Skocz do zawartości
Maciej Koper

LG OLED B7 (OLED55B7V) Test modelu 2017 z Ultra HD i HDR

Rekomendowane odpowiedzi

19 godzin temu, klf napisał:

1. Czy na TV można zainstalować jakiś inny odtwarzacz video? Na fabrycznym nie odtwarza mi wbudowanych napisów, chociaż w menu w czasie odtwarzania filmu jest możliwość wył/wył. napisów i wyboru ścieżki?!

Poczytaj o Plex. Jak Ci się nie chce w to bawić, to pewnie prościej będzie znaleźć napisy zewnętrzne w innym formacie, które będą kompatybilne z tym odtwarzaczem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
23 godziny temu, klf napisał:

Takie 2 pytanka....

1. Czy na TV można zainstalować jakiś inny odtwarzacz video? Na fabrycznym nie odtwarza mi wbudowanych napisów, chociaż w menu w czasie odtwarzania filmu jest możliwość wył/wył. napisów i wyboru ścieżki?!

2. Czy w Netflixie jest możliwość zmiany koloru/jasności wyświetlanych napisów? Białe strasznie "walą" po oczach, szczególnie przy materiale HDR/DV.

Pozdr.

Fabryczny odtwarzacz bez problemu radzi sobie z napisami srt, zarówno zewnętrznymi jak i tymi które są wrzucone do środka kontenera mkv. Jedyny problem to ustawienie domyślne strony kodowej, które powoduje że trzeba zmieniać kodowanie przy każdym odtwarzaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 6.02.2019 o 10:19, efel napisał:

Poczytaj o Plex. Jak Ci się nie chce w to bawić, to pewnie prościej będzie znaleźć napisy zewnętrzne w innym formacie, które będą kompatybilne z tym odtwarzaczem.

OK. A coś więcej.....? Gdzie mogę o tym poczytać i na czym polega ta "zabawa"z Plex? :)

Jak wygląda sprawa z eARC w naszym TV, ktoś to testował na ampli z eARC (sygnały DTS HD MA, Dolby TrHD)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak to jest z tym odświerzaniem matryce 1h, był u mnie serwisant w sprawie małej prędkości po wifi no i wymienili mi płytę główną oraz wifi ale nie wtym rzecz bo rozmawiając z serwisantem stwierdził iż odświerzanie pikseli te 1h z pozycji menu powinno się robić raz na 2tygodnie bo wtedy ekran jest najlepszy. Co o tym sądzicie ?

po naprawie:

utt 2
OffRS/JB  0/0

 

przed naprawą:

utt 1904
OffRS/JB  211/2

Edytowane przez mxmxm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 7.02.2019 o 11:24, klf napisał:

OK. A coś więcej.....? Gdzie mogę o tym poczytać i na czym polega ta "zabawa"z Plex? 

https://www.plex.tv

W skrócie:

  • Plex to oprogramowanie które tworzy bibliotekę z Twoich filmów, zdjęć muzyki, ładnie ją wyświetla z opisami zdjęciami itp i pozwala zawartość biblioteki strumieniować:
    • W sieci domowej
    • Jak jesteś poza domem
  • Pierwszym krokiem jest zainstalowanie Plex Media Server. Możesz to zrobić na:
    • Komputerze (laptopie)
    • NAS
    • Nvidia Shield TV
  • Drugim krokiem jest konfiguracja serwera (prowadzi Cię za rękę, dostęp do serwera masz przez www)
  • Trzecim krokiem jest instalacja klienta którym będziesz odtwarzał treści. Klienci Plex występują praktycznie na wszystkich rodzajów urządzeń:
    • Na przeglądarce WW
    • Jako aplikacja Windows/Mac
    • Apka w smartfonie/tablecie
    • Apka w smart TV (na webos występują dwa rodzaje klientów: oficjalny za free i płatny rosyjski xplay (30 zeta, generalnie się opłaca bo jest lepszy))
Dnia 7.02.2019 o 11:24, klf napisał:

Jak wygląda sprawa z eARC w naszym TV, ktoś to testował na ampli z eARC (sygnały DTS HD MA, Dolby TrHD)?

