oleda i nie będzie żadnego stresu.Oled nie jest remedium dla kazdego.

Są osoby zadowolone które nawet przez kilka tygodni nie dostrzeżą wad i tak ma być.Na pewno wad nie widzi producent i sprzedawca.On ma inną filozofię.

każdy to metafora...inaczej oglądasz bez pośpiechu w domu inaczej w sklepie stacjonarnym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem zdjęcia białej planszy. OLED Light na 100% Sprawdzałem też banding i jest ok moim zdaniem. Więcej rzeczy nie mam zamiary dociekać, bo gra się na tym TV BARDZO przyjemnie, a przez 95% czasu służy tylko do gier po 1-3h dziennie.

20171217_114247.jpg

  • Lubię 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, KamilaKorneta napisał:

Co do Oleda pewno nie tylko Lg ale Sony i Philips tez oarz inni producenci będą twierdzić ze to normalne w tej technologii.Nie wierzę ze aparat nawet lustrzanka 10 krotnie zwielokratnia efekty które widzimy.Dla mnie jasne jest jedno.Jesli widisz to podczas ogladania na wprost to ma to prawo Tobie przeszkadzać .I pwoinien być zwrot.Jesli będa notoryczne odmowy i komentarze jak serwis Lg tu cytowany to nie warto ryzykowac  z zakupami Oleda...do czasu jak bedą wyeliminowane takowe wady lub bardzo incydentalne.Zbyt wiele osób na świecie to porusza.Tylko na konkurencyjnym forum taka opinia jest niemozliwa do opublikowania bo sprzedawca i własciciel forum dostaje furii jak ktos mówi ze Oled ma jakikolwiek powidok czy zafarb .  Oled nawet pod kate pwoinien dobrze wyświetlac bo tak miały plazmy i to ich zaleta technologiczna.Podobno ten fim z Niemiec na You Tube jest zmanipulowany..Kiki przez niego zawału prawie dostał.....

Plazmy pod wzlędem kątów były faktycznie lepsze niż OLEDy, ale plazm obecnie nie ma na rynku. Natomiast powtórzę, że nie ma porównania jeśli chodzi o kąty między matrycą VA a matrycą OLED.

Co do rzetelności filmu "LG OLED65C7D - Vertical Banding & Vignettierung". Dwa fakty które każdy jest w stanie zweryfikować:

1) Jasność tej "słynnej" sceny Marco Polo - na filmie jest ona zdecydowanie zbyt wysoka. Wystarczy wziąć dowolny program graficzny i porównać jasność youtuba i rzeczywistą jasność filmu z Netflixa. Wziąłem jedną scenę. Po lewej stronie kadr z filmu, po drugiej kard rzeczywisty z Netflixa. Widać różnicę ? No chyba widać... Porównałem janość w programie graficznym na PC- jest ona prawie 4 krotnie większa na filmie z youtube.

marco_polo_youtube_netflix.thumb.png.043657277d93a903bc21ffa302c09460.png

2) Nie mam co prawda filmu Silent Hill, ale kolega @Mierzwiak we wpisie https://hdtvpolska.com/forum/topic/39597-nowy-model-lg-oled-full-hd-na-2017-rok-z-hdr/?do=findComment&comment=433733 napisał, że w scenie z zapalniczką pasy na dole i góry powinny idealnie zlać się z czernią w filmie. Ale jak ktoś nie ma skalibrowanego telewizora, albo sztucznie podwyższa jasność OLEDa i w dodatku ma 4 krotnie podbitą jasność, to tak się potem dzieje...

Ja powtórzę po raz n-ty. Ten banding przy normalnych materiałach na normalnym OLEDzie występuje niezmiernie rzadko. Ja zauważyłem go w rzeczywistym materiale po 4 miesiącach po zakupu właśnie w powyższej scenie Marco Polo. Czy z tego powodu mam reklamować OLEDa ? Nie, nie będę, bo zdaję sobie sprawę że idealnego telewizora na rynku nie ma, a często tu się zapomina jakie problemy z równomiernością ma matryca VA.

@lycone

I tak właśnie powinna wyglądać plansza 100% na wprost na OLEDzie :) Dobrze by było, aby też inni też wrzucili plansze 100%, to sobie wszyscy wyrobimy opinię, jak powszechny może być problem z żółtym/różowym zafarbem spowodwanym polaryzatorem/warstwą odblaskową.

  • Lubię 1
  • Zmieszany 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

@lycone masz idealną biel :o powiedz mi od kiedy masz tv OLED i jaki dokładnie model? 

Może to kwestia czasu, i problem w jakieś części zniknie z czasem...

Podajcie proszę link do tej samej planszy i jakie ustawienia jasności ustawić (pewnie 100%) :)

Edytowane przez daras317

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...