Nie wygląda, nikt nie testował bo B7 nie ma i nie będzie mieć obsługi eARC. LG generalnie ma taką politykę że raczej nie udostępnia nowych funkcji swoim starym modelom TV. Nie ma aktualizacji systemu webos - TV startuje i kończy życie na tej samej wersji systemu, są tylko poprawki. A ponieważ seria 9 będzie mieć HDMI 2.1 i pełną obsługę eARC nie wprowadzą tego na bank do starszych serii. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 4.02.2019 o 19:56, nieudanybalet napisał:

Był serwisant, zrobił fotki, widział problem. Zadzwonili dzisiaj i poprosili, żeby zrobić jeszcze manualny pixel refresh i sprawdzić, czy cokolwiek pomoże. Zrobiłem, ale nie pomogło (banding widoczny), a dodatkowo na kolorowych planszach "dostałem" pionowy prostokąt, mniej więcej na środku. Jutro dzwonię, żeby przyjechali wymienić matrycę. Zobaczymy co dalej. 

Niestety, nie udało się, wymiana matrycy okazała się nieopłacalna, bo trafiła mi się słabsza... Wniosek taki, że jeśli masz akceptowalną, to trzeba zostawić.

DSC_0009.JPG

DSC_0010.JPG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jedziesz dalej jak możesz!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, nieudanybalet napisał:

Niestety, nie udało się, wymiana matrycy okazała się nieopłacalna, bo trafiła mi się słabsza... Wniosek taki, że jeśli masz akceptowalną, to trzeba zostawić.

Chyba nie czytałeś wpisów na forum dokładnie przed wymianą matrycy. Ta którą pokazujesz po wymianie jest całkiem niezła jak na start. Przynajmniej moja był KILKA razy gorsza z czarną plamą wielkości 20% ekranu.

Opisywałem tutaj kilka razy sposób, który działa. Nie jesteś pierwszy, który "drze szaty";)

Rozwiązaniem jest odpalenie na kilkanaście godzin "gęstego" obrazu 4K HDR. Odpal youtube, wyłącz wygaszacz ekranu w tv i zapomnij na dobę o telewizorze.

Następnie sprawdź plansze i napisz tutaj:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, Barnaba napisał:

Chyba nie czytałeś wpisów na forum dokładnie przed wymianą matrycy. Ta którą pokazujesz po wymianie jest całkiem niezła jak na start. Przynajmniej moja był KILKA razy gorsza z czarną plamą wielkości 20% ekranu.

Opisywałem tutaj kilka razy sposób, który działa. Nie jesteś pierwszy, który "drze szaty";)

Rozwiązaniem jest odpalenie na kilkanaście godzin "gęstego" obrazu 4K HDR. Odpal youtube, wyłącz wygaszacz ekranu w tv i zapomnij na dobę o telewizorze.

Następnie sprawdź plansze i napisz tutaj:)

Wiem, że się może poprawić, poprzednie zdjęcia pierwszej matrycy były po kilku miesiącach użytkowania, więc pewnie coś się tam jeszcze wyrówna. Nie robiłem też kompensacji manualnej. Nie kopałem wątku całkowicie, ale mówisz, że playlista 4K HDR na YT może coś dać? Kilka godzin?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie pomogło wręcz nie do uwierzenia:) Z kaszany totalnej do szarości idealnej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
On 1/28/2019 at 6:00 PM, soniacz78 said:

U mnie to samo, na wifi 5ghz 4-5 Mbps 

Najlepsze jest to ze upload mam max czyli 15, a download 4-5 przy łączu światło 300Mbps. Roter 30cm od tv. Inne urządzenia wyciagają maxa, zadnych zakłócen, szybki start wyłączony

Ja się przesiadłem z kabla na wifi 5GHz, bo karta eth w tym telewizorze premium wyciąga raptem 100Mbps (zgroza), a po wifi 5GHz leci nawet do 300Mbps...

Tylko tak - opisywane problemy czyli znikanie sieci 5GHz z tych do wyboru albo transfery na poziomie starej sieci 2.4 GHz lub niżej i u mnie się zdarzały. Jedyne co pomogło to zabawa z ustawieniami routera metodą prób i błędów. Używam MikroTika i ustawienia, które u mnie działają niemal perfekcyjnie (w sensie nie zrywa połączenia, transfery 200+Mbps stabilne tygodniami) to: 

band: 5GHz-A/N/AC

channel width: 20/40/80 MHz eeCe

frequency: auto

ostatecznie łapie mi: Channel 5220/20-eeCe/ac/P

Może komuś się przyda. Oczywiście inne urządzenia nie mają takich problemów, tylko ten LG. No, ale grunt, że na tych ustawieniach działa bardzo OK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie ostatniej wersji softu 05.80.15. Testował to ktoś na xboxie one X i grach w 4k z HDR? Na zagranicznym forum kilka osób pisało, że ta wersja oprogramowania psuje HDR w grach 4k na tej konsoli. Podobno kolory staja się bardzo wyblakłe. Mógłby ktoś potwierdzić lub sprostować tę informację?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
49 minut temu, gh0st666 napisał:

Mam pytanie odnośnie ostatniej wersji softu 05.80.15. Testował to ktoś na xboxie one X i grach w 4k z HDR? Na zagranicznym forum kilka osób pisało, że ta wersja oprogramowania psuje HDR w grach 4k na tej konsoli. Podobno kolory staja się bardzo wyblakłe. Mógłby ktoś potwierdzić lub sprostować tę informację?

A czy to jest oficjalna wersja Softu,  która pobiera się automatycznie czy taka co ludzie ręcznie pobierają i instalują?  Ja mam ostatnią wersję Softu automatyczną i nie zauważyłem żadnych zmian w obrazie na Xbox. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, meksykanin napisał:

A czy to jest oficjalna wersja Softu,  która pobiera się automatycznie czy taka co ludzie ręcznie pobierają i instalują?  Ja mam ostatnią wersję Softu automatyczną i nie zauważyłem żadnych zmian w obrazie na Xbox. 

Oficjalna ostatnia. Pytanie czy masz xboxa X czy S i czy sprawdzałeś na grach 4K z HDR, bo to jest podobno istotne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
36 minut temu, gh0st666 napisał:

Oficjalna ostatnia. Pytanie czy masz xboxa X czy S i czy sprawdzałeś na grach 4K z HDR, bo to jest podobno istotne.

Mam x i ogrywam właśnie nowego tomb raidera w 4k hdr i żadnych wypranych kolorów nie zauważyłem  a co do wersji Softu to jak wrócę z pracy , sprawdzę i dam Ci znać  

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, gh0st666 napisał:

Mam pytanie odnośnie ostatniej wersji softu 05.80.15. Testował to ktoś na xboxie one X i grach w 4k z HDR? Na zagranicznym forum kilka osób pisało, że ta wersja oprogramowania psuje HDR w grach 4k na tej konsoli. Podobno kolory staja się bardzo wyblakłe. Mógłby ktoś potwierdzić lub sprostować tę informację?

Mam właśnie tą wersję Softu i wszystko jest ok , sprawdzałem na Forza horizon 4,  Forza Motosport 7, SOTR.

  • Plusik 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, meksykanin napisał:

Mam właśnie tą wersję Softu i wszystko jest ok , sprawdzałem na Forza horizon 4,  Forza Motosport 7, SOTR.

Dzięki wielkie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 15.02.2019 o 00:45, plast napisał:

Ja się przesiadłem z kabla na wifi 5GHz, bo karta eth w tym telewizorze premium wyciąga raptem 100Mbps (zgroza), a po wifi 5GHz leci nawet do 300Mbps...

Tylko tak - opisywane problemy czyli znikanie sieci 5GHz z tych do wyboru albo transfery na poziomie starej sieci 2.4 GHz lub niżej i u mnie się zdarzały. Jedyne co pomogło to zabawa z ustawieniami routera metodą prób i błędów. Używam MikroTika i ustawienia, które u mnie działają niemal perfekcyjnie (w sensie nie zrywa połączenia, transfery 200+Mbps stabilne tygodniami) to: 

band: 5GHz-A/N/AC

channel width: 20/40/80 MHz eeCe

frequency: auto

ostatecznie łapie mi: Channel 5220/20-eeCe/ac/P

Może komuś się przyda. Oczywiście inne urządzenia nie mają takich problemów, tylko ten LG. No, ale grunt, że na tych ustawieniach działa bardzo OK.

Jaki model MikroTika? :) przesiadłem się właśnie na D52G-5HacD2HnD-TC i też właśnie bawię się ustawieniami radia ale czasem potrafi "zgubić mi" 4k przy netflixie i przełączyć na FHD na 5ghz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Prykon napisał:

czasem potrafi "zgubić mi" 4k przy netflixie i przełączyć na FHD

Na stronie Netflixa po zalogowaniu powinna być opcja, aby wymusić, by materiały były zawsze w najwyższej dostępnej jakości, a więc wtedy w trakcie oglądania nie zmieni Ci jakości, tylko najwyżej przytnie. Przynajmniej wiadomo, że coś z netem jest nie tak... Ja tak ustawiłem i mam pewność, że zawsze mam najwyższą dostępną jakość. Czasami ładowanie trwa dłużej, o parę sekund, ale przynajmniej wiem, że ładuje jakość 4K. A też mam neta 300... Ale po kablu rzeczywiście idzie max 90-100. Na wifi nie udało mi się połączyć, ale spróbuje ponownie. Mam model C8, ale to chyba nie istotne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
44 minuty temu, Paweł Usinowicz napisał:

Na stronie Netflixa po zalogowaniu powinna być opcja, aby wymusić, by materiały były zawsze w najwyższej dostępnej jakości, a więc wtedy w trakcie oglądania nie zmieni Ci jakości, tylko najwyżej przytnie. Przynajmniej wiadomo, że coś z netem jest nie tak... Ja tak ustawiłem i mam pewność, że zawsze mam najwyższą dostępną jakość. Czasami ładowanie trwa dłużej, o parę sekund, ale przynajmniej wiem, że ładuje jakość 4K. A też mam neta 300... Ale po kablu rzeczywiście idzie max 90-100. Na wifi nie udało mi się połączyć, ale spróbuje ponownie. Mam model C8, ale to chyba nie istotne.

Zerknąłem właśnie na ustawienia....na moim koncie miałem ustawione automatycznie a na żony na wysokich. Nie wiem dlaczego zmieniły się ustawienia ale wydaje mi się że powinny być odgórnie ustawione na obu profilach.... :) po kablu idzie max 100 bo niestety te telewizory są wyposażone jedynie w karty 100Mb/s co jest trochę dziwne, że w tej cenie wsadzają taką sieciówkę. W pracy posiadam C8 i jest troszkę responsywniejszy w stosunku do mojego B8.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, Prykon napisał:

ale wydaje mi się że powinny być odgórnie ustawione na obu profilach

Ja dzielę konto z 3 osobami, nie wszyscy mają TV 4K, więc fajnie, że na każdym profilu można ustawić odrębne ustawienia :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Paweł Usinowicz napisał:

Ja dzielę konto z 3 osobami, nie wszyscy mają TV 4K, więc fajnie, że na każdym profilu można ustawić odrębne ustawienia :)

Jeśli tak to na pewno jest to dobre rozwiązanie ale u mnie problem występował na koncie żony gdzie ustawienia są na wysokich. Film na początku tylko na 1-2s pokaże okno buforowania i od razu ładuje. Później 1-2 razy podczas oglądania serialu zbije jakość i po chwili wraca więc będę szukał przyczyny. Po kablu nie zauważyłem tego problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...